[size=20pt]13ος αγώνας της σεζόν
6-8 Σεπτεμβρίου στην Σιγκαπούρη [/size]
http://[URL unfurl="true"]www.brigatti.co.uk/singapore_blog/wp-content/uploads/2011/07/singapore-formula-one-grand-prix-circuit-map.jpg[/img[/URL]]
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 αποχαιρέτησε την Ευρώπη και μπαίνει στην τελική του ευθεία. Μια σειρά αγώνων σε ασιατικό έδαφος θα κρίνει ουσιαστικά την έκβασή του, με την αρχή να γίνεται αυτό το 3ήμερο με το Grand Prix Σιγκαπούρης.
[size=15pt]Ιστορία πίστας και αγώνα:[/size]
[img]http://cdn.comap.cz/img/F1%20Singapore%202012.jpg
Το Marina Bay Street Circuit είναι εντυπωσιακός νυχτερινός αγώνας που διεξάγεται στο λιμάνι της πόλης και αποτελεί μια ξεχωριστή πρόκληση για οδηγούς και μηχανικούς, καθώς δεν λείπουν τα απρόοπτα με τις εξόδους και τις στενές επαφές με τις μπαριέρες και τους προστατευτικούς τοίχους.
Οι προβολείς που βρίσκονται στην πίστα κάνουν τη νύχτα μέρα και δίνουν μια άλλη οπτική στον πολύχρωμο θίασο της F1. Οι οδηγοί θα πρέπει να καλύψουν την Κυριακή του αγώνα συνολικά 61 γύρους, κάτι παραπάνω από 308 χιλιόμετρα, κατά τη διάρκεια της νύχτας. Για το φωτισμό της διαδρομής οι άνθρωποι της διοργάνωσης χρησιμοποιούν πάνω από 100 χιλιόμετρα καλώδια με πάνω από 1500 προβολείς σε 240 πυλώνες. Συνολικά απαιτούνται παραπάνω από 3 εκατομμύρια watt. Η κατασκευή της διαδρομής έγινε με τη συγχρηματοδότηση της κυβέρνησης κατά 90 εκατομμύρια δολάρια Σιγκαπούρης με συνολικό κόστος τα 150 εκατομμύρια.
Στη σύντομη ιστορία του αγώνα της Σιγκαπούρης (ο πρώτος αγώνας έγινε το 2008) μόνο τρεις οδηγοί έχουν γευτεί τη χαρά της νίκης: οι Fernando Alonso, Lewis Hamilton και Sebastian Vettel. Η νίκη του Alonso το 2008, βέβαια, έχει στιγματιστεί από το γνωστό σκάνδαλο που ονομάστηκε crashgate.
Ο Ισπανός πήρε ακόμα μια νίκη το 2010 με Ferrari ενώ τα δύο τελευταία χρόνια κυρίαρχος του αγώνα είναι ο Sebastian Vettel με τη Red Bull και αυτός αναμένεται να έχει το πάνω χέρι και φέτος.
[size=15pt]Χαρακτηριστικά και απαιτήσεις πίστας: [/size]
Η διαδρομή των 5,065 χιλιομέτρων αποτελείται από 23 στροφές συνολικά με 9 από αυτές να είναι δεξιές και 14 αριστερές.
H πιο γρήγορη είναι η δέκατη, στην οποία τα μονοθέσια εισέρχονται με 135 km/h, ενώ στο κιβώτιο έχουν τρίτη.
Οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν τους κινδύνους και τις δυσκολίες ενός circuit δρόμου υπό το φως των προβολέων με τους τοίχους να παραμονεύουν.
Εκτός από ορισμένα σημεία, ένα εκ των οποία είναι η Raffles Boulevard, που τα μονοθέσια αγγίζουν σχεδόν τα 300 χλμ/ώρα, η υπόλοιπη διαδρομή αποτελείται από αργά κλειστά κομμάτια.
Μόνο στο 44% του γύρου οι οδηγοί βρίσκονται με το γκάζι κολλημένο στο πάτωμα με το μεγαλύτερο κομμάτι να είναι για 650 μέτρα και για 9 δευτερόλεπτα.
http://[URL unfurl="true"]www.protothema.gr/files/1/2013/1@F1/19%208dp1.jpg[/img[/URL]]
Η μεγάλη κλίση στις πτέρυγες είναι απαραίτητη για τα κλειστά κομμάτια της διαδρομής, έτσι η μέση ωριαία ταχύτητα είναι στα 170 χλμ/ώρα ενώ η μέση ωριαία ταχύτητα διέλευσης από τις στροφές είναι στα 105 χλμ/ώρα.
Τη μεγαλύτερη ταχύτητα τα μονοθέσια αποκτούν στην ευθεία πριν την έβδομη στροφή, όπου και αγγίζουν τα 298 km/h με 7η στο κιβώτιο.
Εκτός του ότι οι οδηγοί θα πρέπει να αγωνιστούν νύχτα και να προσαρμόσουν το πρόγραμμά τους και τον οργανισμό τους γι αυτό, έχουν να αντιμετωπίσουν και την πολύ υψηλή υγρασία που συνήθως επικρατεί.
Η φύση της διαδρομής ταλαιπωρεί πολύ τα φρένα και τα κιβώτια ταχυτήτων με τους οδηγούς να κάνουν περίπου 40 αλλαγές ανά γύρο.
Θα υπάρχουν 2 ζώνες DRS. Η πρώτη ανάμεσα στις στροφές 5 και 7 και η δεύτερη στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.
[img]http://i.imgbox.com/aceiY7j7.jpg
Γύροι Αγώνα: 61
Μήκος γύρου: 5.065
Χιλιόμετρα αγώνα: 308.828
Ρεκόρ γύρου σε αγώνα : 1:45.599 από τον Κίμι Ράικονεν το 2008 με Ferrari
Νικητής 2012: Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
Ταχύτερος γύρος του αγώνα 2012 : 1:51.033 Νίκο Χουλκενμπεργκ (Force India)
Pole position 2012: 1:46.362 Λιούις Χάμιλτον (McLaren)
[size=15pt]Ελαστικά:[/size]
http://[URL unfurl="true"]www.automobilsport.com/uploads/_neustart2/juni-2-2013/pirelli-canada-tyres.JPG[/img[/URL]]
Το GP Σιγκαπούρης διεξάγεται σε δημόσιους δρόμους, οπότε οι απαιτήσεις είναι διαφορετικές. Η πολύ μαλακή (P Zero Red) γόμα επανεμφανίζεται μετά τον Καναδά και στον νυχτερινό αυτόν αγώνα θα συνδυαστεί με τη μεσαία (P Zero White) γόμα της Pirelli.
Η επιλογή αυτή είναι διαφορετική από την περσινή, καθώς το 2012 η ιταλική εταιρεία είχε φέρει τις δύο μαλακότερες γόμες της. Όλοι οι πρώτοι πέρυσι έκαναν 2 pit stop.
[img]http://[URL unfurl="true"]www.f1-fansite.com/wp-content/uploads/2012/08/0192.jpg[/img[/URL]]
[size=15pt]Καιρός:[/size]
[img]http://en.espnf1.com/PICTURES/CMS/20600/20605.jpg
Η Σιγκαπούρη βρίσκεται στην τροπική ζώνη, κάτι σημαίνει ότι οι τροπικές καταιγίδες είναι πάντα μέσα στο πρόγραμμα. Μέχρι στιγμής τα προηγούμενα χρόνια δεν είχαν επηρεάσει τον αγώνα, ωστόσο το ενδεχόμενο βροχής δημιουργεί ερωτηματικά για την ασφάλεια του αγώνα καθώς κανείς δεν ξέρει πώς θα είναι η ορατότητα με την αντανάκλαση του τεχνητού φωτισμού πάνω στη βρεγμένη πίστα.
Η πρόγνωση αναφέρει αναφέρει μικρή πιθανότατα βροχής.
Η θερμοκρασία θα είναι περί των 32 βαθμών Κελσίου.
[size=15pt]TV[/size]
Η απευθείας μετάδοση του αγώνα είναι προγραμματισμένη την Κυριακή στις 15:00 από τη Δημόσια Τηλεόραση.
Ο αγώνας κατάταξης είναι το Σαββάτο στις 16:00 και ο OTE TV τον μεταδίδει ζωντανά όπως και τα ελεύθερα δοκιμαστικά.