Νέα

4 Φεβρουαρίου! Η τελικη μαχη για τη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ μας!!

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα ΦΑΚΙΡΗΣ
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 11K
  • Εμφανίσεις 202K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Πως κρίνεται την συμφωνία ?

  • Πολύ Καλή

    Ψήφοι: 36 11,9%
  • Καλή

    Ψήφοι: 30 9,9%
  • Μέτρια

    Ψήφοι: 26 8,6%
  • Κακή

    Ψήφοι: 34 11,3%
  • Πολύ Κακή

    Ψήφοι: 156 51,7%
  • Δεν μου καίγεται καρφάκι

    Ψήφοι: 20 6,6%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    302

alex71

Ανώτερος
Εγγρ.
5 Σεπ 2010
Μηνύματα
154.320
Κριτικές
1
Like
32.279
Πόντοι
8.006
δε ξερω για σενα αλλα εγω δεν θεωρω εχθρο την χωρα που παω και ριχνω ρουλετα παρεα με ομορφες παρουσιες

θελω να μεινει ετσι :thefinge:
Μετα το γαμησι με την γκομενα που επαιζε στον Αστεριξ, την συμμετοχη σε οργανωση που εβαζε γκαζακια, πλεον εχουμε και νεα φαντασιωση του τύπου οτι παιζει ρουλετα στα Σκοπια.
 

pussy wagon

Σεβαστός
Εγγρ.
13 Οκτ 2010
Μηνύματα
28.766
Κριτικές
18
Like
5.571
Πόντοι
1.796
Μετα το γαμησι με την γκομενα που επαιζε στον Αστεριξ, την συμμετοχη σε οργανωση που εβαζε γκαζακια, πλεον εχουμε και νεα φαντασιωση του τύπου οτι παιζει ρουλετα στα Σκοπια.

για περιμενε λιγο

νταξει τωρα?

 

Συνημμένα

  • IMG_1044.jpg
    IMG_1044.jpg
    1,2 MB · Εμφανίσεις: 18

pussy wagon

Σεβαστός
Εγγρ.
13 Οκτ 2010
Μηνύματα
28.766
Κριτικές
18
Like
5.571
Πόντοι
1.796
Δ

Διαγραμμένο μέλος 172663

Επισκέπτης
δε ξερω για σενα αλλα εγω δεν θεωρω εχθρο την χωρα που παω και ριχνω ρουλετα παρεα με ομορφες παρουσιες

θελω να μεινει ετσι :thefinge:
εμεις λοιπον που θεωρουμε εχθρο το κρατος των κομιτατζιδων, θεωρουμε εχθρο και εσενα.
πότε θα ξαναγινει επιτελους πολεμος να σας ξαναπολεμησουμε περιμενουμε.
 

Zane

Μέλος
Εγγρ.
6 Δεκ 2013
Μηνύματα
2.086
Like
71
Πόντοι
16
Απο κει που μας ειχαν ζαλισει τ'αρχιδια οι Συριζαιοι οτι και καλα ηταν 1000% γκαραντι θ'αλλαξουν το συνταγμα τους αντε δωστε τους ενα ονομα να τελειωνουμε, πηραν γραμμη κι οι Σκοπιανοι οτι εχουν να κανουν με μαλακα επαγγελματια yes  man και τα γυρισαν ...

Ζάεφ: Παράλογη η απαίτηση της Ελλάδας για αλλαγή του συντάγματος της ΠΓΔΜ

πουτσα παλι, κι απο ποιον, τη μιση πορδη χωρα. Δεν εχει χορτασει ακομα πουτσες ο Τσιπρας?
 

pokerFace

Μέλος
Εγγρ.
16 Ιαν 2018
Μηνύματα
561
Like
23
Πόντοι
6
Oι Τουρκαλβανοί έχουν πιστέψει την παραμύθα τους και θέλουν να λέγονται Μακεδόνες χωρίς    :S :S :S
να ξέρουν το ναι και το οχι στα Ελληνικά. Επισης καίνε Ελληνικές σημαίες.Δεν καταλαβαίνουν οτι γελοιοποιούνται.
Ακόμα και η επίσημη σημαία που έχουν γελοία είναι, θυμίζει Ιαπωνία την σημαία των  Σαμουράι. :idiot:

Χιλιάδες πολίτες διαδήλωσαν την Κυριακή στο κέντρο των Σκοπίων εναντίον της αλλαγής του ονόματος της χώρας. Κρατώντας σημαίες και φωνάζοντας το σύνθημα «Είμαστε ‘Μακεδόνες’» οι συμμετέχοντες συγκεντρώθηκαν γύρω από το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου που βρίσκεται στο κέντρο των Σκοπίων, μεταδίδει το πρακτορείο Reuters.

 

Συνημμένα

  • 30615887_19200253.limghandler.jpg
    30615887_19200253.limghandler.jpg
    41 KB · Εμφανίσεις: 11
  • αρχείο λήψης.png
    αρχείο λήψης.png
    7,8 KB · Εμφανίσεις: 15

dCorso

Μέγας
Εγγρ.
8 Μαΐ 2015
Μηνύματα
8.120
Κριτικές
33
Like
7.370
Πόντοι
4.746
Οι Σκοπιανοί είναι Σλάβοι. Οι ΗΠΑ και τα κράτη του ΝΑΤΟ, εξυπηρετούν τα σχέδιά τους στα Βαλκάνια. Κατά βάθος δεν μπορεί να μη γνωρίζουν ότι γελοιοποιούνται συνυπογράφοντας την κωμικοτραγική πρωτοβουλία του Τίτο και των Σκοπιανών να βαπτισθούν από Σλάβοι Μακεδόνες- απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου παραβλέποντας το χάσμα των χιλίων ετών που χωρίζει την κάθοδό τους στα Βαλκάνια, το 700 μ.Χ. από τους Έλληνες Μακεδόνες των 300 και πλέον ετών προ Χριστού. Κωμικό, γιατί κανείς δεν μπορεί να αλλάξει την Ιστορία και τραγικό για την τραυματισμένη Ελλάδα λόγω των θυσιών της.
 

dCorso

Μέγας
Εγγρ.
8 Μαΐ 2015
Μηνύματα
8.120
Κριτικές
33
Like
7.370
Πόντοι
4.746
:sunglasses:
 

Συνημμένα

  • 29572963_951526915007621_7747194370463883524_n.jpg
    29572963_951526915007621_7747194370463883524_n.jpg
    40,1 KB · Εμφανίσεις: 14
Δ

Διαγραμμένο μέλος 172663

Επισκέπτης
ναι ρε παιδια αλλα γραψτε language που είναι η γλωσσα που μιλιέται όχι tongue που είναι η γλωσσα ανατομικα
 

karadeniz111

Μέλος
Εγγρ.
9 Μαρ 2018
Μηνύματα
168
Like
2
Πόντοι
1
μην ξεχναμε ποτε τους αιωνιους προδοτες της πατριδας μας της δημοκρατιας μας και του λαου μας ερυθροφασιστες κομουνιστες(που σημερα ειναι σε πολλα κομματα εκτος απο το κκε)  και τις εμετικες θεσεις τους για τη μακεδονια μας!
τα ιδια πιστευουν και σημερα....

Προκήρυξη προς τον μακεδονικό λαό που ζει κάτω από την ελληνική κυριαρχία!

Τη Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου του 1932 το κεντρικό άρθρο του Ριζοσπάστη είχε τίτλο: ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΛΑΟ ΠΟΥ ΖΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ!

Είναι από αυτά τα ντοκουμέντα που προσπαθούν να ξεχάσουν οι μαρξιστές, αφού έχουν καταφέρει να κάνουν κι όλους τους άλλους να τα ξεχάσουν.
Θα μου πεις: και γιατί να μην τα ξεχάσουμε; Τι βοηθάει να ανασκαλεύεις τις ιστορίες του εθνικού διχασμού; Μαζί σου, σύντροφε. Αρκεί αυτές τις ιστορίες να τις ξέρουμε κανονικά, κι όχι μέσω της κομμουνιστικής προπαγάνδας, που ήταν μανούλα στο να τις γράφει ανάποδα. Θα τις ξεχάσουμε λοιπόν όταν τις μάθουμε σωστά. Και όταν αποφασίσουμε, δεξιοί και αριστεροί, ότι οι σφαγές δεν είναι τρόπος επίλυσης πολιτικών διαφορών.

Οι δεξιοί το έχουν αποφασίσει. Νομιμοποιώντας το ΚΚΕ, επί Κωνσταντίνου Καραμανλή, έδωσαν χέρι συμφιλίωσης, που θα μπορούσε να κλείσει το θέμα μόνιμα. Τι έκανε όμως το ΚΚΕ και οι θητεύσαντες στα μαρξιστικά του θρανία; Όχι μόνο δεν έχουν αποκηρύξει την πολιτική της λεπίδας, αλλά όπως έγραφα εδώ, την προβάλλουν ως διαχρονική θέση του κόμματος, ακόμα και σήμερα! Στα ΣΗΜΕΡΙΝΑ κείμενα του ΚΚΕ εδώ, υπάρχει η επίσημη θέση πως σε περίπτωση που η χώρα μας δεχθεί επίθεση, το ΚΚΕ θα ξαναξεκινήσει εμφύλιο, με στόχο την ολοκληρωτική ήττα της ΕΓΧΩΡΙΑΣ αστικής τάξης!

Και πώς να μην το υποστηρίζουν αυτό,  αφού ο προφήτης Λένιν έδωσε εντολή: "το εργατικό κίνημα της κάθε χώρας οφείλει να προτάξει την ήττα της δικής του κυβέρνησης, της δικής του πατρίδας στον πόλεμο"!!! (Λένιν, "Φιλοσοφικά Τετράδια").

Αυτή την ιδεολογία λοιπόν εξέφραζε ο τίτλος του Ριζοσπάστη του 1932. Κι ήταν συνεπής σε μια κομματική εμμονή που ξεκινάει από παλιά. Ας την παρακολουθήσουμε.

Τον Οκτώβριο του 1918 και με συμμετοχή Ελλήνων κομουνιστών, ιδρύθηκε στην Μόσχα η Ομοσπονδία Σοβιετικών Δημοκρατιών της Βαλκανικής με ιδρυτικά μέλη και έλληνες κομμουνιστές. Ο σκοπός της ήταν προφανής: η επέκταση της κομμουνιστικής επανάστασης στα Βαλκάνια και η προσάρτησή τους στην υπό διαμόρφωση, τότε, ΕΣΣΔ. Τον Ιανουάριο του 1920 μετονόμασαν αυτό το φανταστικό κράτος σε ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ (ΒΚΟ). Στις πρώτες ενέργειές της, η ΒΚΟ έθεσε θέμα αυτονομίας της Μακεδονίας αναφερόμενη στις τρεις “Μακεδονίες”: του Βαρδάρη, του Πιρίν και του Αιγαίου. Ο Γ.Γ. του Κ.Κ.Ε. Κώστας Γεωργιάδης διαφωνεί. Το πειθήνιο στα κελεύσματα της Μόσχας ΚΚΕ τον καθαιρεί και τον διαγράφει! Δουλεύοντας σταθερά για την απόσχιση της Μακεδονίας, το ΚΚΕ υπερψηφίζει εισήγηση των Βούλγαρων συντρόφων, στο συνέδριο της Κομμουνιστικής Διεθνούς (Κομιντέρν) που πραγματοποιήθηκε στην Μόσχα, η οποία έκανε λόγο για αυτονόμηση της Μακεδονίας και της Θράκης. Στην Ελλάδα, στο Γ’ Συνέδριό του, τον Δεκέμβριο του 1924, επικυρώνει την απόφαση του 7ου συνεδρίου της ΒΑΛΚΑΝΙΚΗΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ. (Σεπτέμβιος 1924) για “Ανεξάρτητο κράτος της Μακεδονίας” και για «το δικαίωμα των προλετάριων της Μακεδονίας - Θράκης να αποκτήσουν πλήρη κοινωνική και εθνική ανεξαρτησία». Να μην ξενάμε ότι προϋπόθεση για συμμετοχή κομμουνιστικού κόμματος στην Κομιντέρν ήταν να αποδέχεται ως θέσφατα, χωρίς καμμία απολύτως αντίρρηση τις αποφάσεις της. Όποιος είχε διαφορετική άποψη ήταν “χαφιές του κεφαλαίου” και “προδότης του λαού”. Καθαιρείται ή εκτελείται.

Το επίσημο έντυπο του ΚΚΕ, η «Κομμουνιστική Επιθεώρηση», γράφει τον Οκτώβριο του 1924: “Το μοίρασμα της Μακεδονίας μεταξύ της Γιουγκοσλαβίας, της Ελλάδος και της Βουλγαρίας, ενίσχυσε ακόμα περισσότερο τον πόθο των Μακεδόνων στα διάφορα κομμάτια της διαμελισμένης των πατρίδος προς την συνένωση και την αποκατάσταση μιας Μακεδονίας ενιαίας και ανεξάρτητης. Ο ίδιος πόθος για μια ενιαία και ανεξάρτητη Θράκη συνενώνει τον θρακικό λαό, που έχει κατατεμαχισθή σε τρία μέρη, από την Ελλάδα, την Τουρκία και τη Βουλγαρία.”!

Και προχωράει στην… ανάλυση της κατάστασης: “Από τον πόλεμο του 1912, ο Μακεδόνικος λαός έχασε την ενότητα του. Απελυτρώθη από τον Τούρκο αγά και βέη, διά να υποδουλωθή εις τους Έλληνας, Βουλγάρους και Σέρβους μεγαλέμπορους, βιομηχάνους και τσιφλικάδες, οι οποίοι εμοιράστηκαν μεταξύ τους τη Μακεδονία προς εκμετάλλευσιν.”

26 Νοεμβρίου με 3 Δεκεμβρίου 1924, γίνεται το 3ο Συνέδριο του ΚΚΕ, το οποίο διαπιστώνει ότι «Η ντόπια μπουρζουαζία είναι εθνικός δυνάστης και καταπιεστής του μακεδονικού και θρακικού λαού», προτείνει να «συντρίψουμε τον εθνικό ζυγό της ντόπιας μπουρζουαζίας που βαρύνει στη Μακεδονία και στη Θράκη» και καταλήγει εντελώς επαναστατικά: Ζήτω η εργατοαγροτική επανάσταση της Βουλγαρίας! Ζήτω η εργατοαγροτική κυβέρνηση! Ζήτω η ανεξάρτητη Μακεδονία και Θράκη! («Ριζοσπάστης», 14 Δεκεμβρίου 1924). Κορδάτος και Αποστολίδης διαφωνούν και φυσικά καθαιρούνται.

Είμαστε λίγο μετά την μικρασιατική καταστροφή και η κυβέρνηση Μιχαλακοπούλου προσπαθεί να εγκαταστήσει στη Μακεδονία χιλιάδες ξεριζωμένους Έλληνες. Τι κάνει το ΚΚΕ; Καταγγέλλει την κυβέρνηση ότι «με τον βίαιο εποικισμό της Μακεδονίας εξοντώνουν τον μακεδονικό λαό»!

Τον Νοέμβριο του 1931, η μαμά Σοβιετία καθαιρεί την εκλεγμένη ηγεσία του ΚΚΕ, και διορίζει αρχηγό του τον Νίκο Ζαχαριάδη. Του δίνει και σχέδιο πλεύσης: «Το Κόμμα οφείλει χωρίς αναβολή να διεξάγει τον αγώνα για το δικαίωμα της ελεύθερης αυτοδιάθεσης των εθνών, φτάνοντας και μέχρις αποχωρισμού, κατά της εθνικής καταπίεσης και του εκδιωγμού των Μακεδόνων και Τούρκων». Από κοντά κι ο Ριζοσπάστης.

Και για όποιον δεν κατάλαβε, το επαναλαμβάνει στις 6 Μαρτίου 1932:

“Η Ελλάδα είναι κράτος ιμπεριαλιστικό, που κατέκτησε διά της βίας ολόκληρες περιφέρειες κατοικημένες από άλλες εθνότητες (Μακεδονία, Θράκη) που τις καταπιέζει και τις υποβάλλει σε μια αποικιακή εκμετάλλευση”.

Μέχρι το 1935 οι Έλληνες κομμουνιστές επεδίωκαν με κάθε τρόπο την ανεξαρτησία της Μακεδονίας και της Θράκης από την Ελλάδα! Το Δεκέμβριο του 1935 έγινε το 6ο συνέδριο του ΚΚΕ με μία πρόσκαιρη κωλοτούμπα: η ανεξαρτησία έγινε “παραχώρηση ίσων δικαιωμάτων στις μειονότητες”. Όμως δεν παρέλειψαν να θυμίσουν ότι: “Η αλλαγή του συνθήματος κάθε άλλο παρά αδυνάτισμα της δουλειάς μας στη Μακεδονία και ανάμεσα στις εθνικές μειονότητες σημαίνει. Αντίθετα, επιβάλλεται να δυναμώσουν οι προσπάθειες μας για την εξασφάλιση στις μειονότητες πλέριων δικαιωμάτων. Το Κόμμα δεν παύει να διακηρύττει πως τελικά και οριστικά το μακεδονικό ζήτημα θα λυθεί αδελφικά μετά τη νίκη της Σοβιετικής εξουσίας στα Βαλκάνια που θα σκίσει τις άτιμες συνθήκες των ανταλλαγών των πληθυσμών και θα πάρει όλα τα πρακτικά μέτρα, ώστε να εξαλειφθούν οι ιμπεριαλιστικές τους αδικίες. Μόνον τότε ο Μακεδονικός Λαός θα βρει την πλέρια εθνική του αποκατάσταση.”

Ακόμα και το 1940 λίγο πριν η Ελλάδα μπει στον πόλεμο, ο φυλακισμένος στην Ακροναυπλία Παντελής Πουλιόπουλος, πρώτος Γ.Γ. του ΚΚΕ γράφει:

“Οι κομμουνιστές (…) δεν θ' αρνηθούνε την πραγματικότητα της εθνικής καταπίεσης μιας εθνότητας και τον πόθο της που υπάρχει στην καρδιά και στο μυαλό κάθε Μακεδόνα εργαζομένου ν' αποτινάξει μια μέρα τον εθνικό ζυγό. (…) Διακηρύττουν δυνατά από τώρα το δικαίωμά του να αυτοδιατεθεί μέχρι και του κρατικού αποχωρισμού του, αν τέτοια είναι η θέλησή του (…) και έτσι ετοιμάζουν από τώρα την αυριανή επαναστατική συμμαχία του κοινωνικού επαναστατικού κινήματος του προλεταριάτου με το εθνικό επαναστατικό κίνημα των Μακεδόνων κατά του κοινού εχθρού της βαλκανικής μπουρζουαζίας.”

Δεν μένουν στα λόγια. Το 1943, ενώ μαίνεται ο Β’ ΠΠ το ΚΚΕ σε συνεργασία με τον ΕΛΑΣ και τον… Τίτο ιδρύουν στην Καστοριά και τη Φλώρινα το Σλαβομακεδονικό Λαϊκό Απελευθερωτικό Μέτωπο (Slavjano Мakedonski Narodno Osloboditelen Front) ή ΣΝΟΦ. Σκοπός του το “χτίσιμο” εθνικής σλαβομακεδονικής συνείδησης στους πληθυσμούς της ελληνικής Μακεδονίας, και η στρατολόγησή τους για τη δημιουργία μιας ενιαίας ανεξάρτητης Μακεδονίας την οποία ο Τίτο εποφθαλμιούσε θέλοντας να την ενσωματώσει στην μεταπολεμική Γιουγκοσλαβία. Ίδιες βλέψεις είχαν και οι Βούλγαροι. Έδιναν δηλαδή στο ΚΚΕ το τυράκι της ανεξάρτητης Μακεδονίας, δήθεν στο πλαίσιο μιας βαλκανικής κομμουνιστικής ομσπονδίας, για να το έχουν σύμμαχο και οι Βούλγαροι και οι Γιουγκοσλάβοι για τα δικά τους σχέδια. Ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Ιωαννίδης, στις 12 Ιουλίου 1943, υπογράφει στο Πετρίτσι της Βουλγαρίας, με τον αντιπρόσωπο του ΚΚΒ Δασκάλωφ, συμφωνία για κοινή προσπάθεια των δύο πλευρών για να αποσπασθεί η Μακεδονία από την Ελλάδα και να ενταχθεί στη ΒΚΟ! Από την άλλη η κομμουνιστική “Μακεδόνικη ταξιαρχία” που συγκροτείται στο τέλος του 1943, με συμμετοχή 850 Ελλήνων θέλει να προσαρτήσει την Ελληνική Μακεδονία στη Γιουγκοσλαβία!

Κατά… σύμπτωση η ίδρυση του ΣΝΟΦ συνέπεσε με τη δεύτερη σύνοδο του Αντιφασιστικού Συμβουλίου Εθνικής Απελευθέρωσης της Γιουγκοσλαβίας (A.V.N.O.J.) που αποφάσισε την ομοσπονδοποίηση της Γιουγκοσλαβίας και την ένταξη της Μακεδονίας σ’ αυτή.

Την ίδια εποχή διεισδύει στη Μακεδονία η ΟΧΡΑΝΑ, μια βουλγαρική αυτονομιστική οργάνωση με αρχηγό τον κομιτατζή Άντον Κάλτσεφ, που προσπαθεί να προσαρτήσει τη Μακεδονία στη Βουλγαρία. Ένα τμήμα του ΣΝΟΦ συνεργάζεται μαζί της. Φυσικά, εχθρός των ενωμένων Σνοφικών και των βούλγαρων κομιταζήδων είναι… ο ελληνικός πληθυσμός της Μακεδονίας. Τον οποίον κατασφάζουν. Περισσότεροι από 3000 Μακεδόνες πλήρωσαν με τη ζωή τους το όραμα του ΚΚΕ για ενιαία κομμουνιστική Μακεδονία.

Καθώς το 1944 ήταν εμφανές ότι η Γερμανία έχανε τον πόλεμο, στην ελληνική Μακεδονία ξεφυτρώνουν κάθε λογής “τάγματα” παραλλαγών του κομμουνισμού, που προσπαθούν να αποκτήσουν τα καθένα όσο το δυνατόν μεγαλύτερη δύναμη για να το μεταπολεμικό ξεκαθάρισμα των λογαριασμών. Έτσι, στις 16 Ιουνίου 1944 ιδρύεται, με πρωτοβουλία του Μάρκου Βαφειάδη, σλαβομακεδονικό τάγμα στην Έδεσσα που υπάγεται στο 30ο Σύνταγμα του ΕΛΑΣ! Στις 2 Αυγούστου 1944, στο χωριό Χαλάρα (Pozdivista) της Καστοριάς, ιδρύεται το σλαβομακεδονικό τάγμα Φλώρινας-Καστοριάς, γνωστό ως Τάγμα Goce.

Τόσες πολλές ένοπλες ομάδες με σκοπό το πλιάτσικο της Μακεδονίας φυσικό είναι να ξεκινήσουν τις μεταξύ τους συγκρούσεις, με όλη την “κουλτούρα” της αριστεράς: προκηρύξεις, αποκηρύξεις, ενέδρες, συλλήψεις, εκτελέσεις. Κάποιοι Ελασίτες αντιδρούν στην προσπάθεια βουλγαροποίησης της Μακεδονίας από το ΣΝΟΦ. Άλλοι επειδή τα εθνικά τους αντανακλαστικά ξύπνησαν, έστω και αργά, και άλλοι επειδή η βουλγαροποίηση ήταν αντίθετη στις οδηγίες της ΕΣΣΔ για ανεξάρτητο μακεδονικό κράτος. Επιτίθενται στους μαχητές του ΣΝΟΦ και τους αναγκάζουν να φύγουν από τη Μακεδονία και βρουν καταφύγιο στη Γιουγκοσλαβία του Τίτο.

Νικιέται τελικά ο άξονας, τελειώνει ο Β’ ΠΠ, φεύγουν οι Γερμανοί, ξεσπάει ο εμφύλιος, αλλά το ΚΚΕ απτόητο, συνεχίζει το ίδιο τροπάριο για ανεξάρτητη Μακεδονία. Και βέβαια, κατά την προσφιλή του τακτική, ξαναγράφει την ιστορία. Έτσι, κατά το ΚΚΕ ο Παύλος Μελάς ήταν Έλληνας… κομιτατζής που «έσφιγγε τη θηλειά στον λαιμό του μακεδονικού λαού», ο οποίος «στέναξε κάτω από τόσους ζυγούς σκλαβιάς» («Κομμουνιστική Επιθεώρηση», 1 Μαρτίου 1947).

Τον Οκτώβριο του 1948 δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Δημοκρατικός Στρατός" ένα άρθρο του αντισυνταγματάρχη των συμμοριτών Παντελή Βαϊνά με τίτλο "Ο Δημοκρατικός Στρατός και οι Σλαβομακεδόνες"στο οποίο τονιζόταν το εξής: "Μέσα στην καινούρια λαϊκοδημοκρατική Ελλάδα που ανοικοδομείται πάνω στα ερείπια, που άλλοι συσσώρευσαν, ο σλαβομακεδονικός λαός θα βρει την ισοτιμία, ισονομία, ισοπολιτεία και θα βρει τον καιρό ν' αναπτύξει τον καινούριο εθνικό του πολιτισμό". (Περιοδικό "Δημοκρατικός Στρατός", έκδοση Ριζοσπάστη 1996, τόμος Α, σελ. 408-412).

Ο Ζαχαριάδης έσπευσε να υπερθεματίσει το δημοσίευμα με σημείωμα που δημοσιεύτηκε στο ίδιο περιοδικό - τεύχος 12, Δεκέμβριος 1948 - και έλεγε: "Ο μακεδονικός λαός θα αποκτήσει μια ανεξάρτητη, κρατικά ενιαία και ισότιμη θέση στην οικογένεια των λεύτερων λαϊκοδημοκρατικών λαών στα Βαλκάνια, στην οικογένεια αυτή, όπου αύριο θα ανήκει και ο ελληνικός λαός με τη Λαϊκή Δημοκρατία. Γι' αυτή την ανεξάρτητη κρατικά ενιαία και ισότιμη θέση παλεύει σήμερα και ο μακεδονικός λαός της Μακεδονίας του Αιγαίου και βοηθά με όλη του την ψυχή, με όλα του τα μέσα, τον ΔΣΕ, τόσο που ξεσηκώνει το θαυμασμό για το μεγαλείο και το ολοκαύτωμα της προσπάθειάς του" (σελ. 528).

Λίγο πριν την ήττα των συμμοριτών, η 5η Ολομέλεια της ΚΕ του ΚΚΕ που συνήλθε τον Ιανουάριο του 1949, στον Γράμμο, προπαγάνδιζε την απόσχιση της Μακεδονίας. Δείτε το ακριβές κείμενο της απόφασης:

Δεν πρέπει να υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι σαν αποτέλεσμα της νίκης του ΔΣΕ (Σ.Σ. ΔΣΕ ήταν ο “δημοκρατικός” στρατός των συμμοριτών) και της λαϊκής επανάστασης, ο μακεδονικός λαός θα βρει την πλήρη εθνική αποκατάστασή του έτσι όπως το θέλει ο ίδιος, προσφέροντας σήμερα με το αίμα του για να την αποχτήσει. (…) Παράλληλα, το ΚΚΕ πρέπει ριζικά να βγάλει απ' τη μέση όλα τα εμπόδια, να χτυπήσει όλες τις μεγαλοελλαδίτικες σοβινιστικές εκδηλώσεις και τα έργα, που προκαλούν δυσαρέσκεια και δυσφορία μέσα στο μακεδονικό λαό και έτσι βοηθούν τους διασπαστές στην προδοτική δράση τους, ενισχύουν το έργο της αντίδρασης.” ("Επίσημα Κείμενα ΚΚΕ", τόμος 6ος, σελ. 337-338).

Υπάρχει κάτι που χρειάζεται διευκρίνιση; Μεγαλοελλαδίτικες.. σοβινιστικές εκδηλώσεις ήταν η προσπάθεια της Ελλάδας να μην ακρωτηριαστεί!

Τον αντίκτυπο αυτής της απόφασης μεταφέρει η Έλλη Παππά, στέλεχος του ΚΚΕ, σύντροφος του Νίκου Μπελογιάννη, και δημοσιογράφος του παράνομου Ριζοσπάστη:

«Βράδυ, με καλά κλεισμένα τα πορτοπαράθυρα, ακούγαμε τον σταθμό. Μετέδιδε τις αποφάσεις της Ολομέλειας. Ήμασταν προσηλωμένοι στο άκουσμά τους και ξαφνικά ήρθαν και η απόφαση για το μακεδονικό και η θέση για τη σλαβομακεδονική μειονότητα και η υπόσχεση για την παροχή αυτονομίας. Κι εγώ δεν μπόρεσα να συγκρατήσω την αντίδρασή μου. «Αυτή η απόφαση είναι καρμανιόλα για τον αγώνα και για τους αγωνιστές», είπα… Ποιες ανάγκες επέβαλαν μιαν απόφαση τόσο επικίνδυνη, και μάλιστα στις πιο κρίσιμες στιγμές του εμφυλίου πολέμου, δεν εξηγήθηκε ποτέ ικανοποιητικά… Πώς και γιατί το Κόμμα υιοθέτησε αυτή την άποψη στη διάρκεια του εμφύλιου σηκώνει κάποιες εξηγήσεις, έστω και απαράδεκτες. Το πώς τη διατηρούσε, και μάλιστα φανατικά, έως τη δεκαετία του ’60 είναι, για μένα τουλάχιστον, αίνιγμα που δεν μπόρεσα να λύσω.» (Έλλη Παππά: «Μαρτυρίες μιας διαδρομής»)

Στις 27 Μαρτίου του 1949 το ΚΚΕ ιδρύει την Κομμουνιστική Οργάνωση της Μακεδονίας του Αιγαίου (ΚΟΕΜ). Βρισκόντουσαν μια ανάσα πριν από την τελική τους ήττα, αλλά αυτοί εκεί το χαβά τους! Προσηλωμένοι στον στόχο τους για αφελληνισμό της Μακεδονίας!

Ας κάνουμε ένα χρονικό άλμα. Είναι 30 Ιουλίου 1963 στη Μόσχα. Απονέμεται στον τότε βουλευτή της ΕΔΑ, Μανώλη Γλέζο το «Βραβείο Ειρήνης Λένιν». Ένας Καναδός δημοσιογράφος, (χώρα στην οποία οι Μακεδονικές οργανώσεις είχαν ισχυρό λόμπυ) ρωτάει τον Γλέζο την άποψή του για το Μακεδονικό. Και ο συνεπής κομμουνιστής διατυπώνει την ελπίδα πως «τριμερείς βαλκανικές διαπραγματεύσεις θα επέτρεπαν εις δεδομένην στιγμήν την ίδρυσιν μιας αυτονόμου Μακεδονίας». Την είδηση μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων και φυσικά γίνεται μείζον θέμα. Ο Γλέζος στην αρχή προσπαθεί να το μαζέψει, μετά το διαψεύδει, όμως το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων επιμένει επιβεβαιώνοντας την είδηση με επίσημη απάντηση που έστειλε στο πρωθυπουργικό γραφείο. Ο Γλέζος και η ΕΔΑ απειλούν με μηνύσεις τις οποίες ουδέποτε κάνουν.



Εφημερίδα «Ελευθερία» (3-8-1963) - Δηλώσεις Μανώλη Γλέζου για Μακεδονία.

Έκανα αυτή τη μικρή ιστορική αναφορά, για να καταδείξω ότι η στάση του ΚΚΕ στο θέμα της Μακεδονίας δεν ήταν “αντεθνική” όπως συχνά χαρακτηρίζεται. Διότι αντεθνικός είναι κάποιος που στόχο έχει να πλήξει το έθνος. Δεν είχαν αυτή την πρόθεση οι κομμουνιστές. Το ελληνικό έθνος δεν τους ενδιέφερε καθόλου! Είτε υπήρχε είτε όχι, ένα και το αυτό! Ήταν και είναι υπήκοοι του παγκόσμιου κομμουνιστικού έθνους, το οποίο στην εποχή που αναφερόμαστε περιελάμβανε την ΕΣΣΔ και τους δορυφόρους της. Σοβιετικά βαλκάνια ήθελε η ΕΣΣΔ (με στόχο την έξοδό της Μεσόγειο); Το ίδιο ήθελαν κι αυτοί. Κι ας κόστιζε αυτό το σχέδιο ποτάμια ελληνικού αίματος. Παράπλευρες απώλειες στην πορεία για τον σοσιαλιστικό μετασχηματικό της κοινωνίας.

Βέβαια, σήμερα, μαμά Σοβιετία δεν υπάρχει. Το παγκόσμιο προλεταρικό έθνος περιορίζεται στον Περισσό, στην Κουμουνδούρου, στη Β. Κορέα, στη Βενεζουέλα και (για λίγο ακόμα) στην Κούβα. Καταλαβαίνουν ότι δεν “τους παίρνει” να προπαγανδίζουν αποσχίσεις και να φτιάχνουν “σλαβομακεδόνικα τάγματα”. Όμως το δόγμα δεν άλλαξε. Ο κομμουνιστής δεν είναι πολίτης της χώρας του. Είναι πολίτης μιας προλεταριακής Ουτοπίας, για την οποία κράτη, έθνη, Μακεδονίες, Θράκες, Ελλάδες, Ευρώπες είναι απλώς εμπόδια. Γιατί κομμουνισμός δεν είναι πολιτική άποψη. Είναι θρησκεία. Κι ο πιστός της δεν ξέρει από ιστορικές εξελίξεις. Στέκεται μπροστά στα εικονίσματα του Μαρξ, του Λένιν, του Στάλιν, του Ζαχαριάδη και λέει το αριστερό “πιστεύω”: Προσδοκώ ανάστασιν σοβιετιών και κομμουνισμό του μέλλοντος αιώνος. Αμήν.

 

tomito

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
15 Μαΐ 2006
Μηνύματα
10.311
Κριτικές
3
Like
164
Πόντοι
166
https://[URL unfurl="true"]www.dianeosis.org/wp-content/uploads/2018/03/TPE_2018_B28-1.png[/img[/URL]]

[url=https://[URL unfurl="true"]www.dianeosis.org/2018/03/greek-beliefs-2018-graphics/]Τι[/URL] Πιστεύουν Οι Έλληνες Το 2018 - Οι Απαντήσεις Σε 81 Διαγράμματα[/url]
 

PEODAS

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
24 Φεβ 2018
Μηνύματα
191
Κριτικές
11
Like
373
Πόντοι
291
Αλήθειες Και Μύθοι Για Το «Μακεδονικό». Ένας Ιστορικός Απαντά.
Ο καθηγητής Δημήτρης Σταματόπουλος ξεδιαλύνει τα ζητήματα που αφορούν την ιστορία των Βαλκανίων και εντοπίζει τις διαφορές που βιώνουμε σήμερα σε σχέση με τα γεγονότα της δεκαετίας του '90.

Στο ίδιο έργο θεατές. 26 χρόνια μετά η Ελλάδα πάλι συζητά για την ονομασία της πΓΔΜ ή αλλιώς των «Σκοπίων».  Οπότε επειδή η επανάληψη δεν είναι μόνο «μήτηρ μαθήσεως» αλλά και ένδειξη σχιζοφρένειας, απευθυνθήκαμε στον ιστορικό Δημήτρη Σταματόπουλο, αναπληρωτή καθηγητή στο τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας, όπου μας έβαλε σε μια τάξη ως προς την ιστορική αλλά και κοινωνική πλευρά του ζητήματος. Ποιος ευθύνεται για τη δημιουργία της «μακεδονικής» ταυτότητας των γειτόνων; Γιατί μας συμφέρει γεωπολιτικά η ύπαρξη αυτού του κράτους και ποιοι είναι οι λόγοι που η οικονομική κρίση εντείνει τα εθνικιστικά αντανακλαστικά; Οι απαντήσεις του κ. Σταματόπουλου είναι κάτι παραπάνω από διαφωτιστικές.

Για μας που ζούμε στην Αθήνα, υπάρχουν ορισμένα πράγματα που δεν μπορούμε να καταλάβουμε εξαιτίας της εντοπιότητας; Δηλαδή, το γεγονός ότι θέλει ν’ αντιδράσει ο κόσμος σε αυτή την ιστορία. Νομίζω ότι έχει να κάνει με πιο βαθιά πράγματα που αφορούν στο συλλογικό ασυνείδητο και που σχετίζονται με τις μνήμες από την εποχή του εμφυλίου ή ακόμη πιο πριν  με την εποχή των Βαλκανικών Πολέμων και των εθνοτικών και κοινωνικών συγκρούσεων του Μεσοπολέμου. Βέβαια δεν ζουν οι άνθρωποι που πολέμησαν ή συγκρούστηκαν τότε αλλά η προφορική μνήμη και κυρίως η θεσμοποίηση της μνήμης τα μεταπολεμικά χρόνια που είχε συνδυαστεί τις περισσότερες φορές μ’ έναν έντονο αντικομμουνισμό είναι καθοριστική για τη διαμόρφωση του συλλογικού ασυνείδητου. Για παράδειγμα δεν ήταν τόσο ορατό ότι πολλές από τις τοπικές μνημονικές εκδηλώσεις για τους Βαλκανικούς Πολέμους και ειδικά τον δεύτερο εναντίον των Βουλγάρων θεσμοποιήθηκαν σε πολλές περιοχές του βορειοελλαδικού χώρου μεταπολεμικά συνδυάζοντας μετωνυμικά τους δύο εχθρούς, τον εσωτερικό και τον εξωτερικό: τον κομμουνιστή και τον Βούλγαρο. Όλο αυτό το πράγμα δεν μπορεί κανείς να το συζητήσει ανοιχτά ακόμη και όταν ήρθε η στιγμή της κατάρρευσης των καθεστώτων του Υπαρκτού, αν δεν έχει περάσει μια διαδικασία αναστοχασμού ή να του έχουν δοθεί οι αφορμές γι’ αυτό. Δεν είναι τυχαίο ότι στην κοινωνική σύνθεση του συλλαλητηρίου της Θεσσαλονίκης, υποπτεύομαι πως το ίδιο θα συμβεί και στης Αθήνας συμμετέχουν άνθρωποι χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων που δεν θα έλεγα ότι όλοι αυτοί ανήκουν στη Χρυσή Αυγή, αλλά αποτελούν αναμφισβήτητα μια πιθανή κοινωνική δεξαμενή της Χρυσής Αυγής ή γενικά της ακδροδεξιάς γι΄αυτούς ακριβώς τους λόγους. Επειδή συνδυάζει την ψυχολογική με την πολιτική διάσταση της εθνοτικής τους ταυτότητας:  αποτελεί έναν συνδυασμό της άποψης ότι οι πολιτικές ελίτ δεν ανέλαβαν την ευθύνη τους στο αποκορύφωμα της οικονομικής κρίσης αλλά και της μεγάλης άγνοιας για το πολυπολιτισμικό παρελθόν του ευρύτερου Μακεδονικού και Θρακικού χώρου που είχε επικαλυφθεί από μνημονικές τελετουργίες καταδίκης εσωτερικών και εξωτερικών εχθρών, όπως τις περιέγραψα παραπάνω.

Υπάρχουν όμως όντως σημάδια ότι, ρεαλιστικά, απειλείται η εδαφική ακεραιότητα των συνόρων μας; Η εδαφική ακεραιότητα έχει να κάνει με το συσχετισμό δυνάμεων. Είναι ένα ζήτημα ισχύος και προφανώς δεν φοβόμαστε τους βόρειους γείτονές μας. Ίσα, ίσα η ελληνική διπλωματία πολύ γρήγορα κατάλαβε ότι είναι προς το συμφέρον της Ελλάδας να υπάρχει αυτή η κρατική οντότητα στα βόρεια σύνορά μας, γιατί αν δεν υπήρχε τότε το πιο πιθανό είναι να υπήρχε στη θέση του ή μια μεγάλη Βουλγαρία ή μια μεγάλη Αλβανία. Το ζήτημα του ονόματος επειδή δεν αφορά μόνο την Ελλάδα αλλά κυρίως τη γειτονική Βουλγαρία θα έκανε το πρώτο ενδεχόμενο πιο πιθανό. Θα μπορούσε όμως κάποιος να ισχυριστεί ότι θα μπορούσε να γίνει επικίνδυνη για την Ελλάδα μέσα από μια αλλαγή των ευρύτερων συσχετισμών κυρίως εξαιτίας της τουρκικής επιθετικότητας. Θα θυμίσω όμως εδώ ότι όσοι είχαν προβλέψει μουσουλμανικά ή φιλοτουρκικά τόξα στην περιοχή των Βαλκανίων στις αρχές της δεκαετίας του 90, στην εποχή των πρώτων συλλαλητηρίων, μάλλον έπεσαν έξω. Το κεμαλικό κατεστημένο που πήγε να παίξει αυτά τα παιχνίδια κατέρρευσε ενώ οι φιλοϊσλαμιστές διάδοχοί του δεν μοιάζουν ικανοί να κάνουν κάτι αντίστοιχο με την διαρκή συγκρουσιακή σχέση που επέλεξαν με τις ΗΠΑ και την ΕΕ. Ωστόσο υπάρχει όμως και η άλλη διάσταση στο θέμα του ονόματος που σχετίζεται με αυτή καθαυτή  την  εθνογενετική διαδικασία που δεν αφορά αποκλειστικά τους γείτονες.


Το Συλλαλητήριο δεν έγινε για «να σωθεί το Μακεδονικό», αλλά για να επιβιώσει η Βιομηχανία του...
GO
Τι εννοείτε; Αυτό που υπαινίχθηκα και πιο πάνω: ότι μόνο φαινομενικά το πρόβλημα το δικό μας ή το πρόβλημα της Βουλγαρίας με το κράτος αυτό είναι διακρατικό. Στην πραγματικότητα το πρόβλημα της Ελλάδα ή της Βουλγαρίας ή της Σερβίας με το κράτος αυτό, έχει να κάνει με μία ιστορία πληθυσμών που ενυπήρχαν μέσα στα κρατικά μας σύνορα και που ήταν στην εποχή του Μεσοπολέμου είχαν καταμετρηθεί περί τις 70.000 και λόγω της κατασταλτικής πολιτικής του Μεταξά και της εμφυλιακής και μετεμφυλιακής βίας, οι πιο πολλοί από αυτούς αναγκάστηκαν να φύγουν από την άλλη πλευρά των συνόρων ή πολύ περισσότεροι αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν σε Αυστραλία ή Καναδά. Σας θυμίζω ότι ο πυρήνας του Σλαβομακεδονικού εθνικισμού στις αρχές της δεκαετίας του 90 δεν ήταν τα ίδια τα Σκόπια, ήταν οι μετανάστες, οι βιαίως εκδιωχθέντες από το Μακεδονικό χώρο, εξαιτίας αυτού που γνωρίζουμε ως  Ελληνικό Εμφύλιο Πόλεμο.

Πάντως και στα υπόλοιπα Βαλκάνια υπάρχουν ισχυροί εθνικιστικοί θύλακες. Τα τελευταία χρόνια θα έλεγα ότι έχουμε να κάνουμε με μία ενίσχυση του αλβανικού μεγαλοϊδεατισμού, κυρίως εξαιτίας της αναγνώρισης της αυτονομίας του Κοσόβου και το οποίο φυσικά αντανακλούσε και στους Αλβανούς του Τέτοβο στην πΓΔΜ. Η γνώμη μου είναι ότι και στον αλβανικό εθνικισμό έχουνε μπει κάποια πολύ συγκεκριμένα όρια μέσα στα οποία μπορεί να κινηθεί. Ένα από τα πράγματα που πρέπει να διασφαλίσουμε είναι ακριβώς η καλή σχέση με τους γείτονες. Κατά τη γνώμη μου η μακρά περίοδος ειρήνης στα Ανατολικά Βαλκάνια σε αντίθεση με τα Δυτικά, την οφείλουμε στην καλή σχέση της Αθήνας με τη Σόφια και το Βουκουρέστι. Το Αθήνα- Σόφια- Βουκουρέστι ειδικά από την περίοδο του δεύτερου Καραμανλή, εννοώ την περίοδο από το 1974-1981, είναι ένας άξονας σταθερότητας και θα πρέπει να φροντίσουμε να τον διατηρήσουμε. Ότι υπάρχουν ακραίοι εθνικιστές σε όλες τις χώρες, ημών μη εξαιρουμένων, αυτό είναι βέβαιο.

Η πορεία προς την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι κι ένας δρόμος για όλους ώστε να απαλείφονται τέτοιες συμπεριφορές; Ξέρετε καμιά φορά όμως και το αντίθετο γιατί ένα είδος ευρωσκεπτικισμού το οποίο υπάρχει μπορεί να εκφράζεται ακριβώς με τέτοιου είδους «εθνικιστικές» ή «αντισυστημικές» συμπεριφορές. Βλέπετε το θέμα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, ή το ζήτημα για παράδειγμα της μεγάλης διαφθοράς που υπάρχει στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία πρόβλημα που δεν τους επιτρέπει μέχρι τώρα στην πραγματικότητα να γίνουν ισότιμα μέλη της Ένωσης αλλά ούτε και να πλησιάσουν το μέσο όρο του κατά κεφαλήν εισοδήματος σε αυτήν, μπορεί να εκβάλλει εάν όχι σε απόρριψη της συμμετοχής τους σε αυτήν, σε μια διαρκή παραγωγή ευρωσκεπτικιστικών ιδεολογικών τάσεων  και πολιτικών στάσεων. Θα μπορούσαν πολλοί εταίροι του ευρωπαϊκού νότου, και δεν εννοώ εδώ μόνο τα Βαλκάνια, να πάρουν το ίδιο δρόμο που πήρε η Μεγάλη Βρετανία. Για το λόγο αυτό είναι πολύ κρίσιμο, και το πως οι πολιτικές ελίτ χειρίζονται τα ζητήματα αυτά αλλά και το εάν υπάρχει μία διαδικασία συνεχούς ενσωμάτωσης των αποκλεισμένων από τη φτώχεια και την εκπαιδευτική διαδικασία κοινωνικών στρωμάτων.


Οπότε αυτό στην ουσία δε λύνεται βάσει ενός debate που μπορεί να γίνει. Η συζήτηση πάντα πρέπει να γίνεται, απλώς τα αποτελέσματά της, δε μπορεί κάποιος να τα δει κατά τη γνώμη μου σε τέτοια ζητήματα βραχυπρόθεσμα. Θα τα δει μέσο- μακροπρόθεσμα. Και σας δίνω ένα παράδειγμα. Πρόσφατα μία σελίδα βορειοελλαδίτικη έκανε μία δημοσκόπηση στη Βόρεια Ελλάδα για να δει ποιοι θα αποδεχτούν τον όρο Μακεδονία και πόσοι δεν τον αποδέχονται έστω και ως γεωγραφική, σύνθετη ονομασία. Και υπήρχε ένα ποσοστό 60% το οποίο δεν αποδέχεται την χρήση του όρου Μακεδονία. Εγώ θα σας έλεγα ότι αν συγκρίνατε το ποσοστό αυτό με το τι συνέβαινε το 1992, που ήταν 90-10, είναι μία πολύ μεγάλη πρόοδος όχι υπό την έννοια ότι λέω ότι οι μεν έχουν δίκιο και οι μεν άδικο, αλλά υπάρχει ένα 30% και στην ίδια τη Βόρεια Ελλάδα που μπορεί να συζητήσει ανοιχτά ένα τέτοιο ζήτημα χωρίς φοβικά σύνδρομα.

Τα φοβικά σύνδρομα μπορεί να επηρεάζονται και από την απόσταση που έχει ο καθένας με τον «εχθρό»; Επιτρέψτε μου να είμαι λίγο επιφυλακτικός σε αυτό, δηλαδή πολλές φορές ακραία εθνικιστικά κόμματα κι οργανισμοί που έχουν δημιουργηθεί από νοτιοελλαδίτες πολιτικούς έχουν δικτυωθεί στο βορειοελλαδικό χώρο πλειοδοτώντας σε εθνοπατριωτισμό. Αλλά οπωσδήποτε η ευαισθησία ανθρώπων που ζουν στις μακεδονικές ή θρακικές επαρχίες είναι μεγαλύτερη. Σήμερα, η συγκυρία διαφέρει σε σχέση με το 1992 από το γεγονός ότι η πρωτοβουλία για συλλαλητήρια δεν υπήρξε ένα είδος εθνικής επιλογής από το σύνολο σχεδόν του πολιτικού κόσμου αλλά από εκπροσώπους, κυρίως, του ακροδεξιού χώρου, με κάποιες πινελιές αριστερού εθνικισμού. Αυτό είναι ίσως που το κάνει επικίνδυνο. Χρειαζόμαστε χρόνο για όλους αυτούς τους ανθρώπους ώστε να συζητήσουν, να μάθουν, να γνωρίσουν την ιστορία και γνωρίζοντας την, να μπορέσουν να σκεφτούν ορθολογικά την πολιτική ώστε να μη γίνουν αντικείμενο εκμετάλλευσης από συγκεκριμένες πολιτικές παρατάξεις.


Μιας και θίξατε το ζήτημα της ιστορίας αυτό που διαπιστώνουμε για μια ακόμη φορά είναι ότι συμπεριφερόμαστε σαν η περίοδος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας να ήταν δύο μέρες: αυτή που μας κατέκτησαν και αυτή που απελευθερωθήκαμε; Προφανώς. Εδώ συμβαίνει και κάτι άλλο παράδοξο. Για τη «μακεδονικότητα» των γειτόνων μας ευθυνόμαστε σε ένα μεγάλο βαθμό εμείς και κυρίως οι Σέρβοι. Αυτοί πρωτοστάτησαν στη δημιουργίας μια ιδεολογίας «μακεδονισμού» στο πέρασμα από τον 19ο στον 20ο αιώνα, έτσι ώστε να διαφοροποιήσουν τους σλαβόφωνους αυτούς πληθυσμούς από τη μητέρα Βουλγαρία. Η γλώσσα των σλαβόφωνων αυτών πληθυσμών, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της σύγχρονης βαλκανικής γλωσσολογίας κατηγοριοποιείται στις δυτικοβουλγαρικές διαλέκτους. Επιπλέον η Βουλγαρία είχε ενσωματώσει τους πληθυσμούς αυτούς πρόσκαιρα με τη Συνθήκη του Αγίου Στεφάνου το 1878, και προσπάθησε να κάνει το ίδιο να κάνει στους Βαλκανικούς και στους δύο Παγκοσμίους Πολέμους. Η πολιτική της Σερβίας, ειδικά μετά τη σερβοβουλγαρική σύγκρουση του 1885, ήταν να ισχυριστεί ότι οι πληθυσμοί αυτοί δεν πρέπει να ορίζονται με βάση τη γλώσσα αλλά με βάση την τοπικότητα (locality). Αυτό, ένα είδος, αν θέλετε, πολιτικής προπαγάνδας, το υιοθέτησε και η ελληνική πλευρά, στην αρχή σποραδικά από περιθωριακούς μάλλον διανοουμένους αργότερα πιο συστηματικά γιατί μπορούσε να δικαιολογήσει ότι αυτοί οι Μακεδονοσλάβοι θα μπορούσαν να είναι και Γραικομάνοι, όπως τους ονόμαζε τότε ο εγχώριος εθνικισμός: δηλαδή παρά τη σλαβοφωνία τους διέθεταν ελληνική συνείδηση. Φυσικά το θέμα της «μακεδονικότητας» υπήρξε όπως είναι γνωστό και επίδικο αντικείμενο στο εσωτερικό της Εσωτερικής Μακεδονικής Επαναστατικής Οργάνωσης μεταξύ 1893 (έτος της ίδρυσής της) και 1903 (έτος της εξέγερσης του Ίλιντεν). Σε αυτό λοιπόν, που εντέλει ήταν δική μας και συστηματική πολιτική σε όλο τον 20ο αιώνα (βέβαια με μεγάλες παλινδρομήσεις που σχετιζόταν και με τις ελληνοβουλγαρικές σχέσεις όπως τη συνθήκη ανταλλαγής πληθυσμών του Νεϊγί του 1919 και το Σύμφωνο Πολίτη – Καλφώφ του 1925) και ειδικά κατά την περίοδο του Τίτο με τον οποίο είχαμε πολύ καλές σχέσεις αφού είχε έρθει σε αντιπαράθεση με την ΕΣΣΔ (βασική αιτία της ήττας του Δημοκρατικού Στρατού στον Ελληνικό Εμφύλιο), βλέπουμε τα παράδοξα αποτελέσματά της: δηλαδή τους ανθρώπους από την άλλη πλευρά των συνόρων να έχουν υιοθετήσει αυτό τον «μακεδονισμό» και εμείς τώρα να τους τον αρνούμαστε.

Είμαστε σε καλύτερο σημείο από ότι το 1992; Όσον αφορά το θέμα της ιστορικής συνείδησης είμαστε σε πολύ καλύτερη κατάσταση. Αλλά από την άλλη οι συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί από την οικονομική κρίση επιτρέπουν σε εξτρεμιστικές ακροδεξιές οργανώσεις να καπηλευθούν το θέμα του ονόματος. Το 1992 αυτό το κομμάτι της άκρας δεξιάς ήταν ενσωματωμένο στα δύο μεγάλα κόμματα. Σήμερα, ο ασκός του Αιόλου έχει ανοίξει.

Παρατηρείται να υπάρχει και μια λογική του στυλ «καλά μετά από τόσα χρόνια κρίση, δεν τους φτάνει όσα μας έχουν κάνει, θέλουν να πάρουν και τα ονόματα μας;» Κοιτάξτε, με την ελληνική κρίση πρέπει να αντιληφθούμε ότι έχει δημιουργηθεί ένα μεγάλο χάσμα στην ελληνική κοινωνία: κοινωνικά στρώματα που φαίνεται να μην μπορούν εύκολα να καταλάβει το ένα το άλλο. Από τη μια μεσοαστική τάξη που έχει δεχθεί πολλά χτυπήματα αλλά με την αγοραστική δύναμη που της δίνει το ευρώ, τη βγάζει. Υπάρχουν όμως κοινωνικά στρώματα που βρίσκονται στα όρια της εξαθλίωσης. Αυτό είναι που δεν μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε Και πολλές φορές όσο και να διακατεχόμαστε από μια δόση αντιεθνικιστικού πνεύματος, δεν μου αρέσει καθόλου να κουνάμε το δάχτυλο σε ανθρώπους που βρίσκονται σε κατάσταση που όχι βιβλίο δεν μπορoύν να ανοίξουν αλλά δεν είναι σε θέση ούτε ένα αξιόλογο άρθρο στο διαδίκτυο να διαβάσουν (το αντίθετο: είναι πραγματικά απίστευτες οι πηγές «ιστορικής πληροφορίας» που μπορεί να βρει κανείς εκεί…), κατάσταση που εντείνει ακόμα παραπάνω τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Ο Δημήτρης Σταματόπουλος είναι ιστορικός και καθηγητής στο τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας.
 

Συνημμένα

  • σλ18986202.jpg
    σλ18986202.jpg
    902,3 KB · Εμφανίσεις: 23

dCorso

Μέγας
Εγγρ.
8 Μαΐ 2015
Μηνύματα
8.120
Κριτικές
33
Like
7.370
Πόντοι
4.746
ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ
 

jhonny64

Σεβαστός
Εγγρ.
31 Μαρ 2007
Μηνύματα
67.511
Like
2.738
Πόντοι
1.306

kariolia

Μέλος
Εγγρ.
20 Απρ 2013
Μηνύματα
45
Like
30
Πόντοι
0
Κλείνουν Άρον-Άρον Το Σκοπιανό – Θετική Η Κυβέρνηση Με Το Όνομα «Μακεδονία Του Ιλιντεν» – Επιβεβαίωση Από Τον Βούλγαρο ΥΠΑΜ


ο πρακτορισκος αρχικατσαπλιας ξεπουλαει οσο οσο

μιλαμε για πολυ αξιοπιστη πηγη   :jerking:
 

Κώστας Λαδάκης

Σεβαστός
Εγγρ.
21 Απρ 2011
Μηνύματα
24.114
Κριτικές
7
Like
10.114
Πόντοι
1.686


Υπάρχει καλή σύνθετη ονομασία για το FYROM

όχι το NOVA  MACEDONIA  αλλά

το      NO  MACEDONIA    !

:rockon: :rockon:  :2funny:
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom