Δια της τεθλασμενης και παρα τα καποια λαθη και τα γνωστα του εθνικοαρλουμποκολληματα το σχολιο του str8(πιο σωστα:το σχολιο ΑΠΟ τον str8...)με επιβεβαιωνει.
Στημενη και αναθρεμενη απο το Ελληνικο Κρατος η δεξια αντιδραση στην Θεσσαλονικη,αφου υπηρχε......
Η δράση φέρνει αντίδραση Υπερποντικέ...
Και όταν θέλουν να κάνουν τον τόπο σου είτε πειραματόζωο σε διεθνιστικά πειράματα είτε σλαυική επαρχία, αντιδράς, ενίοτε και απότομα και ίσως υπερβολικά...
και γιατι οι Εβραιοι ηταν Σεφαρδιτες,και ισως οχι τοσο πατριωτες(ασε που ηταν κομουνια...).
Αλλα για αυτο φροντισαν οι προισταμενοι του Γιοσμα το'43...Ας ειναι καλα οι ανθρωποι...
Δικό σου το σχόλιο, δικιά σου και η γνώμη...
Η πλειοψηφία των ελλήνων πάντως ΔΕΝ είχε καμια σχέση με το γιόσμα...
Και αυτό που συνέβη στους εβραίους της θεσσαλονικής έλάχιστη σχέση έχει με τον αντισημιτσιμό κάποιων κολλημένων ελληνορθόδοξων....
Παραθέτω από wikipedia:
During World War II, Greece was conquered by Nazi Germany and occupied by the Axis powers. 12, 898 Greek Jews fought in the Greek army, one of the best-known amongst them being Colonel Mordechai Frizis, in a force which first successfully repelled the Italian Army, but was later overwhelmed by German forces.[8] 86% of the Greek Jews, especially those in the areas occupied by Nazi Germany and Bulgaria, were murdered despite efforts by the Greek Orthodox Church hierarchy and many individual Christian Greeks to shelter Jews. Although the Germans and Bulgarians[16] deported a great number of Greek Jews, others were successfully hidden by their Greek neighbours.
On July 11, 1942, the Jews of Thessaloniki were rounded up in preparation for deportation to the German camps. The community paid a fee of 2.5 billion drachmas for their freedom, the effect of which was only to delay deportation until the following March. 46,091 people were sent to Auschwitz. 1,950 returned[2] to find most of their sixty synagogues and schools destroyed.[15] Many survivors emigrated to Israel and the United States.[2] Today the Jewish population of Thessaloniki numbers roughly 1,000, and maintains two synagogues.[15]
Και επίσης από
Ένας από τους θρησκευτικούς ηγέτες που αντιστάθηκαν στις εκτοπίσεις των Εβραίων προς τα στρατόπεδα ήταν ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Γεννάδιος, ο οποίος επανειλημμένα ανέλαβε πρωτοβουλίες για την παρεμπόδισή τους. Ο Γεννάδιος κατέβαλε προσπάθειες να διασωθούν οι εκχριστιανισθέντες Εβραίοι της Θεσσαλονίκης και όσοι διέθεταν πλαστές βεβαιώσεις βάπτισης[10]. Αξιομνημόνευτη υπήρξε, κατ΄ εξοχήν, η επίσημη επιστολή διαμαρτυρίας που υπεγράφη στην Αθήνα στις 23 Μαρτίου 1943 από τον αρχιεπίσκοπο Δαμασκηνό και 27 ηγετικά μέλη πολιτιστικών, ακαδημαϊκών και επαγγελματικών οργανώσεων. Το κείμενο ήταν γραμμένο σε ιδιαίτερα αιχμηρή γλώσσα και τόνιζε τους αδιάρρηκτους δεσμούς μεταξύ Χριστιανών και Εβραίων, αποκαλώντας τους από κοινού «Έλληνες» χωρίς διάκριση. Το εν λόγω κείμενο είναι μοναδικό στο είδος του σε ολόκληρη την υπό κατοχή Ευρώπη ως προς τον χαρακτήρα, το περιεχόμενο και τον σκοπό.
Σημαντική, επίσης, ήταν η συνεισφορά του Γενικού Προξένου της Ιταλίας Γκουέλφο Ζαμπόνι (Guelfo Zamboni), ο οποίος εφοδίασε με πλαστά πιστοποιητικά ιθαγένειας περίπου 300 Εβραίους της Θεσσαλονίκης, επιτρέποντάς τους έτσι να καταφύγουν στην ιταλική ζώνη κατοχής στην Αθήνα[11].
Δυστυχώς, όπως και σε άλλες χώρες, η εσφαλμένη πληροφόρηση και ο εφησυχασμός έδωσαν στις εβραϊκές κοινότητες των αρχών τού 1940 μια ψευδαίσθηση ασφαλείας. Στην Θεσσαλονίκη, μία από τις κοινότητες με το μεγαλύτερο εβραϊκό στοιχείο, οι κάτοικοί της επέδειξαν παθητική και αδιάφορη στάση έναντι της εφαρμογής της Τελικής Λύσης[12]. Ως αποτέλεσμα, ο κίνδυνος της εκτόπισης και της γενοκτονίας στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως αρχικώς αντιμετωπίστηκε με δυσπιστία από τους Εβραίους στην Ελλάδα — ακόμη και από τα ηγετικά μέλη τής κοινότητας.
Μετά την κατάρρευση του φασιστικού καθεστώτος στην Ιταλία το 1943, η Κέρκυρα πέρασε στον έλεγχο της ναζιστικής Γερμανίας. Ο τότε δήμαρχος συνεργάστηκε με τις αρχές κατοχής και συνέβαλε στην υιοθέτηση και εφαρμογή διαφόρων αντισημιτικών νόμων υπό την κατεύθυνση της ναζιστικής διακυβέρνησης[13]. Στις αρχές τού Ιουνίου 1944, ενώ οι Σύμμαχοι βομβάρδιζαν την Κέρκυρα με σκοπό τον αντιπερισπασμό για την απόβαση στη Νορμανδία, η Γκεστάπο περικύκλωσε τους Εβραίους τής πόλεως, τους έθεσε υπό προσωρινή κράτηση στο Παλαιό Φρούριο και στις 10 Ιουνίου τους εκτόπισε στο Άουσβιτς, από όπου ελάχιστοι επιβίωσαν. Εντούτοις, περίπου διακόσιοι από τους 2.000 Εβραίους τού νησιού, οι οποίοι διέφυγαν την περικύκλωση, βρήκαν καταφύγιο στους χριστιανούς γείτονές τους και κρύφτηκαν εκεί. Είναι αξιοσημείωτο ότι μέχρι σήμερα μία από τις κύριες συνοικίες τής παλαιάς πόλης ονομάζεται Εβραϊκή σε αναγνώριση της συμμετοχής και συνεχούς παρουσίας των Εβραίων στην πόλη τής Κέρκυρας. Η Συναγωγή τής συνοικίας αυτής παραμένει ενεργός και λειτουργεί με περίπου 65 μέλη[14].
Οι 275 Εβραίοι τής Ζακύνθου, ωστόσο, επέζησαν από το Ολοκαύτωμα. Όταν οι γερμανικές αρχές κατοχής διέταξαν γραπτώς τον δήμαρχο να τους παραδώσει κατάλογο με τα ονόματα των Εβραίων του νησιού, ο μητροπολίτης Χρυσόστομος επέστρεψε τη διαταγή στους Γερμανούς με δύο ονόματα: το δικό του και του δημάρχου. Ο πληθυσμός τού νησιού προσέφερε καταφύγιο σε κάθε μέλος τής εβραϊκής κοινότητας. Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1953, όταν το νησί υπέστη καταστροφές από σεισμό, η πρώτη χορηγία βοήθειας ήλθε από το κράτος τού Ισραήλ συνοδευόμενη από το εξής μήνυμα: «Οι Εβραίοι τής Ζακύνθου δεν λησμόνησαν ποτέ τον Δήμαρχο και τον αγαπητό τους Επίσκοπο, καθώς και όσα έκαναν για εμάς»[15].