Ferrari και Lotus φυσικά δεν είναι καθόλου ικανοποιημένες από αυτήν την απόφαση καθώς ήταν οι ομάδες που διαχειρίζονταν καλύτερα τα ελαστικά και τώρα θα πρέπει να δουλέψουν με νέα δεδομένα. Από την άλλη η Red Bull Racing ήταν αυτή που είχε παραπονεθεί πιο έντονα για τα ελαστικά του 2013 με τελευταίο συμβάν την ιδιωτική συνάντηση του Dietrich Mateschitz με τον Bernie Ecclestone αμέσως μετά το Ισπανικό GP.
Αυτή η αλλαγή στα ελαστικά αναμένεται να αλλάξει κάπως τα δεδομένα στο πρωτάθλημα - αν και το κατά πόσο μένει ακόμα να το δούμε.
Όπως είχαμε πει μια και ήταν αναμενόμενο από Ferrari και Lotus ήρθαν οι πρώτες αντιδράσεις για την απόφαση της Pirelli να αλλάξει τα ελαστικά.
Η σκουντερία, μέσω της στήλης της "Horse Whisperer" που φιλοξενείται στην επίσημη ιστοσελίδα της ομάδας, άφησε αιχμές κατά της Red Bull και των πιέσεων στην Pirelli για αλλαγή των ελαστικών, κάνοντας λόγο για φτωχές μνήμες υπενθυμίζοντας στους «κόκκινους ταύρους» πιλότους που έχουν τρέξει με στρατηγική τεσσάρων πιτ στοπ και έχουν ανέβει στο βάθρο.
«Ένα κλασικό παράδειγμα αυτής της ιστορίας αφορά τον αριθμό των πιτ στοπ. Φωνές ακούστηκαν για να υπογραμμίσουν το γεγονός πως αρκετές ομάδες, ορισμένες εκ των οποίων ανέβηκαν στο βάθρο και άλλες που βρέθηκαν μακριά από αυτό, πραγματοποίησαν τέσσερα πιτ στοπ στο ισπανικό γκραν πρι, κάνοντας τον αγώνα δύσκολο να τον παρακολουθήσει κανείς.
Είναι πραγματικά κρίμα που αυτές οι ηθικές ψυχές κράτησαν τη σιωπή τους πριν από δύο χρόνια, όταν στην ίδια πίστα και στο τουρκικό γκραν πρι οι πέντε από τους έξι οδηγούς που ανέβηκαν στο βάθρο και στα δύο γκραν πρι πραγματοποίησαν τον ίδιο αριθμό των πιτ στοπ που έκαναν ο Αλόνσο και ο Μάσα την περασμένη Κυριακή στον ισπανικό αγώνα.
Για την ακρίβεια δεν υπάρχει τίποτα καινούργιο στο να νικάς σε έναν αγώνα με τόσα πιτ στοπ. Κάποιος πρέπει να κοιτάξει πίσω στο 2004, όταν ο Μίκαελ Σουμάχερ νίκησε στο γαλλικό Grand Prix σε έναν αγώνα που ακολουθήθηκε στρατηγική τριών πιτ στοπ και κατέληξε σε τέσσερα. Αυτό το κλειδί επέτρεψε στον πολυπρωταθλητή να περάσει μπροστά από τον οδηγό της Renault, Φερνάντο Αλόνσο που έκανε τρία πιτ στοπ. Και εκείνη την ημέρα το θυμόμαστε καλά, η στρατηγική μας και ο προμηθευτής ελαστικών (Bridgestone) δέχθηκαν μπράβο γιατί καταφέραμε να πάρουμε το καλύτερο από το μονοθέσιο μας.
Σήμερα φαίνεται πως κάποιος πρέπει να αισθάνεται ντροπιασμένος που επέλεξε μια τέτοια στρατηγική, ο στόχος της οποίας είναι να πάρουμε το καλύτερο που μπορούμε από το πακέτο που έχουμε στη διάθεση μας. Επιπλέον, η επιλογή γίνεται την Παρασκευή... γιατί πρέπει κάποιος να αισθάνεται ντροπή σε αντίθεση με άλλους που που έκαναν διαφορετική επιλογή για να το μετανιώσουν κατά τη διάρκεια του αγώνα».
Στην Lotus η εν λόγω εξέλιξη δεν άρεσε καθόλου στο αφεντικό της Ερίκ Μπουγιέ, ο οποίος απέδωσε την κίνηση της Pirelli σε πιέσεις που δέχεται από πολλές πλευρές, ενώ άφησε αιχμές για τη Red Bull, δηλώνοντας πως η αλλαγή των ελαστικών μπορεί να παρομοιαστεί με την αλλαγή των διαστάσεων ενός ποδοσφαιρικού γηπέδου στο ημίχρονο επειδή η μία ομάδα δεν μπορεί να
τρέξει τόσο γρήγορα, όσο η άλλη.
«Τα πιτ στοπ δεν είναι τόσα πολλά, ώστε να γίνουν μεγάλες αλλαγές στα ελαστικά κατά τη διάρκεια της σεζόν. Φανταστείτε πως αυτό είναι σαν να αλλάζουν οι διαστάσεις ενός ποδοσφαιρικού γηπέδου στο ημίχρονο, γιατί μια ομάδα δεν μπορεί να τρέξει τόσο γρήγορα όσο η άλλη.
Το να γίνουν αλλαγές στις γόμες είναι απογοητευτικό και ελπίζω να μην είναι ακραίες. Είναι ξεκάθαρο ότι η Pirelli βρίσκεται σε δύσκολη θέση και δέχεται πιέσεις από πολλές πλευρές.
Την περσινή σεζόν όταν σχεδιάζαμε το μονοθέσιο του 2013, κάθε ομάδα είχε πληροφορίες από την Pirelli και έκανε ότι καλύτερο μπορούσε για να εξελίξει το σασί και να παίρνει τη μέγιστη απόδοση από τα ελαστικά. Ακόμη, είχαμε κάνει δοκιμές με πειραματικά ελαστικά στο τέλος της προηγούμενης σεζόν.
Όπως κάθε σεζόν κάποιες ομάδες κάνουν καλύτερη δουλειά από κάποιες άλλες και κάποιοι οδηγοί προσαρμόζονται πιο εύκολα από κάποιους άλλους. Είναι απογοητευτικό όταν έχεις εξελίξει ένα μονοθέσιο βάση των ελαστικών – που είναι ίδια για όλους- να πρέπει στη συνέχεια να τα αλλάξουν στη μέση της σεζόν.
Ωστόσο, έχουμε ταλαντούχους σχεδιαστές και μηχανικούς, οι οποίοι θα δουλέψουν δύο φορές πιο σκληρά για να προσαρμοστούμε σε αυτές τις αλλαγές και να είμαστε ανταγωνιστικοί», ήταν τα λόγια του Μπουγιέ.