[size=20pt]18ος αγώνας της σεζόν 14-16 Νοεμβρίου στο Ώστιν των Η.Π.Α. [/size]
Μετά από δύο εβδομάδες διακοπής το πρωτάθλημα της Formula 1 επιστρέφει στη δράση σε ένα από τα πιο εντυπωσιακά σιρκουί της σεζόν.
Με τον τίτλο να έχει κριθεί από το γκραν πρι της Ινδίας, όπου ο Σεμπάστιαν Φέτελ, στέφθηκε Παγκόσμιος πρωταθλητής, το ενδιαφέρον βρίσκεται στο κυνήγι της δεύτερης θέσης.
Πλέον ο Λιούις Χάμιλτον θέλει να διεκδικήσει τη δεύτερη θέση, ωστόσο απέχει 34 βαθμούς από τον δεύτερο Φερνάντο Αλόνσο.
Ο Κίμι Ραϊκόνεν την Πέμπτη 14/11 έκανε επέμβαση στη μέση του στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο στο Στρασβούργο και την θέση του στους 2 τελευταίους αγώνες θα πάρει στην Lotus ο συμπατριώτης του Χέικι Κοβαλάινεν.
Αυτό ίσως να κάνει πιο εύκολο το έργο των Mercedes και Ferrari στην μάχη των κατασκευαστών.
[size=15pt]Ιστορία πίστας και αγώνα:[/size]
Ομάδες και πιλότοι θα ταξιδέψουν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής για να τρέξουν στο “Circuit of the Americas”.
Η F1 επέστρεψε πέρυσι ύστερα από 5 χρόνια στις ΗΠΑ με το GP του Τέξας στην ολοκαίνουργια πίστα του Ώστιν. Οι ΗΠΑ είναι μια από τις μεγαλύτερες αγορές για κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως οι Mercedes, Renault, Infiniti αλλά και για ειδικούς κατασκευαστές σπορ μοντέλων όπως οι Ferrari, McLaren, Lotus, Caterham. Πιθανόν κάθε αναφορά στο Αμερικάνικο GP να σας παραπέμπει στη θρυλική πίστα της Ινδιανάπολης, καθότι μέρος του οβάλ τμήματος χρησιμοποιήθηκε για τη φιλοξενία του αγώνα από το 2000 μέχρι και το 2007. Στο παρελθόν έχουν γίνει αγώνες στο Σέμπρινγκ, στο Φοίνιξ(3), στο Ουότκινς Γκλεν (20), στο Ντάλας, στο Ντητρόιτ (7), στο Λονγκ Μπητς μέχρι και στο Λας Βέγκας στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου Caesar’s Palace. Συνολικά στις ΗΠΑ έχουν γίνει 52 GP και όπως εύκολα συμπεραίνει κανείς η F1 δεν είχε στο παρελθόν τη στέγη που άρμοζε.
Αυτό διορθώθηκε με την κατασκευή μιας ολοκαίνουργιας πίστας στο Ώστιν του Τέξας. Σχεδιαστής της πίστας ο συνήθης ύποπτος, ο διάσημος Γερμανός αρχιτέκτονας Χέρμαν Τίλκε .
Το Circuit Of The Americas ή COTA φτιάχτηκε σε χρόνο ρεκόρ και πέρυσι φιλοξένησε με επιτυχία τον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς που εξελίχθηκε σε μάχη Χάμιλτον Φέτελ με τελικό νικητή το Βρετανό που τότε οδηγούσε για λογαριασμό της McLaren.
[size=15pt]Χαρακτηριστικά και απαιτήσεις πίστας: [/size]
http://[URL unfurl="true"]www.protothema.gr/files/1/2013/111111111f1NewFolder/15%2011d4.jpg[/img[/URL]]
Η διαδρομή των 5.5km έχει 20 στροφές 11 εξ’ αυτών αριστερές. Έξι από τις στροφές έχουν ταχύτητα διέλευσης κάτω από 100km/h ενώ άλλες έξι πάνω από 250km/h. Η τελική ταχύτητα αναμένεται να ξεπεράσει στο τέλος της μεγάλης ευθείας και πριν τα φρένα για τη στροφή 12 τα 320km/h. Η μέση ωριαία ταχύτητα πέρυσι άγγιξε στις δοκιμές τα 200km/h.
Όπως ο προηγούμενος αγώνας στο Άμπου Ντάμπι έτσι και το Ώστιν είναι από τις αριστερόστροφες πίστες του πρωταθλήματος όπως σε Κορέα, Σιγκαπούρη Βραζιλία (24/11).
Δύο είναι τα δύσκολα σημεία στο Ώστιν: Η ανηφορική Στροφή1, μία φουρκέτα μοναδικής χάραξης, όπου τα ελαστικά πρέπει να παρέχουν πρόσφυση – ακόμα και σχετικά κρύα στον πρώτο γύρο. Η Στροφή 11 είναι επίσης ιδιαίτερα απαιτητική καθώς ο πιλότος αρχίζει να φρενάρει δυνατά ενώ το μονοθέσιο ήδη στρίβει, δημιουργώντας μία ανομοιόμορφη φόρτιση.
Υπάρχουν δυο ζώνες DRS η πρώτη ανάμεσα στις στροφές 11 και 12 όπου βρίσκεται η μεγάλη ευθεία και η δεύτερη στην ανηφόρα εκκίνησης – τερματισμού. Πέρυσι έγιναν 23 προσπεράσματα με τη χρήση του DRS.
[img]http://i.imgbox.com/acvqXJke.jpg
Γύροι Αγώνα: 55
Μήκος γύρου: 5.513
Χιλιόμετρα αγώνα: 308.405
Ρεκόρ γύρου σε αγώνα : 1:39.347 από τον Σεμπάστιαν Φέτελ το 2012 (Red Bull)
Νικητής 2012: Λιούις Χάμιλτον (McLaren)
Ταχύτερος γύρος του αγώνα 2012 : 1:39.347 Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
Pole position 2012: 1:35.657 Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
[size=15pt]Ελαστικά:[/size]
Από την πλευρά της η Pirelli έκανε όπως και πέρυσι την πιο ασφαλή επιλογή έτσι στη διάθεση όλων των ομάδων θα υπάρχουν οι δυο πιο σκληρές γόμες στη γκάμα της: Η σκληρή (P Zero Orange) και η μέση (P Zero White).
τη μέση γόμα (P Zero White) και τη μαλακή (P Zero Orange).
Οι τρεις πρώτοι πιλότοι στον περσινό αγώνα Χάμιλτον, Φέτελ, Αλόνσο χρησιμοποίησαν στρατηγική ενός pit stop, ξεκινώντας με μεσαία γόμα και ολοκληρώνοντας με σκληρή. Πέρσι η χρονική διαφορά μεταξύ των δύο ελαστικών ανά γύρο ήταν περίπου μισό δευτερόλεπτο. Φέτος υπολογίζεται να είναι ελαφρώς μεγαλύτερη.
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών, Paul Hembery δηλωσε:
«Τα σκληρά και μεσαία ελαστικά είναι η καλύτερη επιλογή για το Grand Prix των ΗΠΑ, επειδή η διαδρομή καταπονεί τα ελαστικά με υψηλά φορτία και χρειάζονται οι πιο ανθεκτικές γόμες. Υπάρχουν μερικές γρήγορες στροφές και πολλές υψομετρικές διαφορές - από αυτή την άποψη μοιάζει με το Σπα. Όσο περισσότερα φορτία δέχεται το ελαστικό, τόσο υψηλότερη θερμοκρασία αναπτύσσεται – και αυτό αυξάνει τη φθορά και το ρυθμό πτώσης στην απόδοση. Φέτος που ερχόμαστε στην Αμερική για δεύτερη φορά ξέρουμε καλύτερα τι να περιμένουμε, ενώ πέρσι – όπου πάλι είχαμε επιλέξει σκληρή και μεσαία γόμα – ήταν ένα βήμα στο άγνωστο. Οι φετινές γόμες είναι πιο μαλακές, επομένως προβλέπουμε στρατηγική δύο πιτ στοπ στον αγώνα, πάντα ανάλογα και με την εξέλιξη της πίστας. Αν και Νοέμβριος, ο καιρός φαίνεται να είναι ζεστός, κάτι που θα επηρεάσει τη θερμική καταπόνηση και κατ’ επέκταση την απόδοση των ελαστικών. Το Αμερικανικό κοινό επεφύλαξε μία φανταστική υποδοχή στη Formula 1, ο περσινός αγώνας έχει μείνει αξέχαστος, γι αυτό και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε σε μία χώρα με τόσους οπαδούς της F1, που παράλληλα είναι βασική αγορά για τα Ultra High Performance ελαστικά της εταιρείας μας».
[size=15pt]Καιρός:[/size]
Οι καιρικές συνθήκες προβλέπονται σταθερές, χωρίς πιθανότητα βροχής με ηλιοφάνεια πριν τον αγώνα και θερμοκρασία περί των 28 βαθμών Κελσίου.
[size=15pt]TV[/size]
Το GP των ΗΠΑ θα μεταδοθεί απευθείας από την Δημόσια Τηλεόραση την Κυριακή το βράδυ στις 21:00.
Ο ΟΤΕ TV όπως πάντα θα δείξει επίσης live και τον αγώνα κατάταξης το Σάββατο στις 20:00.