Αυτό (δηλαδή αν απάντησες σε ειρωνικό κατά την εκτιμήση σου σχόλιο ή όχι) δεν αλλάζει το γεγονός που ανέφερα: τα bold και οι μεγάλοι χαρακτήρες δεν απαντούν σε όποια ειρωνεία.
Διαφωνώ !
Διαφορετικά η γραφή μας δε θα ειχε κεφαλαία και μικρά γράμματα, επιφωνήματα, σημεία στιξης κτλ.
Και σίγουρα δε θα χρησιμοποιούσαμε διαφορετικές γραμματοσειρές !
Όλα αυτά προσπαθούν να αναπληρώσουν την αδυναμία του γραπτού λόγου να είναι τόσο παραστατικός και σαφής ως προς το περιεχόμενο και τα νοήματά του, πολλές φορές, όσο ο προφορικός λόγος, σε μια προσωπο με πρόσωπο συνομιλία !
Έτσι το μπολντάρισμα κι οι μεγάλοι χαρακτήρες στη συγκεκριμένη περιπτωση έδειχναν την έμφαση που ήθελα να δώσω.
Το ποστ μπορεί να μην απευθύνονταν σε εσένα αλλά σε ένα δημόσιο φόρουμ όλα είναι ανοιχτά στην κριτική.
Σωστά !
Όμως το να μου μιλάς ειρωνικά τη στιγμή που δεν με ξέρεις δεν το θεωρω καλή συμπεριφορά !
Και για να το θεσω διαφορετικά, μου αρέσουν το πνεύμα και τα πειραγματα κάθε ειδους, αρκεί να διαπιστώνω ότι ο άλλος είναι καλοπροαίρετος. Δεν το είδα στη συγκεκριμενη περιπτωση και γιαυτο αντεδρασα ετσι.
Αλλά ακόμα και αν πρεσβεύεις την tête-à-tête συνομιλία δεν κατανοώ γιατί τότε επεμβαίνεις στην δική μου συζήτηση με τον πορνόπαπο. Και μάλιστα χρησιμοποιείς τα (υποτιθέμενα) ερωτήματα του.
Στη συγκεκριμένη συζήτηση για το Μαρξ μετειχαμε κι αλλοι. Ο ΠΠ θεώρησε, πιθανολογώ, ότι απορρίπταμε συλλήβδην το Μαρξισμό σαν ανάλυση και μας προκάλεσε να τοποθετηθούμε.
Εγω τοποθετηθηκα, αλλά έχασα τη συνέχεια γιατί ...υπερασπιζόμουν το θείο Μαρξ και σε άλλα νήματα !
Τέλος, Ράφμαν και Σκορπιός δεν είναι τα ίδια πρόσωπα. Παρόλο που μερικές φορές ο Σκορπίνος μας ποστάρει μέσω του Ράφμαν.
Δε με απασχολεί η ταυτοτητα του ατόμου, αλλά οι απαράδεκτες ιδέες του κι η χυδαιότητά του !
Ώπα, μεγάλες κουβέντες. Τώρα η Ιστορία, ως Χεγκελιανό φάντασμα είναι με το μέρος σου.
Αλλά τώρα υποπίπτεις και εσύ σε ένα μαρξιστικό αμάρτημα πρώτου μεγέθους. Νάτο το φάντασμα του λαού: δεν υπάρχουν διαφορετικές τάξεις μέσα στον λαό; Υπάρχει μία ενιαία λαϊκή εξουσία;
Και τσπα γιατί δεν χρησιμοποιείς την λέξη προλεταριάτο;
Δεν είπα μεγάλη κουβέντα-κάθε άλλο ! Έκανα μια οφθαλμοφανή διαπίστωση : κάθε ιστορική περίοδος έχει μια άρχουσα τάξη η οποία εκμεταλλεύεται τα υποδεέστερα κοινωνικά στρώματα. Κι εξαρτάται από το πόσο δυναμικά θα αντιδράσουν τα αδύνατα αυτά στρώματα, το πόση "ελευθερία" για τον εαυτό τους θα εξασφαλίσουν !
Φυσικά και υπάρχουν ενδιάμεσες τάξεις ανάμεσα στους καπιταλιστές και το λούμπεν προλεταριάτο ! (...άντε για να χρησιμοποιήσω και τον ορο ...προλεταριάτο).
Η πιο χαρακτηριστική τάξη είναι αυτή των μικρομεσαίων αστών. Αυτή συνήθως παίζει το παιχνίδι της εξουσίας και παίρνει συνηθως την πλευρά του κεφαλαίου (ή των φασιστικών κινημάτων) στις κοινωνικές συγκρούσεις. Ο λόγος είναι γιατί :
- αφενός αγωνίζονται για να μην "πέσουν" κοινωνικά στην τάξη των εξαθλιωμένων υποαμοιβόμενων προλετάριων. Οπότε και θα πρέπει να "γλειφουν" το χέρι του αφεντικού που τους ταϊζει και να παλεύουν για την επιτευξη του πχ Αμερικάνικου ονείρου.
- κι αφετερου έχουν αποδεχτεί την υπαρξη των κοινωνικών τάξεων. Απλά αντί να αγωνίζονται να τις καταργήσουν, οι μικροαστοί προσπαθούν να ανέβουν αυτην την κλίμακα των τάξεων.
Τώρα αν το ο επιθετικός προσδιορισμός συνταγματική και φιλελεύθερη περιορίζει την έννοια της δημοκρατίας είναι δικό σου συμπέρασμα.
Κάθε επιθετικός προσδιορισμός δημιουργεί αυτόματα κι ένα υποσύνολο !
Έτσι πχ υπάρχουν τα άλογα σαν σύνολο, αλλά αν μιλήσεις για πράσινα άλογα, αμέσως αναφέρεσαι σ' ένα τμημα του συνόλου κι οχι σ' ολα τα αλογα !
Και τέλος πάντων πως εκφράζεται σε πολιτικό επίπεδο η άμεση λαϊκή εξουσία;;
Μα, φυσικά ...άμεσα !
Αυτό ήταν σχετικά ευκολότερο στις ολιγάριθμες πολεις - κράτη της Αρχαίας Ελλάδας και Ιταλίας γιαυτό και δημιουργηθηκε η δημοκρατια σαν ιδεα.
Είναι πολύ δυσκολότερο σε μεγαλύτερους πληθυσμούς και πολυεθνικά κρατη.
Ένα καλο παραδειγμα σημερα είναι η τοπικη αυτοδιοίκηση.
Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι η ενέργεια των κατοίκων της Λήμνου να μην αφήσουν την ΥΠΕΣΔΑ να πατήσει καν πόσδι στο νησί αποτελεί ένα κάλλιστο παράδειγμα "άμεσης λαϊκής εξουσίας". Συμφωνείς ή διαφωνείς;
Αυτό είναι απλή ...αναρχία ή αντίσταση κατά της αρχής ή καλύτερα μινιόν/soft επανασταση !
Οι κάτοικοι της Λήμνου σαν πολιτες της Ελλάδας υπόκεινται στα ιδια δικαιώματα κι υποχρεώσεις με τους υπόλοιπους Ελληνες πολίτες. Τα ψήφισαν δια των αντιπροσωπων τους στη βουλη-συνεπώς οφείλουν να παίξουν με αυτούς τους κανόνες !
Όταν λοιπόν οι μηχανισμοί του Ελληνικού κρατους παρεμποδίζονται με παρανομο τροπο απο την ασκηση του καθηκοντός τους τότε αυτο δεν είναι αμεση λαικη εξουσία.
Ο πολίτης της Λημνου λοιπόν, οφείλει να αγωνιστεί με τα συνταγματικά του μέσα για να βελτιώσει τη λειτουργια του κράτους κι οχι να παρακωλύει επιλεκτικά και παράνομα τους θεσμούς του κράτους, όποτε θιγεται μονο το δικό του, κακως εννοούμενο, συμφερον!
Και πως το πανίσχυρο αστικό κράτος και η αστική τάξη του οποίου όργανο αποτελεί πως ανέχονται τέτοιες συμπεριφορές;
Elementary my dear Watson !
Χμ... Μόλις τσακώσω το ψαράκι/ψαρούκλα με τ' αγκίστρι μου, δεν αρχίζω να το τραβάω βίαια προς τα πάνω για να το ανεβάσω στη βαρκα μου, γιατι τ'αγκιστρι θα σκισει το λεπτό χείλος του και θα το χάσω !
Όσο νοιώθω ότι το ψαρι με κοντράρει και "κάνει κεφάλι" προς το βυθό, εγώ του αμολάω πετονιά...Όταν νοιώθω ότι αυτό κουράζεται και σταματά για να πάρει δυνάμεις, εγώ μαζεύω αμεσως με μαλακες κινησεις την πετονια κοκ
Κάποια στιγμή το ψαράκι θα "σκάσει" από τη μάταιη προσπάθειά του κι εγώ θα το ανεβάσω στη βάρκα μου...
Μην ανησυχείς. Υπάρχουν και άλλοι ευφυείς διανοητές και δεν σε έβαλα μαζί τους.
Για παράδειγμα, ο Weber, ο Durkheim ή ο Schumpeter. Ή αν θέλεις ακόμη και ο Lévi-Strauss (λευτεριά στον Κλώνο).
Προτιμώ τους Ενγκελς και Λένιν, αν δε σε πειράζει...
Έκαναν μεγαλύτερο ...ντόρο αλλωστε !
Δημοψηφίσματα μπορεί να μην έγιναν αλλά στην Ισπανία ο Αθνάρ πήγε σπίτι του για τον κύριο λόγο ότι η Ισπανία συμμετείχε στον πόλεμο του Ιράκ. Και επειδή κάποια άσχετη παπαριά θα βρεις να μου πεις σου θυμίζω ότι μία από τις πρώτες ενέργειες τη κυβέρνησης Θαπατέρο ήταν να αποσύρει τις Ισπανικές ένοπλες δυνάμεις από το Ιρακ.
Αγαπητέ συνομιλητή μου, η λέξη ...παπαριά δεν ταιριάζει στο ψευτοδιανοουμενίστικο υφάκι που λανσάρεις.
Από την παραβολή με το ψαρακι θα επρεπε να καταλάβεις ότι μιλάω τα ...λιμανίσια καλύτερα από σένα.
Επιμένω ομως, σε ένα φορουμ αγνώστων να μην προσβάλλω πρώτος τους άλλους, αν δεν προσπαθησουν αυτοι να με μειωσουν προσωπικα.
Τώρα, στην κουβεντα μας πάλι...
Μου ανέφερες ένα παραδειγμα που ενισχύει τη θέση μου.
Δημοψηφίσματα δεν εγιναν και συνηθως δεν γινονται για τα ουσιωδη θεματα που αφορούν το Κεφάλαιο.
Όλα τα υπόλοιπα είναι εξαιρέσεις στον κανόνα.
Τώρα όσον αφορά τον Αθνάρ, νομίζω ότι πολιτικά του κόστισε κι ο ατυχής χειρισμός της βομβιστικής επίθεσης στα τρενα.
Ο ...φίλος μας ο Θαπατερο έκανε δημοψήφισμα για την επιστροφή των Ισπανων απο το Ιρακ ;
Ή πάλι αυτός αποφάσισε εν ονοματι του λαου ;
Τώρα κατ' εσέ αυτό δεν είναι παράδειγμα δημοκρατίας. Είναι παράδειγμα του πως η Ισπανική αστική τάξη και οι καπιταλιστές χειραγωγούν την λαϊκή θέληση.
Συ είπας !...
Τώρα για το ΕΣΥ στις ΗΠΑ δεν θα μπω στον κόπο να το συζητήσω. Το θέμα είναι τεράστιο.
Κι όμως τόσο απλό !!!
Οι Αμερικανοί "έχουν" δισεκατομμυρια δολλαρίων πχ
- για να στηρίξουν τις ληστρικές τράπεζες και τα bonus των μεγαλων στελεχων,
- για τους πολεμους στο Ιρακ, Αφγανισταν, Βιετναμ, Κορεα κι όλες τις αλλες περιπτώσεις ανάμειξης ή υποστηριξης διεφθαρμένων καθεστωτων
κοκ
...αλλά δεν έχουν χρήματα για εθνικό σύστημα υγείας !!! Αλήθεια, το Sicko το είδες ;;;
Παρά την αφελή (;) προπαγάνδα του στο τέλος ("...αδέρφια μας Αμερικανοί πυροσβέστες..."), νομίζω ότι περιγράφει πολύ γλαφυρά τι γίνεται στην Αμερική με την ιδιωτική ασφάλιση/υγεία.
Αχά, ώστε τώρα οι σημερινές τεχνολογικές συνθήκες είναι αποδεκτές;;;
Παρόλο που αποτελούν δημιουργήματα του καπιταλισμού και της αστικής δημοκρατίας;
Η πρόοδος κι η τεχνολογία είναι πάντα ευπρόσδεκτες, are you serious ????
Και φυσικά αποτελούν επίτευγμα των επιστημόνων, φιλοσόφων,διανοούμενων, νομικών, καλλιτεχνων κοκ
Απλο παραδειγμα :
Ο καπιτάλας τώρα, στείβει τον σχιστομάτη στην Ασία για μια κουπα ρυζι τη μέρα, για να σου πουλησει το iphone πχ 600 ευρώ το τεμάχιο. Σε 6 μήνες πχ θα σου έχει έτοιμο το iphone 2, παλι για πχ 600ευρώ με κάτι ψιλοδιαφορές στο design κι ενα δυο λειτουργιες παραπάνω.
Κι όλο το μαρκετινγκ φυσικά θα σε ψήσει οτι τωρα σου χρειαζεται το νεο τηλεφωνακι κοκ. Κάθε 6 μήνες θα σου πουλαει κομματι-κομματι την τεχνολογία και φυσικά για χαρη του υπερογκου κερδους του.
Αν του γουσταρει ή βρει φτηνοτερα εργατικα χερια αλλού, θα κλεισει το εργοστασιο κι ας λιμοκτονήσει ο κινεζακος. Αρκεί ένας μαυρούλης να του κάνει φτηνοτερα τη δουλεια!
Καταλαβες τωρα, τι σημαίνει καπιταλισμός και κατοχη των μέσων παραγωγής ;
Και πως οι σημερινές κοινωνικές συνθήκες συμφιλιώνονται με την κοινωνία των αρίστων που εσύ οραματίζεσαι (λέμε τώρα, τα έχεις λίγο σαλάτα).
Δεν οραματίζομαι κοινωνια αρίστων, αυτό είναι δικό σου αυθαιρετο συμπερασμα. Εγώ ανεφερα ένα γνωστο παράδειγμα κοινωνικής οργάνωσης.
Η σαλάτα είναι ένα υπέροχο πιάτο, που κρύβει τη μαγεία της στην επιδεξια χρησιμοποιηση/μίξη πολλων απλων υλικών. Θα έλεγα ότι είναι ένα άριστο παραδειγμα της αξίας της σύνθεσης ιδεών.
Μου κάνεις συνεχώς κομπλιμέντα κι ομως κατα βάθος νοιώθω ότι δε με συμπαθείς...γιατί άραγε ;
Μπα, ο ΠΠ διατείνονταν ότι το μόνο μεθοδολογικό για να εξηγηθεί η παρούσα οικονομική κρίση είναι η Μαρξιστική οικονομική θεωρία. Υπερσυσσώρευση δηλαδή.
Και καθαρίσαμε.
Με την άδεια του, υποθέτω, θα ...τσιταρω τον περσονα (σε δική μου ελευθερη αποδοση...): Όσο τα λαμόγια έκαναν λεφτά και μπίζνες με ...φούσκες και χρηματιστηριακές απάτες, ο Φιλελευθερισμός ήταν στη μόδα κι όλοι οι αλλοι για φτύσιμο.
Τώρα που βάρεσαν τα κανόνια και ήρθε η ωρα της πληρωμής, ξαφνικά θυμηθηκαμε το Κράτος....
Τέλος να σε ρωτήσω όμως: αν σε μία κοινωνία, σε μία χώρα, κάποια ιστορική στιγμή, δεν υφίστανται οι 5 συνθήκες που εσύ έθεσες (κεφάλαιο, τάξεις, μισθωτή εργασία, υπεραξία και κάτι άλλα ψιλά που βαριέμαι τώρα να ανατρέχω) σημαίνει ότι θα υπάρχει και Δημοκρατία; Δημοκρατία όπως την όρισες εσύ, ως "άμεση λαϊκή εξουσία";
Όχι απαραίτητα ! Αλλά πάλι ...βαριέμαι να σου το εξηγώ ...
Με άλλα λόγια: Ποιά είναι η αναγκαία και ικανή συνθήκη για να υπάρχει Δημοκρατία σε μία κοινωνία.
- Παιδεία των πολιτων
- Ισότητα ευκαιριών
- ελευθερη πρόσβαση στα μεσα παραγωγής
- ενεργειακή απεξαρτηση με τη βοηθεια των ανανεωσιμων πηγων ενεργειας
- Ψαλιδι στην ασυδοσία των ισχυρών
Ξεκίνα για αρχή με αυτά...