1350+ ίππους;;;!!!Πυραύλους φτιάχνανε;;;
Με αυτόν τον κινητήρα Lotus-Renault τούρμπο χωρίς όρια στην υπερπλήρωση , που έδωσε το 1985 στο Ayrton Senna την pole position με 1:25.084 στην πίστα της Monza - που δεν έχει αλλάξει, είναι η γνωστή διαδρομή μήκους 5,793 χιλιόμετρων - το 2013 θα εκκινούσε 17ος!
Πάντα οι αλλαγές και οι περιορισμοί γινόταν για να θέτουν νέες προκλήσεις στους κατασκευαστές. Και ενώ τα κυβικά κατέβαιναν μέχρι το 1:20.089 του Rubens Barrichello με την Ferrari του 2004 και οι χρόνοι κατέβαιναν.
Μετά στους V8 2400cc μπήκαν περιορισμοί και για τον περιορισμό του κόστους. Συγκεκριμένος αριθμός κινητήρων ανά χρονιά και απαγόρευση της εξέλιξης.
(Η Ferrari το 2004 χρειάστηκε 100 κινητήρες τη χρονιά.)
Οι ομάδες παίζουν μόνο με τη αεροδυναμική για αυτό και οι χρόνοι δεν μπορούν να φτάσουν το 1:20 κυμαίνονται στο 1:22.
Το ίδιο θα ισχύσει και φέτος.
Οι κατασκευαστές (Renault, Ferrari, Mercedes) υποχρεούνται μέχρι τις 28/2 να καταθέσουν στη FIA τα σχέδια της μονάδας ισχύος που θα χρησιμοποιούν.
Αυτά σύμφωνα με τους κανονισμούς δε μπορούν ν’ αλλάξουν κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν.
Υπάρχει όμως ένα και μόνο παράθυρο καθότι είναι χρονιά αλλαγής στους κανονισμούς που επιτρέπει την τροποποίηση του σχεδίου για λόγους αξιοπιστίας, ασφάλειας ή εξοικονόμησης χρημάτων. Τον ίδιο κανονισμό χρησιμοποίησε πριν από χρόνια η Renault υπό την ανοχή των άλλων κατασκευαστών για να τροποποιήσει το V8 κινητήρα της που υστερούσε έναντι των υπολοίπων σημαντικά. Και μετα πηρε τα πρωταθληματα με την Red Bull!
Δεδομένου πως και φέτος η γαλλική εταιρεία αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα αξιοπιστίας οι υπεύθυνοι της ομάδας δεν αποκλείουν να χρειαστεί ξανά η χρήση του εν λόγω «παραθύρου» στους κανονισμούς.
Ο Ιεραπόστολος έχει εν μέρει δίκιο.
Να το δούμε πρώτα, αλλά αναμένεται τα φετινά μονοθέσια να έχουν μεγαλύτερη τελική ταχύτητα. Όχι 400 αλλά 360 στην Monza μάλλον θα το χτυπήσουν (338 πέρυσι η Ferrari).
Θα μπορούσαν να 400ρισουν αλλά υπάρχει το κλείδωμα σχεδίων του κινητήρα που είπαμε και το υποχρεωτικό μοναδικό γρανάζωμα σε όλες τις πίστες.
Το φετινό κιβώτιο 8 σχέσεων θα έχει κλιμάκωση ίδια για όλη τη σεζόν με τα ίδια 8 γρανάζια.
Πέρυσι οι ομάδες μπορούσαν να επιλέξουν τα 7 γρανάζια του εκάστοτε αγώνα μέσα από μια προεπιλεγμένη γκάμα 30 γραναζιών που αφορούσαν στη σεζόν.
Μάλλον για να είμαι ακριβής αυτό θα ισχυει από του χρόνου. ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΦΕΤΟΣ μπορούν οι ομάδες ΜΙΑ φορά μέσα στη χρονιά να αλλάξουν γρανάζωμα.
Μάλλον σε αργές πίστες, Μονακό, Καναδάς, θα χρησιμοποιούνται μόνο οι 5-6 πρώτες σχέσεις.
Οπότε το βάρος της εξέλιξης θα πέσει πάλι στην αεροδυναμική. Γιατί στη αρχή λόγω μείωσης κάθετης δύναμης και της αύξησης του βάρους οι χρόνοι γύρων λογικά θα είναι πιο αργοί από πέρυσι, παρόλη την μεγαλύτερη τελική.