Νέα

Ποιά είναι η θρησκεία σας;

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα MATURELOVERR
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 3K
  • Εμφανίσεις 120K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

ποια ειναι η θρησκεια σας?

  • χριστιανισμος

    Ψήφοι: 27 43,5%
  • μωαμεθανισμος

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • δωδεκαθεο

    Ψήφοι: 9 14,5%
  • αλλο

    Ψήφοι: 3 4,8%
  • καμμια

    Ψήφοι: 23 37,1%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    62

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
Πάντως, παρά τις όποιες διαφορές μας , μπορώ να ομολογήσω οτι εκτός απο πολύ έξυπνος , έχεις και πολύ χιούμορ ... και μάλλιστα "καυστικό"  !

:2funny: :2funny: :2funny:
ναι ο πούστης γι αυτό δε μου μιλάει κανείς......... :huh: :huh: :huh: :huh:
 

tomito

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
15 Μαΐ 2006
Μηνύματα
10.311
Κριτικές
3
Like
164
Πόντοι
166
Σημαίνει κάτι το Πάσχα στα Ελληνικά?
Γράψτε Πεσσαχ να είστε μέσα, και μετά εξηγείστε τι σημαίνει και Πεσσάχ να ξέρει ο κόσμος.
Άντε δεν πάμε καθόλου καλά απο κατήχηση νομίζω.
Μέχρι και εκεί χολαίνει αυτό το φερόμενο ως κράτος
 

gabadoo

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Μαρ 2007
Μηνύματα
10.664
Like
2
Πόντοι
166
[size=12pt]Τα Πάθη και η Ανάσταση στα απόκρυφα ευαγγέλια[/size]


Γιατί δεν απάντησε ο Χριστός στην ερώτηση του Πιλάτου «Τι εστίν αλήθεια»; Πώς λέγονται οι δύο ληστές που σταυρώθηκαν μαζί με τον Χριστό; Ποιο είναι το όνομα του ρωμαίου εκατόνταρχου που ήταν υπεύθυνος του αποσπάσματος για τη σταύρωση; Σε τέτοιες και παρόμοιες ερωτήσεις δεν δίνουν απαντήσεις τα γνωστά ευαγγέλια, τα οποία με δωρική λιτότητα εκθέτουν τα γεγονότα των Παθών και της Ανάστασης χωρίς συναισθηματισμούς και λυρικές εξάρσεις και κυρίως χωρίς να εγκλωβίζονται στην ιστορική αφήγηση. Αφηγούνται βέβαια τα ιστορικά γεγονότα, αλλά ενδιαφέρονται κυρίως να δείξουν τη σημασία των γεγονότων για τη λύτρωση των ανθρώπων. Με άλλα λόγια, ενδιαφέρονται όχι μόνο για το τι έγινε αλλά και για το γιατί έγινε. Τα τέσσερα αυτά ευαγγέλια τοποθετούνται στο δεύτερο μισό του 1ου αιώνα μ.Χ.

Ωστόσο αργότερα, και συγκεκριμένα από τον δεύτερο αιώνα και ύστερα, παρουσιάστηκαν κάποια κείμενα στις παρυφές της Εκκλησίας που ονομάστηκαν «απόκρυφα», μέσα στα οποία μύθος και ιστορία συμπλέκονται με τρόπο πολλές φορές δυσδιάκριτο. Στα απόκρυφα αυτά κείμενα ενσωματώνονται κάποιες λαϊκές παραδόσεις ή αφήνεται να λειτουργήσει η φαντασία των συγγραφέων, η οποία συμπληρώνει τα κατά τη γνώμη τους «κενά» των κανονικών ευαγγελίων, για λόγους κυρίως απολογητικούς ή για εντυπωσιασμό των αναγνωστών. Οσο και αν τα κείμενα αυτά ζούσαν στην περιφέρεια και ποτέ στο κέντρο της εκκλησιαστικής ζωής, ωστόσο διαβάστηκαν στη διάρκεια των αιώνων και ενέπνευσαν τους βυζαντινούς αλλά και τους δυτικούς καλλιτέχνες.

Θα σταματήσουμε τώρα κατ' επιλογήν σε ορισμένες αφηγήσεις τους.

* Ο Χριστός και οι αυτοκράτορες

1. Ενα χαρακτηριστικό απόσπασμα από τη δίκη του Ιησού ενώπιον του Πιλάτου, που περιέχεται στο Ευαγγέλιο του Νικόδημου, θέλει να εξάρει την ανακήρυξη της αθωότητας του Ιησού από τον ρωμαίο έπαρχο της Ιουδαίας Πόντιο Πιλάτο καθώς και την αναγνώριση της υπεροχής του Ιησού έναντι των ρωμαίων αυτοκρατόρων:

«Καθώς έμπαινε μέσα (στον Πιλάτο) ο Ιησούς και οι στρατιώτες κρατούσαν τα λάβαρα, οι ανάγλυφες εικόνες των αυτοκρατόρων πάνω στα λάβαρα έσκυψαν να προσκυνήσουν τον Ιησού. Οταν είδαν οι Ιουδαίοι την κίνηση αυτή που έκαναν τα λάβαρα, πως έσκυψαν δηλαδή και προσκύνησαν τον Ιησού, ωρύονταν ενάντια στους στρατιώτες. Λέγει τότε ο Πιλάτος στους Ιουδαίους: "Δεν σας εκπλήσσει ότι οι ανάγλυφες εικόνες των αυτοκρατόρων έσκυψαν και προσκύνησαν τον Ιησού;". "Εμείς είδαμε ότι οι στρατιώτες έσκυψαν και προσκύνησαν" του απαντούν οι Ιουδαίοι. Κάλεσε λοιπόν ο έπαρχος τους σημαιοφόρους και τους λέει: "Γιατί το κάνατε αυτό;". "Εμείς είμαστε Ελληνες και δούλοι στα ιερά" απαντούν αυτοί στον Πιλάτο. "Ποιο λόγο έχουμε να τον προσκυνήσουμε; Αλλά, ενώ κρατούσαμε τις εικόνες, από μόνες τους έσκυψαν και τον προσκύνησαν".

* Αλήθεια και εξουσία

Λέει ο Πιλάτος στους αρχισυναγώγους και τους πρεσβυτέρους του λαού: "Διαλέξτε εσείς άνδρες δυνατούς και γεροδεμένους, για να κρατήσουν αυτοί τα λάβαρα, και θα δούμε αν από μόνα τους σκύβουν". Πήραν λοιπόν οι πρεσβύτεροι των Ιουδαίων δώδεκα γεροδεμένους άνδρες και τους έβαλαν να κρατούν ανά έξι τα λάβαρα, και στάθηκαν μπροστά στο βήμα του έπαρχου. Λέγει ο Πιλάτος στον αγγελιοφόρο του: "Βγάλ' τον έξω από το πραιτώριο και οδήγησέ τον ξανά μέσα". Διέταξε τότε ο έπαρχος για δεύτερη φορά να μπει μέσα ο Ιησούς. Και καθώς έμπαινε, τα λάβαρα έσκυψαν πάλι και προσκύνησαν τον Ιησού. Οταν το είδε αυτό ο Πιλάτος, κατατρόμαξε».

2. Είναι επίσης πολύ ενδιαφέρουσα η ακόλουθη συζήτηση μεταξύ Ιησού και Πιλάτου από το ίδιο απόκρυφο κείμενο:

«Του είπε τότε ο Πιλάτος: "Είσαι λοιπόν, βασιλιάς;". "Μόνος σου το λες ότι είμαι βασιλιάς" του αποκρίθηκε ο Ιησούς. "Γιατί εγώ γι' αυτό γεννήθηκα και ήρθα (στον κόσμο), ώστε καθένας που είναι από την αλήθεια ν' ακούσει τη φωνή μου". Τον ρωτάει ο Πιλάτος: "Τι είναι η αλήθεια;". "Η αλήθεια από τον ουρανό" του απαντά ο Ιησούς. "Στη γη δεν υπάρχει αλήθεια; " ρωτάει ο Πιλάτος; Κι ο Ιησούς απαντά: "Βλέπεις πως αυτοί που λένε την αλήθεια δικάζονται από αυτούς που έχουν την εξουσία πάνω στη γη". Αφησε τότε τον Ιησού μέσα στο πραιτώριο ο Πιλάτος και, βγαίνοντας έξω προς στους Ιουδαίους, τους λέει: "Εγώ δεν βρίσκω καμία κατηγορία εις βάρος του".... Τότε διέταξε ο Πιλάτος να τραβήξουν το παραπέτασμα μπροστά από το βήμα που καθόταν και λέει στον Ιησού: "Το έθνος σου σε κατήγγειλε πως ισχυρίστηκες ψέματα ότι είσαι βασιλιάς. Γι' αυτό αποφάσισα, πρώτον, να μαστιγωθείς, σύμφωνα με τον νόμο των ευσεβών βασιλέων, και ύστερα να κρεμαστείς στον σταυρό, στον κήπο που σε πιάσαν. Και ο Δυσμάς και ο Γέστας, οι δυο κακούργοι, να σταυρωθούν μαζί σου"».

* Μια εντυπωσιακή Ανάσταση

3. Η ανάσταση του Χριστού δεν περιγράφεται στα τέσσερα ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης. Δίδονται μόνο οι μαρτυρίες ανδρών και γυναικών που επισκέφτηκαν τον κενό τάφο ή συναντήθηκαν με τον αναστημένο Χριστό. Γι' αυτό άλλωστε και η βυζαντινή εικονογραφία - πλην ορισμένων περιπτώσεων που μαρτυρούν μάλλον δυτική αναγεννησιακή επίδραση - παριστάνει όχι τη σκηνή της ανάστασης αλλά τον αναστημένο Χριστό να σηκώνει από το βασίλειο του Αδη έναν άνδρα (τον Αδάμ) και μια γυναίκα (την Εύα) ως εκπροσώπους του ανθρώπινου γένους, υπογραμμίζοντας έτσι τις ανθρωπολογικές προεκτάσεις της ανάστασης. Ωστόσο το Ευαγγέλιο του Πέτρου, ένα κείμενο του 2ου αιώνα μ.Χ., δίνει μια φανταστική περιγραφή της ανάστασης παρουσιάζοντας τον Χριστό με υπεράνθρωπες, μυθικές διαστάσεις να εξέρχεται του τάφου:

«Καθώς ξημέρωνε το Σάββατο, νωρίς το πρωί ήρθε πλήθος κόσμου από την Ιερουσαλήμ και τη γύρω περιοχή, για να δουν τον σφραγισμένο τάφο. Τη νύχτα όμως κατά την οποία ξημέρωνε η Κυριακή, οι στρατιώτες είδαν τους ουρανούς να ανοίγουν και δύο άνδρες να κατεβαίνουν από 'κεί μέσα σε λαμπερό φως και να πλησιάζουν τον τάφο. Εκείνη η πέτρα που είχε τοποθετηθεί μπροστά στην είσοδο κύλησε από μόνη της και ήρθε στο πλάι, ο τάφος άνοιξε και οι δύο νεανίσκοι μπήκαν μέσα. Οταν λοιπόν οι στρατιώτες τα είδαν αυτά, ξύπνησαν τον εκατόνταρχο και τους πρεσβυτέρους - γιατί κι αυτοί επίσης φύλαγαν τον τάφο. Και ενώ αφηγούνταν αυτά που είδαν, βλέπουν πάλι να βγαίνουν από τον τάφο τρεις άνδρες, οι δύο από αυτούς υποβάσταζαν τον ένα και τους ακολουθούσε ένας σταυρός. Των μεν δύο το κεφάλι έφτανε ως τον ουρανό, ενώ του άλλου που τον οδηγούσαν το κεφάλι ξεπερνούσε τους ουρανούς. Οταν τα είδαν αυτά ο εκατόνταρχος και οι άνθρωποί του, έσπευσαν νύχτα στον Πιλάτο αφήνοντας τον τάφο που φρουρούσαν και ανέφεραν όλα αυτά που είδαν. Είχαν μεγάλη ταραχή και έλεγαν: "Αληθινά, αυτός ήταν ο Υιός του Θεού"».

* Οι διαφορές των ευαγγελίων

Διαβάζοντας κανείς τα απόκρυφα ευαγγέλια σε σύγκριση με τα τέσσερα ευαγγέλια που περιλαμβάνονται στον κανόνα των 27 βιβλίων της Καινής Διαθήκης διαπιστώνει τα εξής:

1. Στα απόκρυφα ευαγγέλια δίδονται απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με κάποια δευτερεύοντα σημεία ή πρόσωπα των διηγήσεων των παθών και της ανάστασης, προερχόμενα είτε από παραδόσεις είτε από τη φαντασία των συγγραφέων τους. Πάντως, είτε οι παρεχόμενες πληροφορίες για τα δευτερεύοντα πρόσωπα, όπως π.χ. τα ονόματα τον δύο ληστών Γίστας και Δισμάς (ή Γέστας και Δημάς) και του Λογγίνου, του εκατόνταρχου της σταύρωσης, ή του Πετρώνιου, που φρουρούσε τον τάφο του Ιησού, είναι ιστορικά είτε όχι, αυτά επεκράτησαν στην παράδοση και απεικονίζονται στην εικονογραφία, ο Λογγίνος μάλιστα και στην Αγιολογία.

2. Στόχος των συγγραφέων των Αποκρύφων είναι να εντυπωσιάσουν τον αναγνώστη με συγκλονιστικές πληροφορίες δίδοντας υπερμεγέθεις αριθμούς ή διαστάσεις, με διάθεση απολογητική.

Τέλος, 3. Η μελέτη που γίνεται σήμερα των αποκρύφων κειμένων, είτε στον τόπο μας είτε διεθνώς, διαλύει τις ανεύθυνες απόψεις που κυκλοφορούν σε ορισμένους ότι τα κείμενα αυτά περιέχουν συγκλονιστικά στοιχεία που δήθεν κλονίζουν την πίστη της Εκκλησίας, η οποία - όπως άλλωστε και η θεολογία - τα κρατάει μακριά από τη δημοσιότητα!.. Είναι καιρός αυτές οι διάχυτες ανεύθυνες απόψεις να δώσουν τη θέση τους σε μια νηφαλιότερη και επιστημονικότερη προσέγγιση των κειμένων αυτών, ώστε να αναδειχθεί έτσι και η διαφορά επιπέδου τους από τα ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης.

Ο κ. Ιωάννης Δ. Καραβιδόπουλος είναι καθηγητής στο τμήμα Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης


 

Συνημμένα

  • 1neb29a.jpg
    1neb29a.jpg
    90,9 KB · Εμφανίσεις: 19

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.870
Like
60
Πόντοι
66
Γιατί δεν απάντησε ο Χριστός στην ερώτηση του Πιλάτου «Τι εστίν αλήθεια»; 
Έλα μου ντέ!
Βούβα τον έπιασε?

Πώς λέγονται οι δύο ληστές που σταυρώθηκαν μαζί με τον Χριστό;
ο Δυσμάς και ο Γέστας Το λέει παρακάτω.
Ή μήπως Μπέτυ και Κάρμεν?

...ενδιαφέρονται όχι μόνο για το τι έγινε αλλά και για το γιατί έγινε.
Κυρίως αυτό. Πέραν ΠΑΣΗΣ αμφιβολίας δηλαδή.

οι ανάγλυφες εικόνες των αυτοκρατόρων πάνω στα λάβαρα έσκυψαν να προσκυνήσουν τον Ιησού
Καλά, μιλάμε για γεγονός ΠΕΡΑΝ ΠΑΣΗΣ ΑΜΦΟΒΟΛΙΑΣ έ? Κόβω το μπούτσο μου ότι ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ έγινε, δε το συζητάμε. Σα να το βλέπω. Τώρα. Μπροστά μου.

...τα λάβαρα έσκυψαν πάλι και προσκύνησαν τον Ιησού.
Και τώρα πιά δεν έχω και πούτσο να κόψω! Τον έκοψα προηγουμένως!

ένα κείμενο του 2ου αιώνα μ.Χ., δίνει μια φανταστική περιγραφή της ανάστασης παρουσιάζοντας τον Χριστό με υπεράνθρωπες, μυθικές διαστάσεις να εξέρχεται του τάφου
Κάτι σαν King Kong δηλαδή?
Διαβάζοντας κανείς τα απόκρυφα ευαγγέλια σε σύγκριση με τα τέσσερα ευαγγέλια που περιλαμβάνονται στον κανόνα των 27 βιβλίων της Καινής Διαθήκης διαπιστώνει τα εξής: 
Που να δεις άμα διαβάσεις Λιακόπουλο τι διαπιστώνεις!

Ο κ. Ιωάννης Δ. Καραβιδόπουλος είναι καθηγητής στο τμήμα Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Και εγώ που νόμιζα πως ήταν καραβιδόψυχα για τηγάνισμα τώρα τη σαρακοστή...


Gabadoo, σύνελθε!
 

Επισκέπτης
Ρε Gabadoo , τo 90% των Χριστιανών , δεν γνωρίζουν καλά καλά τι λένε τα Κανονικά Ευαγγέλια ... κι εσύ  παραθέτεις χωρία απ τα απόκρυφα για σύγκριση κιόλας ?

Σύνελθε ...

Το λέει άλλωστε κι ο Σταύρος ... :headbang:
 

gabadoo

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Μαρ 2007
Μηνύματα
10.664
Like
2
Πόντοι
166
  Αγαπητοι Φιλοι,Σταυρο και Δημητρη

  Επειτα απο τις παραινεσεις σας ,πηγα και βουτηξα την κεφαλη μου εις

  γαβαθαν με γαργαρο και κρυο νερακι και συνηλθα...

  Σοβαρα τωρα,προφανως αυτα δεν ειναι δικα μου,και αποφυγα να καταθεσω

  αποψη επι των συμπερασματων του καθηγητη Θεολογιας

  Χαιρομαι που ο φιλος ο Σταυρος φαινεται να συμφωνει με την εκδοχη των Κανονικων Ευαγγελιων,εφοσον σχολιαζει αιχμηρα τα αποκρυφα

  Προσωπικως,το νοημα της παραθεσης του κειμενου ειναι η τελευταια παραγραφος  :

  "Τέλος, 3. Η μελέτη που γίνεται σήμερα των αποκρύφων κειμένων, είτε στον τόπο μας είτε διεθνώς, διαλύει τις ανεύθυνες απόψεις που κυκλοφορούν σε ορισμένους ότι τα κείμενα αυτά περιέχουν συγκλονιστικά στοιχεία που δήθεν κλονίζουν την πίστη της Εκκλησίας, η οποία - όπως άλλωστε και η θεολογία - τα κρατάει μακριά από τη δημοσιότητα!.. Είναι καιρός αυτές οι διάχυτες ανεύθυνες απόψεις να δώσουν τη θέση τους σε μια νηφαλιότερη και επιστημονικότερη προσέγγιση των κειμένων αυτών, ώστε να αναδειχθεί έτσι και η διαφορά επιπέδου τους από τα ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης."

 
   
 

Επισκέπτης
"Τέλος, 3. Η μελέτη που γίνεται σήμερα των αποκρύφων κειμένων, είτε στον τόπο μας είτε διεθνώς, διαλύει τις ανεύθυνες απόψεις που κυκλοφορούν σε ορισμένους ότι τα κείμενα αυτά περιέχουν συγκλονιστικά στοιχεία που δήθεν κλονίζουν την πίστη της Εκκλησίας, η οποία - όπως άλλωστε και η θεολογία - τα κρατάει μακριά από τη δημοσιότητα!.. Είναι καιρός αυτές οι διάχυτες ανεύθυνες απόψεις να δώσουν τη θέση τους σε μια νηφαλιότερη και επιστημονικότερη προσέγγιση των κειμένων αυτών, ώστε να αναδειχθεί έτσι και η διαφορά επιπέδου τους από τα ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης."

Συμφωνώ !  :thumbsup:
 

tomito

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
15 Μαΐ 2006
Μηνύματα
10.311
Κριτικές
3
Like
164
Πόντοι
166
Όταν το Δόγμα γίνεται Καθεστώς
Δεν θα μπορούσε παρά να αναπαράγεται μέσω Πανεπιστημιακού Κύρους
(Όπως και η Αριστερά δλδ στην Ελλάδα)
Οι πιο Δογματικές/Αναχρονιστικές/Οπισθοδρομικές ιδεολογίες
έχουν εγκατασταθεί για τα καλά στο σβέρκο μας
και μετά αναρωτιόμαστε αν είναι στραβός ο γιαλός...
Όσοι δεν θέλετε να μασάτε κουτόχορτο πηγαίντε να διαβάσετε τα Απόκρυφα και όχι τα Κανονικά.
Εκτός και αν προτιμάτε να διαβάζετε Βήμα-Έθνος και Ελευθεροτυπία
αντί για Παρόν.
Για όλους αυτούς που ενδύουν το Δόγμα τους με κύρος συναδέλφων της γνωστής κυρίας που έγραψε για τον γνωστότατο Συνωστισμό

Απλά Περαστικά...
 

Επισκέπτης
Σημαίνει κάτι το Πάσχα στα Ελληνικά?
Γράψτε Πεσσαχ να είστε μέσα, και μετά εξηγείστε τι σημαίνει και Πεσσάχ να ξέρει ο κόσμος.
Άντε δεν πάμε καθόλου καλά απο κατήχηση νομίζω.
Μέχρι και εκεί χολαίνει αυτό το φερόμενο ως κράτος

Φίλε τομίτο ,

Θα γνωρίζεις φαντάζομαι οτι τα Ευαγγέλια γράφτηκαν στα Ελληνικά (διά τα Έθνη!).
Τα Ελληνικά λοιπόν Ευαγγέλια , αναφέρουν ούκ ολίγες φορές τη λέξη Πάσχα.

π.χ Ην δε εγγυς το Πασχα των Ιουδαιων, και ανεβησαν πολλοι εις Ιεροσολυμα εκ της χωρας προ του πασχα ινα αγνισωσιν εαυτους. (κατά Ιωάννην κεφ. ια στιχ. 55)

π.χ Ο ουν Ιησους προ εξ ημερων του Πασχα ηλθεν εις Βηθανιαν, οπου ην Λαζαρος, ον ηγειρεν εκ νεκρων Ιησους. (κατα Ιωάννην κεφ. ιβ στιχ. 1)


κτλ...


Άν η Ελληνική λέξη ,η ορίζουσα την έννοια Πάσχα, ήταν η λέξη "Πεσσάχ"  (που αναφέρεις) , να σαι βέβαιος πως αυτή τη λέξη θα χρησιμοποιούσαν και οι Ευαγγελιστές ...
Δέν είναι όμως αυτή , γι αυτό και δεν χρησιμοποιήθηκε !

Τώρα τι σημαίνει Πάσχα , είναι γνωστό σε όλους. Δε χρειάζεται ανάλυση !

"Πεσσάχ"  πάντως , μόνο σε Συναγωγή θα συναντήσεις ...
Και μήν τα μπερδεύεις ... άλλο το Πάσχα των Χριστιανών και άλλο των Ιουδαίων !
 

tomito

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
15 Μαΐ 2006
Μηνύματα
10.311
Κριτικές
3
Like
164
Πόντοι
166
Δηλαδή είχαμε εμείς οι Έλληνες μια λέξη η οποία τι σήμαινε?
Κάτι πρεπει να σήμαινε!
Μήπως είχαμε μια λέξη δλδ η οποία ΘΑ σήμαινε κάτι στο μέλλον?
Την είχαμε εφευρει πριν καθιερώσουμε την γιορτή?
Πρώτα βγάλαμε το όνομα και μετά αρχίσαμε να το εορτάζουμε δλδ
Και βγάλαμε το όνομα πριν κάν σταυρωθεί ο Ιησούς;!
Και πως ξέραμε ότι θα αναστηθεί εκ νεκρών;!
Μυστήρια πράγματα...

Ευαγγελος όλοι μπορούμε να κατάλαβουμε τι εννοεί.
Δημήτριος επίσης. Φίλιππος-Αλέξανδρος-Γεωργιος επίσης. Ελληνικότατα.
Πόσα άλλα παραδείγματα να θέσω?
Θωμάς-Πάσχα-Άννα-Μαρία-Γιάννης-Κωνσταντίνος-Παυλος-Μανώλης?
Τι σημαίνουν?
Σε απλά ελληνικά.Τι?
Αλληλούϊα?

 

gabadoo

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Μαρ 2007
Μηνύματα
10.664
Like
2
Πόντοι
166
Όσοι δεν θέλετε να μασάτε κουτόχορτο πηγαίντε να διαβάσετε τα Απόκρυφα και όχι τα Κανονικά.

 

 Προσωπικως,και μαλιστα απο την εμφυτη φιλομαθεια του χαρακτηρα μου,διαβαζω,οσο μπορω και τις δυο εκδοχες

 Οχι ομως με συγκριτικο πνευμα,αυτο του πιστου,που ψαχνει να βρει απτες αποδειξεις της Πιστης του(εξαλλου,οπως εχω πει και παλαιοτερα...μου εχει αποδειχτει Θεος..),αλλα με συμπληρωματικο βλεμμα,αυτο του Ιστορικου αν θες....Και καθολου δεν επηρεαζομαι στην Πιστη μου..Ισα-ισα


  Δεν αποκλειεται το ενδεχομενο,τα αποκρυφα να συμπληρωνουν με την πληθωρα των Ιστορικων τους αναφορων καποιες "γκριζες" σκιες των Κανονικων Ευαγγελιων..

  Εξαλλου ολα γραφτηκαν απο Πιστους Χριστιανους στην τελικη,και με στοχο να διαδωσουν την Διδασκαλια της Αγαπης του Χριστου..


 Και για να καταληξω...προτιμω το Δογμα (το οποιο δογμα..) ξεβρακωτο...

 Ειδικα αν προκειτο να ενδυθει το συγκεκριμενο κυρος της κυριας που μιλουσε για συνωστισμο...
 

tomito

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
15 Μαΐ 2006
Μηνύματα
10.311
Κριτικές
3
Like
164
Πόντοι
166
 Προσωπικως,και μαλιστα απο την εμφυτη φιλομαθεια του χαρακτηρα μου,διαβαζω,οσο μπορω και τις δυο εκδοχες

Δεν υπάρχουν δυο εκδοχές. Μπερδευτηκες.

 Οχι ομως με συγκριτικο πνευμα,αυτο του πιστου,που ψαχνει να βρει απτες αποδειξεις της Πιστης του(εξαλλου,οπως εχω πει και παλαιοτερα...μου εχει αποδειχτει Θεος..),αλλα με συμπληρωματικο βλεμμα,αυτο του Ιστορικου αν θες....Και καθολου δεν επηρεαζομαι στην Πιστη μου..Ισα-ισα
  Δεν αποκλειεται το ενδεχομενο,τα αποκρυφα να συμπληρωνουν με την πληθωρα των Ιστορικων τους αναφορων καποιες "γκριζες" σκιες των Κανονικων Ευαγγελιων..

Αν έψαχνες με το βλέμμα του Ιστορικού θα μπορούσες ενδεχομένως να έχεις καταλήξει και σε συμπεράσματα αρνητικά της πίστης σου θα μπορούσε κάποιος να σκεφτεί.
Πιστευεις ειλικρινά ότι θα μπορούσε αυτό να συμβεί;
Και γκρίζες σκιές δεν υπάρχουν σύμφωνα με την καθεστωτική άποψη.
Να προσέχουμε λίγο τι λέμε. Τα Κανονικά είναι γραμμένα απο τον Κύριο τον Θεό σας. Δεν επιδέχονται "γκριζαρίσματα"
 
Εξαλλου ολα γραφτηκαν απο Πιστους Χριστιανους στην τελικη,και με στοχο να διαδωσουν την Διδασκαλια της Αγαπης του Χριστου..

Δεν νομίζω ότι όλοι συμφωνούν σε αυτό. Προφανώς υπάρχουν πολλοί που υποστηρίζουν ότι είναι έργο του... Σατανα... (Αλήθεια τι να σημαίνει Σατανάς στα Ελληνικά?)

 Και για να καταληξω...προτιμω το Δογμα (το οποιο δογμα..) ξεβρακωτο...
 Ειδικα αν προκειτο να ενδυθει το συγκεκριμενο κυρος της κυριας που μιλουσε για συνωστισμο...

Δυστυχώς αυτό είναι το κύρος των ελλήνων πανεπιστημιακών. Ανύπαρκτοι εκτός Ελλάδος.
Εκτός αν είναι να προωθήσουν συμφέροντα γνωστών-αγνώστων κύκλων
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom