Νέα

Πού είναι το αεροπλάνο;

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα FROID
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 801
  • Εμφανίσεις 48K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Ampelale

Τιμημένος
Εγγρ.
10 Οκτ 2015
Μηνύματα
10.240
Κριτικές
35
Like
6.096
Πόντοι
6.796
Οι μέχρι τώρα γνωστές συνθήκες (ελάχιστες αλλά σημαντικές)  μοιάζουν εξαιρετικά με πρόσφατα σχετικά ατυχήματα στον ίδιο τύπο τύπο αεροσκάφους εξοπλισμένο με το ίδιο (επίμαχο) σύστημα MCAS trim down και σε παρόμοια φάση πτήσης (εντός 15λέπτου από απογείωσης και χωρίς προειδοποίηση) του αεροσκάφους της Ινδονησίας Lion Air. Το σύστημα anti-stall για αποφυγή απώλειας στήριξης του αεροσκάφους, γνωστό και ως Σύστημα Βελτίωσης Πτητικών Χαρακτηριστικών “Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS)” είναι νέο σύστημα για τα αεροσκάφη 737 Max 8 και 9 που μπορούν να ρίξουν τη μούρη του αεροπλάνου προς τα κάτω χωρίς την εντολή του πιλότου αν οι αισθητήρες και η ηλεκτρονική επεξεργασία του σχετικού συστήματος δείχνει πως επίκειται απώλεια στήριξης “stall” Φυσικά στα πρόσφατα προβλήματα του συστήματος συμβαίνει πως το σύστημα ρίχνει τη μούρη απότομα και παρατεταμένα χωρίς να υπάρχει συνθηκη απώλειας στήριξης και χωρίς βεβαίως την εντολή απ τον κυβερνήτη. Για κάποιους λόγους η αντίδραση των πιλότων σε χαμηλό ύψος δεν αρκεί για να επαναφέρει το αεροσκάφος με χειροκίνητη διόρθωση..?!?!
 

acapoeira

Μέλος
Εγγρ.
11 Νοε 2017
Μηνύματα
7.440
Like
233
Πόντοι
86
Οι μέχρι τώρα γνωστές συνθήκες (ελάχιστες αλλά σημαντικές)  μοιάζουν εξαιρετικά με πρόσφατα σχετικά ατυχήματα στον ίδιο τύπο τύπο αεροσκάφους εξοπλισμένο με το ίδιο (επίμαχο) σύστημα MCAS trim down και σε παρόμοια φάση πτήσης (εντός 15λέπτου από απογείωσης και χωρίς προειδοποίηση) του αεροσκάφους της Ινδονησίας Lion Air. Το σύστημα anti-stall για αποφυγή απώλειας στήριξης του αεροσκάφους, γνωστό και ως Σύστημα Βελτίωσης Πτητικών Χαρακτηριστικών “Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS)” είναι νέο σύστημα για τα αεροσκάφη 737 Max 8 και 9 που μπορούν να ρίξουν τη μούρη του αεροπλάνου προς τα κάτω χωρίς την εντολή του πιλότου αν οι αισθητήρες και η ηλεκτρονική επεξεργασία του σχετικού συστήματος δείχνει πως επίκειται απώλεια στήριξης “stall” Φυσικά στα πρόσφατα προβλήματα του συστήματος συμβαίνει πως το σύστημα ρίχνει τη μούρη απότομα και παρατεταμένα χωρίς να υπάρχει συνθηκη απώλειας στήριξης και χωρίς βεβαίως την εντολή απ τον κυβερνήτη. Για κάποιους λόγους η αντίδραση των πιλότων σε χαμηλό ύψος δεν αρκεί για να επαναφέρει το αεροσκάφος με χειροκίνητη διόρθωση..?!?!

Δεν ειναι καινούργιο αυτο το συστημα..

Stick shaker/stick pusher. Οταν το αεροπλανο πλησιαζει σε stall τρανταζεται τεχνητα το χειριστηριο και αν δεν κανεις κατι παει μπροστα μονο του.
Εχει δικλειδα ασφαλειας τα 200 ποδια και τα 200 knots

Μπορεις να το απενεργοποιησεις με ενα κουμπι στο χειριστηριο, τουλαχιστον σε αλλο αεροπλανο που ξερω καλα
 

sex volcano

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
15 Οκτ 2012
Μηνύματα
27.230
Κριτικές
184
Like
45.175
Πόντοι
22.266
πιλοτοι ειστε φιλοι???με αφησατε αναυδο με τις αεροναυπηγικες σας γνωσεις
 

jaygatsby

Μέλος
Εγγρ.
5 Αυγ 2010
Μηνύματα
7.896
Κριτικές
1
Like
346
Πόντοι
86
πιλοτοι ειστε φιλοι???με αφησαε αναυδο με τις αερονυπηγικες σας γνωσεις

Κι εμένα.
Μόνο με Microsoft Flight Simulator δεν μπορούν να ξέρουν κάποια τέτοια λεπτομερή συστήματα που δεν καλύπτονται εκεί (εκτός ίσως από κανένα Professional Edition αλλά εγώ παίζω το απλό.

Μάλλον είναι flight amateur enthusiasts.
 

Thanos03

Μέλος
Εγγρ.
11 Φεβ 2018
Μηνύματα
589
Like
473
Πόντοι
26
Οι μέχρι τώρα γνωστές συνθήκες (ελάχιστες αλλά σημαντικές)  μοιάζουν εξαιρετικά με πρόσφατα σχετικά ατυχήματα στον ίδιο τύπο τύπο αεροσκάφους εξοπλισμένο με το ίδιο (επίμαχο) σύστημα MCAS trim down και σε παρόμοια φάση πτήσης (εντός 15λέπτου από απογείωσης και χωρίς προειδοποίηση) του αεροσκάφους της Ινδονησίας Lion Air. Το σύστημα anti-stall για αποφυγή απώλειας στήριξης του αεροσκάφους, γνωστό και ως Σύστημα Βελτίωσης Πτητικών Χαρακτηριστικών “Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS)” είναι νέο σύστημα για τα αεροσκάφη 737 Max 8 και 9 που μπορούν να ρίξουν τη μούρη του αεροπλάνου προς τα κάτω χωρίς την εντολή του πιλότου αν οι αισθητήρες και η ηλεκτρονική επεξεργασία του σχετικού συστήματος δείχνει πως επίκειται απώλεια στήριξης “stall” Φυσικά στα πρόσφατα προβλήματα του συστήματος συμβαίνει πως το σύστημα ρίχνει τη μούρη απότομα και παρατεταμένα χωρίς να υπάρχει συνθηκη απώλειας στήριξης και χωρίς βεβαίως την εντολή απ τον κυβερνήτη. Για κάποιους λόγους η αντίδραση των πιλότων σε χαμηλό ύψος δεν αρκεί για να επαναφέρει το αεροσκάφος με χειροκίνητη διόρθωση..?!?!

Δεν έχω τον συγκεκριμένο τύπο, όμως από αυτά που διάβασα το MCAS λειτουργεί με clean configuration (flaps 0). Το αεροσκάφος στο τελευταίο ατύχημα, σύμφωνα με τα στοιχεία του FR24 φαίνεται να μην ξεπέρασε κατά πολύ τα 1000 πόδια, όποτε η διαμόρφωση δύσκολα να ήταν clean αρχικά τουλάχιστον.
 

Thanos03

Μέλος
Εγγρ.
11 Φεβ 2018
Μηνύματα
589
Like
473
Πόντοι
26
Δεν ειναι καινούργιο αυτο το συστημα..

Stick shaker/stick pusher. Οταν το αεροπλανο πλησιαζει σε stall τρανταζεται τεχνητα το χειριστηριο και αν δεν κανεις κατι παει μπροστα μονο του.
Εχει δικλειδα ασφαλειας τα 200 ποδια και τα 200 knots

Μπορεις να το απενεργοποιησεις με ενα κουμπι στο χειριστηριο, τουλαχιστον σε αλλο αεροπλανο που ξερω καλα
Τύπε το MCAS αντίθετα με το stick pusher, επεμβαίνει στο stabilizer με ND trim input, οπότε είναι πιο πολύπλοκη η εξουδετέρωση του σε σχέση με τα παλιά αεροσκάφη. Πάλι από όσα διάβασα εξουδετερώνεται με το trim switch η βάζοντας off το electric motor του stab trim. Το classic είχε και "φρένο" δηλαδή με αντίθετο stick input κοβόταν το authority του trim. Στο max μάλλον έχει αφαιρεθεί το "φρένο".Stick pusher είχανε συνήθως τα T tail.
 

Rotem

Μέλος
Εγγρ.
26 Φεβ 2019
Μηνύματα
147
Like
70
Πόντοι
1
737 8 max

H Boeing πήρε το πετυχημένο 737 και το μάκρυνε για να χωράει περισσότερους επιβάτες. Οι μηχανές ήρθαν πιο μπροστά. Το μακρύ σώμα του αεροπλάνου κάνει, μάλιστα, πιο πιθανές τις προσκρούσεις της ουράς στον αεροδιάδρομο.

Το αεροπλάνο από μόνο του μοιάζει να είναι πιο ασταθές από τα άλλα 737 και να βασίζεται περισσότερο στους υπολογιστές για να μένει στον αέρα.

Αυτό έκανε θανάσιμο το πρόβλημα με το λογισμικό του anti-stall που οδήγησε το 737 8 max της LionAir να στολάρει στα νερά της Ιάβας τέλη Οκτωβρίου.

Η Boeing επιμένει ότι οι πιλότοι πρέπει να μπορούν να απομονώσουν το σύστημα και να πετάξουν χειροκίνητα. Θεώρησε ότι οι πιλότοι ΔΕΝ χρειάζονται επανεκπαίδευση. Η επανεκπαίδευση κοστίζει πολλά χρήματα.

Όμως, το 737 8 max μοιάζει ότι έχει αρκετές διαφορές και δεν είναι όλοι οι πιλότοι αρκετά εκπαιδευμένοι γι αυτό.

Η Boeing έχει να χάσει πάρα πολλά αν αποδειχθεί το πρόβλημα αυτό. Ναι μεν τώρα τα 737 8 max είναι μόνον το 2% των Boeing που ήδη πετούν, αλλά αποτελούν το 80% των αεροπλάνων υπό κατασκευή.

Η Boeing έχει βασιστεί πολύ σε αυτό το αεροπλάνο.

Η ζημιά βεβαίως, χτυπά όλην την αεροπορική βιομηχανία. Βεβαίως το 2017 ήταν το έτος με τα λιγότερα δυστυχήματα, πράγμα που σημαίνει ότι το 2018 ήταν λίγο αυξημένα. Θα αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε ξανά για την ασφάλεια των αερομεταφορών;

Ελπίζω όχι. Τα Airbus μοιάζουν πιο ασφαλή και ας τονίζει η Boeing το πρόβλημα με τα ανεξάρτητα χειριστήρια joystick...
Αν είναι έτσι μη τυχόν και βάλεις σε κλήρωση στο πάρτυ του bou κάνα Boeing 737 8 max.Αμαρτία είναι.
 

acapoeira

Μέλος
Εγγρ.
11 Νοε 2017
Μηνύματα
7.440
Like
233
Πόντοι
86
Τύπε το MCAS αντίθετα με το stick pusher, επεμβαίνει στο stabilizer με ND trim input, οπότε είναι πιο πολύπλοκη η εξουδετέρωση του σε σχέση με τα παλιά αεροσκάφη. Πάλι από όσα διάβασα εξουδετερώνεται με το trim switch η βάζοντας off το electric motor του stab trim. Το classic είχε και "φρένο" δηλαδή με αντίθετο stick input κοβόταν το authority του trim. Στο max μάλλον έχει αφαιρεθεί το "φρένο".Stick pusher είχανε συνήθως τα T tail.

Στο δικο μου εχει quick disconect button, βγαζει εξω και τα trim
 

Thanos03

Μέλος
Εγγρ.
11 Φεβ 2018
Μηνύματα
589
Like
473
Πόντοι
26
Στο δικο μου εχει quick disconect button, βγαζει εξω και τα trim

Το δικό σου από ότι καταλαβαίνω έχει πρόβλεψη για κατάσταση trim runaway.
Στο max αν επέμβεις με το trim πάνω στο χειριστήριο, απενεργοποιείται για 5 δευτερόλεπτα και ξεκινάει ξανά αν οι παράμετροι παραμένουν εκτός (το AOA μιας και το κατέχεις). Μάλλον η Boeing δεν έχει υπολογισμό ώστε να κάνει reject το AOA probe που δίνει λανθασμένο value.
 

acapoeira

Μέλος
Εγγρ.
11 Νοε 2017
Μηνύματα
7.440
Like
233
Πόντοι
86
Το δικό σου από ότι καταλαβαίνω έχει πρόβλεψη για κατάσταση trim runaway.
Στο max αν επέμβεις με το trim πάνω στο χειριστήριο, απενεργοποιείται για 5 δευτερόλεπτα και ξεκινάει ξανά αν οι παράμετροι παραμένουν εκτός (το AOA μιας και το κατέχεις). Μάλλον η Boeing δεν έχει υπολογισμό ώστε να κάνει reject το AOA probe που δίνει λανθασμένο value.

Σωστος για trim runway και γενικα το trim στο δικο μου εχει κοφτη στα 3 sec

Και το 737-800 της fly dubai ειχε πεσει στην Ρωσία για λογο που σχετιζεται με το trim απο οτι ακουσα. Δεν διαβασα την αναφορα
 

kontolagnos

Ανώτερος
Εγγρ.
2 Μαρ 2007
Μηνύματα
31.637
Κριτικές
1
Like
36.026
Πόντοι
6.256
Για τη lion air εχει βγει επισημο πόρισμα?
 

Thanos03

Μέλος
Εγγρ.
11 Φεβ 2018
Μηνύματα
589
Like
473
Πόντοι
26
Για τη lion air εχει βγει επισημο πόρισμα?
Πολύ βιάζεσαι. Περίμενε μερικά χρόνια ακόμη για να βγει το τελικό πόρισμα .Εχει βγει ένα προκαταρκτικό πόρισμα με τα findings ώστε να εκδοθούν ταχύτερα οι κατάλληλες οδηγείες για την αποφυγή επανάληψης του περιστατικού.
 

Ampelale

Τιμημένος
Εγγρ.
10 Οκτ 2015
Μηνύματα
10.240
Κριτικές
35
Like
6.096
Πόντοι
6.796
Δεν ειναι καινούργιο αυτο το συστημα..

Stick shaker/stick pusher. Οταν το αεροπλανο πλησιαζει σε stall τρανταζεται τεχνητα το χειριστηριο και αν δεν κανεις κατι παει μπροστα μονο του.
Εχει δικλειδα ασφαλειας τα 200 ποδια και τα 200 knots

Μπορεις να το απενεργοποιησεις με ενα κουμπι στο χειριστηριο, τουλαχιστον σε αλλο αεροπλανο που ξερω καλα
Δεν έχω τον συγκεκριμένο τύπο, όμως από αυτά που διάβασα το MCAS λειτουργεί με clean configuration (flaps 0). Το αεροσκάφος στο τελευταίο ατύχημα, σύμφωνα με τα στοιχεία του FR24 φαίνεται να μην ξεπέρασε κατά πολύ τα 1000 πόδια, όποτε η διαμόρφωση δύσκολα να ήταν clean αρχικά τουλάχιστον.


Το MAX 738 έχει ένα νέο σύστημα το MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System)γιατί άλλαξαν τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του αεροπλάνου με τους νέους κινητήρες τοποθετημένους ακόμα πιο μπροστά από το φτερό σε σχέση με το NG και ενεργοποιείται αυτοματα κάτω από ορισμένες συνθήκες διαμόρφωσης του αεροπλανου, στην άνοδο συνήθως μετά την απογείωση αλλά και σε αλλες περιπτώσεις..

Αν παρουσίασε το ίδιο πρόβλημα με της Lion Air, δηλ σφάλμα ταχύτητας και γωνία προσβολής ΑΟΑ(angle of attack) 2 παράμετροι για να ενεργοποιηθεί το σύστημα το οποίο δεν κάνει κάτι άλλο από το να ενεργοποιήσει τα αντισταθμιστικα στην ουρά και να βάλει τη μούρη του αεροπλάνου κάτω για να αποφύγει την απώλεια στήριξης, τότε ισως εκεί υπάρχει θέμα με τα sensors του ΑΟΑ.. Η Boeing εχει στείλει το ανάλογο bulletin οποτε οι χειριστές της Ethiopian είχα ενημερωθεί από το bulletin. Αν δεν έκαναν τις δέουσες ενεργείες είναι σφάλμα χειριστών. Χειριστές της προηγούμενης μέρας στη Lion Air με το ίδιο αεροπλάνο του ατυχήματος αντιμετώπισαν το ίδιο πρόβλημα και το έσωσαν και την άλλη μέρα το άλλο πλήρωμα με το ίδιο αεροπλάνο έπεσαν με τα γνωστά αποτελέσματα.. 

 

Chevalier Fidèle

Τιμημένος
Εγγρ.
1 Ιαν 2007
Μηνύματα
21.594
Κριτικές
1
Like
304
Πόντοι
386
Το MAX 738 έχει ένα νέο σύστημα το MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System)γιατί άλλαξαν τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του αεροπλάνου με τους νέους κινητήρες τοποθετημένους ακόμα πιο μπροστά από το φτερό σε σχέση με το NG και ενεργοποιείται αυτοματα κάτω από ορισμένες συνθήκες διαμόρφωσης του αεροπλανου, στην άνοδο συνήθως μετά την απογείωση αλλά και σε αλλες περιπτώσεις..

Αν παρουσίασε το ίδιο πρόβλημα με της Lion Air, δηλ σφάλμα ταχύτητας και γωνία προσβολής ΑΟΑ(angle of attack) 2 παράμετροι για να ενεργοποιηθεί το σύστημα το οποίο δεν κάνει κάτι άλλο από το να ενεργοποιήσει τα αντισταθμιστικα στην ουρά και να βάλει τη μούρη του αεροπλάνου κάτω για να αποφύγει την απώλεια στήριξης, τότε ισως εκεί υπάρχει θέμα με τα sensors του ΑΟΑ.. Η Boeing εχει στείλει το ανάλογο bulletin οποτε οι χειριστές της Ethiopian είχα ενημερωθεί από το bulletin. Αν δεν έκαναν τις δέουσες ενεργείες είναι σφάλμα χειριστών. Χειριστές της προηγούμενης μέρας στη Lion Air με το ίδιο αεροπλάνο του ατυχήματος αντιμετώπισαν το ίδιο πρόβλημα και το έσωσαν και την άλλη μέρα το άλλο πλήρωμα με το ίδιο αεροπλάνο έπεσαν με τα γνωστά αποτελέσματα.. 


Ναι αλλα δε μπορει να πηγαινει στην τυχη. Μια να το λυνουν οι πιλοτοι το προβλημα μια να μη προλαβαινουν. Πρεπει ο κατασκευαστης να το λυσει
 

Thanos03

Μέλος
Εγγρ.
11 Φεβ 2018
Μηνύματα
589
Like
473
Πόντοι
26
Ναι αλλα δε μπορει να πηγαινει στην τυχη. Μια να το λυνουν οι πιλοτοι το προβλημα μια να μη προλαβαινουν. Πρεπει ο κατασκευαστης να το λυσει

Όταν ο κατασκευαστής θέλει να κάνει μια αλλαγή σε οποιοδήποτε σύστημα. Χρειάζεται καιρός ώστε να γίνει σχεδιασμός, δοκιμές εν πτήση και τελικά πιστοποίηση από τις αρχές. Για αυτόν τον λόγο εκδίδονται άμεσα δελτία που ενημερώνουν τους χειριστές πως να αντιμετωπίσουν την κατάσταση μέχρι να τελιωσει η διαδικασία. Υπάρχει ανάλογο θέμα / δελτίο για κάποια από τα A320 που πετάνε. Από τότε που βγήκε το δελτίο ενημερώθηκαν όλοι οι χειριστές και έγινε η αναλογη εκπαίδευση στους εξομοιωτές. Δυστυχώς ο εξομοιωτης έχει κάποια όρια και δεν εξομοιώνει τα πάντα. Η χρειάζεται κάποιο διάστημα ώστε να γίνει η μετατροπή και να μπορέσει να εξομοιώσει αυτήν την κατάσταση. Δυστυχώς κάποιοι χειριστές έχουν απομακρυνθεί από τη βασική θεωρία αεροδυναμικής και την βαθιά γνώση των συστημάτων. Ως αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις δεν υπάρχει ακριβής κατανόηση της κατάστασης όταν βλέπουν απλά την περιγραφή σε ένα χαρτί.....
 

barock

Ανώτερος
Εγγρ.
15 Μαρ 2016
Μηνύματα
64.301
Like
23.012
Πόντοι
5.506
Επειδη βλεπω οτι καποιοι ειναι γνωστες, μηπως εχει παραγινει το κακο με τα ηλεκτρονικα οσο δοκιμασμενα και αν ειναι;
 

Chevalier Fidèle

Τιμημένος
Εγγρ.
1 Ιαν 2007
Μηνύματα
21.594
Κριτικές
1
Like
304
Πόντοι
386
Όταν ο κατασκευαστής θέλει να κάνει μια αλλαγή σε οποιοδήποτε σύστημα. Χρειάζεται καιρός ώστε να γίνει σχεδιασμός, δοκιμές εν πτήση και τελικά πιστοποίηση από τις αρχές. Για αυτόν τον λόγο εκδίδονται άμεσα δελτία που ενημερώνουν τους χειριστές πως να αντιμετωπίσουν την κατάσταση μέχρι να τελιωσει η διαδικασία. Υπάρχει ανάλογο θέμα / δελτίο για κάποια από τα A320 που πετάνε. Από τότε που βγήκε το δελτίο ενημερώθηκαν όλοι οι χειριστές και έγινε η αναλογη εκπαίδευση στους εξομοιωτές. Δυστυχώς ο εξομοιωτης έχει κάποια όρια και δεν εξομοιώνει τα πάντα. Η χρειάζεται κάποιο διάστημα ώστε να γίνει η μετατροπή και να μπορέσει να εξομοιώσει αυτήν την κατάσταση. Δυστυχώς κάποιοι χειριστές έχουν απομακρυνθεί από τη βασική θεωρία αεροδυναμικής και την βαθιά γνώση των συστημάτων. Ως αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις δεν υπάρχει ακριβής κατανόηση της κατάστασης όταν βλέπουν απλά την περιγραφή σε ένα χαρτί.....

Νοζω υπαρχει η δυνατοτητα απενεργοποιησης του συγκεκριμενου συστήματος αν ενεργοποιηθεί κατα λαθος. Αλλα σε χαμηλο υψος ο χειριστης δε προλαβαινει να επαναφερει το αεροσκαφος.
πχ θα μπορουσε να υπαρχει σχεδιαση για ενεργοποίηση απο ενα ελαχιστο υψος γιατι και να στολαρει πραγματι στα 400 ποδια πχ, το να γυρισει προς τα κατωτη μουρη απλα θα κάνει οτι και τωρα δηλαδη θα συντρίψει το αεροσκαφος στο εδαφος
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom