Νέα

4 Φεβρουαρίου! Η τελικη μαχη για τη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ μας!!

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα ΦΑΚΙΡΗΣ
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 11K
  • Εμφανίσεις 202K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Πως κρίνεται την συμφωνία ?

  • Πολύ Καλή

    Ψήφοι: 36 11,9%
  • Καλή

    Ψήφοι: 30 9,9%
  • Μέτρια

    Ψήφοι: 26 8,6%
  • Κακή

    Ψήφοι: 34 11,3%
  • Πολύ Κακή

    Ψήφοι: 156 51,7%
  • Δεν μου καίγεται καρφάκι

    Ψήφοι: 20 6,6%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    302

pouk58

Μέλος
Εγγρ.
22 Ιουλ 2012
Μηνύματα
630
Like
206
Πόντοι
26
Δεν θυμαμαι απ΄εξω. Πρεπει να κοιταξω τα αρχεια μου λιγο και μετα θα σε πω.

Δεν υπάρχει πρόβλημα. Θα περιμένω να μου στήλεις μερικά ονόματα για να δώ και μία διαφορετική άποψη σχετικά με τον ορισμό της λέξης εθνικισμός.
 

alex71

Ανώτερος
Εγγρ.
5 Σεπ 2010
Μηνύματα
154.320
Κριτικές
1
Like
32.279
Πόντοι
8.006
Δεν ειναι On-line.  Οποτε τι να παραθεσω;

Θελει ψαξιμο για να τα βρω σε σκαναρισμενα αρχεια.


Οσο για τον Μπαμπινιωτη, σε μια κριση ειλικρινειας λεει το εξης

εθνικισμός ο [eθnikizmós]  2.  η άποψη που ενθαρρύνει την έκφραση και την καλλιέργεια της εθνικής συνείδησης· η αφοσίωση των ατόμων στο έθνος στο οποίο ανήκουν, χωρίς όμως καμία διάθεση υποτίμησης ή περιφρόνησης άλλου έθνους· εθνισμός, πατριωτισμός.

Για τον πορνλιμπεραλ ομως, εθνικισμος = ναζισμος. Τετοιες μαλακιες εγραφε σε προηγουμενα ποστ και μετα πηγε να το γυρισει καπως αλλα δεν σωζεται με τιποτα.


Εχουμε μπερδεψει λιγο τα πραγματα. Να σας πω κι εγω μια γνωμη, απο την οπτικη γωνια των 46 ετων μου. Οταν ημουν μικροτερος, ως "εθνικιστη ακροδεξιο" λεγαμε τον Χουντικό. Και παλι εσφαλμενα βεβαια. Δηλαδη αν δεν ειχαμε Χουντα στην Ελλαδα, δεν θα ειχαμε εθνικισμο? Τότε, η Χρυση Αυγη ηταν το νεοναζιστικο κομμα και κανενας δεν διανοειτο να το χαρακτηρισει "ακροδεξιο", ούτε καν "Χουντικό". Εγω θυμαμαι μαλιστα οτι η Χρυση Αυγη την εβριζε την Χούντα. Οπως επισης ηξερα οτι ειναι και αθεοι. Σημερα, με δεδομενα "παροντισμού" κι επειδη η Χρυση Αυγη αποφασισε να αυτοανακηρυχθεί "ακροδεξια", "εθνικιστικη", "χουντικη" ή δεν ξερω κι εγω τι αλλο, ξαφνικα καποιοι εξισώνουν τον εθνικισμό με τον ναζισμο.
Ανοησιες.
Οι εθνικιστές ακροδεξιοι ηταν παντα κατι απολυτως σαφές τα προηγουμενα χρονια. Καποιοι ψηφιζαν ΕΠΕΝ, καποιοι ΕΝΕΚ, καποιοι ΛΑΟΣ, καποιοι μικροτερα ακροδεξια κομματα.
Πλέον εντελως στρεβλωτικα, τον ρολο αυτο πηρε η (πρώην??) νεοναζιστικη χρυση αυγη.
Οσοι ειναι βεβαια νεοτεροι, δεν εχουν παραστασεις απο το παρελθον και ταυτιζουν εθνικισμο με χρυσαυγιτες. Ειναι αστείο.
Μην πεφτετε λοιπον στην παγιδα του παροντισμού. Σε μερικες δεκαετιες που δεν θα υπαρχει χρυση αυγη, μπορει ο εθνικισμος να εκπροσωπειται απο κατι πολυ διαφορετικο, εως και πολύ πιο στρογγυλεμενο.
 

Hellenes

Μέλος
Εγγρ.
10 Ιαν 2018
Μηνύματα
593
Like
135
Πόντοι
6
Εχουμε μπερδεψει λιγο τα πραγματα. Να σας πω κι εγω μια γνωμη, απο την οπτικη γωνια των 46 ετων μου. Οταν ημουν μικροτερος, ως "εθνικιστη ακροδεξιο" λεγαμε τον Χουντικό. Και παλι εσφαλμενα βεβαια. Δηλαδη αν δεν ειχαμε Χουντα στην Ελλαδα, δεν θα ειχαμε εθνικισμο? Τότε, η Χρυση Αυγη ηταν το νεοναζιστικο κομμα και κανενας δεν διανοειτο να το χαρακτηρισει "ακροδεξιο", ούτε καν "Χουντικό". Εγω θυμαμαι μαλιστα οτι η Χρυση Αυγη την εβριζε την Χούντα. Οπως επισης ηξερα οτι ειναι και αθεοι. Σημερα, με δεδομενα "παροντισμού" κι επειδη η Χρυση Αυγη αποφασισε να αυτοανακηρυχθεί "ακροδεξια", "εθνικιστικη", "χουντικη" ή δεν ξερω κι εγω τι αλλο, ξαφνικα καποιοι εξισώνουν τον εθνικισμό με τον ναζισμο.
Ανοησιες.
Οι εθνικιστές ακροδεξιοι ηταν παντα κατι απολυτως σαφές τα προηγουμενα χρονια. Καποιοι ψηφιζαν ΕΠΕΝ, καποιοι ΕΝΕΚ, καποιοι ΛΑΟΣ, καποιοι μικροτερα ακροδεξια κομματα.
Πλέον εντελως στρεβλωτικα, τον ρολο αυτο πηρε η (πρώην??) νεοναζιστικη χρυση αυγη.
Οσοι ειναι βεβαια νεοτεροι, δεν εχουν παραστασεις απο το παρελθον και ταυτιζουν εθνικισμο με χρυσαυγιτες. Ειναι αστείο.
Μην πεφτετε λοιπον στην παγιδα του παροντισμού. Σε μερικες δεκαετιες που δεν θα υπαρχει χρυση αυγη, μπορει ο εθνικισμος να εκπροσωπειται απο κατι πολυ διαφορετικο, εως και πολύ πιο στρογγυλεμενο.

Η Χρυση Αυγη ειναι το λαικιστικο κομμα που πουλα πατριωτισμο για να ψηφαλακια , θα το χαρακτηριζα το αντιπαλο δεος του ΚΚΕ
Ξερουν και οι δυο οτι δεν προκειται να παρουν την εξουσια ποτε οποτε βολευωνται με τα μονοψηφια ποσοστα
Τα δυο κομματα ειναι ακρως ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ (υπερ ευρω) ασχετως αν λενε το αντιθετο
Τα 8000 χιλιαρικα ειναι πολλα για να τα αρνηθουν ,χωρια τα βουλευτικα προνομια που απολαμβανουν ειδικοτερα σημερα που ο περισσοτερος κοσμος παλευει για ενα μισθο της ταξης των 900 ευρω κατα μεσο ορο
 

Gotham

Μέλος
Εγγρ.
4 Αυγ 2011
Μηνύματα
831
Like
10
Πόντοι
6
Δεν υπάρχει πρόβλημα. Θα περιμένω να μου στήλεις μερικά ονόματα για να δώ και μία διαφορετική άποψη σχετικά με τον ορισμό της λέξης εθνικισμός.


εθνικισμός (ο) (ουσ. αρσ.) (απο το επιθ. εθνικός) η υπέρμετρη προσήλωση στην παράδοση και στα εθνικά ιδεώδη.
εθνισμός (ο) (ουσ. αρσ.) (απο το ουσ. έθνος) η εθνική συνείδηση, η φιλοπατρία.

Απο το Λεξικό της Ελληνικής Γλώσσα της Υδρίας – Cambridge – Ήλιος.



Στο «Νέον Ορθογραφικόν Ερμηνευτικόν Λεξικόν» του Δημητράκου διαβάζουμε: «Εθνικισμός: η αποκλειστική προσήλωσις εις την εξυπηρέτισιν των εθνικών ιδεωδών».

Σύμφωνα με τον καθηγητή Δημήτριο Βεζανή, ο εθνικισμός αποτελεί την «ενεργητική κατάφαση της ιδέας του Έθνους».

Ο Αλεξανδρος Παπαναστασίου διαχωρίζει τον εθνικισμό από τον ιμπεριαλισμό, σωβινισμό. Ο αμυντικός εθνικισμός «θέλει την σύμπτωσιν κρατικών και εθνικών ορίων», σε αντίθεση με τον ιμπεριαλισμό, ο οποίος «επιδιώκει την επέκτασιν των κρατικών ορίων πέραν από τα εθνικά».

Το έργο του Αλεξάνδρου Παπαναστασίου: "Ο ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ" είναι μία περισπούδαστη κοινωνιολογική μελέτη που αναλύει σε βάθος το θέμα του εθνικισμού.

Αλλά τι είναι εθνικισμός; Αυτού του όρου γίνεται χρήσις από όλον τον κόσμον. Εν τούτοις ολίγον εξετάζεται το περιεχόμενόν του και όχι σπανίως αποδίδεται εις αυτόν αξία επί τη βάσει υποκειμενικών εντελώς κριτηρίων. Δια τούτο και, όταν κανείς θέλη να εξετάση τα εθνικιστικά ζητήματα μόνον ενός ωρισμένου έθνους, είναι εκτάκτως ενδιαφέρουσα η ανάλυσις της εννοίας του εθνικισμού και η ακριβεστέρα έρευνα της γενέσεως και της σημασίας του. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου).

«Ημπορούμεν να ορίσωμεν τον Εθνικισμόν ως την προσπάθειαν ενός έθνους προς επιβολήν του εντός των ορίων του δι’ αποκρούσεως αλλοεθνούς επιβολής η δια συγχωνεύσεως εις εν όλον των χωρισμένων μερών του αυτού Έθνους. Εις την πρώτην περίπτωσιν η εθνικιστική ιδέα εκδηλώνεται εις την καταπολέμησιν της ξενικής επιδράσεως, εις δε την δευτέραν εις την κατάπνιξιν των τοπικιστικών τμημάτων του αυτού Έθνους. Και εις τας δύο περιπτώσεις το ουσιώδες είναι η προσπάθεια προς κυριαρχίαν της υποστάσεως ολοκλήρου του Έθνους».


ο Ίων Δραγούμης, ο οποίος χαρακτηριστικώς, από το 1904, στο σύγγραμά του «Ο Ελληνισμός μου και οι Έλληνες», Αθήναι. 1991, εκδ. «ΝΕΑ ΘΕΣΙΣ» σελ. 62 κ.ε. γράφει:
«Ο εθνικισμός είναι μορφή της ενέργειας… Η ενέργειά μου με κάνει εθνικιστή…»

Το πολιτικό λοιπόν σύνθημα, που ανταποκρίνεται στην ανάγκην της εποχής είναι «ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΕΘΝΙΚΟ»!









 

indianapacer11

Μέλος
Εγγρ.
11 Δεκ 2013
Μηνύματα
266
Κριτικές
6
Like
228
Πόντοι
1
Διάβασα και εγώ αυτό τον ορισμό που ανάθεσες. Όπως μπορείς να προσέξεις όμως δεν αναγράφει ποιός επιστήμονας / καθηγητής τον έδωσε.

Όσο για τα σκαναρισμένα αρχεία που λές δεν είναι ανάγκη να τα παραθέσεις. Απλά πές μου ποιοί επηστήμνονες / καθηγητές έδωσαν σαν ορισμό αυτο που λές και θα ψάξω να το βρω μόνος μου.

Θέλει πολύ μυαλό για να καταλάβεις τις ασυναρτησίες σου...?
 

BLITZKRIEGER

Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2017
Μηνύματα
3.237
Κριτικές
4
Like
297
Πόντοι
36
Εθνικισμός είναι η θέληση για ίδρυση κράτους από ένα έθνος και εφόσον το κράτος αυτό ιδρυθεί η ενασχόληση με την άμυνά του.
 

ILIAS1339

Σεβαστός
Εγγρ.
27 Σεπ 2017
Μηνύματα
539
Κριτικές
21
Like
1.110
Πόντοι
1.016
:2funny:
 

Συνημμένα

  • μακκ2350979.jpg
    μακκ2350979.jpg
    90,3 KB · Εμφανίσεις: 10

ILIAS1339

Σεβαστός
Εγγρ.
27 Σεπ 2017
Μηνύματα
539
Κριτικές
21
Like
1.110
Πόντοι
1.016
:2funny:  :heavymetalbig:  :uzi:  :bounce-glasses:  :headbang2:
 

Συνημμένα

  • μακimage.jpg
    μακimage.jpg
    98,9 KB · Εμφανίσεις: 13

ILIAS1339

Σεβαστός
Εγγρ.
27 Σεπ 2017
Μηνύματα
539
Κριτικές
21
Like
1.110
Πόντοι
1.016
Συζήτηση με έναν ακτιβιστή αυτοπροσδιοριζόμενο ως «Μακεδόνα» για ένα εθνικό θέμα- ταμπού Μια διερευνητική συνομιλία για τις ιστορικές περιπέτειες μιας «ακατονόμαστης» μειονότητας από μερικούς χιλιάδες εναπομείναντες μειονοτικούς που αυτοπροσδιορίζονται ως Μακεδόνες ή γηγενείς Μακεδόνες.



Η κινητικότητα που παρατηρείται ξανά τελευταία στο επίμαχο, για την Ελλάδα βασικά, ζήτημα της ονομασίας της ΠΓΔΜ με παρακίνησε να απευθυνθώ σε έναν γνωστό για τη δικαιωματική δράση του εκπρόσωπο μιας μειονότητας εξίσου «ακατονόμαστης» με τη γειτονική χώρα. «Ακατονόμαστες» παραμένουν επίσης στα καθ' ημάς η κουλτούρα και η γλώσσα της, που είχα, θυμάμαι, πρωτακούσει μικρότερος σε οικογενειακό ταξίδι στις Πρέσπες και που εξακολουθεί να είναι θέμα «υπό διαπραγμάτευση», ακόμα κι αν πρόκειται για παραδοσιακά τραγούδια σε λαϊκά πανηγύρια. Ο λόγος για τους μερικούς χιλιάδες εναπομείναντες μειονοτικούς που αυτοπροσδιορίζονται ως Μακεδόνες ή γηγενείς Μακεδόνες και που διαθέτουν, καθώς λένε, μια ξεχωριστή μακεδονική –ούτε ελληνική, ούτε σλαβική, ούτε βουλγαρική– εθνοτική συνείδηση, μια πληθυσμιακή ομάδα με πολύ ενδιαφέρουσα όσο και δραματική ιστορία εξαιτίας τόσο των συγκυριών όσο και των διώξεων που υπέστη τα νεότερα χρόνια. Ο συνομιλητής μου, κάτοικος Φλώρινας (Lerin για τους μειονοτικούς), αρχιτέκτονας μηχανικός το επάγγελμα, υπήρξε συνιδρυτής της Μακεδονικής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (1989), της Μακεδονικής Κίνησης Βαλκανικής Ευημερίας (ΜΑΚΙΒΕ) το 1992 και του μειονοτικού κόμματος Ουράνιο Τόξο/Vino Zito (1994). Έχει φτάσει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ), διεκδικώντας επίσημη αναγνώριση της μειονότητας και των δραστηριοτήτων της – υποθέσεις που κερδήθηκαν, με την Ελλάδα να μη συμμορφώνεται και τον ίδιο καθώς και το μειονοτικό κόμμα να έχουν επανειλημμένα χαρακτηριστεί «ανθέλληνες», «πράκτορες» των Σκοπιανών/των Αμερικανών/των Βούλγαρων κ.λπ. Ως μικρό παιδί έμαθα την «ανύπαρκτη» γλώσσα από τους γονείς μου και ειδικά από τη γιαγιά μου, που δεν ήξερε γρι ελληνικά. Απορρίπτει εξαρχής εθνικισμούς, μεγαλοϊδεατισμούς, αλυτρωτισμούς και «αρχαιοπληξίες» απ' όποια πλευρά των συνόρων κι αν προέρχονται.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η καθοριστική για τη μειονότητα περίοδος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, και ειδικά του Εμφυλίου, οπότε στο μεγαλύτερο μέρος της στρατεύτηκε στον Δημοκρατικό Στρατό Ελλάδας (ΔΣΕ), με τους εξόριστους πολιτικούς της πρόσφυγες και τους απογόνους τους να στερούνται ακόμη την ιθαγένεια και το δικαίωμα επιστροφής. Κάτι ακόμα αξιοπρόσεκτο είναι οι σχέσεις της σύγχρονης μακεδονικής εθνογένεσης (τέλη 19ου αιώνα) με τις πρώιμες σοσιαλιστικές και αναρχικές ιδεολογίες, όπου επίσης αναφέρεται. Ανεξάρτητα από το αν θα συμφωνήσει ή θα διαφωνήσει κανείς με τις απόψεις του –ο Παύλος δηλώνει πάντα πρόθυμος για διάλογο–, τα ιστορικά γεγονότα που παραθέτει είναι πραγματικά, η ύπαρξη αυτής της μειονότητας επίσης, οπότε είναι πολλά τα ερεθίσματα για σκέψη και συζήτηση αναφορικά με ένα ακόμα ζήτημα-«ταμπού» της σύγχρονης Ιστορίας μας. — Πώς αυτοπροσδιορίζονται οι μειονοτικοί της Ελλάδας, πόσοι υπολογίζονται σήμερα ότι είναι και ποια τα κύρια αιτήματά τους; Αυτό, αγαπητέ, εξαρτάται από το επίπεδο και το είδος συνείδησης κάθε πολίτη όσον αφορά τη γλωσσική, πολιτιστική ή πολιτική συνείδηση καθενός. Στη Βόρεια Ελλάδα θα ακούσεις όρους όπως «ντόπιος», «Μακεδόνας», «ντόπιος Μακεδόνας», «εθνικά Μακεδόνας» ή διάφορους συνδυασμούς. Οι λάτρεις της κοινωνικής ανθρωπολογίας θα διαπιστώσουν ότι η περιοχή και ο πληθυσμός είναι πραγματικό Ελντοράντο που προσφέρεται για μελέτη! Αν προσθέσουμε τον γλωσσικό παράγοντα και τη σχετιζόμενη με αυτόν διαφορετικότητα, διαπιστώνουμε κι εκεί ανάλογους όρους. Το ίδιο συμβαίνει όσον αφορά τον λαϊκό πολιτισμό, κυρίως στα χωριά. Με γνώμονα λοιπόν τη γλωσσική-πολιτιστική διαφορετικότητα του πληθυσμού, μπορούμε να πούμε ότι αυτή εκφράζεται σε περίπου 500 χωριά. Στα μισά σχεδόν από αυτά, τα λεγόμενα μεικτά, συναντά κανείς επίσης ιδιαίτερες γλωσσικές ή πολιτιστικές ιδιαιτερότητες πληθυσμών που εγκαταστάθηκαν εκεί μετά το 1923. — Ορισμένοι λένε ότι ευχαρίστως θα σας αναγνώριζαν ως Σλαβομακεδόνες αλλά όχι ως Μακεδόνες «σκέτους», γιατί αυτό κρύβει αλυτρωτισμό. Όσοι αναγνωρίζουν «Σλαβομακεδόνες» και όχι Μακεδόνες υιοθετούν το στερεότυπο του μέσου Έλληνα πολίτη που βασίζεται στην παράμετρο του εθνικού μας μύθου ότι «η Μακεδονία μας είναι ελληνική από αρχαιοτάτων χρόνων, οι δε Σλάβοι ήρθαν τον 6ο αιώνα στην περιοχή». Με τη χρήση του όρου «Σλαβομακεδόνας», που ξεκίνησε να χρησιμοποιείται στους λεγόμενους αριστερούς χώρους κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και αργότερα, αμφισβητείται εμμέσως η ιδιαίτερη μακεδονική εθνική ταυτότητα. Αν, τώρα, κάποιος «πάσχει» από αλυτρωτικές εμμονές, εύκολα επινοεί αυθαίρετους όρους. Μπορεί κάποιος να αυτοπροσδιορίζεται μόνο ως Σλάβος και πάλι να έχει αλυτρωτικές ορέξεις! Εξαρτάται από την εκπαίδευση και την κουλτούρα που έχει λάβει. Πιστεύω ότι κάθε μεγαλοϊδεατική ή αλυτρωτική πολιτική ιδεολογία πρέπει να καταδικάζεται, όπως βέβαια και οποιαδήποτε πολιτική καταπίεσης στην έκφραση της διαφορετικότητας σε εθνικό, γλωσσικό ή ακόμη και σεξουαλικό επίπεδο. — Τι θα απαντούσες σε έναν Μακεδόνα με ελληνική εθνική συνείδηση που θα διεκδικούσε αποκλειστικότητα στην ονομασία; Ο συμπολίτης αυτός έχει απλώς έλλειμμα γνώσης σχετικά με την ξεχωριστή μακεδονική εθνική ταυτότητα που εμφανίστηκε περί τα 1880 και μετά, όταν κάτοικοι της τότε Οθωμανικής Αυτοκρατορίας που διαβιούσαν στα εδάφη αυτά άρχισαν να επιλέγουν και να διεκδικούν έναν ξέχωρο εθνοτικό προσδιορισμό. — Είναι γνωστό ότι παλιότερα υπήρξαν διώξεις, απαγορεύσεις της γλώσσας, των εθίμων των μειονοτικών, άλλαξαν ονόματα, τοπικές ονομασίες κ.λπ. Πόσο έχουν βελτιωθεί έκτοτε τα πράγματα; Η Ελλάδα εφάρμοσε πράγματι πολιτικές καταπίεσης και αφομοίωσης ετερόκλητων γλωσσικά-πολιτιστικά πληθυσμών ανά την επικράτεια ήδη από την ίδρυσή της και ανάλογα με την εδαφική της επέκταση στη συνέχεια, όπως άλλωστε έπραξαν λίγο-πολύ όλα τα βαλκανικά κράτη. Η πολιτική αυτή εξακολούθησε και μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους στα εδάφη που προσαρτήθηκαν τότε. Μετά το '80 βελτιώθηκε όντως η κατάσταση, κυρίως επειδή πολλοί μειονοτικοί ήλπιζαν ότι η λεγόμενη «αλλαγή» θα τους επέτρεπε να εκφράσουν την ιδιαίτερη μακεδονικότητά τους. Άλλωστε οι συνειδητοποιημένοι Μακεδόνες είναι κυρίως αριστερών πολιτικών πεποιθήσεων. Δεν είναι τυχαίο ότι στον Εμφύλιο του 1944-49 οι περισσότεροι συντάχθηκαν με τον ΔΣΕ. Οπότε, πολλές δεκαετίες μετά βρίσκονταν στην ηττημένη πλευρά και σιωπούσαν, είτε με το καλό είτε με το κακό. Όμως η «αλλαγή» άφησε τους Μακεδόνες πολιτικούς πρόσφυγες, και με σφραγίδα πλέον, εκτός γενέθλιας γης με τον νόμο Γεννηματά-Σκουλαρίκη του 1982, όπου γίνεται αναφορά σε δικαίωμα επαναπατρισμού πολιτικών προσφύγων «Ελλήνων το γένος» μόνον... Ουσιαστικά καμία κυβέρνηση, ούτε η σημερινή, δεν προχώρησε στην αναγνώριση της σύγχρονης μακεδονικής γλώσσας ή στην αποκατάσταση των Μακεδόνων πολιτικών προσφύγων του Εμφυλίου. — Οι δικές σου μνήμες από εκείνη την εποχή ως μαθητή, φοιτητή κ.ο.κ.; Πότε και πώς ανακάλυψες την ιδιαίτερη εθνοτική σου ταυτότητα; Καταρχάς, ως μικρό παιδί έμαθα την «ανύπαρκτη» γλώσσα από τους γονείς μου και ειδικά από τη γιαγιά μου, που δεν ήξερε γρι ελληνικά. Η γλωσσική χειραφέτηση ήρθε αυθόρμητα. Στο γυμνάσιο μού έκανε παρατήρηση η φιλόλογος να μη χρησιμοποιώ το «ιδίωμα» στα διαλείμματα με τους φίλους γιατί ήταν, έλεγε, τροχοπέδη στην πρόοδο και στην ανάπτυξη των γνώσεών μου στη νεοελληνική. Αυτό υπήρξε η αφορμή να «ψαχτώ», η δε παράλληλη ενασχόλησή μου με το φολκλόρ και τη λαϊκή παράδοση μου έδωσε το κύριο ερέθισμα σχετικά. Παρατηρούσα ότι τα μουσικά μας ακούσματα ήταν «μουγγά» κι εμένα δεν μου άρεσε τότε, ως χορευτής που ήμουν, να ακούω τα παραδοσιακά νησιώτικα ή καλαματιανά να συνοδεύονται κανονικά από στίχους, ενώ τα ντόπια μακεδονίτικα να παίζονται αποκλειστικά «ινστρουμένταλ». Ακόμη και σήμερα, φαντάσου, γίνεται «μάχη» σε πολιτιστικούς συλλόγους και λαϊκές εκδηλώσεις στα δικά μας χωριά για το αν θα ακουστεί κάποιο τραγούδι στην «ανύπαρκτη» γλώσσα. Εμείς, όταν πρόκειται να πάμε σε ένα τέτοιο δρώμενο, ρωτάμε χαριτολογώντας τους φίλους εκεί αν θα είναι η «ταινία» βουβή ή ομιλούσα! — Ποια θεωρείς κομβική στιγμή στη νεότερη Ιστορία για την εδώ μειονότητα; Ήταν ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος πράγματι καθοριστικός; Ναι, η περίοδος εκείνη έχει τεράστια σημασία, ειδικά ο Εμφύλιος. Από το 1913 μέχρι τον Β' Παγκόσμιο ο αυτόχθονας μακεδονικός πληθυσμός υπέστη άγρια καταπίεση, εκτοπίσεις, ακόμα και δολοφονίες, με αποκορύφωμα την περίοδο Μεταξά. Θεωρητικά, επομένως, οι Μακεδόνες θα είχαν κάθε λόγο να καλωσορίσουν τους στρατιώτες του Άξονα. Κι όμως, ελάχιστοι συνεργάστηκαν με τις γερμανικές και βουλγαρικές κατοχικές αρχές. Η συντριπτική πλειονότητα συμπορεύτηκε, όπως είπαμε, με την τότε αριστερά, πολλοί μάλιστα βγήκαν στην Αντίσταση. Στον Εμφύλιο, χιλιάδες μαχητές του ΔΣΕ στον Βορρά ήταν Μακεδόνες μειονοτικοί που στάθηκαν «ώμο με ώμο» στα βουνά με τους Έλληνες συντρόφους τους. Σήμερα, οι μεν δεξιοί μάς λασπολογούν ως πράκτορες των Σκοπίων, οι δε αριστεροί ως πράκτορες των Αμερικανών, του Σόρος κ.λπ.! — Σε ποιον «ανήκουν» τελικά ο Μεγαλέξανδρος, ο Κύριλλος και ο Μεθόδιος, ο Ιουστινιανός, η ίδια η ονομασία Μακεδονία κ.λπ.; Είναι, άραγε, τόσο πιο σημαντικό να ερίζουμε για μια συχνά αμφίβολη αρχαία κληρονομιά; Τα λεγόμενα εθνικά κράτη επιλέγουν πετράδια του παρελθόντος και φτιάχνουν ένα φανταχτερό «μωσαϊκό» (την ιστορία τους δηλαδή) – φανταχτερό κατά το δοκούν. Τα «κακά», τα «άσχημα» πετράδια είτε τα κατστρέφουν είτε τα αγνοούν. Έτσι φτιάχνονται οι «εθνικές ιστορίες-Ευαγγέλια». Από ιδρύσεως του σύγχρονου ελληνικού κράτους οι κυβερνώντες οικοδόμησαν την εθνική ιδεολογία και έπεισαν-πείθουν τους πολίτες τους ότι είναι απόγονοι και κληρονόμοι του Σωκράτη και του Περικλή. Η μακεδονική παράμετρος γίνεται τμήμα του σύγχρονου ελληνικού εθνικού μύθου κυρίως μετά το 1912-13. Ο μέσος Έλληνας πολίτης εξακολουθεί να πάσχει από αρχαιοπληξία.



— Πώς ορίζεται ωστόσο αυτή η ξεχωριστή μακεδονική ταυτότητα; Ρωτώ γιατί κάποιοι θεωρούν την ταυτότητα αυτή και τη γλώσσα φτιαχτές, πως οι Μακεδόνες των Σκοπίων δεν είναι παρά Σλάβοι, Βούλγαροι κ.λπ. Κάποιος Πούλεσκι το 1875 έγραψε: «Народ се велит људи који се од еден Род и који зборувајет еднаков збор и који Живувајет и се другарат еден со други и Који имајет еднакви обичаји и песни и весеља,Тије људите ги викајет народ, а местото во Које живуват народ се велитотечство од Тој народ. Така и Македонциве се народ и местото нивно е Македонија». Ότι δηλαδή, σε ελεύθερη μετάφραση, «λαός είναι ένα σύνολο ανθρώπων που έχουν την ίδια καταγωγή, ομιλούν την ίδια γλώσσα, ζουν και συναναστρέφονται ο ένας τον άλλον, έχουν κοινά έθιμα, τραγούδια, απολαύσεις – αυτοί οι άνθρωποι λέγονται λαός. Κάθε λαός προέρχεται από το μέρος όπου κατοικεί. Έτσι οι Μακεδόνες είναι λαός και ο δικός τους τόπος είναι η Μακεδονία." Αυτός και μερικοί άλλοι, όπως ο Τσούποβσκι ή ο Μισίρκοβ, θεωρούνται οι πρώτοι ιδεολόγοι της σύγχρονης μακεδονικής εθνικής ταυτότητας. Δεν ψάχνουν ούτε Μεγαλέξανδρους ούτε Βουκεφάλες. Η μακεδονική εθνογένεση βασίστηκε κυρίως σε ιδεολογίες του πρώιμου αναρχισμού-σοσιαλισμού. Δεν είναι τυχαίο ότι οι Μακεδόνες ιδεολόγοι της εποχής δεν ήθελαν καν να ακούσουν για βασιλιά και παρόμοια απολυταρχικά μοντέλα διακυβέρνησης. Ήταν φαίνεται, εν μέρει τουλάχιστον, η ίδια η «μακεδονικότητα» που οδήγησε τη μεγάλη πλειονότητα της μειονότητας να ταχθεί με την αριστερά στον Εμφύλιο. Τα περί τεχνητής γλώσσας κ.λπ. είναι εθνικιστικές σοφιστείες, μόνο η εσπεράντο είναι τεχνητή. Τα περισσότερα εθνικά κράτη επέλεξαν κάποιον τύπο ή διάλεκτο μιας λαϊκής γλώσσας και την ανήγαγαν σε εθνική. Στη Γαλλία π.χ. τα «επίσημα» γαλλικά τα μιλούσε ένα 20% όταν καθιερώθηκαν. Ο Γκαριμπάλντι επέλεξε μια διάλεκτο ως την επίσημη ιταλική γλώσσα που ομιλείται σήμερα, που τότε όμως ζήτημα να την είχε ως μητρική ένα 2% των Ιταλών. Οι σύγχρονοι Άγγλοι, πάλι, δυσκολεύονται να διαβάσουν Σαίξπηρ στο πρωτότυπο. Οι γλώσσες είναι σαν τρεχούμενα ποτάμια και με την ίδρυση των εθνικών κρατών καθιερώθηκαν οι λεγόμενες λογοτεχνικές εθνικές γλώσσες, ανάμεσά τους η μακεδονική. Η ίδια η Ελλάδα είχε τυπώσει μακεδονικό αλφαβητάριο, το γνωστό ABECEDAR, το 1926, ώστε να μοιραστεί στον αυτόχθονα μακεδονικό πληθυσμό ύστερα από απόφαση της Κοινωνίας των Εθνών. Όσο για το αν οι Μακεδόνες των Σκοπίων είναι ουσιαστικά Βούλγαροι ή Σλάβοι, είναι σαν να πει κανείς ότι οι σύγχρονοι Αθηναίοι π.χ. είναι ουσιαστικά Αρβανίτες!

Πηγή:
 

Συνημμένα

  • μακΑΡΒΑΝΙΤΙΑ1314930_02-2-.jpg
    μακΑΡΒΑΝΙΤΙΑ1314930_02-2-.jpg
    241,5 KB · Εμφανίσεις: 15

jhonny64

Σεβαστός
Εγγρ.
31 Μαρ 2007
Μηνύματα
67.511
Like
2.738
Πόντοι
1.306
Δένδιας: Τα συλλαλητήρια δεν βοήθησαν στην προώθηση των εθνικών θεμάτων
«Όποιος από τη ΝΔ θέλει να πάει στα συλλαλητήρια, έχει το δικαίωμα να το πράξει»


ε αφου δινει την αδεια ο καραφλακιας
 

ματακιας(1)

Μέλος
Εγγρ.
18 Μαΐ 2007
Μηνύματα
170
Like
79
Πόντοι
1
Τίποτα δεν θα γίνει με το όνομα γιατί πολύ απλά δεν θα συμφωνήσουν οι Σκοπιανοί που είναι εθνικιστές του κερατά, το όλο θέμα κρίνεται στο ποιος θα κριθεί από τους υπολοίπους ευρωπαίους και μη, οτί τορπίλισε την διαδικασία.Θέλω να πιστεύω οτί τα Σκόπια θα φανεί οτί το έκαναν, γενικά όσο το καθυστερούμε για μένα τόσο το καλύτερο κάποια στιγμή θα διαλυθούν , γιατί να μην περιμένουμε λοιπόν και επιτέλους θα μπορούσαμε να το χουμε κάνει και μεις χρόνια να διεκδικούσαμε εδάφη όπως οι Βούλγαροι και οι Αλβανοί , και θα σου λεγα μετά τι εστί βερίκοκο και τι θα γινότανε, αλλά μια ζωή μαλάκες, τώρα τους παρακαλάμε να άλλαξουν το σύνταγμα για να μην έχουν απαιτήσεις, ποιοι τα 2 εκατομμύρια λαός να έχει απαιτήσεις, μιλάμε οτί δουλευόμαστε κανονικά.
 

jhonny64

Σεβαστός
Εγγρ.
31 Μαρ 2007
Μηνύματα
67.511
Like
2.738
Πόντοι
1.306
αν περιμενουμε απο τους ευρωπαιους σωθηκαμε

 

pouk58

Μέλος
Εγγρ.
22 Ιουλ 2012
Μηνύματα
630
Like
206
Πόντοι
26
εθνικισμός (ο) (ουσ. αρσ.) (απο το επιθ. εθνικός) η υπέρμετρη προσήλωση στην παράδοση και στα εθνικά ιδεώδη.
εθνισμός (ο) (ουσ. αρσ.) (απο το ουσ. έθνος) η εθνική συνείδηση, η φιλοπατρία.

Απο το Λεξικό της Ελληνικής Γλώσσα της Υδρίας – Cambridge – Ήλιος.



Στο «Νέον Ορθογραφικόν Ερμηνευτικόν Λεξικόν» του Δημητράκου διαβάζουμε: «Εθνικισμός: η αποκλειστική προσήλωσις εις την εξυπηρέτισιν των εθνικών ιδεωδών».

Σύμφωνα με τον καθηγητή Δημήτριο Βεζανή, ο εθνικισμός αποτελεί την «ενεργητική κατάφαση της ιδέας του Έθνους».

Ο Αλεξανδρος Παπαναστασίου διαχωρίζει τον εθνικισμό από τον ιμπεριαλισμό, σωβινισμό. Ο αμυντικός εθνικισμός «θέλει την σύμπτωσιν κρατικών και εθνικών ορίων», σε αντίθεση με τον ιμπεριαλισμό, ο οποίος «επιδιώκει την επέκτασιν των κρατικών ορίων πέραν από τα εθνικά».

Το έργο του Αλεξάνδρου Παπαναστασίου: "Ο ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ" είναι μία περισπούδαστη κοινωνιολογική μελέτη που αναλύει σε βάθος το θέμα του εθνικισμού.

Αλλά τι είναι εθνικισμός; Αυτού του όρου γίνεται χρήσις από όλον τον κόσμον. Εν τούτοις ολίγον εξετάζεται το περιεχόμενόν του και όχι σπανίως αποδίδεται εις αυτόν αξία επί τη βάσει υποκειμενικών εντελώς κριτηρίων. Δια τούτο και, όταν κανείς θέλη να εξετάση τα εθνικιστικά ζητήματα μόνον ενός ωρισμένου έθνους, είναι εκτάκτως ενδιαφέρουσα η ανάλυσις της εννοίας του εθνικισμού και η ακριβεστέρα έρευνα της γενέσεως και της σημασίας του. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου).

«Ημπορούμεν να ορίσωμεν τον Εθνικισμόν ως την προσπάθειαν ενός έθνους προς επιβολήν του εντός των ορίων του δι’ αποκρούσεως αλλοεθνούς επιβολής η δια συγχωνεύσεως εις εν όλον των χωρισμένων μερών του αυτού Έθνους. Εις την πρώτην περίπτωσιν η εθνικιστική ιδέα εκδηλώνεται εις την καταπολέμησιν της ξενικής επιδράσεως, εις δε την δευτέραν εις την κατάπνιξιν των τοπικιστικών τμημάτων του αυτού Έθνους. Και εις τας δύο περιπτώσεις το ουσιώδες είναι η προσπάθεια προς κυριαρχίαν της υποστάσεως ολοκλήρου του Έθνους».


ο Ίων Δραγούμης, ο οποίος χαρακτηριστικώς, από το 1904, στο σύγγραμά του «Ο Ελληνισμός μου και οι Έλληνες», Αθήναι. 1991, εκδ. «ΝΕΑ ΘΕΣΙΣ» σελ. 62 κ.ε. γράφει:
«Ο εθνικισμός είναι μορφή της ενέργειας… Η ενέργειά μου με κάνει εθνικιστή…»

Το πολιτικό λοιπόν σύνθημα, που ανταποκρίνεται στην ανάγκην της εποχής είναι «ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΕΘΝΙΚΟ»!

Σεβαστές οι πήγες που ανάθεσες και δικαίωμα σου να τις πιστεύεις και να τις ακολουθάς. Έχω όμως τις εξής ανησυχίες ως προς τα πρόσωπα που τις διατύπωσαν που με κάνουν να έχω διαφορετική άποψη:

1) Ο Δημήτρης Βεζανής ήταν ηγετικό στέλεχος της οργανώσεως «Εθνικιστικός Σύνδεσμος» , άρα για λόγους που μπορείς να αντιληφθείς δεν μπορώ να θεωρήσω την άποψη του αντικειμενική.

2) Ο Αλέξανδρος Παπαναστασίου εξαίρετη προσωπικότητα μέν αλλά δυστυχώς απεβιώσε το 1936 ίσως αν ζούσε παρραπάνω χρόνια και έβλεπε πως εξελίχθηκαν οι Γερμανκές σοσιαλιστικές ιδεές που τον επηρέασαν να είχε διαφορετική άποψη.

3) Ο Ίων Δραγούμης πολυσπούδαστος και σημαντική προσωπικότητα της εποχής του αλλά ο άνθρωπος δεν ήταν ούτε κοινωνιολόγος ούτε γλωσσολόγος. Ήταν πολιτικός που σπούδασε νομική.

Επαναλαμβάνω σεβαστό να έχεις την οποιαδήποτε διαφορετική άποψη, και τα πιό πάνω τα γράφω χωρίς να έχω την οποιαδήποτε διά θεση κόντρας απεναντί σου. :hi:


 

Gotham

Μέλος
Εγγρ.
4 Αυγ 2011
Μηνύματα
831
Like
10
Πόντοι
6
Σεβαστές οι πήγες που ανάθεσες και δικαίωμα σου να τις πιστεύεις και να τις ακολουθάς. Έχω όμως τις εξής ανησυχίες ως προς τα πρόσωπα που τις διατύπωσαν που με κάνουν να έχω διαφορετική άποψη:

1) Ο Δημήτρης Βεζανής ήταν ηγετικό στέλεχος της οργανώσεως «Εθνικιστικός Σύνδεσμος» , άρα για λόγους που μπορείς να αντιληφθείς δεν μπορώ να θεωρήσω την άποψη του αντικειμενική.

2) Ο Αλέξανδρος Παπαναστασίου εξαίρετη προσωπικότητα μέν αλλά δυστυχώς απεβιώσε το 1936 ίσως αν ζούσε παρραπάνω χρόνια και έβλεπε πως εξελίχθηκαν οι Γερμανκές σοσιαλιστικές ιδεές που τον επηρέασαν να είχε διαφορετική άποψη.

3) Ο Ίων Δραγούμης πολυσπούδαστος και σημαντική προσωπικότητα της εποχής του αλλά ο άνθρωπος δεν ήταν ούτε κοινωνιολόγος ούτε γλωσσολόγος. Ήταν πολιτικός που σπούδασε νομική.

Επαναλαμβάνω σεβαστό να έχεις την οποιαδήποτε διαφορετική άποψη, και τα πιό πάνω τα γράφω χωρίς να έχω την οποιαδήποτε διά θεση κόντρας απεναντί σου. :hi:

Δεν σχολιασες ομως τα λεξικα καθολου. Γιατι;

Λεξικό της Ελληνικής Γλώσσα της Υδρίας – Cambridge – Ήλιος.

«Νέον Ορθογραφικόν Ερμηνευτικόν Λεξικόν» του Δημητράκου...
 

pouk58

Μέλος
Εγγρ.
22 Ιουλ 2012
Μηνύματα
630
Like
206
Πόντοι
26
Δεν σχολιασες ομως τα λεξικα καθολου. Γιατι;

Λεξικό της Ελληνικής Γλώσσα της Υδρίας – Cambridge – Ήλιος.

«Νέον Ορθογραφικόν Ερμηνευτικόν Λεξικόν» του Δημητράκου...

To Λεξικό της Ελληνικής Γλώσσα της Υδρίας – Cambridge – Ήλιος δεν το σχολίασα επειδή δεν γράφει ποιός έγραψε τον συγκεκριμένο ορισμό.

Τό «Νέον Ορθογραφικόν Ερμηνευτικόν Λεξικόν» του Δημητράκου μέσα στα πολλά που έγραψες μου ξέφυγε. Απολογούμαι για αυτό.  :hi:
 

stekas72

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
17 Δεκ 2008
Μηνύματα
22.266
Κριτικές
3
Like
1.443
Πόντοι
566
Αν η σημερινή συγκεντρωση προκαλεί ή ενοχλεί κάποιους, γιατί δεν ενοχλεί το ίδιο η αντισυγκέντρωση των αντιεξουσιαστών?


Αντισυγκέντρωση αντιεξουσιαστών

Την ώρα του συλλαλητηρίου, ομάδα αντιεξουσιαστών προετοιμάζει αντισυγκέντρωση στην Καμάρα, ενώ στην Αθήνα ομάδες αντιεξουσιαστών επιτέθηκαν εναντίον πούλμαν που είχαν ξεκινήσει με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.


 

Gotham

Μέλος
Εγγρ.
4 Αυγ 2011
Μηνύματα
831
Like
10
Πόντοι
6
Αν η σημερινή συγκεντρωση προκαλεί ή ενοχλεί κάποιους, γιατί δεν ενοχλεί το ίδιο η αντισυγκέντρωση των αντιεξουσιαστών?


Αντισυγκέντρωση αντιεξουσιαστών

Την ώρα του συλλαλητηρίου, ομάδα αντιεξουσιαστών προετοιμάζει αντισυγκέντρωση στην Καμάρα, ενώ στην Αθήνα ομάδες αντιεξουσιαστών επιτέθηκαν εναντίον πούλμαν που είχαν ξεκινήσει με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.



Τα χαμενα κορμια στην Καμαρα μαζευτηκαν παλι.
 

stekas72

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
17 Δεκ 2008
Μηνύματα
22.266
Κριτικές
3
Like
1.443
Πόντοι
566
Τα χαμενα κορμια στην Καμαρα μαζευτηκαν παλι.

Τυπε ολοι αυτοί θελουν βρωμοξυλο τουλαχιστον...

Ποροκαλούν εκ του ασφαλούς γνωριζοντας ότι η αστυνομία θα τους προστατεύσει.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom