(1) Το κοστος που αναφερεται ειναι το κοστος κατασκευης αλλα οι απαλλοτριωσεις πληρωνονται απο το κρατος οποτε δεν εχουν λογο οι εργολαβοι. Ουτε πρεπει να συνυπολογιζονται στο κοστος γιατι το κρατος με αποζημιωνει για να μου καταστρεψει την περιουσια.Θα ερθω εγω μετα και με τη μορφη διοδιων θα την ξαναγορασω?Ατοπον...Οποτε σωστα αναφερουν μονο το κοστος κατασκευης.
(2) Η συμμετοχη του δημοσιου ειναι με χρηματα.Το ιδιο και της Ε.Ε. μεσω Ευρωπαικης Τραπεζας Επενδυσεων ταμειου συνοχης και αναπτυξης μπλα μπλα τα λενε μονοι τους οι εργολαβοι.
(3) Μαλλον δεν μπηκες καν στον κοπο να δεις τα λινκ το κοστος λειτουργιας και συντηρησης περιλαμβανεται και αποτελει ελαχιστο ποσοστο του εργου...
(4) Τα κοστη ειναι αυτα που ανακοινωσαν επισημα οι εργολαβοι..Στην Αττικη Οδο ο μπομπο λεει οτι δεν εγινε καμια υπερβαση του προυπολογισμου.. 1,3 προυπολογιστηκε 1,3 κοστισε...Την Εγνατια εσυ πως την εβγαλες 14,5??Σιγα μην ειναι και ολο το χρεος της χωρας! Τα νουμερα ειναι ακριβεστατα και ειναι για εργα που εχουν γινει...
Απο κατω γραφεις για εσοδα του κρατους απο διοδια..Παμε αλλη μια: Δεν γραφω για ΦΠΑ και φορο εισοδηματος απο τις εισπραξεις των διοδιων..ΕΓΡΑΨΑ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ!!! Που ειναι κασαδουρα 1,3 δις ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ σε συνολο 49 δις εσοδων του κρατους..Πες μου σε ποια αλλη χωρα τα ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ειναι πανω απο 2% των εσοδων του κρατους...ΜΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΦΩΝΑΖΕΙ ΤΟ ΜΠΟΜΠΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΕΕΙ: ΠΑΡΕ 1,3 ΔΙΣ ΦΤΙΑΞΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΣΕ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΡΕ ΚΑΙ ΕΝΑ 10% ΚΕΡΔΟΣ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ! ουτε διοδια ουτε τιποτα..Εγω ξεχναω τι εχουμε πληρωσει 40 χρονια στους δρομους.Με τα εσοδα απο τα τελη κυκλοφοριας απο το 2004 ως τωρα το κρατος θα μπορουσε να εχει φτιαξει αυτοκινητοδρομους σε ολο το οδικο δικτυο.αυτο ειπα το πιασες η οχι?
πέρα από τις παπαρίες που λές στα 1-4 γιατί το κράτος να πεί πάρε λεφτά από τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνει ο κάτικος πχ της Μηλοπυ γι ανα φτιάξει δρόμο να κυκλοφορέι ό αθηναίος...
και κάτι γιαυτούς που μας ζαλίζουν τους όρχεις με τα διόδια
Μπορεί να αυξήθηκαν τα διόδια γεγονός που προκάλεσε πονοκέφαλο σε πολλούς οδηγούς αλλά υπάρχει τρόπος να τα αποφύγετε, χωρίς να σηκώσετε τις μπάρες.
Για να κάνετε την διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα σας κοστίσει σε χρόνο αλλά δεν θα πληρώσετε καθόλου διόδια.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του dimtris-kypriotis.blogspot.gr, η συνολική απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη χωρίς διόδια είναι 475χλμ (από Άγιο Στέφανο μέχρι Λευκό Πύργο) και ο συνολικός χρόνος είναι έξι ώρες.
Μέση ταχύτητα: 79,2 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση 6,2 λτ./100 χλμ.(diesel).
Κόστος καυσίμου: 39,7 ευρώ (1,348 ευρώ/λίτρο diesel)
Κόστος διοδίων:0
Συνολικό κόστος: 39,7 ευρώ
Διόδια Αφιδνών και πλευρικά μέχρι Οινόφυτα
Με πορεία προς Θεσσαλονίκη βγαίνετε από την Εθνική στον κόμβο του Αγίου Στεφάνου και στο φανάρι κάνετε αριστερά. Ακολουθείτε τον παράδρομο με μπλε πινακίδες προς Λαμία. Μετά τα φανάρια του κόμβου στο Καπανδρίτι ο δρόμος είναι πιο ανοιχτός και μειώνεται η κίνηση καθώς σε ώρες αιχμής το πρώτο κομμάτι θέλει υπομονή. Συνεχίζεται προς Μαλακάσα και στο κόμβο της Οινόης μπαίνετε στην Εθνική.
Διόδια Θήβας (μετωπικά και πλευρικά)
Βγαίνετε από την εθνική στον 1ο κόμβο για τη Θήβα / Ριτσώνα (το οδόμετρο δείχνει τώρα 49 χλμ). Πηγαίνετε στον παράδρομο (ταμπέλα προς Ιερά Μονή Σαγματά) και στη διασταύρωση που θα βρείτε στα 58,8 χλμ. συνεχίζετε ευθεία (όχι προς Μονή Σαγματά και Ύπατο). Θα φθάσετε στον δεύτερο κόμβο της Θήβας που έχει πλευρικά διόδια, εσείς θα συνεχίσετε ευθεία στο παράδρομο και απέναντι στη διασταύρωση θα μπείτε ξανά στην Εθνική από την καφετέρια «90».
Διόδια Τραγάνας (μετωπικά και πλευρικά)
Τα συγκεκριμένα διόδια έχουν την μεγαλύτερη αύξηση (από 2,45 ευρώ στα 3,95 ευρώ – αύξηση 61,2%). Βγαίνετε από την Εθνική στον κόμβο για την Μαλεσίνα και περνάτε απέναντι και θα μπείτε στον δρόμο που έχει ένα μπλε βενζινάδικο Elin. Ακολουθείστε τον δρόμο και στο σημείο που κατηφορίζει να κοιτάζετε προσεκτικά για να στρίψετε αριστερά στο σημείο που έχει μία μικρή ταμπέλα και λέει προς Προσκυνά. Συνεχίζετε μέσα από τον Προσκυνά και με το που συναντάτε την Εθνική στρίβετε αριστερά και έχετε την εθνική στα δεξιά σας. Περνάτε τον κόμβο της Τραγάνας (έχει πλευρικά) που είναι ακριβώς στο χωριό Τραγάνα και μπαίνετε στην Εθνική από τον κόμβο της Αταλάντης.
Διόδια Αγίας Τριάδας
Όταν περάσετε όλα τα τούνελ πάνω από τον Άγιο Κωνσταντίνο θα βγείτε από την Εθνική στο ύψος του Μώλου. Θα πάρετε ένα παράδρομο που είναι η παλιά εθνική και θα έχετε την καινούρια στα αριστερά σας. Πάτε όλο ευθεία και ακριβώς πριν τα διόδια της Αγίας Τριάδας ξεκινάει δρόμος με χαλίκια. Συνεχίζεται στο χωματόδρομο όλο ευθεία και στα 300 μέτρα κάνετε αριστερά κάτω από την εθνική. Υπάρχει και πινακίδα. Κάνετε άλλα 1.700 μ. περίπου και βγαίνετε στις Θερμοπύλες στο άγαλμα του Λεωνίδα. Μετά από 8 χλμ. κάνετε αριστερά και ξαναμπαίνετε στην Εθνική.
Διόδια Πελασγίας & Μοσχοχωρίου
Η καλύτερη λύση είναι Λαμία – Λάρισα με τον παλιό δρόμο. Είναι περίπου 35 χλμ. λιγότερα. Γλιτώνετε βενζίνη και δύο από τα πιο ακριβά διόδια. Είστε στην εθνική, όπου λόγω έργων είναι μια λωρίδα. Βγαίνετε στην έξοδο προς Λαμία/Καρδίτσα. Περνάτε το Δομοκό, τα Φάρσαλα και μετά τη Νίκαια συνεχίζετε για Λάρισα. Μόλις μπείτε στην Λάρισα (είστε στην οδό Φαρσάλων) θα στρίψετε δεξιά στο ύψος του Praktiker και να βγείτε στην παλιά εθνική Αθηνών – Θεσσαλονίκης που περνούσε μέσα από τη Λάρισα.
Διόδια Μακρυχωρίου (μετωπικά) και 3ής – 4ής εξόδου Λάρισας πλευρικά
Βρίσκεστε στην Περιφερειακή Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης και ο δρόμος είναι μία λωρίδα από κάθε πλευρά. Λίγο πριν το τέλος του, ο δρόμος αποκτά διάζωμα και στα 500 μέτρα ανεβαίνετε τη γέφυρα (πινακίδα Λαμία/ΒΙΠΕ Λάρισας) και κάνετε αριστερά και αμέσως δεξιά για να μπείτε στον παράδρομο. Τώρα έχετε την νέα Εθνική στα δεξιά σας. Μετά από 6,5 περίπου χλμ (είναι ευθεία με ορατότητα και μπορείς να κινηθείς άνετα με 100 χλμ./ώρα) θα συναντήσετε φανάρια. Ακριβώς πριν τα φανάρια θα πρέπει να κάνετε δεξιά, να περάσετε κάτω από την εθνική, να κάνετε αμέσως αριστερά και να βγείτε από την άλλη. Τώρα η εθνική είναι αριστερά σας. Συνεχίζετε ευθεία έως τη BP μετά τα Goodys, που έχει ελεύθερη είσοδο / έξοδο στην εθνική και μπαίνετε μέσα στην εθνική. Περνάτε από τα Τέμπη, όπως σαν να είχατε πληρώσει.
Διόδια Πυργετού
Μόλις τελειώσουν τα Τέμπη, στον κόμβο για τον Πυργετό βγαίνετε από την Εθνική και στρίβετε αριστερά προς Πυργετό. Μόλις δείτε στα αριστερά σας μια μεγάλη αλάνα με καντίνα και (πιθανότατα) σταθμευμένα φορτηγά, να είστε έτοιμοι, στρίβετε δεξιά και συνεχίζεται. Μόλις συναντήσετε τον παράδρομο κάνετε αριστερά και έχετε την Εθνική στα δεξιά σας. Συνεχίζεται στον παράδρομο μέχρι να βρείτε διάβαση για αυτοκίνητα, ώστε να πάτε από την άλλη πλευρά και να μπείτε στην εθνική. Αυτή είναι ίσως η παράκαμψη με την περισσότερη κίνηση, μετά την πρώτη στον Αγιο Στέφανο. Το καλό είναι ότι ακολουθείτε τον μπροστινό σας. Αν είναι νταλίκα, σίγουρα κάνει ότι και εσείς.
Διόδια Λεπτοκαρυάς (μετωπικά και πλευρικά)
Θα βγείτε από την έξοδο ακριβώς κάτω από το κάστρο του Πλαταμώνα/Παντελεήμονα και να συνεχίσετε παράλληλα με την Εθνική (δηλαδή με το που βγείτε δεξιά να κάνετε κατευθείαν αριστερά). Μόλις βγείτε για τη Σκοτίνα συνεχίζετε και πάτε πάνω από τη γέφυρα και με το που φτάσετε στις γραμμές του τρένου κάνετε αριστερά και συνεχίζετε μέχρι τον κόμβο της Λεπτοκαρυάς. Αλλάζετε παράδρομο και έχετε την Εθνική δεξιά σας. Συνεχίζεται όλο ευθεία για να μπείτε από την δεύτερη έξοδο για το Λιτόχωρο. Η άλλη λύση για να αποφύγετε το χώμα είναι στον κόμβο της Λεπτοκαρυάς να μπείτε μέσα στον οικισμό, να συνεχίσετε από τον δρόμο μέσα από τους οικισμούς και να μπείτε πάλι από τη δεύτερη έξοδο για το Λιτόχωρο.
Διόδια Αιγινίου / Κλειδιού
Στο συγκεκριμένο μέρος θα κάνετε μεγάλο κύκλο και είναι καλύτερο να πληρώσετε. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να βγείτε από την έξοδο της Μεθώνης μιας και αυτή του Αιγινίου είναι κλειστή. Περνάτε από την άλλη πλευρά, τώρα η εθνική είναι δεξιά σας. Συνεχίζετε προς Αλεξάνδρεια και Νησέλι. Θα βρείτε τον κόμβο Νησελίου / Αλεξάνδρειας πάνω από την Εγνατία και παίρνετε το ρεύμα για Θεσσαλονίκη.
Διόδια Μαλγάρων
Μόλις μπείτε από την Εγνατία στην Αθηνών – Θεσσαλονίκης η επόμενη έξοδος είναι για το χωριό Μάλγαρα, οπότε βγαίνετε στην έξοδο για Μάλγαρα. Περνάτε μέσα από το χωριό και ακολουθείτε τον δρόμο και τις πινακίδες προς Θεσσαλονίκη. Περνάτε τη γέφυρα του Αξιού ποταμού (προσοχή γιατί ο δρόμος γλιστράει πολύ εκεί) και περνάτε πάνω από το δρόμο προς Εύζωνες. Έπειτα μπαίνετε στη Χαλάστρα όπου υπάρχει περιφερειακός του χωριού. Ακολουθείστε τις ταμπέλες για Θεσσαλονίκη ή απλά τον μπροστινό σας που επίσης δεν πληρώνει διόδια.
τραβάτε έτσι και μην μας ξαναζαλίσετε τα αρχίδια...