Τωρα έχει ξεφύγει η κατάσταση οπότε ξέρεις από πριν ότι αν το πας για σοβαρά θέλει τσεκάρισμα από επαγγελματία που και που για να είσαι σίγουρος...
Βασικά ναι , ελέγχει ελατήρια βαλδίδων , τις ίδιες τις βαλβίδες αν έχουν χτυπήσει στα πιστόνια, αν λύσει μοτέρ τη φλάτζα , τα πιστόνια αν έχει χτυπήσει το μοτέρ πυράκια θα είναι σαν ποντικοφαγωμένα , μπορεί τα έμβολα να έχουν πετσικάρει , ο στρόφαλος να έχει στραβώσει , οι βάσεις θα είναι μπουρδέλα κτλ . Αν κατεβάσει και κιβώτιο , βλέπει το βολαν σε τι κατάσταση είναι . Αν τα χλμ είναι πολλά , θα έχει κουρέψει γρανάζια. Το ίδιο θα είναι και στα γρανάζια μέσα του κιβωτίου , ενώ είναι κακό σημάδι αν οι βαλβολίνες είναι μαύρες, γιατί σημαίνει ρηνίσματα από το γρανάζια του κιβωτίου. Μετά κοιτάς ακρόμπαρα, θόλους, σαπίσματα στο αμάξωμα κτλ . Αν έχει σασί , διορθώνεται πιο εύκολα , αλλά οι ζημιές είναι πιο ακριβές .
Γενικά μετά από ένα τέτοιο έλεγχο , εκτιμάς τα χλμ και αποφασίζεις αν θα το πάρεις το μεταχειρισμένο ή συμφέρει καλύτερα να στραφείς σε καινούριο . Για καινούριο , είναι καλή περίπτωση το λήζινγκ χωρίς εξαγορά. Του σκίζεις τα ράμματα 4-5 χρόνια και δεν σου μένει αμανάτι , το φορτώνεται άλλος.