[size=20pt]1ος αγώνας της σεζόν 14-16 Μαρτίου στην Μελβούρνη της Αυστραλίας.[/size]
Με το practice 1 αρχίζει σε λίγες ώρες στην Μελβούρνη επίσημα η χρονιά για την Formula 1, που από φέτος μπαίνει σε μία νέα εποχή, δεδομένων των πολλών αλλαγών στους κανονισμούς και στα μονοθέσια. Στον αντίποδα μικρές είναι οι αλλαγές στο καλεντάρι της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ο πρωταθλητής θα αναδειχθεί μετά από 19 grand prix, ωστόσο η αυλαία δεν θα πέσει στη Βραζιλία, όπως συνηθίζεται, αλλά στο Άμπου Ντάμπι. Τη φετινή χρονιά θα φιλοξενηθεί για πρώτη φορά η F1 στη Ρωσία, επανέρχεται ο αγώνας στην Αυστρία, ενώ το grand prix του Μπαχρέιν θα διεξαχθεί υπό το φως των προβολέων στο πλαίσιο του εορτασμού των δέκα ετών.
[size=15pt]Ιστορία πίστας και αγώνα:[/size]
Τo το Grand Prix της Αυστραλίας διεξάγεται από το 1985. Αρχικά στους δρόμους της Αδελαΐδας κλείνοντας πάντα το καλεντάρι του πρωταθλήματος, και από το 1996 στο Albert Park της Μελβούρνης που με μοναδική εξαίρεση το 2006 και 2010 ανοίγει την αυλαία του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Η πίστα του Albert Park στη Μελβούρνη της Αυστραλίας χρησιμοποιείται καθημερινά ως δημόσιος δρόμος γύρω από τη λίμνη του πάρκου. Πριν από το πρώτο αγώνα του 1996 το οδόστρωμα ξαναστρώθηκε έτσι ώστε να ομαλοποιηθεί η διαδρομή. Από τότε βέβαια έχουν περάσει αρκετά χρόνια με αποτέλεσμα η άσφαλτος του πάρκου να είναι η πλέον γλιστερή από τα circuit δρόμου, ενώ στα δοκιμαστικά η σκονισμένη διαδρομή ταλαιπωρεί αρκετά τους οδηγούς μέχρι να στρωθεί η αγωνιστική γραμμή με λάστιχο.
Το πάρκο έχει έκταση 3,2 τετραγωνικά χλμ., μέσα σε αυτό υπάρχουν πολλές αθλητικές εγκαταστάσεις αλλά και γήπεδα γκολφ.
Οι διαδικασίες για το στήσιμο των απαραίτητων εγκαταστάσεων για το 3ήμερο του Grand Prix ξεκινάει ένα μήνα νωρίτερα και χρειάζεται περίπου 6 βδομάδες μετά για να επανέλθει το πάρκο στην κανονική του κατάσταση.
Το συμβόλαιο της πίστας με τη Formula 1 ισχύει μέχρι το 2015.
Ο Bernie Ecclestone πίεσε επανειλημμένως για να γίνει νυχτερινό Grand Prix ώστε να βολεύει τηλεοπτικά τις χώρες της Ευρώπης. Το κόστος όμως κρίθηκε απαγορευτικό από τος αυστραλούς και από το 2009 δόθηκε μια μέση λύση, η οποία είναι ο αγώνας της Κυριακής να γίνεται στις 17:00 τοπική ώρα.
http://[URL unfurl="true"]www.formula1.com/wi/gi/597x478/Ccg8/manual/98aus02.jpg[/img[/URL]]
Πολυνίκης της πίστας είναι ο Michael Schumacher με 4 νίκες με την Ferrari (2000,2001,2002,2004) ενώ από τους εν ενεργεία πιλότους στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου έχουν ανέβει: 3 φορές ο Τζέισον Μπάτον (2009 Brawn-Mercedes , και 2010,2012 McLaren-Mercedes) 2 φορές ο Κίμι Ραϊκόνεν (2007 Ferrari και 2013 Lotus-Renault) και από μια νίκη έχουν Σεμπάστιαν Φέτελ (2011 Red Bull-Renault), Λιούις Χάμιλτον (2008 McLaren-Mercedes) και Φερνάντο Αλόνσο (2006 Renault).
[img]http://[URL unfurl="true"]www.grandprix.com/jpeg/phc/paus07/sun/podium3-lg.jpg[/img[/URL]]
[size=15pt]Χαρακτηριστικά και απαιτήσεις πίστας: [/size]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.allf1.info/tracks/melbourne.jpg[/img[/URL]]
Η χάραξη αποτελείται από μια σειρά ευθειών ενωμένων με αργές στροφές και chicane στα φρένα για τα οποία το οδόστρωμα είναι αρκετά ανομοιόμορφο.
Καθώς τα φρεναρίσματα είναι πολλά και σκληρά, τα συστήματα πέδησης καταπονούνται αρκετά και για αυτό χρειάζονται και κατάλληλες διαμορφώσεις για την απαγωγή θερμότητας.
Παρότι circuit πόλης, το grand prix της Μελβούρνης είναι σχετικά γρήγορο, με τους πιλότους να ξεπερνάν τα 300 χλμ. την ώρα πριν μπουν στην πρώτη στροφή, ενώ υψηλή είναι και η μέση ωριαία ταχύτητα, αφού περίπου στο 60% του γύρου τα μονοθέσια πηγαίνουν με τέρμα γκάζι.
Απαιτείται καλή λειτουργία των ψυγείων και σωστή κατανομή των λιπαντικών, τομείς που αποτελούν σημεία-κλειδιά για την απόδοση και την αξιοπιστία του κινητήρα.
Έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες στη Μελβούρνη αποτελεί η πρόσφυση και η ροπή κατά την έξοδο από τις αργές στροφές.
Οι αεροτομές έχουν μέση ρύθμιση, ενώ χρειάζεται σωστή ισορροπία στην ρύθμιση των αναρτήσεων, ναι μεν σχετικά σκληρές για να προσδίδουν καλή απόκριση στο μονοθέσιο κατά τις αλλαγές κατεύθυνσης, αλλά ταυτόχρονα και όσο το δυνατόν μαλακές έτσι ώστε αυτό να είναι σταθερό κατά το φρενάρισμα.
Η διαδρομή 5,303 χιλιομέτρων μέσα στο πάρκο αποτελείται από μικρές ευθείες και από 16 στροφές, εκ των οποίων οι 10 είναι δεξιές και οι υπόλοιπες 6 αριστερές.
Συνοπτικά λοιπόν η επίτευξη ενός καλού γύρου χρειάζεται ένα ισορροπημένο set-up, ένα καλό κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά και σταθερότητα κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος.
Θα υπάρχουν 2 ζώνες DRS. Η πρώτη στη ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και η δεύτερη
αμέσως μετά, ανάμεσα στις στροφές 2 και 3.
[img]http://[URL unfurl="true"]www.formula1.com/flash/races/circ_diagrams/circuitmap_image/melbourne.jpg[/img[/URL]]
[b]Γύροι Αγώνα: 58
Μήκος γύρου: 5.303
Χιλιόμετρα αγώνα: 307.574
Ρεκόρ γύρου σε αγώνα : 1:24.125 από τον Μίχαελ Σουμάχερ το 2004 με Ferrari
Νικητής 2012: Κίμι Ράικονεν (Lotus -Renault)
Ταχύτερος γύρος του αγώνα 2012 : 1:29.274 Κίμι Ράικονεν (Lotus -Renault)
Pole position 2012: 1:27.407 Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
[/b]
[size=15pt] Καύσιμο:[/size]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.formula1.com/photos/597x478/manual/fuel03.jpg[/img[/URL]]
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Renault, πέρυσι το GP Αυστραλίας ήταν το δεύτερο μεγαλύτερο σε κατανάλωση μετά από αυτό της Γερμανίας. Τα μονοθέσια χρειάστηκαν περίπου 206 λίτρα που μεταφράζεται σε 152 κιλά καυσίμου για να βγάλουν το αγώνα.
Οι περσινοί κινητήρες δηλαδή στην πίστα της Μελβούρνης έκαιγαν 0,67 λίτρα στο χιλιόμετρο ή 2,630 κιλά ανά γύρο.
Για τους φετινούς V6 τούρμπο δεν υπάρχουν δεδομένα και οι κατασκευαστές κινητήρων κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους.
Δεδομένου ότι το όριο είναι φέτος 100kg για όλη τη διάρκεια του αγώνα, οι ειδικοί πιστεύουν ότι η Μελβούρνη είναι από τις πίστες που μετά το μέσο του αγώνα θα υπάρχει διαχείριση καυσίμων από τους περισσότερους οδηγούς.
Τα Safety Car είναι σύνηθες φαινόμενο στο Albert Park και σίγουρα κάτι τέτοιο θα βοηθήσει αφού θα ρίξει πολύ την κατανάλωση.
[size=15pt]Ελαστικά:[/size]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.automobilsport.com/uploads/_neustart3/july-2-2013/pirelli-tyres-for-german-gp.JPG[/img[/URL]]
Λόγω της μεγάλης φετινής ροπής η Pirelli απέφυγε να πάρει φέτος στην πίστα της Μελβούρνης την πιο μαλακή της γόμα όπως συνήθιζε τα τελευταία χρόνια.
Έτσι οι πιλότοι θα έχουν στη διάθεσή τους τη μεσαία γόμα (P Zero White Medium) και την μαλακή (P Zerο Yellow Soft).
Σύμφωνα με τα δεδομένα από το test στο Μπαχρέιν οι 2 αυτές γόμες αναμένεται να έχουν μεταξύ τους διαφορά περίπου ενός δευτερόλεπτου στον γύρο.
Δεδομένου ότι η πίστα της Μελβούρνης έχει ένα από τα μικρότερα pitlane του πρωταθλήματος με μήκος 280 μέτρα, ο μέσος χρόνος της συνολικής διάρκειας ενός pit stop, συμπεριλαμβανομένης της εισόδου και της εξόδου, είναι περίπου 20 δευτερόλεπτα.
[img]http://en.espnf1.com/PICTURES/CMS/13500/13516.jpg
Αυτό οδήγησε πέρυσι τους περισσότερους σε στρατηγική 3 pit stop, μεταξύ των οποίων Alonso και Vettel που οδηγούσαν την κούρσα. Το φρέσκο σετ όμως δεν τους βοήθησε και ο Raikkonen που επέλεξε να μείνει στα 2 pit stop πέρασε μπροστά τους, κερδίζοντας τον αγώνα.
Τα δεδομένα φέτος βέβαια έχουν αλλάξει , τα φετινά ελαστικά είναι πιο σκληρά, αλλά η αυξημένη ροπή από τις χαμηλές στροφές θα φορτίσει περισσότερο τα πίσω ελαστικά.
http://[URL unfurl="true"]www.f1-fansite.com/wp-content/uploads/2012/08/0192.jpg[/img[/URL]]
Όπως δήλωσε ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery, υπολογίζουν ότι και πάλι θα χρειαστούν 2 με 3 pit stop, αν και θα έχουν σαφέστερη άποψη μετά από τα δοκιμαστικά της Παρασκευής.
[size=15pt]Καιρός:[/size]
[img]http://i.imgbox.com/ddAbUFGW.jpg
Ωστόσο η πρόβλεψη του καιρού είναι για βροχή την Κυριακή, οπότε όλα θα ανατραπούν καθώς αν υπάρξει βροχή θα ελαχιστοποιήσει την χρήση των ελαστικών για στεγνό οδόστρωμα.
Τα practice την Παρασκευή και πιθανότατα και ο αγώνας κατάταξης το Σάββατο θα διεξαχθούν με ηλιοφάνεια και θερμοκρασία περί των 28 βαθμών Κελσίου.
Για την Κυριακή η πρόγνωση αναφέρει ότι η πιθανότητα για βροχή είναι πολύ μεγάλη, και η θερμοκρασία θα έχει κατέβει στους 18 βαθμούς Κελσίου.
[size=15pt]TV[/size]
Απευθείας μετάδοση του αγώνα θα υπάρχει μόνο από συνδρομητικό κανάλι, τον OTE TV το πρωί της Κυριακής στις 08:00 ώρα Ελλάδος.
Την ίδια ώρα το πρωί του Σαββάτου θα δείξει και τον αγώνα κατάταξης, ενώ live μεταδίδει και τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής.
Ο Alpha TV που πήρε τα δικαιώματα ελεύθερου καναλιού για φέτος, θα τον μεταδώσει σε μαγνητοσκόπηση στις 15:00 το μεσημέρι, ενώ έχει προγραμματίσει την εκπομπή «F1 Countdown» στις 14:10 με τον Τάκη Πουρναράκη, όπου πέρα από τα highlights των δοκιμών, θα έχουν κι ένα αφιέρωμα στις αλλαγές των τεχνικών κανονισμών.