Προεπιλογή 1.«Η ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ»
1.«Η ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ»
(17/11/2005)
32 χρόνια μετά την ιστορική εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου, η «θεματική βραδιά» κάνει μια ιστορική αναδρομή στη μελανή εκείνη περίοδο της ελληνικής ιστορίας, μέσα από τις καταθέσεις των πρωταγωνιστών της εποχής, κατά την περιβόητη «Δίκη της Χούντας».
Στο πλαίσιο της εκπομπής θα προβληθούν:
«Το πολιτιστικό έγκλημα της Χούντας» της Ρένας Θεολογίδου.
Ένα εξαιρετικό φλας μπακ στην επάρατο επταετία, από τη σκοπιά των πολιτιστικών της εγκλημάτων. Ο Μίκης Θεοδωράκης δηλώνει ότι «η χούντα υπήρξε η προσωποποίηση της ασχήμιας». Τις πρώτες συλλήψεις της χούντας θυμίζει ο συγγραφέας Δημήτρης Μαρωνίτης, ως σύντροφος του Σπύρου Μουστακλή, στη φυλακή, και δηλώνει ότι «το βασικό ήταν η σύγκρουση πολιτισμού και πολιτικής». Ως έγκλημα αισθητικής εμφανίζεται η «Αρετή των Ελλήνων», θέαμα που σκηνοθέτησε ο Ελληνοαμερικανός Τζέιμς Πάρις. Οι οικιστικοί νόμοι της Χούντας κατηγορούνται για την αισθητική καταστροφή της πρωτεύουσας, αλλά και πολλών άλλων περιοχών της Ελλάδας. Ο Νίκος Κούνδουρος, δηλώνει πικρά ότι «το 1965-66 υπήρχε μια έφεση για το καλύτερο, ανακόπηκε από τη χούντα». Πολύτιμο μέρος της εκπομπής, το μοναδικό επεισόδιο που έχει σωθεί από τη σειρά «Εκείνος και εκείνος» του Μουρσελά. Ο Μιχαλακόπουλος και ο Διαμαντόπουλος χρησιμοποιούν το θέατρο του παραλόγου, για να πουν όσα δεν επιτρεπόταν να ειπωθούν. Η εκπομπή τελειώνει με μια σύγχρονη προσθήκη, όπου ο Σόλων και ο Λουκάς συζητούν εκ νέου και πενθούν το Πουλί, πολλά χρόνια μετά…
«Η Δίκη της Χούντας» Αποσπάσματα από το ομώνυμο ντοκιμαντέρ του Θεοδόση Θεοδοσόπουλου.
Ποιος ο ρόλος των παραστρατιωτικών οργανώσεων, που άνθησαν στο τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου; Ποιοι ήταν οι σκοποί του ΙΔΕΑ (Ιερός Σύνδεσμος Ελλήνων Αξιωματικών); Ποιος ήταν ο Γεώργιος Παπαδόπουλος και τι έχει να πει ο ίδιος ο δικτάτορας για τις πράξεις του; Ο στρατηγός Ζωιτάκης καταθέτει ότι ήταν η Κατοχή, τα Δεκεμβριανά και ο Συμμοριτοπόλεμος, που οδήγησαν στο κίνημα της 21ης Απριλίου. Τις παραμονές του κινήματος, υπήρχε πράγματι κομμουνιστική απειλή; Η νύχτα του Πολυτεχνείου ήταν και αυτή κομμουνισμός; Φάκελος Κύπρου: επρόκειτο για λαθεμένη στρατηγική ή για προδοσία;
Η κινηματογραφική ταινία που θα ολοκληρώσει τη βραδιά είναι:
«Τέλος Εποχής» του Πάνου Κόκκινου.
Το 1969, ο Χρήστος θα έρθει από την Πάτρα για να ολοκληρώσει τις γυμνασιακές του σπουδές στο Πρώτο Γυμνάσιο Αθηνών. Γρήγορα θα ενσωματωθεί στην παρέα του Γιώργου, του Γιάννη, του Νάσου, της Στέλλας και της Λένας οι οποίοι αποφασίζουν να ανεβάσουν το έργο του Ιονέσκο «Ο ρινόκερος» προκειμένου να δηλώσουν την αντίστασή τους στο καθεστώς των Απριλιανών. Ο πατέρας του Γιάννη συλλαμβάνεται από τη χούντα και ο γυμνασιάρχης απαγορεύει στο Γιάννη να συμμετάσχει στην θεατρική παράσταση. Τα παιδιά όμως αποφασίζουν να μην το βάλουν κάτω και ο Γιάννης συνεχίζει τις πρόβες. Όταν η διεύθυνση του σχολείου μάθει ότι τα παιδιά δεν υπάκουσαν στην απόφαση του γυμνασιάρχη, η παράσταση θα αναβληθεί.
Εφηβικοί έρωτες, όνειρα, φιλίες αλλά και κόντρες ξεδιπλώνονται με φόντο την Αθήνα στο τέλος της δεκαετίας του 60. Το τέλος του σχολείου, θα είναι και το τέλος της παρέας, το τέλος μιας εποχής. Μέσα από την ιστορία μιας παρέας, σκιαγραφείται ένα πορτραίτο της κοινωνίας της Χούντας.
Download from rapidshare.com