[size=20pt]14ος αγώνας της σεζόν 4-6 Οκτωβρίου στην Κορέα [/size]
Έξι αγώνες απομένουν για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος Formula 1 και αυτό το 3ήμερο η δράση μεταφέρθηκε στην Νότια Κορέα και πίστα Yeongam.
[size=15pt]Ιστορία πίστας και αγώνα:[/size]
http://[URL unfurl="true"]www.f1deals.com/wp-content/uploads/2013/02/korea-international-circuit1.jpg[/img[/URL]]
Η πίστα βρίσκεται στη δυτική άκρη της πόλης Yeongam, στο νότιο άκρο της χώρας.
Η ολοκαίνουργια αυτή πίστα χρησιμοποιείται σπάνια και είναι ένα ακόμη παράδειγμα ιδιωτικής πρωτοβουλίας σ’ ένα μέρος που δύσκολα κάποιος θα επιλέξει για να συνδυάσει την παρακολούθηση ενός αγώνα F1 με άλλες τουριστικές δραστηριότητες. Είναι χαρακτηριστικό πως η πλειοψηφία όσων εμπλέκονται στα GP επιλέγουν να φύγουν αμέσως για το Τόκιο όπου διεξάγεται το Ιαπωνικό GP την ερχόμενη Κυριακή ελαχιστοποιώντας το χρόνο παραμονής τους στο Μόκπο.
Οι πιλότοι θα τρέξουν για τέταρτη χρονιά στην πίστα της Κορέας.
Το 2010 στον πρώτο αγώνα που έγινε στα βαλτοτόπια του Μόκπο κέρδισε ο Fernando Alonso με Ferrari ενώ πέρυσι και πρόπερσι νικητής ήταν ο Sebastian Vettel με τη Red Bull.
[img]http://en.espnf1.com/PICTURES/CMS/20800/20819.jpg
[size=15pt]Χαρακτηριστικά και απαιτήσεις πίστας: [/size]
Στην πίστα της Κορέας, οι πιλότοι θα γυρίζουν με αντίστροφη φορά από τους δείκτες του ρολογιού.
Το «Yeongam» μοιάζει να είναι μια πίστα χωρισμένη στα δύο. Το πρώτο μέρος αποτελείται από τρεις ευθείες και το δεύτερο μέρος αποτελείται από πολλές στροφές.
Το πρώτο κομμάτι λοιπόν είναι φρένο – γκάζι. Τα μονοθέσια στην είσοδο των στροφών 1,3,4 πρέπει να φρενάρουν δυνατά καθώς πρόκειται για φουρκέτες μετά από μεγάλες ευθείες. Επιπλέον απαιτείται καλή πρόσφυση στην έξοδο.
Η κορεάτικη πίστα έχει τη μεγαλύτερη ευθεία του πρωταθλήματος (1.2 χιλιόμετρα) ανάμεσα στις 2η και 3η στροφή. Σε εκείνο το σημείο τα μονοθέσια ξεπερνάν τα 320 χιλ.
Στη συνέχεια, το δεύτερο και το τρίτο τμήμα είναι τελείως διαφορετικά: πολύ πιο τεχνικά και ομαλά, που σημαίνει ότι ελαστικά και φρένα λειτουργούν σε πολύ διαφορετικές συνθήκες, και απαιτείται προσοχή στη διαχείριση των αλλαγών της θερμοκρασίας. Η λεία επιφάνεια της πίστας μπορεί να σημαίνει μεγαλύτερη διάρκεια για τα ελαστικά, ωστόσο η πρόκληση παραμένει για τους οδηγούς.
Όσον αφορά στις αεροδυναμικές ρυθμίσεις, οι μηχανικοί επιλέγουν μεσαίες προς υψηλές κλίσεις στα πτερύγια των αεροτομών.
Θα υπάρχουν 2 ζώνες DRS.
Η πρώτη, όπως πέρυσι, στην μεγάλη ευθεία μεταξύ των στροφών 2 και 3. Το σημείο μέτρησης της διαφοράς από το προπορευόμενο μονοθέσιο βρίσκεται λίγο πριν την στροφή 1 και η ενεργοποίηση του DRS θα γίνεται 516 μέτρα μετά τη στροφή 2. Η φετινή προσθήκη είναι στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού με το σημείο διαφοράς από το προπορευόμενο μονοθέσιο να βρίσκεται αμέσως μετά την στροφή 15.
Γύροι Αγώνα: 55
Μήκος γύρου: 5.615
Χιλιόμετρα αγώνα: 308.630
Ρεκόρ γύρου σε αγώνα : 1:39.605 από τον Σεμπάστιαν Φέτελ το 2011 με Red Bull.
Νικητής 2012: Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
Ταχύτερος γύρος του αγώνα 2012 : 1:42.037 Μαρκ Γουέμπερ (Red Bull)
Pole position 2012: 1:37.242 Μαρκ Γουέμπερ (Red Bull)
[size=15pt]Ελαστικά:[/size]
http://[URL unfurl="true"]www.automobilsport.com/uploads/_neustart2/juni-2-2013/pirelli-canada-tyres.JPG[/img[/URL]]
Για την Κορέα η Pirelli έκανε την ίδια επιλογή όπως και στο GP της Σιγκαπούρης.
Η πολύ μαλακή (P Zero Red) και η μεσαία (P Zero White) γόμα θα είναι στην διάθεση των οδηγών.
Η επιλογή αυτή είναι διαφορετική από την περσινή, καθώς το 2012 η ιταλική εταιρεία είχε φέρει τις δύο μαλακότερες γόμες της. Όλοι οι πρώτοι πέρυσι έκαναν 2 pit stop.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery δήλωσε:
«Η φετινή επιλογή ελαστικών είναι διαφορετική από της περσινής σεζόν με τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα, γιατί ταιριάζει καλύτερα στα χαρακτηριστικά της γκάμας του 2013. Περιμένουμε σημαντική διαφορά στο χρόνο γύρου μεταξύ των δύο γομών όπως συνέβη στη Σιγκαπούρη και αυτό θα βοηθήσει τις ομάδες να εφαρμόσουν ενδιαφέρουσες στρατηγικές. Η Κορέα είναι ένα ενδιαφέρον μίγμα: περιλαμβάνει γρήγορες αλλά και κάποιες αργές στροφές, όμως στην πραγματικότητα παράγει τα υψηλότερα πλευρικά φορτία από όλες τις πίστες όπου χρησιμοποιείται η πολύ μαλακή γόμα, επομένως η διαχείριση ελαστικών θα είναι σημαντική για μία ακόμα φορά. Πιο συγκεκριμένα, η δουλειά που γίνεται στις ελεύθερες δοκιμές όπου αξιολογούνται τα επίπεδα φθοράς και πτώσης στην απόδοση κάθε γόμας με διαφορετικά φορτία καυσίμου θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμη αποτελώντας το ‘κλειδί’ για τη σωστή στρατηγική. Είδαμε τη διαφορά που μπορεί να κάνει η σωστή στρατηγική στη Σιγκαπούρη, και παρόλο που υπάρχει μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας στην Κορέα, παραμένει κάτι το οποίο πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα οι ομάδες στην τελική προετοιμασία πριν τον αγώνα, καθώς το πρωτάθλημα μπαίνει στην τελική ευθεία».
[size=15pt]Καιρός:[/size]
[img]http://en.espnf1.com/PICTURES/CMS/20700/20785.jpg
Μπορεί ο τυφώνας που πλήττει την Ανατολική Ασία τελικά να κατευθύνεται προς την Κίνα, ωστόσο η πρόγνωση της μετεωρολογικής υπηρεσίας κάνει λόγο για πιθανότητα έντονης βροχόπτωσης και ισχυρούς ανέμους, κάτι που αν συμβεί τελικά θα δυσχεράνει το έργο των οδηγών και τη… ζωή των θεατών.
Συγκεκριμένα, δίνεται 60% πιθανότητα δυνατής βροχής στη διάρκεια του αγώνα, ενώ το Σάββατο θα υπάρχει συννεφιά χωρίς να αποκλείεται τοπική καταιγίδα.
Η θερμοκρασία θα είναι περί των 25 βαθμών Κελσίου.
[size=15pt]TV[/size]
Ο αγώνας είναι στις 09:00 ώρα Ελλάδος το πρωί της Κυριακής.
Απευθείας θα μεταδοθεί από τον ΟΤΕ TV, ενώ η Δημόσια Τηλεόραση θα τον δείξει στις 15:00 σε μαγνητοσκόπηση.
Ο αγώνας κατάταξης είναι το Σαββάτο στις 08:00 και ο OTE TV τον μεταδίδει ζωντανά όπως και τα ελεύθερα δοκιμαστικά.