[URL unfurl="true"]http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathfiles_100125_19/07/2006_159435[/url]
Hμερομηνία : 19-07-06
Η άλλη όψη του «Ζιζού»… του Νίκου Κλόκα
Δεν ήταν η πρώτη φορά που ο Ζιντάν παρενέβη τους κανόνες του αγαπημένου του παιχνιδιού και χτύπησε έναν αντίπαλό του. Το έχει κάνει άλλες δεκατρείς φορές στην καριέρα του, οι μισές από τις οποίες ήταν για ίδια ή παρόμοια με αυτή συμπεριφορά.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός που συνέβη πριν από 15 μήνες στο Σαντιάγκο Μπερναμπέου, στο παιχνίδι της Ρεάλ κόντρα στη Βιγιαρεάλ. Για τα γυρίσματα της κινηματογραφικής ταινίας με τίτλο «Ένα πορτρέτο του 21ου αιώνα», στις 23 Απριλίου του 2005, είχαν στηθεί 23 κάμερες με σκοπό να καταγράψουν όλες τις κινήσεις του Ζιντάν μέσα στο γήπεδο. Όλα πήγαιναν κατ' ευχήν μέχρι το 93ο λεπτό του αγώνα, όταν ο «Ζιζού» χτύπησε εκτός φάσης τον Κίκε Αλβάρεθ και είδε την κόκκινη από το διαιτητή.
Στην ταινία φυσικά δεν είδε ποτέ κανείς τη σκηνή της αποβολής, καθώς οι υπεύθυνοι της παραγωγής έκριναν πως αυτή θα ήταν μια άσχημη εικόνα που δεν θα ταίριαζε καθόλου με την προσωπικότητα του Ζιντάν. Και εκεί ήταν το μεγάλο τους λάθος…
Αν κάποιος ήθελε να παρουσιάσει μια ολοκληρωμένη εικόνα του χαρακτήρα του «Ζιζού» θα έπρεπε να συμπεριλάβει, και στις πρώτες θέσεις μάλιστα, την αδυναμία του να ελέγξει ορισμένες φορές τα νεύρα του, κάτι που τον έκανε να αντιδρά με άσχημο τρόπο πολλές φορές.
Όπως είχε τονίσει ο ίδιος παλαιότερα:
«Η πολλή ευγένεια βλάπτει. Μερικές φορές χρειάζεται μάχη». Και σε αυτή τη μάχη ο Ζιντάν έπαιρνε πάντα μέρος, αν και γνώριζε ότι θα έβγαινε -σχεδόν πάντα- χαμένος.
Αυτή τη φορά, μάλιστα, λίγες μέρες μετά τον τελικό βγήκε σε τηλεοπτική εκπομπή της γαλλικής τηλεόρασης και ζήτησε συγνώμη από τα παιδιά του κόσμου για την άσχημη εικόνα που είδαν.
Μπορεί όμως να ζήτησε συγνώμη, αλλά ο ίδιος σημείωσε ότι δεν μετάνιωσε καθόλου για την αντιαθλητική του πράξη, αποδεικνύοντας πως ο τρόπος αντίδρασής του είναι το πιο τρωτό σημείο του χαρακτήρα του.
Πιθανές εξηγήσεις
Αρκετοί είναι αυτοί που έχουν προσπαθήσει να δώσουν μια ερμηνεία στις αρνητικές ενέργειες του Ζιντάν μέσα στο γήπεδο και να βρουν τους πιθανούς λόγους και τις αιτίες για τις αντιδράσεις του.
Έχουν ειπωθεί πολλά για τον ιδιόρρυθμο μεσογειακό του χαρακτήρα, αλλά και για τον τρόπο που βλέπει ο ίδιος τον εαυτό του μέσα στο γήπεδο.
Όπως τονίζουν αρκετοί ποδοσφαιριστές που έχουν βρεθεί στο τερέν είτε ως συμπαίκτες, είτε ως αντίπαλοι, ο Ζιντάν κατεβαίνει στο γήπεδο σα να βρίσκεται στην αλάνα της γειτονιάς που μεγάλωσε, στη La Castellane, να παίζει με τους φίλους και τους «εχθρούς» του αγνοώντας τους κανόνες του παιχνιδιού.
Χαίρεται κάθε ντρίμπλα του και κάθε γκολ, αντιδρά σε ένα άδικο -κατά τη γνώμη του- σφύριγμα και απαντά σε κάθε πρόκληση του αντιπάλου αυθόρμητα, με όποιο τρόπο έρθει εκείνη τη στιγμή στο μυαλό του.
Ίσως να παίζει κάποιο ρόλο, στην διαρκή άρνηση του Ζιντάν να «υπακούσει» στους κανόνες του παιχνιδιού, η καταγωγή του και ο τρόπος που μεγάλωσε στις αλάνες της Μασσαλίας, περιτριγυρισμένος από μετανάστες που ορισμένες φορές ήταν περιθωριοποιημένοι μέσα στη γαλλική κοινωνία.
Ενδεχομένως, η άφεση αμαρτιών που έδινε ο κόσμος στον «Ζιζού» τις προηγούμενες φορές που έβλεπε την κόκκινη κάρτα του διαιτητή για κάποια αντιαθλητική συμπεριφορά, να του έχει δημιουργήσει κάποια λανθασμένη άποψη για τον τρόπο που θα πρέπει να αντιμετωπίζει του κανόνες του παιχνιδιού.
Πάνω από όλα, όμως, το σίγουρο είναι πως ο Ζινεντίν Ζιντάν είναι ένας κυκλοθυμικός χαρακτήρας, κάτι που φάνηκε και λίγα δευτερόλεπτα μετά την κουτουλιά στον Ματεράτσι, όταν -απόλυτα ήρεμος πλέον- συζητούσε με τον Τζιανλουίτζι Μπουφόν για την κίνησή του. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του γάλλου ρόκερ, και θαυμαστή του «Ζιζού», Ζαν Λουί Μουρά για το «10» των «μπλε». «Χαμογελά σαν τη Μητέρα-Τερέζα και μορφάζει σαν μανιακός δολοφόνος. Κανείς δεν ξέρει αν είναι άγγελος ή δαίμονας».
Το αποτέλεσμα…
Φαίνεται ότι ο «Ζιζού» δεν άλλαξε καθόλου από τα χρήματα και τη δόξα που κέρδισε από τη μεγάλη του αγάπη, το ποδόσφαιρο και πως δεν λειτούργησε ποτέ με γνώμονα την υστεροφημία του. Ούτε καν στο τελευταίο παιχνίδι της καριέρας του, γνωρίζοντας πως θα είναι αυτό με το οποίο θα μείνει στη μνήμη όλων.
Διάλεξε να είναι για άλλη μια φορά ο εαυτός του, αδιαφορώντας για τις συνέπειες…