Νέα

Πού είναι το αεροπλάνο;

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα FROID
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 801
  • Εμφανίσεις 48K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

ΦΑΚΙΡΗΣ

Γλομπεάρχης
Εγγρ.
17 Ιουν 2012
Μηνύματα
17.522
Κριτικές
167
Like
28.350
Πόντοι
34.538

pilofori

Ανώτερος
Εγγρ.
29 Ιουλ 2006
Μηνύματα
9.398
Κριτικές
19
Like
9.917
Πόντοι
9.095
μη σε νοιαζουν εσενα αυτα,ποσταρε καμια κολαρα της lexy στη μυκονο να καυλωσουμε ντεεεεεεεεεεεεε
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
Helios: Λύνεται το μυστήριο ......


Δεν υπάρχει κανένα μυστήριο στην καταστροφή του Helios, εδώ και χρόνια.
Τα αίτια έχουν διαλευκανθεί πλήρως, είναι όλα γνωστά και ήταν 100% μαλακία των 2 χειριστών.

Οι οποίοι δεν ήταν και ό,τι καλύτερο είχε να επιδείξει η διεθνής γκάμα των επαγγελματιών του είδους.

Ούτε το αεροπλάνο έφταιγε, ούτε η εταιρεία, ούτε κανείς άλλος εκτός από τους χειριστές. Ειδικά το αεροπλάνο, συμπεριφέρθηκε εξαιρετικά (και απολύτως όπως έπρεπε) μετά την εξουδετέρωση (λόγω υποξαιμίας) των 2 χειριστών.

Βέβαια επειδή (για λόγους ικανοποίησης του δημοσίου αισθήματος) κάποιος επρεπε να την πληρώσει, και επειδή οι νεκροί κυβερνήτες δεν μπορούσαν να πληρώσουν (κι άλλο), τα δικαστήρια καταδίκασαν τους υπεύθυνους της εταιρείας Helios.

Η μόνη ευθύνη της εταιρείας ήταν ότι μάζευε και απασχολούσε τέτοιου τύπου "Β διαλογής" χειριστές (φτηνότερους, που δεν βρίσκουν εύκολα δουλειά αλλού με τις περγαμηνές τους) και τους απασχολούσε. Αλλά τα πτυχία δεν τα δίνουν οι εταιρείες, τα δίνουν οι ανά τον κόσμο ΥΠΑ, οπότε τυπικά δεν μπορεί κανείς να ρίξει ευθύνη στην εταιρεία.

"Παράπλευρη απώλεια" του ατυχήματος της Helios ήταν (στην Ελλάδα) η παράταση της ζωής της Ολυμπιακής για 2 ακόμα χρόνια.
 

Chevalier Fidèle

Τιμημένος
Εγγρ.
1 Ιαν 2007
Μηνύματα
21.594
Κριτικές
1
Like
304
Πόντοι
386
Δεν υπάρχει κανένα μυστήριο στην καταστροφή του Helios, εδώ και χρόνια.
Τα αίτια έχουν διαλευκανθεί πλήρως, είναι όλα γνωστά και ήταν 100% μαλακία των 2 χειριστών.

Οι οποίοι δεν ήταν και ό,τι καλύτερο είχε να επιδείξει η διεθνής γκάμα των επαγγελματιών του είδους.

Ούτε το αεροπλάνο έφταιγε, ούτε η εταιρεία, ούτε κανείς άλλος εκτός από τους χειριστές. Ειδικά το αεροπλάνο, συμπεριφέρθηκε εξαιρετικά (και απολύτως όπως έπρεπε) μετά την εξουδετέρωση (λόγω υποξαιμίας) των 2 χειριστών.

Βέβαια επειδή (για λόγους ικανοποίησης του δημοσίου αισθήματος) κάποιος επρεπε να την πληρώσει, και επειδή οι νεκροί κυβερνήτες δεν μπορούσαν να πληρώσουν (κι άλλο), τα δικαστήρια καταδίκασαν τους υπεύθυνους της εταιρείας Helios.

Η μόνη ευθύνη της εταιρείας ήταν ότι μάζευε και απασχολούσε τέτοιου τύπου "Β διαλογής" χειριστές (φτηνότερους, που δεν βρίσκουν εύκολα δουλειά αλλού με τις περγαμηνές τους) και τους απασχολούσε. Αλλά τα πτυχία δεν τα δίνουν οι εταιρείες, τα δίνουν οι ανά τον κόσμο ΥΠΑ, οπότε τυπικά δεν μπορεί κανείς να ρίξει ευθύνη στην εταιρεία.

"Παράπλευρη απώλεια" του ατυχήματος της Helios ήταν (στην Ελλάδα) η παράταση της ζωής της Ολυμπιακής για 2 ακόμα χρόνια.


Οτι στο αεροπλανο εγινε αποσυμπιεση στην καμπινα ηταν ευθυνη των χειριστων?
 

Digweed

Μέγας
Εγγρ.
26 Ιουν 2016
Μηνύματα
6.034
Κριτικές
1
Like
16.294
Πόντοι
3.836
Σωστά.

Όπως αναφέρεται "σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις υπήρξε απότομη αποσυμπίεση του εσωτερικού του αεροσκάφους, καθώς ανάμεσα στα πτώματα των επιβατών υπήρχαν πολλά που φορούσαν μάσκες οξυγόνου. 
Το αεροσκάφος είχε ιστορικό προβλημάτων στο σύστημα κλιματισμού."

Και κατόπιν τούτου γίνεται λόγος για την αναζήτηση ευθυνών και συνυπευθηνότητα τόσο στους μηχανικούς ελέγχου του αεροσκάφους όσο και στους χειριστές για τις μη κατάλληλες ενέργειες αντιμετώπισης της κατάστασης.
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
Οτι στο αεροπλανο εγινε αποσυμπιεση στην καμπινα ηταν ευθυνη των χειριστων?

Στα συντρίμια βρέθηκε ο διακόπτης συμπίεσης στη θέση manual.
Στη θέση αυτή, το ύψος καμπίνας ακολουθεί το εξωτερικό.
Φυσιολογικό ήταν να αποσυμπιεστεί η καμπίνα, αφού η ρύθμιση ήταν αυτή.
ΑΜΕΛΗΣΑΝ (στα διάφορα check lists που είναι υποχρεωμένοι να κάνουν πριν πετάξουν) να βάλουν το διακόπτη στη σωστή θέση, που είναι "Auto".
Μπορείς να πετάξεις και στη θέση manual, αλλά τότε πρέπει να ρυθμίζεις χειροκίνητα το ύψος καμπίνας από άλλο κουμπί, δίπλα. Πράμα που προφανώς δεν έκαναν, γιατί... σου εξήγησα.
 

digit_ten

Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2005
Μηνύματα
1.245
Κριτικές
4
Like
70
Πόντοι
16
Όρο μηνών παίχτηκε ένα ντοκιμαντέρ με θέμα το HELIOS στο NATIONAL GEOGRAPHIC αλλά χωρίς να είμαι 100% βέβαιος την ευθύνη δεν την έδωσε στους χειριστές αλλά σε βλάβη του αεροπλάνου.
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
Το αεροσκάφος είχε ιστορικό προβλημάτων στο σύστημα κλιματισμού.

Ακόμα και έτσι, ακόμα κι αν σπάσει ένα φινιστρίνι η φύγει μια πόρτα (και χαθεί όλη η πίεση απότομα), ένα αεροπλάνο δε χάνεται απ' αυτό.
Υπάρχουν διαδικασίες (από τις οποίες η πρώτη είναι αυτόματη, είναι η πτώση των μασκών) που διατηρεί την πτησιμότητα μέχρι να το κατεβάσουν σε ύψος που η αποσυμπίεση δεν αποτελεί πρόβλημα.
Αυτοί δεν κατάλαβαν τίποτα.
 

Chevalier Fidèle

Τιμημένος
Εγγρ.
1 Ιαν 2007
Μηνύματα
21.594
Κριτικές
1
Like
304
Πόντοι
386
Στα συντρίμια βρέθηκε ο διακόπτης συμπίεσης στη θέση manual.
Στη θέση αυτή, το ύψος καμπίνας ακολουθεί το εξωτερικό.
Φυσιολογικό ήταν να αποσυμπιεστεί η καμπίνα, αφού η ρύθμιση ήταν αυτή.
ΑΜΕΛΗΣΑΝ (στα διάφορα check lists που είναι υποχρεωμένοι να κάνουν πριν πετάξουν) να βάλουν το διακόπτη στη σωστή θέση, που είναι "Auto".
Μπορείς να πετάξεις και στη θέση manual, αλλά τότε πρέπει να ρυθμίζεις χειροκίνητα το ύψος καμπίνας από άλλο κουμπί, δίπλα. Πράμα που προφανώς δεν έκαναν, γιατί... σου εξήγησα.

Σε μια τετοια περιπτωση δε θα αποσυμπιεζοταν η καμπινα κατευθειαν αν εφτανε το υψος πτησης? Μιαμιση ωρα πεταγε απο τη Λαρνακα στην Αθηνα με λαθος συμπιεση στην καμπινα?
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
Προ μηνών παίχτηκε ένα ντοκιμαντέρ με θέμα το HELIOS στο NATIONAL GEOGRAPHIC αλλά χωρίς να είμαι 100% βέβαιος την ευθύνη δεν την έδωσε στους χειριστές αλλά σε βλάβη του αεροπλάνου.

Μη νομίζεις ότι οι δικαστικές αποφάσεις (που εκτός απ' την ουσία και το σωστό κοιτάνε -όπως είπα και νωρίτερα- να ικανοποιήσουν το δημόσιο αίσθημα) δεν συνδράμονται και από τέτοιους οργανισμούς (τύπου National Geo).

Η καταδίκη "των υπευθύνων" μπορεί να έγινε, αλλά για την καταστροφή δεν έφταιγε ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ εκτός απ' αυτούς τους δυο.
Αν ήταν καλύτερης πάστας και ικανοτήτων, το αεροπλάνο δεν θα είχε πέσει.

Το ότι ο μακαρίτης ο κυβερνήτης (ανατολικογερμανός) έγινε κυβερνήτης στα 50 του, σου λέει κάτι?

Σπάνια μιλάω, αλλά όταν μιλάω ξέρω πράματα.
 

Digweed

Μέγας
Εγγρ.
26 Ιουν 2016
Μηνύματα
6.034
Κριτικές
1
Like
16.294
Πόντοι
3.836
Πάντως σε αυτό που λες έτσι όπως το θέτεις (σωστά) υπάρχει αναφορά ακόμη και για ευθύνη της κατασκευάστριας εταιρείας την οποία μάλιστα αποδέχτηκε:

"Σημειώνεται ότι για το ίδιο θέμα, η Boeing έχει ήδη αποδεχθεί, ότι στα καθοδηγητικά δεσμευτικά εγχειρίδια των μηχανικών και του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους δεν υπήρχε σαφής υπόδειξη για τοποθέτηση του διακόπτη στο «manual».
Επίσης στο Πόρισμα εξετάζεται το τι υπήρχε στις υποδείξεις του ανάλογου εγχειριδίου των χειριστών στο συγκεκριμένο αεροπλάνο."
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
Μιαμιση ωρα πεταγε απο τη Λαρνακα στην Αθηνα με λαθος συμπιεση στην καμπινα?
Με τον αυτόματο πιλότο πέταξε, ο οποίος είχε προγραμματιστεί να το πάει μέχρι τη Τζιά.
Στη Τζιά, που το πρόγραμμα του autopilot δεν είχε άλλη συνέχεια, άρχισε να κάνει οβάλ κύκλους σε σταθερό ύψος (όπως προβλέπεται στους autopilots).
Η πίεση καμπίνας δεν είναι στοιχείο που τροφοδοτείται στον autopilot για να του διαμορφώσει συμπεριφορά.
Συνέχισε να τους κάνει μέχρις ότου του τελείωσαν τα καύσιμα (οπότε χάνεται και το electric power - και το autopilot, γιατί δεν παράγεται ρεύμα από τους κινητήρες).
Την στιγμή που χάθηκε ο autopilot είχε κατεύθυνση προς το Γραμματικό.
Πήγε κι έπεσε στο βουνό κάνοντας glide.

Ο φροντιστής αυτός δεν κατάφερε (προφανώς) να το γυρίσει προς τη θάλασσα, όπου ίσως υπήρχαν επιζώντες, αν κατάφερνε να το προσθαλασσώσει σβηστό με την κοιλιά.

(Θυμάσαι τον αμερικάνο που έχοντας χάσει και τους δυο κινητήρες το κατέβασε στο Hudson River της Ν. Υόρκης? Οι επιβάτες βγήκαν και περπάταγαν στα φτερά).
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
δεν υπήρχε σαφής υπόδειξη για τοποθέτηση του διακόπτη στο «manual»

Μα δεν υπάρχει θέμα "υπόδειξης"!
Τι να σου υποδείξει η Boeing, ότι πρέπει να διαμορφώνεις πίεση καμπίνας στην οποία θα αναπνέεις χωρίς να λιποθυμάς? Η Boeing πρέπει να στο πει αυτό?
Στο checklist (preflight και inflight) υπάρχουν 150 έλεγχοι που πρέπει να κάνεις, κάθε φορά. Σελίδες ολόκληρες, και κάθε αράδα κάτι λέει.
Αν εσύ απλώς τις διαβάζεις (ή ούτε κι αυτό), κλείνεις το τετράδιο και απογειώνεσαι, η Boeing φταίει?
 

nickpie2008

Σεβαστός
Εγγρ.
15 Ιουλ 2010
Μηνύματα
9.013
Like
5.247
Πόντοι
1.106
Όρο μηνών παίχτηκε ένα ντοκιμαντέρ με θέμα το HELIOS στο NATIONAL GEOGRAPHIC αλλά χωρίς να είμαι 100% βέβαιος την ευθύνη δεν την έδωσε στους χειριστές αλλά σε βλάβη του αεροπλάνου.
Λαθος κανεις καθαρα σε λαθος των πιλοτων το απεδωσε

 

Chevalier Fidèle

Τιμημένος
Εγγρ.
1 Ιαν 2007
Μηνύματα
21.594
Κριτικές
1
Like
304
Πόντοι
386
Με τον αυτόματο πιλότο πέταξε, ο οποίος είχε προγραμματιστεί να το πάει μέχρι τη Τζιά.
Στη Τζιά, που το πρόγραμμα του autopilot δεν είχε άλλη συνέχεια, άρχισε να κάνει οβάλ κύκλους σε σταθερό ύψος (όπως προβλέπεται στους autopilots).
Η πίεση καμπίνας δεν είναι στοιχείο που τροφοδοτείται στον autopilot για να του διαμορφώσει συμπεριφορά.
Συνέχισε να τους κάνει μέχρις ότου του τελείωσαν τα καύσιμα (οπότε χάνεται και το electric power - και το autopilot, γιατί δεν παράγεται ρεύμα από τους κινητήρες).
Την στιγμή που χάθηκε ο autopilot είχε κατεύθυνση προς το Γραμματικό.
Πήγε κι έπεσε στο βουνό κάνοντας glide.

Ο φροντιστής αυτός δεν κατάφερε (προφανώς) να το γυρίσει προς τη θάλασσα, όπου ίσως υπήρχαν επιζώντες, αν κατάφερνε να το προσθαλασσώσει σβηστό με την κοιλιά.

(Θυμάσαι τον αμερικάνο που έχοντας χάσει και τους δυο κινητήρες το κατέβασε στο Hudson River της Ν. Υόρκης?)


Δηλαδη οσο ηταν σε αυτοματο πιλοτο  ειχε σωστη πιεση στην καμπινα και με το που βγηκε απο αυτο το mode απορρυθμιστικε κατευθειαν η πιεση?
 

Digweed

Μέγας
Εγγρ.
26 Ιουν 2016
Μηνύματα
6.034
Κριτικές
1
Like
16.294
Πόντοι
3.836
Μάλλον εννοεί ότι υπήρχε ήδη αποσυμπίεση η οποία όμως δεν επηρεάζει την λειτουργία του αυτόματου πιλότου για να μπορεί να αλλάξει και να διαμορφώσει ανάλογη "συμπεριφορά".
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
Δηλαδη οσο ηταν σε αυτοματο πιλοτο  ειχε σωστη πιεση στην καμπινα και με το που βγηκε απο αυτο το mode απορρυθμιστικε κατευθειαν η πιεση?

Όχι ρε Chevalier, αυτό που έγραψε ο Digweed


Μάλλον εννοεί ότι υπήρχε ήδη αποσυμπίεση η οποία όμως δεν επηρεάζει την λειτουργία του αυτόματου πιλότου για να μπορεί να αλλάξει και να διαμορφώσει ανάλογη "συμπεριφορά".

Ίσως εγω δεν το διατύπωσα σωστά.
Στο αεροπλάνο, ΠΡΙΝ απογειωθεί, προγραμματίζεται ο αυτόματος. Θα ανέβεις έτσι, θα πας εκεί με αυτή την πορεία και ύψος. Το έκαναν αυτό, προγραμματίστηκε (από την Κύπρο) για μέχρι τη Τζιά.

Το τι θα κάνει ο αυτόματος δεν έχει ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ με την πίεση της καμπίνας.
Με το που πέρασε τα 15.000, αυτοί λιποθύμησαν (διότι η πίεση καμπίνας έπεσε).
Τελείωσε το πρόγραμμα του αυτόματου, τελείωσαν και τα καύσιμα με αυτούς λιπόθυμους. Τι δεν καταλαβαίνεις?

 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom