Επισκέπτης
Αγαπητέ Δημήτριε,
Καίτοι ο λόγος σου είναι μεστός και συγκαταβατικός, χρησιμοποιείς μερικές λέξεις που κατακρημνίζουν κάθε γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ μας. Οποτεδήποτε ακούω σύνθετο της λέξεως "δόγμα" βγάζω καλόγερους στα οπίσθιά μου.
Οσο για την Καινή και την Παλαιά Διαθήκη, η μεγάλη συνεισφορά του Ιησού και κατ επέκταση του Χριστιανισμού είναι η αποκαθήλωση του εκδικητικού, αιμοσταγή, αιμοδιψή Θεού των Εβραίων και την μετατροπή του στον ήπιο, συγχωρητικό, συγκαταβατικό και ειρηνικό Θεό του Χριστιανισμού. Τώρα μόνο εσύ μπορείς να εξηγήσεις πώς ο Ιησούς της Καινής Διαθήκης που εστάλη για να μας γλιτώσει από τα αμαρτήματά μας θυσιάζοντας εαυτόν κρύπτεται στις περίπου 2 εκατομμύρια εκτελέσεις απίστων από το Θεό της Παλαιάς Διαθήκης.
Φίλε μου ,
Σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα με τη χρήση ορισμένων θρησκευτικών εννοιών (όπως ο όρος Δόγμα) να θέσω σε κίνδυνο την υγεία σου. Γι αυτό και σπεύδω να αντικαταστήσω τη συγκεκριμένη λέξη με τον όρο «διδασκαλία».
Σύμφωνα λοιπόν με την Ορθόδοξη διδασκαλία :" Η Καινή Διαθήκη εις την Παλαιάν κρύπτεται και η Παλαιά Διαθήκη εις την Καινήν φανερούται ".
Είναι έννοιες … δύσκολα κατανοητές από όσους δεν γνωρίζουν σφαιρικά τα πιστεύματα της Εκκλησίας και γι αυτό και απέφυγα σε προηγούμενο πόστ μου να ερμηνεύσω την εν λόγω ρήση του Ιερού Αυγουστίνου.
Επειδή όμως μου το ζητάς , θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω το γιατί δεν υπάρχει «κακός Θεός της Παλαιάς» και «καλός Θεός της Καινής» Διαθήκης … αλλά ο ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ Θεός και των 2 Διαθηκών.
Δεν είσαι ο πρώτος φίλε μου που διατυπώνει μία τέτοια άποψη. Πρώτοι τη διατύπωσαν οι Γνωστικοί φιλόσοφοι. Η διδασκαλία λοιπόν του Γνωστικισμού αποτελείται από ένα κράμα μυθολογίας, και εθνικής θεολογίας των ελληνιστικών χρόνων που παρουσιάζει τον Δημιουργό Θεο σαν έναν κατώτερο Θεο, τον οποίο ταύτιζαν κιόλας με το Θεο της Παλαιάς Διαθήκης και που ονόμαζαν κακό Θεο. Ο καλός Θεός, ήταν αυτός της Καινής Διαθήκης.
Ο Μαρκίων (ένας από τούς πιο γνωστούς και σημαντικούς υποστηρικτές του Γνωστικισμού) ασπάστηκε τη θεωρία περί υπάρξεως δύο αντίθετων θεών καλού και κακού, δημιούργησε δικό του "ευαγγέλιο" (πρόκειται για τον περίφημο κανόνα της Καινής Διαθήκης του Μαρκίωνα ) απορρίπτοντας εντελώς την Παλαιά Διαθήκη και επιλέγοντας κάποια από τα βιβλία της Καινής, προσθέτοντας δε πολλές δικές του θεωρίες.
Άλλοι που πολέμησαν και απέρριψαν την Π.Δ. ήταν οι Μανιχαίοι . Ο Μανιχαισμός απέρριπτε την Π.Δ. κυρίως εξ αιτίας του αντιεβραϊκού του πνεύματος, αλλά και επειδή πίστευε ότι ο θεός της Π.Δ. είναι "κακός θεός" και "κακός Δημιουργός" και είναι η αιτία και αρχή του κακού στη γη και στούς ανθρώπους.
Και οι μεν και οι δε βέβαια καταδικάστηκαν από την Ορθόδοξη Εκκλησία ως αιρετικοί.
Στα νεωτέρα χρόνια εχθροί της Π.Δ. υπήρξαν οι άθεοι διαφωτιστές, με αρχηγό τον Βολταίρο, καθώς και διάφοροι Προτεστάντες Γερμανοί θεολόγοι.
Τέλος, λίγο μετά την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία … ξεκίνησε ένας πόλεμος εναντίον της Π.Δ. …(Γνωστός για τον Αντιεβραϊσμό του ο Αδόλφος)
Αφού σου ανέφερα φίλε μου το ποιοί σε πρόλαβαν χρονικά (στη διατύπωση της ίδιας με εσένα θεωρίας), ήρθε η ώρα να σου παραθέσω και ορισμένα χωρία της Καινής Διαθήκης, από τα οποία εμφαίνεται η σύνδεση της Παλαιάς με την Καινή Διαθήκη :
1. "Μη νομίσητε ότι ήλθον καταλύσαι τον νόμον και τούς προφήτας• ουκ ήλθον καταλύσαι, αλλά πληρώσαι." (Ματθ. ε, 17)
2. "Ηκούσατε ότι ερρέθη τοις αρχαίοις, ου μοιχεύσεις• Εγώ δε λέγω υμίν ότι πας ο βλέπων γυναίκα προς το επιθυμήσαι αυτήν ήδη εμοίχευσεν αυτήν εν τη καρδία αυτού" (Ματθ. ε’, 27-28).
3. "Πλανάσθε μη ειδότες τας Γραφάς..." (Ματθ. κβ’, 29).
4. "Ηκούσατε ότι ερρέθη τοις αρχαίοις, ου φονεύσεις• ος δ’ αν φονεύση, ένοχος έσται τη κρίσει. Εγώ δε λέγω υμίν ότι πας ο οργιζόμενος τω αδελφώ αυτού εική ένοχος έσται τη κρίσει•" (Ματθ. ε’, 21-22).
5."Ηκούσατε ότι ερρέθη τοις αρχαίοις, ου μοιχεύσεις• Εγώ δε λέγω υμίν ότι πας ο βλέπων γυναίκα προς το επιθυμήσαι αυτήν ήδη εμοίχευσεν αυτήν εν τη καρδία αυτού" (Ματθ. ε’, 27-28).
6."Ηκούσατε ότι ερρέθη, οφθαλμόν αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος. Εγώ δε λέγω υμίν μη αντιστήναι τω πονηρώ• αλλ’ όστις σε ραπίσει επί την δεξιάν σιαγόνα, στρέψον αυτώ και την άλλην•" (Ματθ. ε’, 38-39).
7."Ηκούσατε ότι ερρέθη, αγαπήσεις τον πλησίον σου και μισήσεις τον εχθρόν σου. Εγώ δε λέγω υμίν, αγαπάτε τούς εχθρούς υμών, ευλογείτε τούς καταρωμένους υμάς, καλώς ποιείτε τούς μισούσιν υμάς και προσεύχεσθε υπέρ των επηρεαζόντων υμάς και διωκόντων υμάς" (Ματθ. ε’, 43-44).
8. "Και συν αυτώ σταυρούσι δύο ληστάς, ένα εκ δεξιών και ένα εξ ευωνύμων αυτού. και επληρώθη η γραφή η λέγουσα• (δια του Προφήτου Ησαΐα νγ’,12) και μετά ανόμων ελογίσθη" (Μαρκ. ιε, 28)
Φίλε μου. Τα χωρία που σου παρέθεσα είναι ελάχιστα από τα πολλά που μαρτυρούν τη σύνδεση Παλαιάς και Καινής Διαθήκης. Δεν έχω το χρόνο δυστυχώς να στα αναλύσω ένα ένα. Αν θές ,συμβουλέψου κάποιον θεολόγο…
Ως προς τα εγκλήματα που αναφέρεις, έχω να σε πληροφορήσω πως η Παλαιά Διαθήκη , εκτός από Υψίστου σημασίας Θεολογικό έργο, αποτελεί παράλληλα και την ιστορία του Εβραικού λαού. Γι αυτό και αναφέρονται μέσα σε αυτήν και πολλά περιττά πράγματα (όπως φόνοι κτλ). Για παράδειγμα, τα βιβλία την Βασιλειών … είναι μόνο Ιστορία. Καμία Θεολογική αξία… Είναι όμως συνδετικός κρίκος για την Καινή … που ακολουθεί , γι αυτό και δεν μπορούν να παραληφθούν .
Το ξέρω … δεν είναι χώρος για τέτοιου είδους διαλέξεις εδώ … αλλά ίσως κάποιοι εδώ μέσα να ενδιαφέρονται να μάθουν κάτι παραπάνω … ή και να θέλουν να αποφύγουν την αίρεση …
Κλείνω με την εξής φράση (για όσους λένε πίστευε και μη ερεύνα…):
"Πλανάσθε μή ειδότες τας Γραφάς, μηδέ τας δυνάμεις αυτών …
Ερευνάτε τας Γραφάς, ότι αυταί εισίν αι μαρτυρούσαι περί εμού." ...
Σε ευχαριστώ που με άκουσες,
Δημήτρης
Υ.Γ : Ζητώ συγνώμη Σταύρο , αλλά αυτή τη φορά δεν απευθύνομαι σε εσένα για να θυμώσεις ...