5 στα 5 η Μercedes
Απόλυτη κυριαρχία του Λιούις Χάμιλτον στη Βαρκελώνη, στο πέμπτο 1-2 της Mercedes σε ισάριθμους αγώνες φέτος. Ο Άγγλος επέστρεψε πρώτος στη βαθμολογία, με 7 βαθμούς από τον Μπότας.
Με μία από τις πιο επιβλητικές νίκες της καριέρας του, ο Λιούις Χάμιλτον κυριάρχησε στο GP Ισπανίας, 5ο φετινό αγώνα της Formula 1, και πήρε πίσω από τον Βάλτερι Μπότας το προβάδισμα της βαθμολογίας με διαφορά 7 βαθμών.
Ο Άγγλος και ο Φινλανδός, με τις δύο Mercedes W10, πέτυχαν το πέμπτο διαδοχικό 1-2 της πρωταθλήτριας σε ισάριθμους αγώνες του φετινού πρωταθλήματος - στην πίστα όπου η Ferrari το χειμώνα έδειχνε ανίκητη. Όμως, σήμερα η Scuderia απώλεσε και την τρίτη θέση, από τη διαρκώς ανελισσόμενη RBR-Honda με τον Μαξ Φερστάπεν.
Η Scuderia δεν κατάφερε να απειλήσει καν, σε έναν αγώνα που χρησιμοποιήθηκαν οι τρεις σκληρότεροι τύποι ελαστικών της Pirelli. Η ιταλική ομάδα διχώρισε τς στρατηγικές των δύο οδηγών της, αλλά και πάλι οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Σαρλ Λεκλερκ δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα περισσότερο παρά να συναγωνιστούν μεταξύ τους.
Ο Χάμιλτον πήρε την πρωτοπορία του αγώνα στην εκκίνηση, την ώρα που ο Μπότας - όπως εξήγησε αργότερα- αντιμετώπισε ένα μικρό πρόβλημα με το συμπλέκτη. Οι Χάμιλτον-Μπότας-Φέτελ έφτασαν μαζί στην πρώτη στροφή, και χαμένος βγήκε ο Γερμανός της Ferrari.
Ο Φέτελ είχε μια σύντομη έξοδο από την πίστα, και επιστρέφοντας έκοψε το ρυθμό του Λεκλέρκ, με αποτέλεσμα ο Φερστάπεν να βρει ευκαιρία και να τους περάσει. Και σαν να μην του έφτανε αυτό, ο τετράκις πρωταθλητής είχε ένα μπλοκάρισμα των εμπρός τροχών, που άφησε τα ελαστικά του με ένα φθαρμένο επίπεδο σημείο έκτοτε.
Τελικά, στον 12ο γύρο ο Φέτελ χρειάστηκε να συναινέσει στην προσπέραση του Λεκλέρκ και να πέσει στην 5η θέση. Η νέα κατάσταση ανάγκασε τη Ferrari να αλλάξει τη στρατηγική του Φέτελ σε δύο πιτ-στοπς, και ο Γερμανός μπήκε νωρίτερα από όλους για το πρώτο, αναγκάζοντας τον Φερστάπεν να κάνει το ίδιο για να καλυφθεί από το undercut του οδηγού της Ferrari.
Ο Φέτελ στο πρώτο πιτ-στοπ έβαλε τη μέση γόμα, ενώ ο Φερστάπεν ένα νέο σετ μαλακής, δείχνοντας -και οι δύο- ότι είχαν αλλάξει τη στρατηγική τους ια δύο πιτ- στοπς. Οι Χάμιλτον-Μπότας-Λεκλέρκ έμειναν στην πίστα για ακρετούς ακόμα γύρους με τα soft ελαστικά, με τα οποία εκκίνησαν.
Όταν ήρθε η ώρα και για τους τρεις πρωτοπόρους, οι Χάμιλτον-Μπότας έβαλαν τη μέση γόμα, αλλά ο Λεκλέρκ έβαλε τη σκληρή! Αυτό έδειχνε ότι ο Μονεγάσκος θα έκανε ένα πιτ-στοπ, για να προσπαθεί να βρεθεί στρατηγικά μπροστά από τους Φερστάπεν-Φέτελ, όταν αυτοί θα έκαναν τη δεύτερη στάση τους.
Όταν οι Φερστάπεν-Φέτελ έκαναν το δεύτερο πιτ-στοπ τους, βρέθηκαν με φρέσκια μέση γομα πίσω από τον Λεκλέρκ, που είχε φθαρμένη σκληρή γόμα. Αλλά η διαφορά τους ήταν αρκετά μεγάλη ώστε ο Λεκλέρκ να διατηρεί ελπίδες ότι θα παραμείνει τρίτος.
Όμως, στον 46ο γύρο όλα άλλαξαν με την είσοδο του οχήματος ασφαλείας, μετά από σύγκρουση και έξοδο των Racing Point και McLaren των Λανς Στρολ και Λάντο Νόρις. Ο Λεκλέρκ αναγκάστηκε να μπει για να κάνει δεύτερο πιτ-στοπ, διότι αν έμενε στην πίστα με τη φθαρμένη σκληρή γόμα θα ήταν «εύκολη λεία» για τους Φερστάπεν και Φέτελ, που είχαν φρέσκια μέση γόμα.
Ο Χάμιλτον εκμεταλλεύτηκε επίσης το όχημα ασφαλείας για να κάνει ένα πιτ- στοπ ακόμα χωρίς κόστος, να απαλλαχθεί από τη μέση γόμα που άρχιζε να εμφανίζει ανησυχητική φθορά, να βάλει ένα σετ μαλακής γόμας και με αυτό να κατακτήσει εντέλει το βαθμό του ταχύτερου γύρου του αγώνα.