Το ...μπολντάρισμα πήγαινε στον ειρωνικό σου τόνο που διέκρινα στα σχόλια που έκανες για ένα ποστ μου που δεν απευθυνόταν σε σενα !
Ο Σκορπιός έβριζε, εσύ ειρωνεύτηκες... κανένα από τα δύο δε μου αρέσει !
Για το τι κατάλαβαν ο/οι Σκορπιός/κατσαριδα/ραφι/δηλητηριος έχω σοβαρες αμφιβολίες !
Αυτό (δηλαδή αν απάντησες σε ειρωνικό κατά την εκτιμήση σου σχόλιο ή όχι) δεν αλλάζει το γεγονός που ανέφερα: τα bold και οι μεγάλοι χαρακτήρες δεν απαντούν σε όποια ειρωνεία.
Το ποστ μπορεί να μην απευθύνονταν σε εσένα αλλά σε ένα δημόσιο φόρουμ όλα είναι ανοιχτά στην κριτική.
Αλλά ακόμα και αν πρεσβεύεις την tête-à-tête συνομιλία δεν κατανοώ γιατί τότε επεμβαίνεις στην δική μου συζήτηση με τον πορνόπαπο. Και μάλιστα χρησιμοποιείς τα (υποτιθέμενα) ερωτήματα του.
Τέλος, Ράφμαν και Σκορπιός δεν είναι τα ίδια πρόσωπα. Παρόλο που μερικές φορές ο Σκορπίνος μας ποστάρει μέσω του Ράφμαν.
Νομίζω ότι η ιστορία έχει απαντήσει στο ερώτημα σου.
Όσο υπάρχει μια ισχυρή τάξη που έχει τα μέσα και τη θέληση, αυτή αυτομάτως περιορίζει την ελευθερία του λαού προς ιδιον οφελος και η λέξη δημοκρατία αποκτά διακοσμητικό χαρακτήρα !
Οποιονδήποτε επιθετικό προσδιορισμό βάλεις εμπρός από τη δημοκρατία, αμέσως την περιορίζεις απο την αρχική ευρεία της έννοια : της άμεσης λαϊκης εξουσίας.
Ώπα, μεγάλες κουβέντες. Τώρα η Ιστορία, ως Χεγκελιανό φάντασμα είναι με το μέρος σου.
Αλλά τώρα υποπίπτεις και εσύ σε ένα μαρξιστικό αμάρτημα πρώτου μεγέθους. Νάτο το φάντασμα του λαού: δεν υπάρχουν διαφορετικές τάξεις μέσα στον λαό; Υπάρχει μία ενιαία λαϊκή εξουσία;
Και τσπα γιατί δεν χρησιμοποιείς την λέξη προλεταριάτο;
Τώρα αν το ο επιθετικός προσδιορισμός συνταγματική και φιλελεύθερη περιορίζει την έννοια της δημοκρατίας είναι δικό σου συμπέρασμα. Και τέλος πάντων πως εκφράζεται σε πολιτικό επίπεδο η άμεση λαϊκή εξουσία;;
Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι η ενέργεια των κατοίκων της Λήμνου να μην αφήσουν την ΥΠΕΣΔΑ να πατήσει καν πόσδι στο νησί αποτελεί ένα κάλλιστο παράδειγμα "άμεσης λαϊκής εξουσίας". Συμφωνείς ή διαφωνείς;
Και πως το πανίσχυρο αστικό κράτος και η αστική τάξη του οποίου όργανο αποτελεί πως ανέχονται τέτοιες συμπεριφορές;
Το ότι με βάζεις στην ίδια σειρά με τους Ένγκελς και Λένιν δεν το θεωρώ άλλη μια ειρωνία απο μέρους σου, αλλά τιμή, γιατί οι άνθρωποι αυτοί αν μη τι άλλο ήταν ευφυείς !
Μην ανησυχείς. Υπάρχουν και άλλοι ευφυείς διανοητές και δεν σε έβαλα μαζί τους.
Για παράδειγμα, ο Weber, ο Durkheim ή ο Schumpeter. Ή αν θέλεις ακόμη και ο Lévi-Strauss (λευτεριά στον Κλώνο).
Αφού σου αρέσει η δημοκρατία που εκφράζεται μέσω δημοψηφισμάτων, ανέφερε σε παρακαλώ τα δημοψηφίσματα με τα οποία :
- ο Αμερικάνικος, Αγγλικός, Γαλικός κοκ λαός αποφάσισε την κηρυξη του πολέμου σε Ιράκ, Αφγανιστάν κοκ
- οι λαοί της Δύσης αποφασιζουν για την εξωτερική τους πολιτική, το ύψος και το είδος των εξοπλιστικών τους προγραμματων, το αν θα δωθούν δις/τρις εκατομμύρια δολλαρια για να στηριχτούν οι τράπεζες και δεν βρισκονται παραλληλα χρήματα για να γίνει πχ ΕΣΥ στις ΗΠΑ.
Όταν λοιπόν κάθε φορά που μιλάμε για δημοκρατία (αστική, κοινοβουλευτική όπως θες πες την ) και διαπιστώνουμε ότι οι βασικές για τη ζωή μας αποφάσεις δεν παίρνονται με δημοψηφίσματα, αλλά από μια κάστα πολιτευτών που ικανοποιεί τα συμφέροντα του Κεφαλαίου, τότε δεν έχουμε Δημοκρατία !
Δημοψηφίσματα μπορεί να μην έγιναν αλλά στην Ισπανία ο Αθνάρ πήγε σπίτι του για τον κύριο λόγο ότι η Ισπανία συμμετείχε στον πόλεμο του Ιράκ. Και επειδή κάποια άσχετη παπαριά θα βρεις να μου πεις σου θυμίζω ότι μία από τις πρώτες ενέργειες τη κυβέρνησης Θαπατέρο ήταν να αποσύρει τις Ισπανικές ένοπλες δυνάμεις από το Ιρακ.
Τώρα κατ' εσέ αυτό δεν είναι παράδειγμα δημοκρατίας. Είναι παράδειγμα του πως η Ισπανική αστική τάξη και οι καπιταλιστές χειραγωγούν την λαϊκή θέληση.
Τώρα για το ΕΣΥ στις ΗΠΑ δεν θα μπω στον κόπο να το συζητήσω. Το θέμα είναι τεράστιο.
Βελτιωμένη ως προς τις σημερινές τεχνολογικές - κοινωνικές - ηθικές συνθήκες κι όχι ως προς τον πυρήνα της ιδέας της. Έτσι ώστε να ταιριάζει καλύτερα στις σημερινές μας αναγκες.
Αχά, ώστε τώρα οι σημερινές τεχνολογικές συνθήκες είναι αποδεκτές;;;
Παρόλο που αποτελούν δημιουργήματα του καπιταλισμού και της αστικής δημοκρατίας;
Και πως οι σημερινές κοινωνικές συνθήκες συμφιλιώνονται με την κοινωνία των αρίστων που εσύ οραματίζεσαι (λέμε τώρα, τα έχεις λίγο σαλάτα).
Είχα μείνει με την εντύπωση ότι σου ζητούσε μια θεωρία για την περιγραφή της κοινωνίας μας, καλύτερη από τον διαλεκτικο υλισμό.
Δεν είδα την απάντηση σου. Αν είναι εύκολο ξαναπόσταρε τη ή στείλε μου το λινκ.
Μπα, ο ΠΠ διατείνονταν ότι το μόνο μεθοδολογικό για να εξηγηθεί η παρούσα οικονομική κρίση είναι η Μαρξιστική οικονομική θεωρία. Υπερσυσσώρευση δηλαδή.
Και καθαρίσαμε.
Τέλος να σε ρωτήσω όμως: αν σε μία κοινωνία, σε μία χώρα, κάποια ιστορική στιγμή, δεν υφίστανται οι 5 συνθήκες που εσύ έθεσες (κεφάλαιο, τάξεις, μισθωτή εργασία, υπεραξία και κάτι άλλα ψιλά που βαριέμαι τώρα να ανατρέχω) σημαίνει ότι θα υπάρχει και Δημοκρατία; Δημοκρατία όπως την όρισες εσύ, ως "άμεση λαϊκή εξουσία";
Με άλλα λόγια: Ποιά είναι η αναγκαία και ικανή συνθήκη για να υπάρχει Δημοκρατία σε μία κοινωνία.