Εγώ δεν είπα ότι το κείμενο δεν θα αντέκρουε την κατηγορία για σφαγές, εγώ είπα ότι λεέι ψέμματα. Η παραβολή είναι αυτόνομη και όχι σε συνάρτηση με το την παραβολή του αμπελουργού, δεν μιλάει για τις στρατιές του αντιχρίστου και τέλος αυτό που λέει ότι θύμα έγινε θύτης δεν δικαιολογεί τη σφαγή διότι ο Χριστός, από ότι φαίνεται τουλάχιστον σε άλλα λόγια του, θα έσωζε και το θύμα και το θύτη ;) Άρα μήπως με αυτά και άλλα για χέρια που σαν κλαδιά κόβονται μαζεύονται και καίγονται έχουν μπει σκόπιμα για να δικαιολογήσουν σε συνειδησιακό επίπεδο τις όποιες διώξεις θα γίνονταν εναντίον αλλόθρησκων αλλά και ομόθρησκων.
Ρε Ζούζι , η προσέγγιση που γίνεται μέσω του site για το οποίο συζητάμε , αναλύει το χωρίο συγκριτικά με κάποιο άλλο χωρίο της Αγίας Γραφής.
Και πολύ σωστά κάνει, γιατί η Αγία Γραφή δεν αναλύεται τμηματικά , αλλά σαν μία ολότητα. Πολλοί προσπάθησαν να Την αναλύσουν τμηματικά ... και το αποτέλεσμα ήταν να πλανηθούν και να πέσουν σε Αίρεση.
Πάρε για παράδειγμα τους Μάρτυρες του Ιεχωβά. Ξεκινάνε τη διδασκαλία τους με το
"...ότι ο Πατήρ μου μείζων μου εστίν" (Ιω. 14, 28) ξεχνώντας οτι ο Χριστός είπε και το
"Εγώ και ο Πατήρ εν εσμέν" (Ιωάν. 10:30)
Μια τέτοιου είδους ερμηνεία , μόνο σε Αίρεση μπορεί να οδηγήσει.
Το ίδιο και εδώ.
Και κοίτα τι λέει ο Λουκάς στο ιθ στιχ 11 :"ακουοντων δε αυτων ταυτα προσθεις ειπεν παραβολην δια το εγγυς ειναι ιερουσαλημ αυτον
και δοκειν αυτους οτι παραχρημα μελλει η βασιλεια του θεου αναφαινεσθαι"
Και συνεχίζει στο ιθ στιχ 27 :"τους εχθρούς μου εκείνους, τους μη θελήσαντάς με βασιλεύσαι επ’ αυτούς, αγάγετε ώδε και κατασφάξατε αυτούς έμπροσθέν μου."
Με δεδομένο οτι μιλάμε για
παραβολή ... αυτοτελώς εξεταζόμενα τα 2 χωρία του ιδίου κεφαλαίου του Κατά Λουκάν , δε μας οδηγούν στο συμπέρασμα οτι μιλάμε για μια προτύπωση της Δευτέρας παρουσίας ???
Ξέχνα τη σύγκριση που κάνει το site.
Eδώ δεν τυγχάνει εφαρμογής ο Αναστάσιμος ύμνος
"Ούτως απολούνται οι αμαρτωλοί από προσώπου τού Θεού καί οι δίκαιοι ευφρανθήτωσαν..."
Φίλε μου δε μπορώ να στα αναλύσω περισσότερο. Το φόρουμ κατάντησε κατηχητικό !