[size=20pt]19ος αγώνας της σεζόν 22-24 Νοεμβρίου τη Βραζιλία [/size]
Χωρίς διακοπή συνεχίζεται και τελειώνει το πρωτάθλημα της Formula 1, το οποίο αυτό το σαββατοκύριακο φιλοξενείται στη θρυλική πίστα του Interlagos που παραδοσιακά αποχαιρετά το πρωτάθλημα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Φέτος δεν αναμένονται δράματα, αφού η υπόθεση τίτλος έχει ξεκαθαρίσει από το grand prix της Ινδίας με τον Σεμπάστιαν Φέτελ και τη Red Bull να έχουν πανηγυρίσει για τέταρτη φορά το παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Ανοιχτή παραμένει μόνο η τρίτη θέση για να μάθουμε ποιος θα συνοδέψει τους Φέτελ και Αλόνσο στο ετήσιο γκαλά της FIA τον Δεκέμβριο στο Παρίσι.
Μετά την αποχώρηση του Ραϊκόνεν την θέση διεκδικούν Χάμιλτον (187 βαθμοί) και Γουέμπερ (181 βαθμοί).
Μάχη θα διεξαχθεί και για την δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών με τις Mercedes (348 βαθμοί) και Ferrari (333 βαθμοί) , ενώ η Lotus (315 βαθμοί) καραδοκεί για τυχόν εγκατάλειψη των αντιπάλων μήπως κι αρπάξει την 3η θέση.
Μια μάχη που εκτός από το γόητρο για το νικητή θα αποφέρει και σημαντικά περισσότερα λεφτά από τη συμφωνία Ομόνοιας. Θυμίζουμε ότι στις ομάδες μοιράζεται ένα σεβαστό ποσό από τα τηλεοπτικά δικαιώματα που εισπράττει η FOM. Η κατανομή του ποσού γίνεται με βάση την κατάταξη του πρωταθλήματος κατασκευαστών αλλά και τα χρόνια συμμετοχής κάθε ομάδας στο θεσμό.
Αξιοσημείωτο του αγώνα είναι και το γεγονός ότι ο Mark Webber μετά από 12 χρόνια στα grid της F1 το απόγευμα της Κυριακής θα βγει για τελευταία φορά από το μονοθέσιο αφού έχει ανακοινώσει εδώ και αρκετούς μήνες ότι η καριέρα του στην F1 θα ολοκληρωθεί στο τέλος της τρέχουσας χρονιάς και μια νέα θα ξεκινήσει με την Porsche από το 2014 στους αγώνες αντοχής και στις 24 ώρες του Le Mans.
Ο Αυστραλός μετά από 12 χρόνια στην F1 έχει 13 pole position, 41 βάθρα και 9 νίκες. Στη Βραζιλία σκοπεύει για ένα τελευταίο καλό αποτέλεσμα ώστε να κλείσει με καλό τρόπο την καριέρα του στην F1, όμως η Red Bull έκανε σαφές ότι ο Sebastian Vettel δεν πρόκειται να χαριστεί του Webber παρόλο που είναι ο τελευταίος του αγώνας.
«Θα είναι σπουδαίο να τον δούμε να νικά στον τελευταίο του αγώνα, θα ήταν ένας ωραίος τρόπος να ολοκληρώσει την καριέρα του. Όμως ο Sebastian πάει για το ρεκόρ και δεν πρόκειται να του χαριστεί. Όπως συνήθως θα είναι μια ίση μάχη μεταξύ τους. Σίγουρα ο Mark δεν θέλει να του χαριστεί μια νίκη», δήλωσε ο Christian Horner.
Ο Φέτελ από την μεριά του ετοιμάζεται να γράψει ιστορία στην πίστα όπου πέρυσι πήρε με δραματικό τρόπο - τερματίζοντας 6ος - τον 3ο παγκόσμιο τίτλο του.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής έχει κερδίσει σε όλα τα GP από το Βέλγιο έως τώρα και συνολικά σε 12 αγώνες φέτος. Αν κερδίσει και στη Βραζιλία θα συμπληρώσει 9 νίκες σερί, ρεκόρ για τη F1. Ταυτόχρονα θα ισοφαρίσει το ρεκόρ νικών σε μια σεζόν του Μίκαελ Σουμάχερ (13 νίκες). Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είχε κερδίσει το 2004 σε 13 από τους 18 αγώνες και κάλλιστα θα μπορούσε να έχει ένα σερί 12 αγώνων αν αυτό δεν έσπαγε στο Μονακό όπου ο Τρούλι πήρε την μοναδική νίκη της καριέρας του εκείνη τη χρονιά.
[size=15pt]Ιστορία πίστας και αγώνα:[/size]
Φέτος συμπληρώνονται σαράντα χρόνια από το πρώτο επίσημο Grand Prix της χώρας. Οι 10 αγώνες έγιναν στην πίστα Jacarepaguá (1978 και 1981-1989).
Η πίστα του Interlagos φιλοξένησε τους υπόλοιπους 30 αρχής γινομένης από το 1973, με νικητή τον ντόπιο ήρωα Emerson Fittipaldi, που κέρδισε πίσω από το τιμόνι της Lotus -Ford του αείμνηστου Colin Chapman, προτού επαναλάβει τον θρίαμβό του ένα χρόνο αργότερα, αυτή τη φορά για λογαριασμό της McLaren-Ford.
Η παλιά πίστα είχε μήκος 8 χιλ. και φιλοξένησε τον τελευταίο αγώνα το 1980.
Η πίστα του Interlagos, όπως την ξέρουμε σήμερα, φιλοξένησε το πρώτο της Grand Prix το 1990 και εκ τότε έχει ζήσει ένδοξες ημέρες, με δύο νίκες του Ayrton Senna και άλλες δύο με του Felipe Massa, που βρέθηκε μία ανάσα από τον τίτλο μετά την τελευταία του νίκη στην πίστα το 2008.
Στο παρελθόν εκτός των Έμερσον Φιτιπάλντι, Άιρτον Σένα και Φελίπε Μάσα που αναφέρθηκαν αγώνα έχουν κερδίζει και οι Βραζιλιάνοι Κάρλος Πάτσε (στην παλιά χάραξη το 1975) ενώ ο Νέλσον Πικέ κέρδισε 2 φορές το βραζιλιάνικο GP αλλά στην πίστα Jacarepaguá.
[size=15pt]Χαρακτηριστικά και απαιτήσεις πίστας: [/size]
http://[URL unfurl="true"]www.protothema.gr/files/1/2013/111111111f1NewFolder/21%2011d3.jpg[/img[/URL]]
Το Interlagos με διαδρομή μόλις 4.309m είναι η πιο μικρή μόνιμη πίστα όπου γίνεται αγώνας F1. Στη ουσία είναι ο αγώνας με την δεύτερη μικρότερη διαδρομή της χρονιάς μετά το Μονακό.
Επίσης είναι η διαδρομή με τις περισσότερες ανομοιομορφίες πράγμα που αναγκάζει τους μηχανικούς να ψηλώσουν λίγο τα μονοθέσια μ’ ότι αυτό συνεπάγεται σε αεροδυναμική απόδοση. Η πίστα είναι αριστερόστροφη και έχει πολλές αναπηδήσεις. Αυτό έχει ως συνέπεια μια αυξημένη φόρτιση της αριστερής πλευράς του σώματος του οδηγού.
Η πίστα βρίσκεται στα περίχωρα του Σάο Πάλο μιας μεγαλούπολης 11 εκ. κατοίκων. Το υψόμετρο των 800 μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας συνεπάγεται απώλειες ισχύος της τάξεως του 8% για τους κινητήρες. Αυτό συμβαίνει γιατί ο αέρας είναι πιο αραιός σ’ αυτό το υψόμετρο. Πρακτικά μπορεί κανείς να υπολογίσει πως για κάθε 100 μέτρα ανόδου οι κινητήρες χάνουν 1%. Βέβαια πιο αραιός αέρας συνεπάγεται και λιγότερο καύσιμο ώστε να επιτευχθεί η ιδανική στοιχειομετρική αναλογία αέρα – βενζίνης.
Το Ιντερλάγκος αποτελείται από 15 στροφές, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που αποκτούν τα μονοθέσια είναι τα 325 χ.τ.ω, μετά τη γραμμή εκκίνησης.
Επίσης, το εν λόγω σιρκουί έχει αρκετά σημεία που ευνοούν τις προσπεράσεις. Μετά την ευθεία εκκίνησης, οι πιλότοι συναντούν το S, μια κλειστή αριστερή στροφή, το όνομα αυτής Σένα, όπου οι πιλότοι, από τα 320 χλμ, επιβραδύνουν στα 100 χλμ. την ώρα.
Το ίδιο συμβαίνει και στη στροφή 4, που από 7η στο κιβώτιο και τα 323 χ.τ.ω. οι πιλότοι πέφτουν στα 154 χλμ την ώρα, ενώ στο κιβώτιο έχουν 3η, στροφή που καταπονεί πολύ τους πιλότους, οι οποίοι δέχονται δύναμη 4,45 G.
Θα υπάρχουν 2 ζώνες DRS, η πρώτη στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και η δεύτερη στην ευθεία μεταξύ των στροφών 3 και 4.
Δεν αναμένεται να αποδειχτούν ιδιαίτερα αποτελεσματικές στις προσπεράσεις ή όσο σε άλλες περιπτώσεις. Αυτό γιατί το γρανάζωμα του κιβωτίου θα γίνει ψηλά με την έβδομη ταχύτητα κοντά στο όριο στροφών, κυρίως με γνώμονα την επιτάχυνση των μονοθεσίων στις δυο τελευταίες καμπές και στο ανηφορικό αρχικό κομμάτι της μεγάλης ευθείας εκκίνησης τερματισμού.
[img]http://i.imgbox.com/aczUiIm7.jpg
Γύροι Αγώνα: 71
Μήκος γύρου: 4.309
Χιλιόμετρα αγώνα: 305.909
Ρεκόρ γύρου σε αγώνα : 1:11.473 από τον Χουάν Πάμπλο Μαντόγια το 2004 (Williams,)
Νικητής 2012: Τζέισον Μπάτον (McLaren)
Ταχύτερος γύρος του αγώνα 2012 : 1:18.069 Λιούις Χάμιλτον (McLaren)
Pole position 2012: 1:12.458 Λιούις Χάμιλτον (McLaren)
[size=15pt]Ελαστικά:[/size]
Από την πλευρά της η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τις ίδιες γόμες με τον προηγούμενο αγώνα στο Ώστιν, δηλαδή τις δυο πιο σκληρές γόμες στη γκάμα της: την σκληρή (P Zero Orange) και την μέση (P Zero White).
Όμως οι καιρικές προβλέψεις κάνουν λόγω για βροχή οπότε αναμένεται να χρειαστούν ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά.
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών, Paul Hembery δηλωσε:
"Επιλέξαμε τη μέση και τη σκληρή γόμα για το Ιντερλάγος καθώς η πίστα έχει αντικρουόμενες απαιτήσεις. Εδώ είμαστε πάντα καλοδεχούμενοι από τους ενθουσιώδεις φιλάθλους. Παρά τις προσπάθειες βελτίωσης του ασφαλτοτάπητα η πίστα έχει αρκετές ανωμαλίες, με αποτέλεσμα τα ελαστικά να δυσκολεύονται να βρουν πρόσφυση αλλά και να αυξάνεται η σωματική καταπόνηση των οδηγών. Όπως πέρσι, θα δώσουμε σε όλες τις ομάδες την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα ελαστικά της επόμενης σεζόν, κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, δεδομένων των ουσιαστικών αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς για το 2014. Η Βραζιλία είναι στην ουσία η μεγαλύτερη αγορά της Pirelli, γι’ αυτό όλοι ανυπομονούμε για τον αγώνα που σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής από απόψεως τεχνικών κανονισμών».
Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει πέντε εργοστάσια στην Βραζιλία περισσότερα απ’ ότι σε οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας. Εκεί φτιάχνονται ελαστικά για αυτοκίνητα δρόμου, για φορτηγά, για μηχανές αλλά υπάρχει και ένα εργοστάσιο κατασκευής συρματόσχοινων που χρησιμοποιούνται στο σκελετό του ελαστικού.
[size=15pt]Καιρός:[/size]
Δεν έχουμε δει φέτος αγώνα με βροχή, κάτι λίγες σταγόνες μόνο στην Μόντζα και βροχή πριν τον αγώνα στην Μαλαισία κάτι που υποχρέωσε τους οδηγούς να εκκινήσουν με την ενδιάμεση γόμα.
Η πρόβλεψη κάνει λόγο για μεγάλη πιθανότητα βροχής στον αγώνα αλλά και όλο το τριήμερο. Η θερμοκρασία θα είναι περί των 20 βαθμών Κελσίου.
[size=15pt]TV[/size]
Το GP της Βραζιλίας θα μεταδοθεί απευθείας από την Δημόσια Τηλεόραση την Κυριακή το απόγευμα στις 18:00.
Ο ΟΤΕ TV όπως πάντα θα δείξει επίσης live και τον αγώνα κατάταξης το Σάββατο στις 18:00.