[size=20pt]7ος αγώνας της σεζόν 7-9 Ιουνίου στον Καναδά.[/size]
Το σιρκουί γίνετε στο Μόντρεαλ και πιο συγκεκριμένα στο τεχνητό νησί της Παναγίας στην κοίτη του ποταμού Αγίου Λαυρεντίου.
Καναδικό grand prix διεξήχθη για πρώτη φορά το 1967 στο Οντάριο, ενώ το Μόντρεαλ φιλοξενεί τον αγώνα για 34η φορά.
Η πίστα έχει ονομαστεί αρχικά "Ile Notre-Dame Circuit" αλλα αλλά μετονομάστηκε το 1982 σε "Gilles Villeneuve Circuit", προς τιμή του αείμνηστου Καναδού πιλότου που κέρδισε εκεί στον πρώτο αγώνα που έγινε το 1978. Φέτος συμπληρώνονται 31 χρόνια από το χαμό του. Ο Ζυλ Βιλνέβ έχασε τη ζωή του το 1982 αγωνιζόμενος στο Βελγικό GP με τα χρώματα της Ferrari.
Η πίστα στον Καναδά έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες… καθώς συνδυάζει στοιχεία από τα δύο πιο εντυπωσιακά του πρωταθλήματος, όπως την ταχύτητα της Μόντσα και τις μπαριέρες του Μονακό.
Η πίστα αποτελείται από 14 στροφές, έξι δεξιόστροφες και οχτώ αριστερόστροφες.
Κύρια χαρακτηριστικά της είναι οι μεγάλες ευθείες αλλά και οι αργές στροφές, με τα μονοθέσια να απαιτούν άψογη συμπεριφορά των φρένων τους, καθώς από τα 300 χλμ. την ώρα πέφτουν κατευθείαν στα 120 χλμ., ενώ είναι μια πίστα όπου η κάθετη δύναμη δεν δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Η μέγιστη ταχύτητα που αποκτούν τα μονοθέσια είναι περί τα 315 χλμ. την ώρα, λίγο πριν την ευθεία τερματισμού, ενώ η στροφή 10 είναι η πιο αργή, καθώς οι πιλότοι μπαίνουν με 56 χιλ. την ώρα. Η πιο δύσκολη στροφή είναι η ένατη, στην οποία οι πιλότοι δέχονται δυνάμεις 3.59 G.
Δύο ζώνες ενεργοποίησης του συστήματος των κινούμενων αεροτομών, DRS, θα έχουν στη διάθεσή τους οι πιλότοι.
Η πρώτη στην ευθεία έναρξης/τερματισμού και η δεύτερη μεταξύ των στροφών 12 και 13 στην μεγαλύτερη ευθεία της πίστας.
Γύροι Αγώνα: 70
Μήκος γύρου: 4.361
Χιλιόμετρα αγώνα: 305.270
Ρεκόρ γύρου σε αγώνα : 1:13.622 από τον Ρούμπενς Μπαρικέλο το 2004 με Ferrari.
Νικητής 2012: Λιούις Χάμιλτον (McLaren)
Ταχύτερος γύρος του αγώνα 2012 : 1:15.752 Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull )
Pole position 2012: 1:13.784 Σεμπάστιαν Φέτελ ( Red Bull )
Τα ελαστικά για ακόμη μία φορά θα παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο, αφού η φθορά των γομών θα καθορίσει τις στρατηγικές των ομάδων.
Η Pirelli τελικά ακόμα βρίσκετε σε συζητήσεις με τις ομάδες για την αλλαγή και δεν έχει προβεί σε αντικατάσταση των γομών, όπως είχε ανακοινώσει.
Έτσι οι πιλότοι θα έχουν στην διάθεσή τους τις ήδη γνώστες: πολύ μαλακή (P Zero Red) την και τη μεσαία (P Zero White ).
Αλλαγή πιθανώς να γίνει από το σιρκουί του Silverstone και η Pirelli έχει φέρει στον Καναδά δύο νέα σετ από τα καινούρια ελαστικά που ετοίμασε.
Ομάδες και πιλότοι θα τα έχουν στην διάθεσή τους στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής για να βγάλουν ένα πρώτο συμπέρασμα για τις διαφορές.
Όπως συμβαίνει συχνά στον Καναδά, η βροχή απειλεί να επηρεάσει το Σαββατοκύριακο.
Ήδη οι ετοιμασίες χθες έγιναν με βροχή, ενώ πρόβλεψη για πιθανές καταιγίδες υπάρχει και για τα δοκιμαστικά της Παρασκευής και για τον κατατακτήριο αγώνα του Σαββάτου.
Για την Κυριακή η πιθανότητα βροχής είναι μικρή, αναμένεται ηλιοφάνεια με θερμοκρασία κοντά στους 20 βαθμούς Κελσίου.