[size=20pt]11ος αγώνας της σεζόν 23-25 Αυγούστου στην πίστα του Spa στο Βέλγιο.[/size]
Μετά από 4 εβδομάδες διακοπών το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 συνεχίζεται με το Βελγικό grand prix στην πίστα του Σπα, προτελευταία κούρσα επί ευρωπαϊκού εδάφους.
Οι διακοπές τουλάχιστον 2 εβδομάδων - σύμφωνα με τους κανονισμούς - ήταν υποχρεωτικές για όλους καθώς τα εργοστάσια των ομάδων έμειναν κλειστά από 4-18 Αυγούστου, και τις όποιες αναβαθμίσεις φέρουν οι ομάδες τις είχαν έτοιμες από πριν
[size=15pt]Ιστορία πίστας και αγώνα:[/size]
http://[URL unfurl="true"]www.speedhunters.com/wp-content/uploads/2012/08/SH-Spa24H-005.jpg[/img[/URL]]
Spa Francorchamps, ένα όνομα γεμάτο ιστορία η οποία ξεκινά από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Η πίστα σχεδιάστηκε το 1920 από τους Jules de Their και Henry Langlois Van Ophem χρησιμοποιώντας τους δημόσιους δρόμους μεταξύ τριών πόλεων του Βελγίου, το Francorchamps, το Malmedy και το Stavelot.
[img]http://farm3.staticflickr.com/2131/5760810451_38c50c949b_z.jpg
Στο καλεντάρι της Formula 1 μπήκε για πρώτη φορά το 1950 με διαδρομή 14.120 μέτρων μέσα στο δάσος των Αρδεννών.
Το Βελγικό GP στο Σπα μαζί με αυτά στο Μονακό, στο Σίλβερστον και στη Μόντσα αποτελούν την παλιά φρουρά πιστών στη F1.
Το ανασχεδιασμένο Spa έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά το 1983 και από το 1985 είναι ο μοναδικός προορισμός της Formula 1 στο Βέλγιο.
Η νέα διαδρομή των 7.004 μέτρων το καθιστά το μεγαλύτερο σε μήκος σιρκουί του πρωταθλήματος, ενώ έγινε προσπάθεια να κρατηθεί ο χαρακτήρας της αρχικής διαδρομής.Πιο σημαντική έλλειψη θεωρείται το πολύ γρήγορο και πολύ δύσκολο chicane Masta Kink που βρισκόταν στη μέση των δύο πολύ μεγάλων ευθειών Malmedy και Stavelot.
http://[URL unfurl="true"]www.ardennes-verhuur.be/files/modules/toerisme/101_RW-Spa-Francorchamps-1920x1200.jpg[/img[/URL]]
Το ιστορικό grand prix έλειπε από το πρόγραμμα του 2006 και μετά τις υποσχέσεις που δόθηκαν από τους διοργανωτές του αγώνα ότι θα γίνουν οι απαραίτητες εργασίες στο χώρο των πιτ, το αφεντικό της Formula 1, Μπέρνι Έκλεστον, συμφώνησε να επανέρθει από το 2007. Οι εργασίες ανακαίνισης σύμφωνα με τα δημοσιεύματα ανέρχονται στα 80 εκατομμύρια δολάρια!
[img]http://[URL unfurl="true"]www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2006/09/fernandoalonso_renault_spa-francorchamps_2005.jpg[/img[/URL]]
Δυο θρύλοι του αγωνίσματος είναι στην κορυφή της λίστας με τις περισσότερες νίκες στο Spa: Michael Schumacher (6 νίκες) , Ayrton Senna (5 νίκες), Jim Clark (4 νίκες) και Kimi Räikkönen (4 νίκες: 2004, 2005 McLaren και 2007,2009 Ferrari).
[img]http://farm9.staticflickr.com/8254/8696252825_5fe5fbb042_o.jpg
O Ραϊκόνεν είναι και ο μόνος εν ενεργεία πιλότος που έχει ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου περισσότερες από μια φορές.
Από μια νίκη έχουν Σεμπάστιαν Φέτελ, Λιούις Χάμιλτον, Τζέισον Μπάτον και Φελίπε Μάσα.
Απουσιάζει το όνομα του 2 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Φερνάντο Αλόνσο που δεν έχει κερδίσει ποτέ στο Spa, η Ferrari όμως είναι η πολυνίκης ομάδα με 16 νίκες.
[size=15pt]Χαρακτηριστικά και απαιτήσεις πίστας: [/size]
Οι 19 στροφές της πίστας χρειάζονται μοναδική προσέγγιση σε κάθε μία από αυτές, με τις 9 από αυτές να είναι δεξιές και οι υπόλοιπες 10 αριστερές.
Από το σύνολο της διαδρομής δύο στροφές είναι αυτές που ξεχωρίζουν, η ανηφορική Eau Rouge στην αρχή του γύρου και η Blanchimont με τη διπλή κορυφή.
Οι δυνάμεις g που δέχονται οι οδηγοί της F1 είναι πολύ μεγάλες, στη συγκεκριμένη πίστα όμως αυτό είναι ακόμα πιο έντονο. Καθώς ανηφορίζουν με 300 χλμ/ώρα το λόφο της Eau Rouge δέχονται 3.5 αρνητικά g. Είναι το μοναδικό σημείο σε όλο το πρωτάθλημα που συμβαίνει αυτό.
Οι οδηγοί βρίσκονται στο 70% του γύρου με το γκάζι κολλημένο στο πάτωμα ξεπερνώντας τα 320 χλμ/ώρα στη μεγάλη ευθεία Kemmel προτού πέσουν στα φρένα για τη Les Combes. Για 24 δευτερόλεπτα και 1.865 χιλιόμετρα από τη La Source μέχρι τη Les Combes οι κινητήρες δουλεύουν στο όριο, με δυσκολότερο σημείο για τη λειτουργία τους το πέρασμα από την Eau Rouge.
Υπάρχουν δύο βασικές κατευθύνσεις για το στήσιμο του μονοθέσιου στο Spa.
Σετάρισμα με πολύ υψηλό επίπεδο της κάθετης δύναμης δίνει πολύ γρήγορο χρόνο στο sector 2 αλλά υστερεί σε τελική ταχύτητα με αποτέλεσμα να υπολείπεται σε χρόνο στα sector 1 & 3 που έχουν τις μεγάλες ευθείες.
Στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής οι πιλότοι σε συνεργασία με τους μηχανικούς ψάχνουν το ιδανικό set-up με μια ενδιάμεση λύση που θα τους δίνει τον συνολικά ταχύτερο γύρο.
Επιλέγουν συνήθως μέτριες κλίσεις στις πτέρυγες ώστε να υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στις στροφές αλλά και στις μεγάλες ευθείες.
Στο Spa φρένα και ελαστικά δεν καταπονούνται ιδιαίτερα, υπάρχει όμως μεγάλη ανησυχία για τους κινητήρες, που σε πολύ μεγάλο μέρος της πίστας λειτουργούν στο όριο των στροφών, ενώ η μέση ωριαία ταχύτητα του γύρου είναι αρκετά υψηλή, αγγίζοντας τα 237 χλμ/ώρα.
Οι περισσότερες ομάδες επιλέγουν να έρθουν στο Βέλγιο με αχρησιμοποίητο κινητήρα.
Θα υπάρχουν 2 ζώνες DRS. Η πρώτη ανάμεσα στις στροφές 4 και 5 και η δεύτερη στη ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.
Γύροι Αγώνα: 44
Μήκος γύρου: 7.004
Χιλιόμετρα αγώνα: 308.052
Ρεκόρ γύρου σε αγώνα : 1:47.263 από τον Σεμπάστιαν Φέτελ το 2009 με Red Bull
Νικητής 2012: Τζέισον Μπάτον (McLaren)
Ταχύτερος γύρος του αγώνα 2012 : 1:52.822 Μπρούνο Σένα (Williams)
Pole position 2012: 1:47.573 Τζέισον Μπάτον (McLaren)
[size=15pt]Ελαστικά:[/size]
Παρότι όπως προείπαμε στο Spa τα ελαστικά δεν καταπονούνται πάρα πολύ, η Pirelli έφερε τις δύο σκληρότερες γόμες της, την μεσαία (P Zero White) και την σκληρή (P Zero Orange). Ίδια επιλογή υπήρχε και πέρυσι και ο Τζέισον Μπάτον κέρδισε κάνοντας μόνο ένα pit stop όπως και ο δεύτερος Σεμπάστιαν Φέτελ.
http://[URL unfurl="true"]www.f1-fansite.com/wp-content/uploads/2012/08/0192.jpg[/img[/URL]]
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery εξήγησε την δική τους προσέγγιση:
«Στο Σπα ασκούνται υψηλά φορτία στα ελαστικά τόσο κατακόρυφα σε στροφές με μεγάλη υψομετρική διαφορά όπως η Eau Rouge αλλά και πλευρικά σε στροφές όπως η Blanchimont. Συχνά τα ελαστικά πιέζονται από συνδυασμούς δυνάμεων που ασκούνται με διαφορετική φορά και διεύθυνση ταυτόχρονα. Η προστασία τους κατά τη διάρκεια ενός γύρου είναι ακόμη πιο σημαντική λόγω του αυξημένου μήκους της πίστας.»
Συνοπτικά, η άποψή τους είναι ότι η συντηρητική προσέγγιση που έκαναν θα δώσει στους οδηγούς τη δυνατότητα να πιέσουν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, χωρίς να φοβούνται υπερβολικά για την καταπόνηση των ελαστικών τους.
[size=15pt]Καιρός:[/size]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.msfree.gr/photos2010/belgian%20gp-spa4_500x333.jpg[/img[/URL]]
Η συζήτηση για τα ελαστικά θα έχει μικρή σημασία αν υπάρξει βροχή που θα ελαχιστοποιήσει την χρήση των ελαστικών για στεγνό οδόστρωμα.
Η πρόγνωση αναφέρει βροχή το σαββατοκύριακο, ενώ κύριο χαρακτηριστικό του σιρκουί είναι οι συνεχώς μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες στην καρδιά του δάσους των Αρδεννών.
Αυτό σε συνδυασμό με το μεγάλο μήκος της διαδρομής δημιουργεί προβλήματα στους οδηγούς καθώς μπορούν να αντιμετωπίσουν διαφορετικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του γύρου. Η πίστα μπορεί να είναι βρεγμένη σε ένα κομμάτι της ενώ σε κάποιο άλλο να είναι τελείως στεγνή.
[size=15pt]TV[/size]
Η απευθείας μετάδοση του αγώνα είναι προγραμματισμένη την Κυριακή στις 15:00 από τη Δημόσια Τηλεόραση.
Όπως πάντα ο OTE TV εκτός από τον αγώνα μεταδίδει και τα ελεύθερα δοκιμαστικά και τον αγώνα κατάταξης του Σαββάτου.
[img]http://en.espnf1.com/PICTURES/CMS/15800/15866.jpg