[size=20pt]12ος αγώνας της σεζόν 6-8 Σεπτεμβρίου στην ιστορική πίστα της Monza[/size]
Στον «Ναό της ταχύτητας» συγκεντρώνεται αυτό το 3ημερο ο κόσμος της F1 για το Ιταλικό Grand Prix, τελευταίο αγώνα της σεζόν επί ευρωπαϊκού εδάφους.
[size=15pt]Ιστορία πίστας και αγώνα:[/size]
Το Autodromo Nazionale Monza κατασκευάστηκε το 1922 και χρηματοδοτήθηκε από την αυτοκινητιστική λέσχη του Μιλάνου. Φιλοξένησε αμέσως αγώνες εκτός από τα διαστήματα 1929-1930 και 1939-1946.
Από την επίσημη έναρξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 φιλοξενεί το Ιταλικό Grand Prix με μοναδική εξαίρεση το 1980 που ο αγώνας έγινε στην πίστα της Ίμολα.
Η ιταλική πίστα βρίσκεται λίγο έξω από το Μιλάνο στη πόλη Monza, μέσα σε ένα πάρκο με ψηλή και πυκνή βλάστηση. Η σύγχρονη εκδοχή της διαφέρει από την αρχική καθώς δεν χρησιμοποιούνται πλέον τα οβάλ τμήματα. Η εκδοχή των 10 χιλιομέτρων χρησιμοποιήθηκε μόνο 4 φορές στο πρωτάθλημα της F1 με την τελευταία να είναι το 1961 που καταργήθηκε για λόγους ασφαλείας μετά το θανατηφόρο ατύχημα του Wolfgang von Trips.
http://[URL unfurl="true"]www.blom-uk.co.uk/wp-content/uploads/2011/09/Monza-GP.jpg[/img[/URL]]
Η νέα χάραξη έχει συνολικό μήκος 5,793 χιλιόμετρα και τα μονοθέσια της Formula 1 πρέπει να καλύψουν 53 γύρους.
Πολυνίκης της Monza είναι ο Μίκαελ Σουμάχερ με πέντε νίκες, όλες με Ferrari: (1996,1998,2000,2003 και 2006).
Από τους εν ενεργεία πιλότους στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου έχουν βρεθεί 2 φορές οι Φερνάντο Αλόνσο (2007 McLaren, 2010 Ferrari) και Σεμπάστιαν Φέτελ (2008 Toro Rosso, 2011 Red Bull), ενώ μια νίκη έχει ο Λιούις Χάμιλτον (2012 McLaren).
Από τους υπόλοιπους 19 που θα εκκινήσουν την Κυριακή, κανένας δεν έχει κερδίσει στην Monza.
Η Ferrari είναι η πολυνίκης ομάδα του σιρκουί με 19 νίκες.
[img]http://i1.prth.gr/images/FDB9685DEAF48BBBECB0F7932440EF59.jpg
[size=15pt]Χαρακτηριστικά και απαιτήσεις πίστας: [/size]
Η χάραξη της πίστας είναι γνωστή για τις χαμηλές απαιτήσεις της σε κάθετη δύναμη, έχοντας 11 στροφές οι οποίες είναι κατά κύριο λόγο ανοιχτές καμπές με αποτέλεσμα τα μονοθέσια να έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν πολύ μεγάλες ταχύτητες.
Οι οδηγοί κινούνται στο 73% του γύρου τέρμα γκάζι για 16 δευτερόλεπτα και 1320 μέτρα, φτάνοντας ακόμα και τα 370 χλμ/ώρα επί εποχής κινητήρων V10. Με τα σημερινά δεδομένα η τελική ταχύτητα που αναπτύσσουν τα μονοθέσια ξεπερνά τα 340 χλμ/ώρα.
http://[URL unfurl="true"]www.fia.com/sites/default/files/image_bar/image/12-italy-circuit.jpg[/img[/URL]]
Η πολύ μικρή απαιτούμενη κάθετη δύναμη αναγκάζει τις ομάδες να σχεδιάσουν ένα ειδικό αεροδυναμικό πακέτο για τη συγκεκριμένη πίστα. Η μηχανική πρόσφυση παίζει μεγαλύτερο ρόλο καθώς η ισορροπία είναι σημαντική στα αργά chicane αλλά και στις γρήγορες ανοιχτές καμπές. Οι κινητήρες κινούνται συνεχώς στο όριο κάτι το οποίο τους καταπονεί ιδιαίτερα. Έτσι οι ομάδες για να αποφύγουν τα πυροτεχνήματα συνήθως επιλέγουν νέες μονάδες γι αυτόν τον αγώνα.
Επίσης εκτός από τους κινητήρες, τα φρένα καταπονούνται ιδιαίτερα καθώς το έντονο φρενάρισμα που απαιτείται ιδίως στην πρώτη στροφή της πίστας τα φέρνει στα όριά τους αφού αναπτύσσονται δυνάμεις τις τάξης των 5 g. Τα κιβώτια ταχυτήτων περνούν λιγότερο δύσκολες ώρες καθώς οι αλλαγές ταχυτήτων ανά γύρο κυμαίνονται γύρω στις 46. Η μέση ωριαία ταχύτητα στην ιταλική πίστα είναι κοντά στα 240 χλμ/ώρα.
Η πρώτη επαφή με την πίστα θέλει ιδιαίτερη προσοχή κατά τη φάση του φρεναρίσματος, επειδή η αγωνιστική γραμμή είναι σκονισμένη και δεν έχει στρωθεί με την απαραίτητη γόμα. Η Monza προσφέρει αρκετές ευκαιρίες προσπεράσματος με την καλύτερη στα φρένα για το πρώτο chicane.
Θα υπάρχουν 2 ζώνες DRS. Η πρώτη στη ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και η δεύτερη στην ευθεία ανάμεσα στις στροφές 7 και 8.
[img]http://[URL unfurl="true"]www.formula1.com/flash/races/circ_diagrams/circuitmap_image/monza.jpg[/img[/URL]]
[b]Γύροι Αγώνα: 53
Μήκος γύρου: 5.793
Χιλιόμετρα αγώνα: 306.720
Ρεκόρ γύρου σε αγώνα : 1:21.046 από τον Ρούμπενς Μπαριτσέλο το 2004 με Ferrari
Νικητής 2012: Λιούις Χάμιλτον (McLaren)
Ταχύτερος γύρος του αγώνα 2012 : 1:27.39 Νίκο Ρόσμπεργκ (Mercedes)
Pole position 2012: 1:24.010 Λιούις Χάμιλτον (McLaren)
[/b]
[size=15pt]Ελαστικά:[/size]
[img]http://4troxoi.24man.com.cy/assets/modules/kat/articles/201305/2032/images/det_pirelli_orange_white.jpg
Για τη Monza οι φετινές επιλογές της Pirelli για τις γόμες των ελαστικών της είναι οι ίδιες με του προηγούμενου αγώνα στο Spa, δηλαδή η μεσαία (P Zero White) και η σκληρή (P Zero Orange).
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών Πωλ Χέμπερι ανέφερε: «Η Mόντσα είναι ο εντός έδρας αγώνας μας, απέχοντας περίπου μισή ώρα από τα κεντρικά γραφεία μας στο Μιλάνο. Εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κάποιος γιατί ονομάζεται ‘Ναός της Ταχύτητας’: είναι πράγματι η ταχύτερη πίστα από όλες του ημερολογίου, ενώ οι μεγάλες ευθείες και οι γρήγορες στροφές καταπονούν υπέρμετρα τα ελαστικά. Αυτό σημαίνει ότι η υπερθέρμανση και η αποκόλληση του πέλματος (blistering) ενδέχεται να δημιουργήσουν πρόβλημα εάν δεν είναι ελεγχόμενα. Επομένως, η σωστή διαχείριση των ελαστικών μπορεί να έχει πολύ σημαντική επίδραση στον αγώνα και στη στρατηγική - κάτι που οι ομάδες θα αξιολογήσουν κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής. Εδώ δοκιμάζονται όχι μόνον οι επιδόσεις των ελαστικών αλλά και η αντοχή τους, καθώς χτυπάνε με υψηλές ταχύτητες στα κέρμπ, μία ακόμα σημαντική παράμετρο του αγώνα. Η Monza είναι από τους πιο δημοφιλείς αγώνες της χρονιάς, με ένα παθιασμένο πλήθος tifosi – οπαδών της Ferrari – να περιμένει διακαώς τον αγώνα».
Ίδια επιλογή γομών υπήρχε και πέρυσι. Οι οκτώ ης πρώτης δεκάδας έκαναν μόνο 1 pit stop, ενώ οι Mercedes που από πέρυσι αντιμετώπιζαν προβλήματα μα την φθορά πήγαν σε στρατηγική με 2.
http://[URL unfurl="true"]www.f1-fansite.com/wp-content/uploads/2012/08/0192.jpg[/img[/URL]]
[size=15pt]Καιρός:[/size]
[img]http://en.espnf1.com/PICTURES/CMS/16000/16004.jpg
Η πρόγνωση αναφέρει ηλιόλουστη μέρα στα ελεύθερα δοκιμαστικά και στον αγώνα κατάταξης, ενώ για την Κυριακή υπάρχει αυξημένη πιθανότατα βροχής.
Η θερμοκρασία θα είναι περί των 27 βαθμών Κελσίου.
[size=15pt]TV[/size]
Η απευθείας μετάδοση του αγώνα είναι προγραμματισμένη την Κυριακή στις 15:00 από τη Δημόσια Τηλεόραση.
Όπως πάντα ο OTE TV εκτός από τον αγώνα μεταδίδει και τα ελεύθερα δοκιμαστικά και τον αγώνα κατάταξης του Σαββάτου.