[size=20pt]15ος αγώνας της σεζόν 11-13 Οκτωβρίου στην Ιαπωνία [/size]
Μετά τον αγώνα της Κορέας και χωρίς διακοπή, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 παραμένει στην Άπω Ανατολή και ταξιδεύει προς έναν από τους κλασικούς προορισμούς του: τη συναρπαστική πίστα της Suzuka.
Στη «Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου» θα δοθεί μία από τις 5 τελευταίες μάχες της σεζόν, αν και πλέον η εικόνα είναι σχεδόν ξεκαθαρισμένη και υπό προϋποθέσεις ο Σεμπάστιαν Φέτελ έχει ελπίδες να στεφθεί Παγκόσμιος πρωταθλητής τέσσερις αγώνες πριν την ολοκλήρωση της σεζόν.
http://[URL unfurl="true"]www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/10/redb-fan-suzu-2013-4-886x498.jpg[/img[/URL]]
[size=15pt]Ιστορία πίστας και αγώνα:[/size]
[img]http://en.espnf1.com/PICTURES/CMS/12100/12123.jpg
Η πίστα της Suzuka κατασκευάστηκε το 1962 ως πίστα δοκιμών της Honda από τον John Hugenholtz και είναι μια από τις ελάχιστες πίστες στον κόσμο που σχηματίζει τον αριθμό 8 (στραπατσαρισμένο).
Η ιαπωνική πίστα έχει περίοπτη θέση στην ιστορία της Formula 1 καθώς έχει κρίνει πολλά παγκόσμια πρωταθλήματα. Η πρώτη φορά που διεξήχθη αγώνας ήταν το 1987 και από τότε είναι σταθερή αξία εκτός από 2 χρονιές, το 2007 και το 2008, που η πίστα στο Fuji της πήρε τη θέση.
http://[URL unfurl="true"]www.mut8.org/pix/japan-suzuka-circuit-map.jpg[/img[/URL]]
Η F1 έχει στενούς δεσμούς με την Ιαπωνία. Μπορεί σήμερα να μην συμμετέχει στο πρωτάθλημα Ιάπωνας κατασκευαστής αλλά στο πρόσφατο παρελθόν υπήρχαν τρεις: Toyota, Bridgestone, Honda, με την τελευταία να έχει ήδη ανακοινώσει την επιστροφή της στο grid το 2015, όπου θα προμηθεύει με κινητήρες την McLaren.
Ο Καμούι Κομπαγιάσι ήταν ο τελευταίος Ιάπωνας που αγωνίστηκε στο θεσμό με τα χρώματα της Sauber πέρυσι. Και φέτος όμως βρίσκεται στην Suzuka με τα χρώματα της Ferrari αφού εργάζεται στον προσομοιωτή της ιταλικής ομάδας.
[img]http://en.espnf1.com/PICTURES/CMS/21000/21045.jpg
Πολυνίκης της πίστας είναι ο Michael Schumacher που έχει κερδίσει 6 φορές (5 με Ferrari, 1 με Benetton).
Από τους εν ενεργεία πιλότους 3 νίκες έχει ο Φέτελ με τη Red Bull (2009, 2010, 2012) και από μια οι Ράικονεν (2005 McLaren) Αλόνσο (2006 Renault), και Μπάτον (2011 McLaren).
[size=15pt]Χαρακτηριστικά και απαιτήσεις πίστας: [/size]
http://[URL unfurl="true"]www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/15_Japan_E_300DPI-886x498.jpg[/img[/URL]]
Η Suzuka αποτελείται από 18 στροφές συνολικά, με τις 10 από αυτές να είναι δεξιές και τις 8 αριστερές.
Λόγω χάραξης με τη μια στροφή να διαδέχεται την άλλη σε συνεχή ροή, η πίστα έχει μικρές σχετικά απαιτήσεις ελκτικής πρόσφυσης αλλά υπάρχουν υψηλά πλευρικά φορτία. Το πρώτο μισό του γύρου είναι ως επί το πλείστον ένα σερί συνεχόμενων στροφών. Αυτό αυξάνει τη θερμοκρασία των ελαστικών καθώς δεν υπάρχει κάποια μεγάλη ευθεία για να μπορέσουν να κρυώσουν. Το ελαστικό που καταπονείται περισσότερο είναι το εμπρός αριστερό.
Η 130R (στροφή 15) κατέχει τη δική της θέση στην ιστορία της F1 μαζί με άλλες διάσημες στροφές όπως η Eau Rouge. Η πολύ γρήγορη αριστερή καμπή προκαλεί τους οδηγούς να περάσουν τέρμα γκάζι και να φρενάρουν οριακά στην έξοδό της για το αργό chicane που ακολουθεί. Τα τελευταία χρόνια οι υπεύθυνοι της πίστας την έχουν επανασχεδιάσει, δημιουργώντας δύο κορυφές για λόγους ασφαλείας.
Η 130R είναι η ταχύτερη στροφή του πρωταθλήματος – με 300 + χλμ/ώρα και έβδομη σχέση και πλευρική επιτάχυνση 3,1G. Είναι το μέγιστο φορτίο που καλείται ν’ αντιμετωπίσει η δομή των ελαστικών όλη τη χρονιά.
Η Suzuka είναι μια από τις πιο γρήγορες πίστες του πρωταθλήματος και το γκάζι είναι κολλημένο στο πάτωμα στο 70% του γύρου.
Οι αλλαγές ταχυτήτων ανά γύρο είναι περίπου 42, κάτι που μεταφράζεται σε παραπάνω από 2200 αλλαγές στον αγώνα. Η ισορροπία του μονοθεσίου, ιδίως στο πρώτο κομμάτι της πίστας, παίζει σημαντικό ρόλο για την επίτευξη καλού χρόνου.
Όπως και πέρυσι έτσι και φέτος η FIA ανακοίνωσε πως το Ιαπωνικό Grand Prix θα έχει μονή ζώνη DRS σε αντίθεση με την παράδοση των δύο ζωνών που έχει δημιουργηθεί φέτος. Η μονή ζώνη DRS, βρίσκεται στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, και το το σημείο μέτρησης διαφοράς από το προπορευόμενο μονοθέσιο βρίσκεται 50 μέτρα πριν τη στροφή 16 -πριν chicane μετά την 130R. Το μέγεθος της ζώνης DRS έχει αυξηθεί λίγο από πέρυσι κι έτσι η πίσω πτέρυγα θα μπορεί να ανοίξει 100 μέτρα πριν τη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού.
[img]http://i.imgbox.com/aci2VHd9.jpg
Γύροι Αγώνα: 53
Μήκος γύρου: 5.807
Χιλιόμετρα αγώνα: 307.471
Ρεκόρ γύρου σε αγώνα : 1:31.650 από τον Κίμι Ράικονεν το 2005 με McLaren .
Νικητής 2012: Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
Ταχύτερος γύρος του αγώνα 2012 : 1:35.774 Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
Pole position 2012: 1:30.839 Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
[size=15pt]Ελαστικά:[/size]
Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων τις δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας της, τη μέση γόμα (P Zero White) και η σκληρή (P Zero Orange).
Ο συνδυασμός χρησιμοποιήθηκε φέτος άλλες έξι φορές σε Μαλαισία, Μπαχρέιν, Ισπανία, Βρετανία, Βέλγιο και Ιταλία.
Καθώς οι φετινές γόμες είναι μαλακότερες από τις περσινές, η επιλογή ήταν περίπου αναπόφευκτη. Πέρυσι με τον ίδιο συνδυασμό ελαστικών η πλειοψηφία των οδηγών χρησιμοποίησε στρατηγική με 2 pit stop.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery δήλωσε:
«Η Σουζούκα είναι μια πίστα όπου παρατηρούμε ασυνήθιστα μεγάλες τιμές φθοράς αλλά και πτώσης στην απόδοση των ελαστικών. Αυτό οφείλεται στο τραχύ οδόστρωμα αλλά και στις μεγάλες φορτίσεις που ασκούνται στα ελαστικά. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να φέρουμε εδώ τις πιο σκληρές γόμες της γκάμας μας. Δεν υπάρχουν μόνο γρήγορες καμπές εδώ αλλά επιπλέον και σημεία βίαιου φρεναρίσματος. Είναι μια πίστα με υψηλές απαιτήσεις από τα ελαστικά όσον αφορά στα πλευρικά φορτία και σχετικά χαμηλές όσον αφορά στην ελκτική πρόσφυση. Αυτό συμβαίνει γιατί η χάραξη της πίστας δημιουργεί μια συνεχή ροή από τη μια στροφή στην άλλη. Η στρατηγική θα παίξει σημαντικό ρόλο, πέρυσι είδαμε δυο πιτ στοπ, όλοι οι οδηγοί ενθουσιάζονται εδώ λόγω της υψηλής ταχύτητας. Στη Σουζούκα μετρά η ‘ωμή’ ταχύτητα, φέραμε αυτές τις γόμες για να έχουν οι οδηγοί την ευκαιρία να ικανοποιήσουν τους απίστευτους Ιάπωνες οπαδούς».
Αξίζει να πούμε ότι η στρατηγική μπορεί να παίξει τον ρόλο της λόγω του μικρού pit lane που έχει η πίστα κάτι που μεταφράζεται σε μικρή χρονική απώλεια.
Οπότε στρατηγική με 3 pit stop είναι πιθανή ειδικά από πιλότους που αντιμετωπίζουν φέτος πρόβλημα φθοράς των ελαστικών.
[size=15pt]Καιρός:[/size]
Η πρόγνωση της μετεωρολογικής υπηρεσίας κάνει λόγο για πιθανότητα βροχής την Παρασκευή, την ημέρα των ελεύθερων δοκιμών.
Για το Σάββατο και την Κυριακή προβλέπεται ηλιοφάνεια και θερμοκρασία περί των 24 βαθμών Κελσίου.
[size=15pt]TV[/size]
Ο αγώνας είναι στις 09:00 ώρα Ελλάδος το πρωί της Κυριακής.
Απευθείας θα μεταδοθεί από τον ΟΤΕ TV, ενώ η Δημόσια Τηλεόραση θα τον δείξει στις 15:00 σε μαγνητοσκόπηση.
Ο αγώνας κατάταξης είναι το Σαββάτο στις 08:00 και ο OTE TV τον μεταδίδει ζωντανά όπως και τα ελεύθερα δοκιμαστικά.