Μία ψύχραιμη αναδρομη
με αφορμή τους ολυμπιακούς αγώνες του 2004 είχαν γίνει επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Είχαν αναβαθμιστεί τα συστήματα ασφαλείας. Όμως, μετά την παρέλευση της επίπλαστης ευημερίας και τη χρεοκοπία, όλα αυτά αφέθηκαν στην τύχη τους με αποτέλεσμα, στα πρώτα μνημονιακά χρόνια να καταστούν ουσιαστικά ανενεργά. Τα Κέντρα τηλεδιοίκησης ήταν τυφλά και οι φωτεινοί σηματοδότες κατά μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου εκτός λειτουργίας.
Μετά το σοκ των δύο πρώτων μνημονίων, το 2014 η τότε κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου προχώρησε σε διαγωνισμό για την ανάταξη των συστημάτων ασφαλείας. Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν κοντά στα 40 εκατ. ευρώ και ο χρόνος περαίωσης τα τρία έτη. Όμως επήλθε η κυβερνητική αλλαγή και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ το 2016, κι ενώ είχε ήδη τρέξει περίπου το 60% του έργου, άγνωστο για ποιους λόγους, το “πάγωσε” για περίπου μία διετία.
Το 2018 αποφασίστηκε ότι απαιτείται μια συμπληρωματική σύμβαση με τον αρχικό ανάδοχο, ύψους 15 εκατ. ευρώ ώστε να αναβαθμιστούν πλήρως τα συστήματα ασφαλείας. Η απόφαση αυτή όμως, δεν υλοποιήθηκε ποτέ ως το καλοκαίρι του 2019 που υπήρξε εκ νέου κυβερνητική αλλαγή.
Αλλά και η σημερινή κυβέρνηση έχασε δύο ολόκληρα χρόνια και χρειάστηκε να φτάσουμε στο 2021 για να υπογραφεί η συμπληρωματική σύμβαση η οποία προέβλεπε ολοκλήρωση του έργου το καλοκαίρι του 2023. Ήταν αυτό το οποίο θα ανακοίνωνε χθες στη Θεσσαλονίκη ο κ. Μητσοτάκης.
Μαζί και με ένα ακόμη έργο που αφορά τη λειτουργία ενός λογισμικού συστήματος το οποίο θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο και θα εναρμονίζει όλα τα συστήματα ασφαλείας στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου. Η σύμβαση για το έργο αυτό υπογράφηκε στις 31 Μαΐου 2021 με χρόνο παράδοσης τους δέκα μήνες.
με αφορμή τους ολυμπιακούς αγώνες του 2004 είχαν γίνει επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Είχαν αναβαθμιστεί τα συστήματα ασφαλείας. Όμως, μετά την παρέλευση της επίπλαστης ευημερίας και τη χρεοκοπία, όλα αυτά αφέθηκαν στην τύχη τους με αποτέλεσμα, στα πρώτα μνημονιακά χρόνια να καταστούν ουσιαστικά ανενεργά. Τα Κέντρα τηλεδιοίκησης ήταν τυφλά και οι φωτεινοί σηματοδότες κατά μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου εκτός λειτουργίας.
Μετά το σοκ των δύο πρώτων μνημονίων, το 2014 η τότε κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου προχώρησε σε διαγωνισμό για την ανάταξη των συστημάτων ασφαλείας. Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν κοντά στα 40 εκατ. ευρώ και ο χρόνος περαίωσης τα τρία έτη. Όμως επήλθε η κυβερνητική αλλαγή και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ το 2016, κι ενώ είχε ήδη τρέξει περίπου το 60% του έργου, άγνωστο για ποιους λόγους, το “πάγωσε” για περίπου μία διετία.
Το 2018 αποφασίστηκε ότι απαιτείται μια συμπληρωματική σύμβαση με τον αρχικό ανάδοχο, ύψους 15 εκατ. ευρώ ώστε να αναβαθμιστούν πλήρως τα συστήματα ασφαλείας. Η απόφαση αυτή όμως, δεν υλοποιήθηκε ποτέ ως το καλοκαίρι του 2019 που υπήρξε εκ νέου κυβερνητική αλλαγή.
Αλλά και η σημερινή κυβέρνηση έχασε δύο ολόκληρα χρόνια και χρειάστηκε να φτάσουμε στο 2021 για να υπογραφεί η συμπληρωματική σύμβαση η οποία προέβλεπε ολοκλήρωση του έργου το καλοκαίρι του 2023. Ήταν αυτό το οποίο θα ανακοίνωνε χθες στη Θεσσαλονίκη ο κ. Μητσοτάκης.
Μαζί και με ένα ακόμη έργο που αφορά τη λειτουργία ενός λογισμικού συστήματος το οποίο θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο και θα εναρμονίζει όλα τα συστήματα ασφαλείας στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου. Η σύμβαση για το έργο αυτό υπογράφηκε στις 31 Μαΐου 2021 με χρόνο παράδοσης τους δέκα μήνες.