Νέα

4 Φεβρουαρίου! Η τελικη μαχη για τη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ μας!!

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα ΦΑΚΙΡΗΣ
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 11K
  • Εμφανίσεις 203K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 4 άτομα (0 μέλη και 4 επισκέπτες)

Πως κρίνεται την συμφωνία ?

  • Πολύ Καλή

    Ψήφοι: 36 11,9%
  • Καλή

    Ψήφοι: 30 9,9%
  • Μέτρια

    Ψήφοι: 26 8,6%
  • Κακή

    Ψήφοι: 34 11,3%
  • Πολύ Κακή

    Ψήφοι: 156 51,7%
  • Δεν μου καίγεται καρφάκι

    Ψήφοι: 20 6,6%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    302

arist_plat1

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Αυγ 2015
Μηνύματα
12.726
Like
2
Πόντοι
166
Με βάση όλα τα μέχρι τώρα προγνωστικά, την ώρα των προσυγκεντρώσεων και της κυρίως συγκέντρωσης θα έχει πολύ καλό καιρό. Πάρτε μαζί σας γυαλιά ηλίου - θα τα χρειαστείτε :-)

Όσοι θέλουν να θυμούνται και να λένε ότι βρέθηκαν στην μεγαλύτερη συγκέντρωση της τελευταίας 20ετίας στην Ελλάδα ας έρθουν - ανεξαρτήτως επιμέρους ιδεολογικών και άλλων ενστάσεων. Στον πραγματικό κόσμο τίποτα δεν εμφανίζεται στην απολύτως καθαρή του μορφή. Το συλλαλητήριο θα χει από ανεγκέφαλους τραμπούκους, μέχρι καραγκιόζηδες γραφικούς και θρησκόληπτους - κάθε καρυδιάς καρύδι όπως όλες οι μαζικές εκδηλώσεις, αυτά είναι παρένθετα ζητήματα.

Κεντρικό πρόταγμα είναι η απαίτηση για την μεταφορά της υποχρέωσης παραχωρήσεων στους Σκοπιανούς, η αμφισβήτηση του επείγοντος του θέματος, και η ευθεία αποδοκιμασία των χειρισμών της κυβέρνησης.

Τα όποια επεισόδια θα κρατηθούν μακριά από των κύριο όγκο της συγκέντρωσης αφού οι ακραίοι θα σαρωθούν από την λαοθάλασσα και θα αποχωρήσουν με την ουρά στα σκέλια. Απόψε να περιμένετε επεισόδια μεταξύ αναρχικών-μπάτσων-χρυσαυγιτών. Μην ανησυχείτε είναι μέρος των ψυχολογικών επιχειρήσεων και της προβοκάτσιας που επιχειρείται για να μειώσει την προσέλευση. Μας είναι αδιάφοροι - μπορούν και καλύτερα, αύριο όλα θα ξεχαστούν στο πρώτο άκουσμα του "μακεδονία ξακουστή" και ελπίζω ελέω των συντέκνων του "πότε θα κάνει ξαστεριά" ...

http://[URL unfurl="true"]www.protothema.gr/files/1/2018/02/03/arkas-new-skit2.jpg[/img[/URL]]
[/quote]

η μεγαλύτερη συγκέντρωση των τελευταίων 20 ετών ήταν υπέρ του ΟΧΙ στο δημοψήφισμα του 2015
 

filos78

Τιμημένος
Εγγρ.
1 Οκτ 2005
Μηνύματα
4.376
Κριτικές
11
Like
1.863
Πόντοι
5.975
Κανονίστε όλοι εσείς αύριο να μας κλείσετε δρόμους και δρομάκια και να μην μπορούμε να κάνουμε μια μπουρδελότσαρκα της προκοπής...  :tickedoff: :tickedoff: :tickedoff:

Θα αμολήσω τους μπαχαλάκηδες να ανοίξουν δρόμο!!!
 

jhonny64

Σεβαστός
Εγγρ.
31 Μαρ 2007
Μηνύματα
67.511
Like
2.738
Πόντοι
1.306
Χωνυ δεν ξεχναμε την ιστορία μας.

Τιμη και δοξα στους ηρωές μας  :rockon: :rockon: :rockon: :rockon: :rockon: :rockon:

« Το όνομα που θα λάβουν τα Σκόπια, δεν έχει μεγάλη σημασία, γιατί σε δέκα χρόνια, κανείς δεν θα το θυμάται ». Δήλωση, η οποία ανήκει στον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, τον Έλληνα πρωθυπουργό που στα χέρια του, εξαιτίας ιστορικών δικών του λαθών – αστοχιών, άνοιξε για την ελληνική πλευρά ο ασκός του Αιόλου.

 

ILIAS1339

Σεβαστός
Εγγρ.
27 Σεπ 2017
Μηνύματα
539
Κριτικές
21
Like
1.110
Πόντοι
1.016
Σάμπυ Μιωνής: Συγκλονιστική η ομιλία Μπουτάρη
02/02/2018
Με ένα συγκλονιστικό άρθρο στην εφημερίδα των Συντακτών  ο Σάμπυ Μιωνής λέει όλα αυτά που θα ήθελε να πει ο κάθε εβραίος που έζησε το Ολοκαύτωμά, ακούγοντας την συγκλονιστική ομιλία του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη  στα εγκαίνια του μουσείου του Ολοκαυτώματος, μια ομιλία διαφορετική, με στοιχεία αυτοκριτικής για όσα δεν  έγιναν και φράσεις που δύσκολα λέγονται σε κλασικές πολιτικές τοποθετήσεις.

Ποιοι θρήνησαν το 1945 τους εξαφανισμένους γείτονές τους; Ποια μνημεία στήθηκαν; Ποιες τελετές έγιναν; Μόνη η κοινότητα, καθημαγμένη και ρακένδυτη πάλευε να ανασυστήσει την ύπαρξή της και να θρηνήσει τους νεκρούς της. Η πόλη, η κοινωνία, η χώρα ολόκληρη, αδιαφόρησαν. Κρύφτηκαν πίσω από το δάχτυλό τους. Έκαναν πως δεν ήξεραν τι συνέβη, ποιος το έκανε, ποιος βοήθησε, ποιος προστάτευσε όταν άλλοι, πολλοί γκρέμιζαν, έκαιγαν, έκλεβαν, καταλάμβαναν τον χώρο και τα υπάρχοντα των πολλών απόντων και των λιγοστών παρόντων», είπε μεταξύ άλλων ο Γιάννης Μπουτάρης  για την πολιτεία εκείνης της εποχής και τους συμπατριώτες μας ως προς το πώς στάθηκαν απέναντι στις διώξεις των Εβραίων.

Διαβάστε όλο το άρθρο του Σάμπυ Μιωνή  με τίτλο: Συγκλονιστική ομιλία Μπουταρη
«Η ομιλία του Γιάννη Μπουτάρη για το Ολοκαύτωμα ήταν θαρραλέα και πραγματικά συγκλονιστική. Ο κ. Μπουτάρης είπε τις άβολες αλήθειες που μέχρι σήμερα κανένας επίσημος φορέας δεν ήθελε να παραδεχθεί. Τις αλήθειες που ακόμα και οι περισσότεροι Έλληνες Εβραίοι φοβούνταν να πουν δημόσια υπό το φόβο του υφέρποντος αντισημιτισμού. Είπε όμως τις αλήθειες που εμείς , οι Έλληνες Εβραίοι  της νέας γενιάς, έχουμε ακούσει από τους γονείς μας και τους ελάχιστους παππούδες μας που επέζησαν από το Ολοκαύτωμα. Ίσως η ομιλία του να δώσει το έναυσμα για μια αυτοκριτική της ελληνικής πολιτείας η οποία θα αρχίσει να επουλώνει τις πληγές που παραμένουν ανοιχτές εδώ και 73 χρόνια.

Τις που η περιφρόνηση των επιζώντων του Ολοκαυτώματος, η καταλήστευση της περιουσίας τους και η προστασία των συνεργατών των ναζί έχουν αφήσει ανοιχτές όλα αυτά τα χρόνια. Οι παππούδες μας, οι γονείς μας αλλά και εμείς είδαμε τον αναθεωρητισμό της Ιστορίας από την πολιτεία και το ξέπλυμα των δωσίλογων και των συνεχιστών τους από το πολιτικό σύστημα. Είδαμε τους ηρωικούς συμπατριώτες μας, στους οποίους οφείλουμε την ύπαρξη μας, να υποφέρουν από τις εξορίες και τους διωγμούς. Είδαμε τους ιδεολογικούς ηγέτες των νεοναζί να απαλλάσσονται από την ελληνική Δικαιοσύνη και ξεδιάντροπους αντισημίτες να μπαίνουν στη Βουλή εκπροσωπώντας διάφορα κόμματα. Επιτέλους βλέπουμε τώρα να αρθρώνεται ένας λόγος από ένα αγαπητό και ανεξάρτητο δήμαρχο που φαίνεται αποφασισμένος να μιλήσει τη γλώσσα της αλήθειας, όσο και αν αυτή πονάει.

Ελπίζω μια κυβέρνηση νέων ανθρώπων, απαλλαγμένη από αντισημιτικά «βαρίδια» θα καλωσορίσει την ιστορική αλήθεια γκρεμίζοντας τους μύθους του παρελθόντος. ΛΥΠΑΜΑΙ ΜΟΝΟ που δεν ζουν οι παππούδες μας για να απαλυνθεί λίγο ο πόνος με τον οποίο έφυγαν. Ζούμε όμως εμείς που θα κρατήσουμε τη μνήμη τους ζωντανή και θα αντισταθούμε στον αντισημιτισμό και σε κάθε μορφή ρατσισμού.»
ΣΑΜΠΥ ΜΙΩΝΗΣ
Συν-επικεφαλής του Task Force for Antisemitism of the Jewish Agency, Τελ Αβίβ

Ολόκληρη η ομιλία Μπουτάρη

"Κάποια στιγμή το καλοκαίρι του 1945 η Μπουένα Σαρφατή βγήκε από το σπίτι της. Εβραία, τριάντα ετών, Σαλονικιά πάππο προς πάππο, η Μπουένα είχε μόλις γυρίσει στη Θεσσαλονίκη έχοντας διαφύγει στο βουνό, πολεμώντας αρχικά με τον ΕΔΕΣ, μετά με το ΕΑΜ και, τελικά, δραπετεύοντας στην Παλαιστίνη. Ο αδερφός της Ελιάου, η αδερφή της Ρεγγίνα, η εκατοντάχρονη γιαγιά της Μίριαμ και οι θείες της δεν είχαν την ίδια τύχη. Από τα βαγόνι του τρένου που τους μετέφερε στο Άουσβιτς-Μπίρκεναου είδαν για τελευταία φορά την πόλη που αποκαλούσαν “Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων” μιαν ανοιξιάτικη μέρα του 1943. Λίγες ώρες μετά την άφιξή τους οδηγήθηκαν στα κρεματόρια μαζί με άλλες χιλιάδες ομοθρήσκους τους. Η ζωή τους και μαζί η ζωή της εβραϊκής Θεσσαλονίκης, της Θεσσαλονίκης μας, έγιναν στάχτη που σκορπίστηκε στις αφιλόξενες πεδιάδες της Πολωνίας.

Ηταν οι συγγενείς της Μπουένα “μάρτυρες”; Τους τιμούμε αν τους μνημονεύουμε έτσι; Μας τιμά να τους μνημονεύουμε έτσι; Η σημερινή «Ημέρα Μνήμης των Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος» μας προκαλεί να στοχαστούμε γύρω από το ερώτημα αυτό. Οι συγγενείς της Μπουένα όπως και όλοι οι άλλοι Εβραίοι της Ευρώπης δεν επέλεξαν να μαρτυρήσουν. Δεν επέλεξαν δηλαδή να θυσιάσουν συνειδητά τη ζωή τους για ένα υψηλότερο ιδανικό, τη θρησκευτική τους πίστη ή την ιδεολογία τους. Δεν διάλεξαν τον θάνατο, πολύ απλά γιατί δεν είχαν καν το δικαίωμα αυτής της επιλογής. Και για τον λόγο αυτό δεν τους αξίζει να τους αντιμετωπίζουμε σήμερα σαν άγιους, όλοι εμείς, Χριστιανοί και Ευρωπαίοι, που για αιώνες συχνά τους αντιμετωπίζαμε σαν διαβόλους. Άνθρωποι ήταν και αυτό ζητούσαν να είναι.

Κάποιοι ελάχιστοι, όπως η Μπουένα, γλύτωσαν. Μόλις χίλιοι θεσσαλονικείς Εβραίοι από τους 45 -και βάλε- χιλιάδες. Γλύτωσαν την εκτόπιση, το Άουσβιτς, την πορεία θανάτου, τα στρατόπεδα εργασίας. Γλύτωσαν γιατί άντεξαν την ανείπωτη βία, τους εξευτελισμούς, τα ιατρικά πειράματα, τους βιασμούς. Και αφού γλύτωσαν, επέστρεψαν στη γενέθλια πόλη. Ως ήρωες; Κάθε άλλο. Εβραίοι που είχαν διαφύγει στο βουνό, είχαν κρυφτεί στις πόλεις, ή αποδράσει στην Παλαιστίνη, αντιμετώπισαν όσους και όσες επέστρεφαν από τα στρατόπεδα ως προδότες, συνεργάτες των Γερμανών, τις δε γυναίκες ως πόρνες. Οι Χριστιανοί πάλι, είδαν στους επιζήσαντες “ανεκμετάλλευτα κομμάτια σαπουνιού” κατά την αναφορά αμερικανού δημοσιογράφου, μια απειλή από ένα παρελθόν που δεν έλεγε να πεθάνει. Ήρωες ήταν κατά τον Ελληνικό Βορρά μόνον εκείνοι οι πέντε νεαροί Εβραίοι που αφού πολέμησαν στο Αλβανικό Μέτωπο και επέζησαν στα κρεματόρια, έπεσαν τον Οκτώβριο του 1948 “ηρωϊκώς στις μάχες του Γράμμου και άλλων ορέων, ενώ εμάχοντο κατά των συμμοριτών”.

Για την Μπουένα, μαρτύρια και ηρωισμοί είχαν εξίσου μικρή αξία καθώς προσπαθούσε να μαζέψει τα συντρίμμια και να ξαναχτίσει τη ζωή της από την αρχή. Πώς όμως να ένιωθε όταν ακόμη και οι πιο μικρές απολαύσεις άνοιγαν διάπλατα τα τραύματα του παρελθόντος; Πόσο αβάσταχτος πρέπει να ήταν ο πόνος της όταν ανακάλυπτε ότι το χάρτινο χωνάκι στο οποίο ο Αρμένης πωλητής ξηρών καρπών τής πρόσφερε μια Κυριακή απόγευμα τα αγαπημένα της στραγάλια, αυτό το χάρτινο χωνάκι ήταν στην πραγματικότητα ένα φύλλο χαρτί σκισμένο από την Παλαιά Διαθήκη της οικογένειάς της;

Το σκισμένο αυτό χαρτί είναι το παρελθόν της Μπουένα, αλλά και το παρελθόν της πόλης μας: ένα παρελθόν που μας καταδιώκει και μας στοιχειώνει. Είναι ένα παρελθόν σιωπηλό, αόρατο, αλλά παρόν. Είναι το μαρμαρόστρωτο προαύλιο του Αγίου Δημητρίου, φτιαγμένο από εκατοντάδες ταφόπλακες από το κατεστραμμένο από Γερμανούς και Έλληνες χριστιανούς υπαλλήλους του Δήμου εβραϊκό νεκροταφείο της πόλης, υλικό «άνευ αξίας» κατά τον επιβλέποντα της αναστύλωσης αρχαιολόγο Στυλιανό Πελεκανίδη. Είναι το Νοσοκομείο Αχέπα και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο που οικοδομήθηκαν πάνω σε μια από τις σημαντικότερες νεκροπόλεις της Ευρώπης. Είναι οι εβραϊκές ταφόπλακες που στρώθηκαν μπροστά στο Στρατηγείο και πέριξ του Βασιλικού Θεάτρου, εκείνες που χρησιμοποίησε ο Δήμος Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο του 1948 για την κατασκευή οδών και πεζοδρομίων παρά τις έντονες διαμαρτυρίες της ισραηλιτικής κοινότητας. Είναι εκείνες οι ταφόπλακες που στοιβάζονταν σε δημόσια θέα μπροστά στο Λευκό Πύργο και στον περίβολο της Διεθνούς Έκθεσης ακόμη και μέχρι τον Δεκέμβρη του 1948. Είναι η ασημένια τσάντα, οικογενειακό κειμήλιο, που το 1946 η Μπουένα Σαρφατή είδε έκπληκτη να κρατά με στυλ μια χριστιανή οικογενειακή φίλη. Είναι το οικογενειακό χαλί που μια άλλη έκπληκτη Εβραία επιζήσασα αντίκρισε σε σπίτι χριστιανών οικογενειακών φίλων. Είναι το βιβλίο που βρέθηκε τυχαία, μόλις μια δεκαετία πριν, στη βιβλιοθήκη της Φιλοπτώχου Αδελφότητος Ανδρών Θεσσαλονίκης προτού επιστραφεί στο Εβραϊκό Μουσείο, μια πράξη που τιμά την Αδελφότητα.

Ποιοι θρήνησαν το 1945 τους εξαφανισμένους γείτονές τους; Ποια μνημεία στήθηκαν; Ποιες τελετές έγιναν; Μόνη η κοινότητα, καθημαγμένη και ρακένδυτη πάλευε να ανασυστήσει την ύπαρξή της και να θρηνήσει τους νεκρούς της. Η πόλη, η κοινωνία, η χώρα ολόκληρη, αδιαφόρησαν. Κρύφτηκαν πίσω από το δάχτυλό τους. Έκαναν πως δεν ήξεραν τι συνέβη, ποιος το έκανε, ποιος βοήθησε, ποιος προστάτευσε όταν άλλοι, πολλοί γκρέμιζαν, έκαιγαν, έκλεβαν, καταλάμβαναν τον χώρο και τα υπάρχοντα των πολλών απόντων και των λιγοστών παρόντων. Ο θρήνος άλλωστε ήταν ατομικός. Χρειάστηκε να περάσουν είκοσι περίπου χρόνια, να φτάσουμε στο 1962 για να γίνει ένα μνημείο στη μνήμη των θυμάτων. Πού; Μέσα στο νέο εβραϊκό νεκροταφείο, ωσάν το ζήτημα να αφορούσε μόνο συγγενείς και μέλη της εβραϊκής κοινότητας της πόλης.

Και όταν 35 χρόνια μετά έγινε επιτέλους πραγματικότητα ένα μνημείο σε δημόσιο χώρο, αυτό εξορίστηκε στις παρυφές του κέντρου σε σημείο δυσδιάκριτο. Και όταν το μνημείο αυτό επανατοποθετήθηκε επιτέλους στο φυσικό του χώρο, την Πλατεία Ελευθερίας, περισσότερο υπήρξε έκπληξη παρά ικανοποίηση. Επρεπε να φτάσει το 2004 για να καθιερώσει η Βουλή των Ελλήνων με ψήφισμα ομόφωνα την Ημέρα Μνήμης. Έπρεπε να φτάσει το 2011 για να υπάρξει αντίστοιχη μέρα μνήμης για την πόλη μας και το 2014 για να αποκτήσει το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης μνημείο που αναδεικνύει την καταστροφή του νεκροταφείου. Και ίσως να μην είναι τόσο μακριά η μέρα που θα δούμε μια αντίστοιχη αναθηματική πλάκα στον περίβολο του Αγίου Δημητρίου, στον “Άγιο Δημήτριο των νεκρών Εβραίων”, στο πραγματικό εβραϊκό μαυσωλείο της Θεσσαλονίκης.

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει ολοένα και μεγαλύτερη επίγνωση του βάρους της ιστορίας που η πόλη καλείται να σηκώσει. Τώρα που οι επιζώντες μάς αφήνουν και η σκυτάλη της μνήμης περνά σε όλους και όλες εμάς, ο Δήμος σκοπεύει να συνεχίσει να μετατρέπει τη σιωπή σε λόγο, λόγο παρηγορητικό, αλλά και λόγο θαραλλέο. Επιθυμούμε η ανάπλαση της Πλατείας Ελευθερίας και το Μουσείο του Ολοκαυτώματος να αποτελέσουν το νέο μνημονικό άξονα της πόλης, την αφετηρία και την απόληξη της μεγάλης, πολυπολιτισμικής, χριστιανικής, μουσουλμανικής, και εβραϊκής διαδρομής της Θεσσαλονίκης.

Η Πλατεία Ελευθερίας είναι ένας χώρος δημοκρατίας, όπου το 1908 όλοι οι Θεσσαλονικείς, Μουσουλμάνοι, Χριστιανοί και Εβραίοι, πανηγύρισαν μαζί την ανακήρυξη του οθωμανικού συντάγματος. Είναι επίσης ένας χώρος ξεριζωμού και προσφυγιάς, το σημείο από όπου αναχωρούσαν το 1922-1923 οι μουσουλμάνοι παλιοί Θεσσαλονικείς και όπου ξεμπάρκαραν οι νέοι, οι Μικρασιάτες και Πόντιοι πρόσφυγες. Και είναι τέλος ένας τόπος μαρτυρίου, δημόσιου εξευτελισμού των θεσσαλονικέων Εβραίων, όπου το Μαύρο Σάββατο της 9ης Ιουλίου 1943 οι Γερμανοί διαπόμπευσαν μπροστά στα μάτια και ελλήνων χριστιανών 9.000 άρρενες Εβραίους.

Είναι ένας τόπος δύσκολος αυτή η πλατεία. Μας υπενθυμίζει ότι το Ολοκαύτωμα στη Θεσσαλονίκη είναι ο πιο βαρύς κρίκος σε μια μακρά αλυσίδα βίας και εξανδραποδισμού. Μας υπενθυμίζει ότι οι Εβραίοι της ήταν αδιάσπαστο κομμάτι ενός πολύχρωμου μωσαϊκού, ότι η «Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων» ήταν ταυτόχρονα και η «Βαβέλ της Μεσογείου». Επιθυμούμε η Πλατεία Ελευθερίας να είναι ένα σημείο όπου οι δύσκολες, τραυματικές μνήμες όλων των κατοίκων αυτής της πόλης δεν θα ανταγωνίζονται η μία την άλλη, αλλά αντίθετα θα συνυπάρχουν αρμονικά: θα συνδιαλέγονται ζωηρά και θα προωθούν μια κουλτούρα συνύπαρξης και αλληλοσεβασμού ώστε η βαριά κληρονομιά του παρελθόντος να μετατραπεί σε εφαλτήριο ενός καλύτερου μέλλοντος. Η νέα Πλατεία Ελευθερίας θα συμβολίζει την περηφάνια όλων των Θεσσαλονικών για την πόλη τους, το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της.

Κάποιες εκατοντάδες μέτρα πιο πέρα, το Μουσείο του Ολοκαυτώματος θα συμβολίζει την ντροπή μας. Για όσα έγιναν, για όσα κάναμε, και κυρίως για όσα δεν μπορέσαμε ή δεν θελήσαμε να κάνουμε, γηγενείς και πρόσφυγες, δεξιοί και αριστεροί κατά και μετά τον πόλεμο. Το Μουσείο είναι μια οφειλή της πόλης αλλά και ένα προσωπικό στοίχημα για μένα. Είναι μια οφειλή στους Εβραίους της, ως θεσσαλονικείς, Έλληνες και Σεφαραδίτες. Το Μουσείο υπερβαίνει την πόλη και την Ελλάδα και επανεγγράφει τη Θεσσαλονίκη ως μητρόπολη των Σεφαραδιτών Εβραίων της Μεσογείου. Φιλοδοξεί να πει την άγνωστη ιστορία του Ολοκαυτώματος των Εβραίων της Μεσογείου και των Βαλκανίων, των σεφαραδιτών Εβραίων της Θεσσαλονίκης και της Κέρκυρας, των Χανίων και της Πάτρας, αλλά και του Βελιγραδίου, των Σκοπίων, του Μοναστηρίου, και του Σαράγεβο, της Τεργέστης και του Λιβόρνο. Ευελπιστεί να μετατρέψει τη σκισμένη σελίδα της Μπουένα Σαρφατή σε ιστορική γνώση. Να αναδείξει μια πτυχή του Ολοκαυτώματος που συχνά παραβλέπεται λόγω της έμφασης στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και με τον τρόπο αυτό να καταστήσει τη Θεσσαλονίκη τόπο μνήμης αλλά και κέντρο έρευνας και μελέτης διεθνούς ακτινοβολίας. Και, τέλος, ευελπιστεί να γίνει ένας χώρος όπου οι πολίτες όλης της γης, ειδικά οι νέοι θα μαθαίνουν τα αποτελέσματα της καταπάτησης των ανθρώπινων δικαιωμάτων.

Πολλοί μας ρωτούν γιατί. Γιατί αυτή η όψιμη έμφαση στην ιστορία και τη μνήμη των θεσσαλονικιών Εβραίων; Η βεβήλωση του μνημείου του Ολοκαυτώματος μόλις την προηγούμενη Κυριακή και ο εμπρησμός της ιστορικής κατοικίας μιας εβραίας και μουσουλμάνας θεσσαλονικιάς, θα αρκούσαν θαρρώ ως απάντηση. Αλλά, προσωπικά, προτιμώ να απαντήσω παραφράζοντας τον Πρίμο Λέβι. “Εδώ, δεν υπάρχουν γιατί”, του απάντησε ο Γερμανός φρουρός, μόλις ο Λέβι έφθασε στο Άουσβιτς. “Εδώ, δεν υπάρχουν γιατί” θα μπορούσα να απαντήσω και εγώ σε όσους παραξενεύονται με την επιμονή μου. Το Ολοκαύτωμα των Εβραίων της Ευρώπης, το Ολοκαύτωμα των δικών μας Εβραίων, δοκιμάζει τα όρια της λογικής. Και ο μόνος τρόπος να αναμετρηθούμε μαζί του είναι να αποδεχτούμε ότι θα είναι πάντα κομμάτι αυτού που είμαστε ως Θεσσαλονικείς, Έλληνες και Ευρωπαίοι: μια σκισμένη σελίδα γραμμένη σε μια άγνωστη γραφή, μια αλήθεια που περιμένει πάντα την αποκρυπτογράφησή της".
 

Επισκέπτης
Όσο καί νά σπέρνεις τόν φόβο, ο Έλληνας ξύπνησε. Είναι θλιβερή η προσπάθειά σου.  

Κιόλα , ρε συ Giorgo ; Ούτε που το κατάλαβα , απλά σκέφτομαι συνέχεια το ατύχημα της θύρας 7 , τότε που σκοτωθήκαν άνθρωποι ! Για το γήπεδο ξεκινήσανε και στον τάφο καταλήξανε !...
 

Επισκέπτης
Από τήν αδυναμία σου νά απαντήσεις φαίνεται η δική σου "νοητική διαύγεια" καί ο δικός μου εγκεφαλικός "πολτός".
Καί πού ΄σαι; Νά πάρεις τό κουβαδάκι σου καί νά πάς σέ άλλη παραλία νά εκφοβίζεις κόσμο εν όψει τού αυριανού συλλαλητηρίου.
Άντε, γιατί είσαι καί γυναίκα, αλλιώς θά σε στόλιζα διαφορετικά.

Ποιόν εκφοβίζω υπενθυμίζοντας ότι ΗΔΗ το κέντρο έχει καεί και λεηλατηθεί μια φορά και καραδοκούν απαξάπαντες είτε για άμεσες απώλειες είτε για "ατυχήματα" σε βάθος χρόνου εναντίων όσων κατέβουν στα πεζοδρόμια για πατριωτικό σκοπό ;
Μη μου πεις ότι δεν έχεις ακούσει ότι ο δρόμος για την Κόλαση είναι στρωμένος από καλές προθέσεις ;

Πέσε για ύπνο και ξαναγράψε πιο μετά !
 

Επισκέπτης
« Το όνομα που θα λάβουν τα Σκόπια, δεν έχει μεγάλη σημασία, γιατί σε δέκα χρόνια, κανείς δεν θα το θυμάται ». Δήλωση, η οποία ανήκει στον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, τον Έλληνα πρωθυπουργό που στα χέρια του, εξαιτίας ιστορικών δικών του λαθών – αστοχιών, άνοιξε για την ελληνική πλευρά ο ασκός του Αιόλου.


Αυτός δε ζήτησε να γίνουν και οι Ολυμπιακοί αγώνες και κατατραφήκαμε ; Off-topic , αλλά για το Δρακουμέλ αξίζει !
 

ILIAS1339

Σεβαστός
Εγγρ.
27 Σεπ 2017
Μηνύματα
539
Κριτικές
21
Like
1.110
Πόντοι
1.016
«Δεν χρειάζεται να ελέγξω τον θυμό μου. Χρειάζεται όλοι οι άλλοι να ελέγξουν τις πράξεις τους και να μην με εκνευρίζουν».
Η αειθαλής Ναόμι Κάμπελ, μία από τις ωραιότερες γυναίκες όλων των εποχών, είναι Τζαμαϊκανής καταγωγής, γεννημένη 22/5/1970 στην Αγγλία.
 

Συνημμένα

  • CAMPBELΝΑΟΜΙnaomi1566556 (1).jpg
    CAMPBELΝΑΟΜΙnaomi1566556 (1).jpg
    45,4 KB · Εμφανίσεις: 23

Επισκέπτης
«Δεν χρειάζεται να ελέγξω τον θυμό μου. Χρειάζεται όλοι οι άλλοι να ελέγξουν τις πράξεις τους και να μην με εκνευρίζουν».
Η αειθαλής Ναόμι Κάμπελ, μία από τις ωραιότερες γυναίκες όλων των εποχών, είναι Τζαμαϊκανής καταγωγής, γεννημένη 22/5/1970 στην Αγγλία.

Θα την έχετε κι αυτήν στο συλλαλητήριο , φίλε ;;
 

AntonisAnt2

Μέλος
Εγγρ.
19 Αυγ 2017
Μηνύματα
2.447
Κριτικές
1
Like
531
Πόντοι
96
Αυτός δε ζήτησε να γίνουν και οι Ολυμπιακοί αγώνες και κατατραφήκαμε ; Off-topic , αλλά για το Δρακουμέλ αξίζει !

ναι και οχι

ζητησε μεν αλλα για τους αγωνες του 1996 που εγιναν τελικα στην ατλαντα

οι αγωνες του 2004 και το φαγοποτι τους ητανε καθαρα πασοκικης εμπνευσης και εκτελεσης (εκτος απο τους τελευταιους εξι μηνες που εγιναν επι νδ)

 

Επισκέπτης
ναι και οχι

ζητησε μεν αλλα για τους αγωνες του 1996 που εγιναν τελικα στην ατλαντα

οι αγωνες του 2004 και το φαγοποτι τους ητανε καθαρα πασοκικης εμπνευσης και εκτελεσης (εκτος απο τους τελευταιους εξι μηνες που εγιναν επι νδ)

Ποιός ήταν ο ΠΑΣΟΚος που υπέβαλε την υποψηφιότητα για το 2004  ; Και πάλι συγνωμη απ'τους υπόλοιπους για το οφ τοπικ !
 

jhonny64

Σεβαστός
Εγγρ.
31 Μαρ 2007
Μηνύματα
67.511
Like
2.738
Πόντοι
1.306
ναι και οχι

ζητησε μεν αλλα για τους αγωνες του 1996 που εγιναν τελικα στην ατλαντα

οι αγωνες του 2004 και το φαγοποτι τους ητανε καθαρα πασοκικης εμπνευσης και εκτελεσης (εκτος απο τους τελευταιους εξι μηνες που εγιναν επι νδ)

οτι πεις μαστορα



Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 αύξησαν το ΑΕΠ κατά 2,5%

Στο συμπέρασμα ότι το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) θα ήταν κατά 2,5% χαμηλότερο εάν δεν είχαν γίνει οι Ολυμπιακοί Αγώνες (Ο.Α.) του 2004 καταλήγει μελέτη του ΙΟΒΕ για τις επιπτώσεις των Ο.Α. στην ελληνική οικονομία. Μάλιστα, το Ιδρυμα υποστηρίζει πως εάν είχαν αξιοποιηθεί οι ολυμπιακές εγκαταστάσεις καλύτερα, τότε το όφελος θα ήταν ακόμα μεγαλύτερο, ενώ επισημαίνει ότι πολλά από τα έργα που χρηματοδοτήθηκαν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) για τους Ο.Α. «βαφτίστηκαν» Ολυμπιακά, αλλά στην πραγματικότητα δεν ήταν.

Συνολικά, «οι Αγώνες είχαν αισθητά θετική επίδραση στην οικονομική δραστηριότητα και στην απασχόληση σε όλη την περίοδο εξέτασης 2000-2013» αναφέρει το ΙΟΒΕ. Και προσθέτει πως «αν οι Αγώνες δεν είχαν γίνει, το 2004 το επίπεδο του ΑΕΠ θα ήταν κατά 2,5% χαμηλότερο, ενώ η απασχόληση θα ήταν μειωμένη κατά περίπου 44.000 θέσεις εργασίας». Ωστόσο το ΙΟΒΕ σημειώνει πως «από την άλλη πλευρά, η ελλιπής αξιοποίηση της Ολυμπιακής κληρονομιάς μετά το πέρας των Αγώνων εκτιμάται στη μελέτη ότι απομείωσε το ΑΕΠ μακροχρόνιας ισορροπίας της χώρας κατά περίπου 0,2%». Πάντως, γενικότερα, μετά το 2004 «η επίδραση των παραγόντων ζήτησης υποχώρησε σταδιακά, όμως οι παράγοντες προσφοράς (άνοδος της παραγωγικότητας) επέκτειναν τις θετικές επιδράσεις στην οικονομία μεσοπρόθεσμα», σύμφωνα με τη μελέτη του Ιδρύματος.


 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom