Νέα

Πού είναι το αεροπλάνο;

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα FROID
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 801
  • Εμφανίσεις 48K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

acapoeira

Μέλος
Εγγρ.
11 Νοε 2017
Μηνύματα
7.440
Like
233
Πόντοι
86
Επειδη βλεπω οτι καποιοι ειναι γνωστες, μηπως εχει παραγινει το κακο με τα ηλεκτρονικα οσο δοκιμασμενα και αν ειναι;

Οχι
Μειωνουν το φορτο εργασιας στο πιλοτηριο και αποτρεπουν λαθη
Η Boeing συνεχιζει να μην υιοθετει fly by wire την στιγμη που ολοι οι υπολοιποι κατασκευαστες το κανουν. Εχει εμμονή με την δικη της ξεπερασμενη "φιλοσοφια"
 

acapoeira

Μέλος
Εγγρ.
11 Νοε 2017
Μηνύματα
7.440
Like
233
Πόντοι
86
Νοζω υπαρχει η δυνατοτητα απενεργοποιησης του συγκεκριμενου συστήματος αν ενεργοποιηθεί κατα λαθος. Αλλα σε χαμηλο υψος ο χειριστης δε προλαβαινει να επαναφερει το αεροσκαφος.
πχ θα μπορουσε να υπαρχει σχεδιαση για ενεργοποίηση απο ενα ελαχιστο υψος γιατι και να στολαρει πραγματι στα 400 ποδια πχ, το να γυρισει προς τα κατωτη μουρη απλα θα κάνει οτι και τωρα δηλαδη θα συντρίψει το αεροσκαφος στο εδαφος

Δεν ξέρω για τα Boeing παντως στο δικο μου το stick pusher ενεργοποιειται πανω απο τα 200 ποδια
 

kontolagnos

Ανώτερος
Εγγρ.
2 Μαρ 2007
Μηνύματα
31.637
Κριτικές
1
Like
36.024
Πόντοι
6.256
Σύντομα θα έχουμε δύο νεα επεισόδια mayday
 

Ampelale

Τιμημένος
Εγγρ.
10 Οκτ 2015
Μηνύματα
10.240
Κριτικές
35
Like
6.096
Πόντοι
6.796
Ναι αλλα δε μπορει να πηγαινει στην τυχη. Μια να το λυνουν οι πιλοτοι το προβλημα μια να μη προλαβαινουν. Πρεπει ο κατασκευαστης να το λυσει

Προφανώς και η Boeing εχει την ευθύνη γιατι για να προλάβει την Airbus σε ανταγωνισμό έβγαλε ένα μοντέλο στην αγορά χωρίς να κάνει τις δέουσες ενέργειες να αναφέρει στα flight crew operation/trading manuals για το MCAS και τη λειτουργία του.. κάτω από ποιες συνθήκες δουλεύει το συγκεκριμένο σύστημα, ποτέ ενεργοποιείται κτλ..  Το θέμα που προκυπτει με το MAX είναι ότι δεν έχει κυκλοφορήσει simulator, θεωρώντας η Boeing ότι με το να κανεις μόνο το σχολείο ή με e-learning των διαφορών σε σχέση με το 800αρι πετάς το αεροπλάνο..
Πολλές διαφορές στα συστήματα χωρίς τη σωστή εκπαιδευση στους χειριστές με λίγα λόγια.. κι αυτό για να προλάβουν να δώσουν πιο πολλές παραγγελίες..  
 

Chevalier Fidèle

Τιμημένος
Εγγρ.
1 Ιαν 2007
Μηνύματα
21.594
Κριτικές
1
Like
304
Πόντοι
386
Οχι
Μειωνουν το φορτο εργασιας στο πιλοτηριο και αποτρεπουν λαθη
Η Boeing συνεχιζει να μην υιοθετει fly by wire την στιγμη που ολοι οι υπολοιποι κατασκευαστες το κανουν. Εχει εμμονή με την δικη της ξεπερασμενη "φιλοσοφια"

δεν υπαρχουν /πρεπει να υπαρχουν και μηχανικο back up συστημα πλοηγησης;
 

Ampelale

Τιμημένος
Εγγρ.
10 Οκτ 2015
Μηνύματα
10.240
Κριτικές
35
Like
6.096
Πόντοι
6.796
Επειδη βλεπω οτι καποιοι ειναι γνωστες, μηπως εχει παραγινει το κακο με τα ηλεκτρονικα οσο δοκιμασμενα και αν ειναι;

Υπάρχει η τάση ¨δεν εχουμε εμπιστοσύνη στο χειριστή κ φτιάχνουμε τα συστήματα ώστε να προφυλάσουν τη πτήση απ τις μαλακίες του¨ αλλά δεν έχουν σκεφτεί καλύτερα πως θα προφυλάξη ο χειριστής το αεροπλάνο απ τις μαλακίες των συστημάτων..
 

barock

Ανώτερος
Εγγρ.
15 Μαρ 2016
Μηνύματα
64.301
Like
23.012
Πόντοι
5.506
Υπάρχει η τάση ¨δεν εχουμε εμπιστοσύνη στο χειριστή κ φτιάχνουμε τα συστήματα ώστε να προφυλάσουν τη πτήση απ τις μαλακίες του¨ αλλά δεν έχουν σκεφτεί καλύτερα πως θα προφυλάξη ο χειριστής το αεροπλάνο απ τις μαλακίες των συστημάτων..


Αυτο. Πχ εμενα τον ασχετο με προβληματισε, αν ισχυει, η πολυπλοκοτητα που περιεγραψαν πριν για την καταργηση ενος συστηματος.
 

acapoeira

Μέλος
Εγγρ.
11 Νοε 2017
Μηνύματα
7.440
Like
233
Πόντοι
86
δεν υπαρχουν /πρεπει να υπαρχουν και μηχανικο back up συστημα πλοηγησης;

Βγσζεις τον αυτοματο και πετας στο χερι.

Το προβλημα ειναι η επαναπαυση στα συστηματα του αεροσκαφους και η αδυναμια αντιμετωπισης της καταστασης οτα ξεφευγει απο τα αναμενομενα
Complacency το εχουν ονομάσει και πλεον γινεται εκπαιδευση upset prevention and recovery
 

Chevalier Fidèle

Τιμημένος
Εγγρ.
1 Ιαν 2007
Μηνύματα
21.594
Κριτικές
1
Like
304
Πόντοι
386
Αυτο. Πχ εμενα τον ασχετο με προβληματισε, αν ισχυει, η πολυπλοκοτητα που περιεγραψαν πριν για την καταργηση ενος συστηματος.

Η αλήθεια είναι οτι με τα συστηματα αυτα τα ατυχηματα εχουν μειωθει παρα πολυ και σε δυρικη ευρωπη αμερικη εχουν πρακτικα εξαλειφθεί.
Αλλα αν το παρακανουν μπορει να επιφερει αλλα προβληματα
 

Thanos03

Μέλος
Εγγρ.
11 Φεβ 2018
Μηνύματα
589
Like
473
Πόντοι
26
δεν υπαρχουν /πρεπει να υπαρχουν και μηχανικο back up συστημα πλοηγησης;

Στα fly by wire αεροσκάφη, δεν υπάρχει μηχανικό backup όλο το concept είναι να καταργηθούν οι πολύπλοκοι μηχανισμοί + συρματόσχοινα για να μειωθεί το βάρος του αεροσκάφους άρα η κατανάλωση (καλώδια μεταφέρουν τις εντολές ).
 

Thanos03

Μέλος
Εγγρ.
11 Φεβ 2018
Μηνύματα
589
Like
473
Πόντοι
26
Βγσζεις τον αυτοματο και πετας στο χερι.

Το προβλημα ειναι η επαναπαυση στα συστηματα του αεροσκαφους και η αδυναμια αντιμετωπισης της καταστασης οτα ξεφευγει απο τα αναμενομενα
Complacency το εχουν ονομάσει και πλεον γινεται εκπαιδευση upset prevention and recovery

Φίλτατε, υπάρχει πλέον πτήση "στο χέρι" σε αεροσκάφη by wire ? Επανάπαυση δεν υπάρχει, dégradation στα skills του μέσου χειριστή υπάρχει λόγω αυτοματοσμου. Η βιομηχανία δυστυχώς δεν έχει καταφέρει να προσαρμόσει την εκπαίδευση στα επιθυμητά επίπεδα. Το καταλάβανε και άρχισαν να επαναφέρουν το raw data στην Airbus, ενώ προωθούσαν παρά πολύ το managment της πτήσης μέσω αυτοματισμού.
 

Thanos03

Μέλος
Εγγρ.
11 Φεβ 2018
Μηνύματα
589
Like
473
Πόντοι
26
Η αλήθεια είναι οτι με τα συστηματα αυτα τα ατυχηματα εχουν μειωθει παρα πολυ και σε δυρικη ευρωπη αμερικη εχουν πρακτικα εξαλειφθεί.
Αλλα αν το παρακανουν μπορει να επιφερει αλλα προβληματα

Από τη μια έχουν σωθεί κάποιες καταστάσεις. Από την άλλη όποτε το αεροσκάφος βρέθηκε σε "οριακές συνθήκες" ο αυτοματισμός δεν δούλεψε για διάφορους λόγους (Air France 330 , οι Κινέζοι έφτασαν σε πραγματική απώλεια στήριξης ένα A319). Επίσης κάποια ατυχήματα συμβάντα προκλήθηκαν από κακή κατανόηση και δύσκολο interface ανάμεσα σε χειριστή - αεροσκάφος. Αυτά τα ατυχήματα δεν τα αποδίδουν ποτέ "στην τεχνολογια " αλλά τα χρεώνουν σε "ανθρώπινο λάθος". Κανένας χειριστής δε θέλει να κάνει ατύχημα συνειδητά. Οπότε αν δεν μπορεί να καταλάβει σωστά το αεροπλάνο, ή φταίει η παρουσίαση της πληροφορίας η η εκπαίδευση δεν τον βοήθησε να κατανοήσει πλήρως πως ανταποκρίνονται οι υπολογιστές του αεροσκάφους και ποια είναι τα "όρια τους".....
 

Thanos03

Μέλος
Εγγρ.
11 Φεβ 2018
Μηνύματα
589
Like
473
Πόντοι
26
Υπάρχει η τάση ¨δεν εχουμε εμπιστοσύνη στο χειριστή κ φτιάχνουμε τα συστήματα ώστε να προφυλάσουν τη πτήση απ τις μαλακίες του¨ αλλά δεν έχουν σκεφτεί καλύτερα πως θα προφυλάξη ο χειριστής το αεροπλάνο απ τις μαλακίες των συστημάτων..

Όντως υπάρχει συμβάν που ενώ οι χειριστές είχανε να αντιμετωπίσουν ένα καιρικό φαινόμενο (wind shear) και απλά να εκτελέσουν go around, πάνω στο go around ο υπολογιστής λόγω αντιφατικών τιμών στους σενσορες, έβγαλε και ecam που μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του πληρώματος από το να πετάξει το αεροπλάνο, σε μια πολύ critical φάση και κατάσταση.  Το challenge στα σύγχρονα αεροπλάνα, είναι να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου ότι το 1st priority είναι να πετάξεις το αεροπλάνο πρώτα αεροδυναμικά και μετά όσον αφορά την ναυτιλία (να σεβαστείς εμπόδια και εναέριους χώρους που πιθανόν πρέπει να αποφύγεις). Επίσης στα Airbus οι χειριστές έχουν ξεχάσει ότι όταν πετάς πρέπει να αντισταθμίσεις αφού το κάνει αυτόματα ο υπολογιστής, και όταν ο τελευταίος σταματήσει να το κάνει .... δεν το θυμάται κάνεις.... (βλέπε ατύχημα XL που ήταν και test flight με πολύ έμπειρους χειριστές και επίσης 330 AF).
 
Εγγρ.
12 Ιουν 2018
Μηνύματα
212
Like
11
Πόντοι
1
To fly-by-wire υποκαθιστά τον πιλότο στο χειρισμό και τη λήψη trivial αποφάσεων, αλλά τα κανονικά όργανα και οι μηχανισμοί είναι πάντα εκεί, ώστε να μπορούν τα αεροπλάνα αυτά να πετάνε 100% από άνθρωπο χωρίς κανένα πρόβλημα.

Δε θα γυρίσουν τα φλαπς και η ουρά χωρίς το συρματόσχοινο ή την υδραυλική πίεση επειδή το θελει ενας υπολογιστής.

Όπως σωστά είπαν οι προλαλήσαντες, το πρόβλημα είναι οτι οι νέοι πιλότοι είναι καλομαθημένοι και δεν εχουν εμπειρία να πετάνε με τα χέρια, και όταν έρθουν τα σκούρα αυτό βγαίνει στο γήπεδο.
 

Ampelale

Τιμημένος
Εγγρ.
10 Οκτ 2015
Μηνύματα
10.240
Κριτικές
35
Like
6.096
Πόντοι
6.796
Όντως υπάρχει συμβάν που ενώ οι χειριστές είχανε να αντιμετωπίσουν ένα καιρικό φαινόμενο (wind shear) και απλά να εκτελέσουν go around, πάνω στο go around ο υπολογιστής λόγω αντιφατικών τιμών στους σενσορες, έβγαλε και ecam που μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του πληρώματος από το να πετάξει το αεροπλάνο, σε μια πολύ critical φάση και κατάσταση.  Το challenge στα σύγχρονα αεροπλάνα, είναι να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου ότι το 1st priority είναι να πετάξεις το αεροπλάνο πρώτα αεροδυναμικά και μετά όσον αφορά την ναυτιλία (να σεβαστείς εμπόδια και εναέριους χώρους που πιθανόν πρέπει να αποφύγεις). Επίσης στα Airbus οι χειριστές έχουν ξεχάσει ότι όταν πετάς πρέπει να αντισταθμίσεις αφού το κάνει αυτόματα ο υπολογιστής, και όταν ο τελευταίος σταματήσει να το κάνει .... δεν το θυμάται κάνεις.... (βλέπε ατύχημα XL που ήταν και test flight με πολύ έμπειρους χειριστές και επίσης 330 AF).

Tα μηχανουδραυλικά backup γενικά πάνε περίπατο τα τελευταία χρόνια για τους γνωστούς λόγους ελαχιστοποίησης βάρους και με την έννοια ότι θεωρείται ότι το software έχει ωριμάσει σημαντικά από πλευράς αξιοπιστίας και δε ζυγίζει κάτι..

To θέμα ειναι μπορεις να δώσεις τον έλεγχο στο Software σε επιφάνεις ελέγχου της πτήσης χωρις να έχεις μυχανουδραυλικά Back Up?

π.χ.

Η συντριβή της Aerospecial A-400M έγινε από λαθάκι στο ηλεκτρονικό πρόγραμμα.. (Είχαν περάσει οδηγία σβησίματος κινητήρων με κεφαλαίο γράμμα, και έτσι πήρε προτεραιότητα έναντι της λειτουργίας και έτσι έσβησαν ταυτόχρονα τέσσερις κινητήρες των 10.000 ίππων ο καθένας... Το ατυχημα του Α330 της air france που οι ενδειξεις ταχυτητας που εφταναν στα computer ηταν λανθασμενες και το αεροπλανο και ο πιλοτος (απειρος συγκυβερνητης) νομιζαν οτι ειχε μπει σε overspeed και οι διορθωτικες ενεργειες που εγιναν στην πραγματικοτητα ηταν λανθασμενες και το αεροπλανο επεσε σε stall, spin, με ολα τα δυσαρεστα επακολουθα... Αρα το θέμα ειναι ο έλεγχος του αεροσκάφους απ το Computer χωρις οι χειριστές να καταλαβαίνουν λάθος ενδείξεις ή χωρις να έχουν μηχανουδραυλικό εναλλακτικό ασφαλειας..

 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom