Είναι άστοχο να συγκρίνουμε τις υποδομές των πρώην κομμουνιστικών χωρών με αυτές των χωρών της δυτικής Ευρώπης (της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης). Είναι λογικό τα πρώτα να έχουν πολύ καλύτερες υποδομές καθότι κάπως έπρεπε να μετακινούνται οι κάτοικοι του σοσιαλιστικού παράδεισου, οι οποίοι φυσικά δεν διέθεταν ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ προσωπικό μέσο μεταφοράς.
Αν το επιχείρημα δηλαδή ότι η ύπαρξη υπερσύγχρονου δικτύου υποδομών μέσων μαζικής μεταφοράς είναι δηλωτικό αυξημένου επιπέδου διαβίωσης, τότε δηλαδή, για παράδειγμα οι περισσότερες πόλεις των Η.Π.Α. για παράδειγμα που δεν έχουν μετρό πρέπει να έχουν ποιότητα ζωής τύπου μπανανίας. Είναι όμως έτσι ακριβώς τα πράγματα??
Το μόνο μετρό που με έχει εντυπωσιάσει περισσότερο από το μετρό της Αθήνας είναι αυτό της Πράγας. Αλλά είπαμε, διαφορετικά οικονομικο-πολιτικά συστήματα, διαφορετικές προτεραιότητες...
Αυτά που γράφεις τα ξαναδιαβάζεις, ή τα λες ως αστεισμό;
Εχεις μπει ποτέ στο σάμπγουέι της Νέας Υόρκης; Εγώ που μπήκα πριν από 20 χρόνια όταν είχαμε μόνο τον ηλεκτρικό έπαθα πλάκα με τα επίπεδα..... 4 5 υπόγεια πατώματα απ όπου περνάνε συνέχεια μετρό....για όπου θέλεις.......
Ο βαθμός πολιτισμού μιας χώρας κρίνεται από τις υποδομές της κατά ένα πολύ μεγάλο βαθμό......
Η Κνωσσός φημιζόταν για το αποχετευτικό της σύστημα, η Ρώμη για το υδραγωγικό κ.ο.κ.
Η Αθήνα φτιάχτηκε 150 χρόνια τώρα χωρίς καμμιά πρόβλεψη, κανένα προγραμματισμό καμμιά μελέτη... Η ΔΕΗ κάνει ό,τι θέλει, ο Δήμος ό,τι θέλει, η ΕΥΔΑΠ ό.τι θέλει το ΥΠΕΧΩΔΕ ό,τι θέλει.
Σκάβει η ΔΕΗ , μετά ο Δήμος στρώνει το δρόμο και μετά από μια βδομάδα ξανασπάει ο δρόμος....από την ΕΥΔΑΠ......
ΤΟ μέτρό γιατί σε εντυπιωσίασε; Για το μέγεθός του; ή για τα βαγόνια του;
Προφανώς επειδή είναι κάτι καινούργιο, όμορφο και καθαρό..... Και μένα το ίδιο...
Η καθαριότητα και η πολυτέλεια δεν μπορεί βέβαια να αποτελέσει μέτρο σύγκρισης λειτουργικότητας..... (ειδικά με μετρό που έχουν κατασκευαστεί 30 χρόνια πριν). τι να τον κάνεις τον γρανίτη, εάν μετά απο μισή ώρα πολιτισμού πρέπει να πάρεις με 40 βαθμούς το λεωφορείο της Ε.Α.Σ χωρίς κλιματισμό;;;;;;;;;;;;;;;; Πλάκα μας κάνεις τώρα;
Κάτσε και αναλογίσου το ποσοστό πληθυσμού που καλύπτει το μετρό της Αθήνας με αυτό του Λονδίνου για παράδειγμα και μετά τα λέμε.....
Το μετρό δεν είναι ΜΟΥΣΕΙΟ να μας εντυπωσιάζουν τα εκθέματά του και η πολυτέλειά του.....
Το μετρό είναι ΜΕΣΟ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ. Και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μεταφέρει μαζικά τη μάζα μιας πόλης και όχι να εντυπωσιάζει. Γι αυτό άλλλωστε λέγεται ΜΕΣΟ. Αλλιώς θα λεγόταν μπάνγκαλοου ή ΣΟΥΙΤΑ......