@Kman με συγχωρεις φιλε, αλλα εγραψα ακριβως αυτο που πιστευω και βλεπω καθε μερα. δεν θα ειχα λογω να σου πω ψεμματα οτι ειμαι στην ακαδημια. θα σε παρακαλουσα να εισαι λιγοτερο εριστικος και πιο φιλικος, εδω κανουμε διαλογο, οχι μονολογο αν μου επιτρεπεις.
και οχι δεν φερομαι καθολου υπουλα. θα σε παρακαλεσω να ξαναδιαβασεις τι ακριβως εγραψα.
αν θες να μιλησουμε για το ποιος μπαινει στο Χαρβαρντ, προσφατα μπηκε φιλη του συζυγου χωρις κανενα απολυτως ιδιαιτερο σχολειο η βαθμο, απλα και μονο επειδη η προεδρος του τμηματος ιστοριας τεχνης (με εξειδικευση στην βυζαντινη τεχνη και αρχιτεκτονικη) ειναι φιλη της μανας της απο το ιδιο χωριο της λακωνιας. μιλαω για grad school of course. Αυτο φυσικα ειναι μια εξαιρεση στις χιλιες αλλα γενικως παντου παιζει μεσο, οπως ειπε και καποιος αλλος, δεν θυμαμαι ποιος. Σε εμας ο τροπος εισαγωγης εδω στην αγγλια ειναι πολυ διαφορετικος, εξισου απαιτητικος..τουλαχιστον στο μεταπτυχιακο επιπεδο. αλλα και παλι παιζει αρκετο ρολο και ποιος εισαι και οχι μονο οι εξετασεις.
τωρα οσον αφορα την "καταταξη" των πανεπιστημιων θα ξαναπω και παλι, αυτα καθε χρονια αλλαζουν, σε καμια περιπτωση δεν εξαρτωνται απο τις εισαγωγικες, αλλα καθε αλλο, ειναι αποτελεσμα αυτων. Στο δικο μου τομεα πχ το πανεπιστημιο RHUL εχει παει απο νο 22 σε νουμερο 3 μονο και μονο επειδη ανελαβε μεγαλο ονομα την διευθυνση. ποιο ονομα? η Ιντιθ Χωλλ. Ενα παραδειγμα ηταν αυτο.
και κατι αλλο, η αγγλια διαφερει πολυ απο την αμερικη σε επιπεδο, τα εχουμε συζητησει και σε αλλο θρεντ παλαιοτερα με τα υπερ και τα κατα του καθενος και γιατι. Θα διαπιστωσεις οτι το επιπεδο μορφωσης στο σαιτ ειναι υψηλοτερο απο οτι περιμενες και γενικοτερα συζηταμε τα παντα και κανουμε παρεα οπως ολοι οι πολιτισμενοι ανθρωποι. Θα σε παρακαλουσα λοιπον να κανουμε διαλογο, δεν σε προσεβαλα πουθενα, νομιζω?
ειναι προς τιμην σου οτι εισαι αναλυτικος, και μπραβο. ναι ολοι διαλεγουν τους φοιτητες τους, εχεις δικιο αλλα δεν ειναι η επιλογη ο λογος που κανει ενα πανεπιστημιο καλο, δεν ειναι με αλλα λογια το ιδιο να σε διδασκει ο καραμητρος και ενα μεγαλο ονομα με 1000 εκδοσεις, αρθρα και πρωτοποριακες αποψεις στο χωρο.
και να το θεσω αλλιως, ακαδημαικα μιλωντας παντα κανεις δεν δινει δεκαρα για τους undergrads,ολοι μπαινουν με τον ιδιο τροπο εισαγωγης. μεσα στο πανεπιστημιο ειναι που ξεδιαλεγουν ποιος θα γινει ερευνητης και ποιος οχι. με αλλα λογια δεν ειναι μονο ο τροπος εισαγωγης αλλα η επιδοση σου ως φοιτητης που μετραει. αλλο να βγαλεις πανεπιστημιο σε 7 χρονια και αλλο σε 4. αλλο να βγαλεις πτυχιο με ντιστινκτιον και αλλο χωρις χονορς. παρομοιως τα ιδια ισχυουν και στην αγορα εργασιας στη αγγλια.
φιλικα,
Αννους
Annoush σου αναγνωρίζω το ελαφρυντικό οτι είσαι γυναίκα.Οπότε μπορείς να περιστρέφεσαι γύρω από το αντικείμενο χωρίς ποτέ να θίγεις την ουσία.Αυτό που λες,είμαι αναλυτικός,ναι είμαι αναλυτικός.Οι άντρες γενικά είναι συνήθως αναλυτικοί,προσεγγίζουν λογικά και το βλέπεις αυτό.
Οπότε για εμένα το ζήτημα συμπυκνώνεται σε μια απλή πρόταση περί της οποίας εκφράσαμε διαφωνία.
Εγώ λέω οτι η δυσκολία εισαγωγής καθορίζει την κατάταξη του πανεπιστημίου(έμμεσα αλλά ουσιαστικά σε τεράστιο βαθμό)
Εσύ λες οτι η δυσκολία εισαγωγής δεν καθορίζει την κατάταξη του πανεπιστημίου.
Εγώ σαν άντρας σου φέρνω όλο το αποδεικτικό υλικό,σου κάνω συλλογισμούς κτλ και εσύ απαντάς με χίλια πράγματα αλλά χωρίς ποτέ να ανατρέπεις την πρόταση οτι η δυσκολία εισαγωγής καθορίζει την κατάταξη του πανεπιστημίου.
Για εμένα δεν έχεις καταφέρει να ανατρέψεις την πρόταση.Ολοι το ίδιο θα σου πουν.Τώρα εσύ μπορεί να το βλέπεις διαφορετικά,μπορεί να πεις οτι τελικά δεν έχει σημασία κτλ.Ισως να προέρχεσαι από κλάδο όχι τόσο επιστημονικό και δεν βλέπεις τα κενά σε αυτά που γράφεις.
Anyway,θα σου απαντήσω σε αυτά που γράφεις τώρα παρ'ό,τι τυγχάνουν άσχετα με το θέμα.
Λες κανείς δε δίνει δεκάρα για τους undergrads γιατί μπαίνουν με τον ίδιο τρόπο εισαγωγής.
Ε,βέβαια μπαίνουν με τον ίδιο τρόπο.Μπαίνουν κατόπιν εξετάσων όπου αυτοί επελέγησαν έναντι κάποιων άλλων.Το οτι δηλαδή αυτοί επελέγησαν έναντι κάποιων άλλων τους κάνει να μη δίνει κανείς δεκάρα για αυτούς?Τι λογική είναι αυτή?Ισα-ίσα νοιάζονται για αυτούς και ενδιαφέρονται ζωηρά να διατηρούν έναν κατάλληλο τρόπο επιλογής.Εχουν επιλέξει ενεργητικά αυτά τα άτομα,κάνουν μια επένδυση σε αυτά.
Γράφεις μετράει η επίδοση σα φοιτητής.
Μα τι σχέση έχει αυτό με τον τρόπο εισαγωγής?Αν δηλαδή κάποιος αποκλείεται κατά την εισαγωγή,θα μετρήσει η επίδοσή του σα φοιτητής?Αφού δεν είναι καν φοιτητής.
Λες άλλο να βγάλεις πανεπιστήμιο σε 4 και άλλο σε 7 χρόνια.
Μα ακριβώς για αυτό έχουν τα κριτήρια επιλογής στις ανταγωνιστικές σχολές,για να εξασφαλίσουν οτι οι εισαχθέντες έχουν τα νοητικά εφόδια και τον αναγκαίο ζήλο και τις αναγκαίες ικανότητες για να τελειώσουν κανονικά και μην ευτελιστεί η σχολή,Πώς αυτό ανατρέπει οτι η κατάταξη δεν καθορίζεται από τη δυσκολία επιλογής των υποψηφίων?Ισα-ίσα αυτό που γράφεις ενισχύει τη δική μου θέση.(συχνό λάθος των γυναικών να ενισχύουν την αντίθετη άποψη,το εμεταλλεύονται συχνά οι δικηγόροι στα δικαστήρια).
Τα ίδια ισχύουν και στην αγορά εργασίας στην Αγγλία.
Αχά,εκτιμάται λοιπόν και στην αγορά εργασίας η συνειδητή επιλογή του πανεπιστημίου να επιλέγει και να προωθεί αρίστους.Βρε,βρε.Οχι μόνο τους δίνει θέσεις αλλά τους εξασφαλίζει και μέλλον στην αγορά εργασίας.
Βλέπεις που μόνη σου ομολογείς αυτά που γράφω και εγώ?
Ερχόμαστε σε αυτά που λες για το Χάρβαρντ,οτι μπήκε φίλη με μέσο κτλ.
1.Δε μιλάς για ανταγωνιστική σχολή.Ο τομέας ιστορίας της τέχνης δεν είναι περιζήτητος κλάδος,όπου να γίνεται σφαγή μεταξύ υψηλόβαθμων υποψηφίων για θέση.Χαίρω πολύ,το 70% των Αμερικανών τυγχάνουν κάποιας φοίτησης και τις σημαίνει αυτό?Εγώ αναφερόμουν σε ανταγωνιστικές,δημοφιλείς σχολές,Νομική διάσημων πανεπιστημίων,ΜΙΤ,Ιατρικές σχολές,Μηχανολόγους κτλ.Εκεί γίνεται το σφαγείο και υπάρχει ο ανταγωνισμός,εκεί παίζουν οι υψηλές επιδόσεις στα στανταρισμένα τεστ.Για τα άλλα και τα χαμηλής κατάταξης πανεπιστήμια δε χρειάζεσαι φοβερούς βαθμούς.
2.Ανέφερα το παράδειγμα του Μπους γιατί ο τύπος εισήχθη άνευ σοβαρής βαθμολογίας,με πολύ χαμηλά σκορ σε κορυφαία,ανταγωνιστική σχολή,τη Νομική του Γιέηλ.Αυτό έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις στην Αμερική και ο Μπους έχει κατηγορηθεί ανοιχτά.Πρόσφατα υποχρεώθηκε να παρουσιάσει τα τεστ ευφυίας του στο κολλέγιο για να αποδείξει οτι ήταν ικανός για φοίτηση στο Γιέηλ.Δηλαδή και εκεί δε λείπει η αντίδραση στην ευνοιοκρατία ακόμα και αν αφορά κορυφαία πρόσωπα της χώρας.
Συνεπώς όπως βλέπεις κινούμαστε σε διαφορετικό μήκος κύματος.Εγώ σου μιλάω για εισαγωγή και φοίτηση σε ανταγωνιστικές,δημοφιλείς,υψηλόβαθμες σχολές και εσύ μου λες για το πώς γίνεται η αξιολόγηση των πανεπιστημίων και ποιες είναι οι δυνατότητες εισαγωγής σε μη ανταγωνιστικές σχολές.
Αυτό που κάνεις δεν είναι πρωτότυπο.Και στην Ελλάδα τους μιλάς για τη βάση στην Ιατρική και στις στρατιωτικές σχολές και ο άλλος σου απαντάει για τη Γερμανική φιλολογία όπου έγιναν δεκτοί υποψήφιοι με βαθμούς κάτω από τη βάση.Μετά γενικεύει για να βγάλει συμπεράσματα για τις υπόλοιπες σχολές συμπεριλαμβανομένων των υψηλόβαθμων.
Αυτό γιατί κανείς δεν τολμάει να παρούσιάσει τις διακρίσεις και τα στοιχεία ως έχουν.