Το έχουμε ξανασυζητήσει κάπου αυτό.
Δεν είναι ο κανόνας. Σε πολλές μια εβδομαδιαία βινιέτα είναι πιο φθηνη απο το Αθηνα Λαμία πχ
Την πιο ακριβή βινιετα την έχει η Σλοβενία αν δεν κάνω λάθος και είναι ετήσια.
btw στην Γερμανία που έχεις επαφή απ ότι έχω καταλάβει, τί γίνεται?
Είναι απλά άλλος τρόπος υπολογισμού των διοδίων.
Κλασσική περίπτωση ετήσιας (όπως ανέφερες αρχικά) βινιέτας είναι της Ελβετίας η οποία πιθανότατα είναι πιο φτηνή από μία βόλτα Αθήνα-Σαλόνικα. Αλλά θα την πληρώσεις ολόκληρη έστω και εάν κάνεις 1 χιλιόμετρο μόνο πάνω στους ελβετικούς αυτοκινητοδρόμους. Αυτό που θέλω να πω είναι, ότι το σύστημα βινιέτα δεν είναι απαραίτητα η λύση του προβλήματος. Βολεύει τους Ελβετούς, αλλά γαμάει όλο το pass through traffic. (a hint...)
Στην Γερμανία για τα τουτού δεν έχει ούτε διόδια ούτε τίποτα και τα τέλη κυκλοφορίας είναι φτηνότερα από την Ελλάδα (πρωτότυπο). Η Βενζίνη περίπου στα ίδια, πλέον θα έλεγα και φτηνότερη.
Αλλά το θέμα είναι να καταλάβουμε, γιατί πληρώνουμε διόδια στην Ελλάδα και υπό ποιες συνθήκες/παραμέτρους και όχι τι κάνουν οι άλλοι έξω, στην τελική, στα παπάρια μας τι κάνουν άλλοι, λύση προσαρμοσμένη στα δικά μας δεδομένα θέλουμε, το copy paste όσες φορές το εφαρμόσαμε, τα κάναμε σκατά.
Προσωπικά απορώ με όλη αυτή την ιστορία περί διοδίων, κυρίως επειδή για να εφαρμοσθεί το όποιο σύστημα εφαρμόζεται σήμερα (έστω απαράδεκοτ), χρειάζεται να συμφωνήσουν δύο μεριές (μέσω σύμβασης). Κάποιος ιδιώτης και το Ελληνικό Κράτος μέσω των αντιπροσώπων του. Έστω ότι ο ιδιώτης είναι το μεγαλύτερο μουνόπανο της υφηλίου (έστω), οι αντιπρόσωποι του Ελληνικού Κράτους, τι σκατά έκαναν όταν υπέγραφαν αυτές τις συμβάσεις????? (ξέρω....μαλακίζονταν).
Γνώμη μου, κωλότρυπά μου, είναι ότι όποιος θέλει να τα βάλει με την όλη κατάσταση, πρέπει να τα βάλει με όσους υπέγραψαν αυτές τις συμβάσεις για λογαριασμό του Ελληνικού Κράτους. Αυτό που γίνεται αυτή την στιγμή, είναι αστείο και θα τολμήσω να πω και θρασύδειλο. Διόδια πληρώναμε και παλαιότερα και για χειρότερους δρόμους, πολύ χειρότερους. Τουμπεκί ψηλοκομμένο όμως τότε όλοι. Ίσως επειδή ήταν πιο φτηνά? Ή επειδή θα μας έσκιζαν την κωλάρα? Τελικά...μας αρέσει να μας γαμάνε λίγο, όχι όμως πάρα πολύ, είναι όπως λέμε για κάποιους, είναι λίγο πούστης, όχι πολύ.
Καταλήγοντας, πιστεύω ότι λύση υπάρχουν για όλα αρκεί να επικρατεί η λογική. Τους δρόμους τους παραχωρήσαμε για συγκεκριμένους λόγους, δεν έγινε η φάση για πλάκα. Αδυναμίες στην υλοποίηση, αδυναμίες στην συντήρηση κλπ κλπ κλπ. Πολύ ωραία λοιπόν, σκέψου τώρα, να πει κάποιος, ας αλλάξουμε την σύμβαση, Ιδιώτες θα κατασκευάσουν, δεν θα πληρωθούν για την κατασκευή (όπως και τώρα), ούτε για την συντήρηση (όπως και τώρα) και θα εισπράττουν μίσθωμα από το Ελληνικό Κράτος για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (είναι ένα διαφορετικό σενάριο παραχώρησης).
Το οποίο Ελληνικό Κράτος, θα αναλάβει την είσπραξη των διοδίων....και εκεί να δω ποιος θα συνεχίσει να κάνει τον μάγκα να μην πληρώνει και κατά πόσο η αστυνομία θα κοιτάει σαν χάνος όταν κάποιος θέλει να κάνει πάλι τον μάγκα στο youtube.
Όπως κατάλαβες, το πρόβλημα δεν είναι τα λαμόγια οι επιχειρηματίες (όχι ότι δεν είναι, αλλά δεν είναι δουλειά σου και δουλειά μου να τους ελέγχουμε) αλλά οι κοπρίτες που μας κυβερνούν και μας αντιπροσωπεύουν.