kronos
Μέγας
- Εγγρ.
- 28 Δεκ 2006
- Μηνύματα
- 4.478
- Κριτικές
- 3
- Like
- 12.579
- Πόντοι
- 3.506
Η μαύρη ιστορία του ελληνικού αυτοκινήτου.
Η δεκαετια 75-85 υπηρξε η "χρυση δεκαετια" για την Ελληνικη αυτοκινητοβιομηχανια,(περα απο τα αρχικα Pony,Farma κλπ).Ηταν οι εποχη που στην αρχη συναρμολογει και αργοτερα κατασκευαζει
εξ ολοκληρου αυτοκινητα οπως Mazda,Opel,Nissan κλπ
που γινονται περιζητητα και εξαγωγιμα σ' ολο το κοσμο.Γυρω στο 1985 φανηκε οτι υπηρχαν οι προυποθεσεις για τον σχεδιασμο και παραγωγη αμιγως ελληνικων αυτοκινητων.Αυτο φυσικα δεν αρεσε ουτε στην παγκοσμια αυτοκινητοβιομηχανια,αλλα κυριως δεν αρεσε στην ντοπια καστα των μεγαλοεισαγωγεων,που εβλεπαν με αυτο το τροπο να εξαφανιζονται.Φροντισαν λοιπον με τα "τσιρακια" τους μεσα απο τα υπουργεια,να δημιουργησουν ενα ασφυκτικο κλοιο γραφειοκρατιας,νομοθετικων και φορολογικων ρυθμισεων που ουσιαστικα εξοντωσαν αυτο το κλαδο.Και το χειροτερο φροντισαν με "εγκαθετους συνδικαλιστες" που με ακρατο λαικισμο, κατορθωσαν τελικα ειτε να κλεισουν τα εργοστασια,ειτε να τα μετατρεψουν σε απλες εμπορικες εισαγωγικες επιχειρησεις,με απωλεια χιλιαδων θεσεων εργασιας και πολυτιμης τεχνογνωσιας...
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Εμπορική Αυτοκινήτων
Ήταν μια μεγάλη εταιρεία με μοντέρνο εργοστάσιο βόρεια της Αθήνας. Μετά από συμφωνίες με ξένες εταιρείες αγόρασε την άδεια συναρμολόγησης αυτοκινήτων εδώ, με μεγάλη προστιθέμενη αξία. Κατασκευάσθηκε μεγάλος αριθμός απο MAZDA 323, OPEL CADETT D και ALFASUD (το πρώτο προσθιοκίνητο ΑLFA ROMEO). Kατασκευάσθηκε επίσης μεγάλος αριθμός από φορτηγάκια MAZDA B 1600 μερικά από τα οποία κυκλοφόρησαν με το σήμα GREZDA (GReecce και ΜΑZDA).
Η εταιρεία αντιμετώπισε σειρά εργασιακών προβλημάτων (απεργίες κ.λπ.) το 1980. Το 1985 η εταιρεία αναγκάσθηκε να σταματήσει τις εργασίες της. Ηταν λυπηρό το τέλος της εταιρείας, ειδικά στις αρχές του ‘80 που πολλές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες ζήταγαν συνεργασία με Ελληνικές Βιομηχανίες.
Το άδικο με την συγκεκριμένη εταιρεία ήταν ότι αναγκάστηκε να κλείσει, όταν ήταν στα πρόθυρα συμφωνίας με την Hyundai, για δημιουργία γραμμής παραγωγής (της μοναδικής στην Ευρώπη) των Κορεάτικων αυτοκινήτων.
AUTOMECCANICA Α.Ε.Β.Ε.
H AUTOMECCANICA ιδρύθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ‘80 (από πρώην στελέχη της Αυτοκινητοβιομηχανίας της Ελλάδος που μόλις είχε κλείσει).
Οι πρώτες παραγωγές ήταν η κατασκευή των FIAT SCOUT και AMICO που αποτελούσαν παραλλαγές βασισμένες στα FIAT 127. Από το 1981 έως το 1985 κατασκευαζόταν πλήρως στην Ελλάδα το ZEBRA βασισμένο στο DAIHATSU CHARADE, όπως και το ίδιο το DAIHATSU CHARADE, που το τελευταίο διάστημα έφερε μόνο το σήμα ZEBRA. Aπότο 1985 κατασκεύασε και το LADA NIVA. Οι εγασίες της εταιρείας και το κλείσιμο του εργοστασίου έγινε το 1995.
NISSAN TEOCAR
Aπό το 1978 ο Θεοχαράκης δημιουργεί την TEOCAR και την TECOM. Χτίζει εργοστάσια σε κοντινή σχετικά απόσταση μεταξύ τους, που το πρώτο έχει σαν σκοπό την συναρμολόγηση αυτοκινήτων της NISSAN. To δεύτερο η TECOM έχει την υποχρέωση να κατασκευάζει καθίσματα και αρκετά άλλα τμήματα των αυτοκινήτων που συναρμολογούνται στην TEOCAR.
To 1980 βγαίνει από την γραμμή παραγωγής το πρώτο από μια σειρά μοντέλων της NISSAN (επιβατηγά και φορτηγά).
Το 1995 η παραγωγή σταματάει για φορολογικούς λόγους. Το εργοστάσιο της TEOCAR το οποίο έχει υποστεί σειρά εκμοντερνισμών διαλύεται εις τα εξ ων συνετέθει και πωλείται στην Ρωσία. Το εργοστάσιο της TECOM συνεχίζει να λειτουργεί κατασκευάζοντας πλέον έπιπλα γραφείου, δέρματα και aftermarket καθίσματα αυτοκινήτου.
Περισσοτερα στο: http://news247.gr/eidiseis/afieromata/h-pikrh-istoria-ths-ellhnikhs-viomhxanias-aytokinhtwn.1579167.html] [/url]