Παραπέμπω στον μεγάλο αναρχικό διανοητή των ημερών μας Τσόμσκι.
Ο Τσόμσκι δεν θα πει τίποτα σχετικό με την συζήτησή μας, μόνο πως θα συμφωνήσει πως καμία γλώσσα δεν είναι ανώτερη ή κατώτερη από άλλες.
Θα μιλήσει για τον τρόπο κατασκευής του εγκεφάλου μέσα από την εξελικτική διαδικασία ώστε να μπορεί να επεξεργαστεί την γλώσσα με μεγάλη ευκολία.
Το αλφάβητο των Σλάβων είναι συγκεκριμένο δημιούργημα βυζαντινών λογίων. Απλά δεν είχαν αλφάβητο. Αν ανατρέξεις στα Βαλκάνια της αρχαίας περιόδου θα βρεις χωριά και νομάδες και όχι συγκεκριμένες ας τις πούμε κρατικές οντότητες. Αυτό απαντά και στα του πριν του Αλεξάνδρου.
Άλλο το αλφάβητο και άλλο η γλώσσα. Πριν είπες για γλώσσα.
Αναφέρομαι στην εποχή του Αλεξάνδρου γιατί αυτοί οι άνθρωποι πριν από 200 χρόνια ΔΕΝ ζήτησαν να ονομαστούν μακεδόνες. Ο Τίτο το έκανε ως ηγέτης της Γιουγκοσλαβίας. Στον ίδιο παλαιότερο επίσημο κρατικό χάρτη είναι VARDASKA. Η μακεδονία είναι επινόηση ενός και μόνο προσώπου. Του Τίτο.
Ναι αλλά θέλουν τώρα να το κάνουν. Πριν 200 χρόνια θα είχαν μεγαλύτερο δίκιο επειδή η περιοχή μίλαγε στο μεγαλύτερο ποσοστό της Σλάβικα.
Εντύπωση όμως μου προκαλεί η επιμονή σου.
Να υποθέσω και για τα Ίμια πάλι στο ίδιο μοτίβο. Όπως και για τους μουσουλμάνους της Θράκης όπως και για τη Βόρεια Ήπειρο? Αν κάνω λάθος διόρθωσε με.
Για τα Ίμια δεν δίνω δεκάρα, κάτι ξερονήσια, ας τους τα χαρίσουμε αν τα θέλουν τόσο πολύ. Και πετρέλαιο να έχει, όποιος το πάρει, πάλι οι πληθυσμοί φτωχοί θα παραμείνουν.
Αλλά η απέχθεια σου για το 'εθνικό' στη βάση μιας ιστορικής ματεριαλιστικής άποψης της ιστορίας σε εκθέτει ιστορικά. Σεβαστό ωστόσο, γιατί τουλάχιστον είσαι διαβασμένος.
Δεν είμαι Μαρξιστής για να έχω αναγκαστικά ιστορική ματεριαλιστική άποψη. Δεν λέω πως δεν βρίσκω ψήγματα αλήθειας σε αυτή την ιδιαίτερη ιστοριογραφική σχολή, αλλά δεν είναι η πέτρα της Ροζέτας για τα πάντα.
Σε διαφορετικές παραλλαγές έθνη πάντα υπήρχαν όλα τα χρόνια της ανθρώπινης ιστορίας είτε μας αρέσει είτε όχι. Να προσθέσω τον αγαπημένο μου νίτσε 'αυτοί που ονειρεύονται μια μελλοντική κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο μου μοιάζει σαν ζωή χωρίς οργανικές λειτουργίες'. Αυτό απαντά στη κοσμοθεώρηση σου που απέχει πολύ θεωρώ από τη πραγματικότητα και ευτυχώς ή δυστυχως βρίσκει έδαφος μόνο σε περιθωριακές ομάδες εντός των κρατών ως δείγμα αντίστασης και μένει εκεί σε όλο το κόσμο.
Οι παραλλαγές που αναφέρεις απείχαν τόσο πολύ μεταξύ τους. Υπάρχει ένα βιβλίο (δεν το έχω διαβάσει) που λέγεται: "Peasants into Frenchmen", αναφέρει πως υπήρχαν Γάλλοι χωρικοί πριν 200 χρόνια που δεν μίλαγαν καν Γαλλικά, δεν είχαν καμία αίσθηση κράτους, έθνους, εθνικής περιφάνειας. Το Γαλλικό κράτος με την σειρά του "φρόντισε" να "διορθώσει" αυτήν την ατέλεια.
Λες πως η σκέψη μου βρίσκει έδαφος σε περιθωριακές ιδέες. Φαντάζομαι θα έλεγες το ίδιο για τους Levellers της Αγγλίας, ή για οποιονδήποτε μπορεί να υπερασπίζονταν τον Μεσαίωνα πως στο μέλλον θα έχουμε δημοκρατίες. Τότε θα τον λέγαν τρελό.
Αναφέρεις επίσης 'εχω την αίσθηση πως ανήκω μόνο εκεί που θέλω'. Εδώ ακριβώς βρίσκεται και η πλάνη σου. Το τι θέλεις δεν είναι δικό σου στο βαθμό που πιστεύεις. Τόσο φιλοσοφικά όσο και στο πραγματικό κόσμο. Το τι θέλεις είναι σχετικό και το θέλεις επειδή είσαι σε αυτή τη θέση.
Όλοι επηρεαζόμαστε από τα πάντα, από το τι έχει ο γείτονας, από τις αφίσες γύρω μας, από τον λόγο ενός εκφωνητή.
Η επιλογή, ή έστω η ψευδαίσθηση της επιλογής παραμένει όμως δική μου και δεν θέλω κανένας να μου την φορτώσει ΜΕ ΤΗΝ ΒΙΑ! Αυτό που νομίζω πως επιλέγω, δεν είναι άλλου δουλειά παρά μόνο δική μου.
Δεν υπάρχει διαχρονικότητα στα θέλω σου.
Ίσως, αλλά αυτό τι σχέση έχει;