Νέα

Η αγορά μετά το ατύχημα στα Τέμπη ...

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα tellystalone6969
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 57
  • Εμφανίσεις 4K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Man-With-No-Name

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Μαΐ 2011
Μηνύματα
2.271
Κριτικές
2
Like
2.110
Πόντοι
456
και την ακόλουθη προκύρηξη των εκλογών ....

πάει κατά διαόλου.


Οι τζίροι είναι στον πάτο ... πολλοί λένε ότι μέχρι μέσα Μαρτίου δεν έκαναν .... σεφτέ ....
περνάνε βδομάδες χωρίς σεφτέ ... και άλλα ευχάριστα ...


Τα κανάλια δείχνουν βέβαια ότι το αρνάκι δεν έχει ανέβει σε σχέση με πέρσι !
Απλά "οι καταναλωτές κάνουν έρευνα πριν επενδύσουν" (σε 4 κιλά αρνάκι για το τραπέζι του πάσχα) .

Άλλο μεγάλο νέο της ακμάζουσας οικονομίας .... ότι μέσω νέου μηχανισμού ... θα αποκτήσουν πρόσβαση σε δανεισμό
επιχειρήσεις και επαγγελματίες ,που δεν μπορούσαν μέχρι τώρα να δανειστούν !!!!!!!


Αφού η οικονομία πάει τρένο , η κρίση έχει παρέλθει .... ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΔΑΝΕΙΚΑ ;;;

Τι εικόνα έχετε ;
Υπήρξε πτώση τζίρων από 1/3/2023 ;;;;



Τα σουσάδικα που πάει ένας ιατρός και κάποιες επαγγελματίες , ξέρουμε ότι είναι γεμάτα, δεν χρειάζεται να μας το θυμίσει
Λοιπόν...
πτώση τζίρου, σε σχέση με τα προηγούμενα δύο χρόνια, υπάρχει. Αλλά, η φράση-κλειδί εδώ είναι "σε σχέση με τα προηγούμενα δύο χρόνια".
Σαν (ακόμα γαμώ τη γκαντεμιά μου) εργαζόμενος σε super market, έχοντας ζήσει ΚΑΙ όλη την περίοδο lockdown στον ίδιο εργασιακό χώρο, έχω παρατηρήσει τα εξής...
Υπήρξε μεγάλη, στα όρια του μη φυσιολογικού, αύξηση τζίρου στο λιανεμπόριο, σε σχεδόν όλο το διάστημα απο το πρώτο lockdown, μέχρι και το τέλος του 2022, όπου και τα μέτρα ουσιαστικά νέκρωσαν.
Γιατί; Γιατί οι επιλογές "βόλτας" απλά δεν υπήρχαν. Οι καφετέριες, είχαν μείνει κλειστές για οτιδήποτε εκτός του take away για μήνες κάθε φορά, τα μπαράκια, ταβέρνες, εστιατόρια, κομμωτήρια και σπα απλά δεν έπαιζαν, οπότε, το super market, χασάπικο, περίπτερο, μπουτίκ κτλ ήταν η μοναδική επιλογή βόλτας. Και, ακόμα και με πολλαπλούς μικρούς λογαριασμούς, όταν έχεις 40% περισσότερη κίνηση, έχεις και αντίστοιχα μεγαλύτερο τζίρο συνολικά.
Αντίστοιχα, με τα μέτρα ανενεργά εδώ και μερικούς μήνες, και, πλέον, επισήμως χωρίς περιορισμούς, ο τζίρος άρχισε σταδιακά να πέφτει, γιατί, ένα μέρος του κόσμου δεν έρχεται πλέον στα μαγαζιά για βόλτα, μπορεί να πάει και αλλού.
Και, για να βάλουμε στην κουβέντα και το πραγματικό θέμα, ανατιμήσεις.... Ανατιμήσεις που μειώνουν τον αγοραστικό όγκο ανα πελάτη, αλλά διατηρούν το συνολικό τζίρο σε περίπου παρόμοια επίπεδα, ΑΛΛΑ με λιγότερο κέρδος συνολικά. Και, εξηγούμαι: Αν, παράδειγμα, έδινα 50 ευρώ για τα ψώνια της εβδομάδας, και σήκωνα 5 σακούλες πέρσι, πάλι 50 δίνω, αλλά σηκώνω 3 σακούλες. Ο τζίρος μου παραμένει ίδιος, αλλά το κέρδος που αποφέρω μειώνεται, γιατί ψωνίζω λιγότερα.

Συμπέρασμα; Ο τζίρος έχει μειωθεί, όχι όσο δραματικά λένε τα ΜΜΕ, αλλά το πρόβλημα για οποιαδήποτε επιχείρηση δεν έχει τις πλάτες ενός μεγάλου ομίλου απο πίσω, να την κρατά στην επιφάνεια, είναι η σταδιακή συρρίκνωση του κέρδους. Αν συνεχιστεί η κατάσταση, δεν αποκλείεται να φτάσουμε σε καταστάσεις ΗΠΑ, που οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις λιανεμπορίου αναγκάζονται είτε να κλείσουν, είτε να απορροφηθούν απο ομίλους, και να γεμίσουμε εμπορικά κέντρα, αντί για ανεξάρτητα καταστήματα
 

Baoobab

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
23 Αυγ 2018
Μηνύματα
493
Like
1.054
Πόντοι
201
Η Ελλαδα και ο λαός της μεσα απο τον ηρωα Μπουγιουκλάκη (για τους παλαιότερους και να διδασκονται οι νεοτεροι)
Η Ελλαδα απο το 1821 στις λαικές αγκομαχάει ... πεινα, γκρινια, ζητιανία δεν φτανουν τα λεφτα
3-4 χρεοκοπείες απο ιδρυσης κράτους
98% ιδιοκατικηση, βαλε και 1-2 σπιτια στο χωρίο συν εξοχικά, πως να μπορεσουμε να τα φέρουμε βόλτα με τέτοια ακρίβεια ρε φίλε
Τιμές νεοδμήτων αντιστοιχες Δυτικής Ευρώπης ... που βρίσκουν τα λεφτά και αγοράζουν .. μάλλον δεν αγοράζουν ... τοτε γιατι χτιζουν σαν να μην υπαρχει αυριο ... ελα μωρε με μαυρα κινουνται γιατροι, δικηγόροι, ηλεκτρολόγοι , υδραυλικοί, μηχανικοι, ναυτικοί, πουτανες, ο θειος απο το Σικάγο .... χεσε μεσα Πολυχρόνη. Ε να μην αφησω και κατι στα παιδιά ...
Βενζινη στα υψη ... άδειο το μετρο φουλ οι δρομοι , να μην πούμε και για τις εορταστικές εξοδους κλπ καλα ρε μαλακα μου υπάρχει κανείς που να μην έχει αυτοκίνητο (αναφερετο δικαιομα ειναι ρε μαγκα τι μαλακίες λες)
Τα μπάνια του Λαου φουλ τα ξενοδοχεία κλπ βαλε εξωτερικό, Σκι κλπ πως να βγουμε πέρα φίλε μου (ρωτα τους γονεις σου αν πηγαιναν διακοπες ρε φίλε - εμενα πάντως όχι ) ειναι αναφαίρετο δικαίωμα ρε φιλε μια φορα το χρονο και μια φορά να μην παμε Μυκονο να δουμε γιατι γινετε τοσος ντορος, Λονδινο
Καφετέρεις, σκυλάδικα, ροκάδικα γκουρμεδιάδικα.. πένωμε φίλε μας κατάστρεψε ο Κουλης
Ποιος γαμει με 150 την ωρα ρε μαλακα ολοι στο βασικό ειναι ... μαλλον δεν γαμει κανεις ψεφτικες κριτικές ολοι στο Μεταξι ειναι φιλε πειναμε ...

Ελλάδάρα ποτέ δεν πεθαίνει δεν την σκιαζει φοβερα καμια...
 

Maximilien

Ανώτερος
Εγγρ.
28 Δεκ 2018
Μηνύματα
24.382
Κριτικές
8
Like
34.831
Πόντοι
6.536
Γαμήθηκε ο σέρβερ! Δοκίμασε αργότερα ναυάγιο!
 
Εγγρ.
13 Αυγ 2019
Μηνύματα
8.385
Like
10.926
Πόντοι
3.556
Λοιπόν...
πτώση τζίρου, σε σχέση με τα προηγούμενα δύο χρόνια, υπάρχει. Αλλά, η φράση-κλειδί εδώ είναι "σε σχέση με τα προηγούμενα δύο χρόνια".
Σαν (ακόμα γαμώ τη γκαντεμιά μου) εργαζόμενος σε super market, έχοντας ζήσει ΚΑΙ όλη την περίοδο lockdown στον ίδιο εργασιακό χώρο, έχω παρατηρήσει τα εξής...
Υπήρξε μεγάλη, στα όρια του μη φυσιολογικού, αύξηση τζίρου στο λιανεμπόριο, σε σχεδόν όλο το διάστημα απο το πρώτο lockdown, μέχρι και το τέλος του 2022, όπου και τα μέτρα ουσιαστικά νέκρωσαν.
Γιατί; Γιατί οι επιλογές "βόλτας" απλά δεν υπήρχαν. Οι καφετέριες, είχαν μείνει κλειστές για οτιδήποτε εκτός του take away για μήνες κάθε φορά, τα μπαράκια, ταβέρνες, εστιατόρια, κομμωτήρια και σπα απλά δεν έπαιζαν, οπότε, το super market, χασάπικο, περίπτερο, μπουτίκ κτλ ήταν η μοναδική επιλογή βόλτας. Και, ακόμα και με πολλαπλούς μικρούς λογαριασμούς, όταν έχεις 40% περισσότερη κίνηση, έχεις και αντίστοιχα μεγαλύτερο τζίρο συνολικά.
Αντίστοιχα, με τα μέτρα ανενεργά εδώ και μερικούς μήνες, και, πλέον, επισήμως χωρίς περιορισμούς, ο τζίρος άρχισε σταδιακά να πέφτει, γιατί, ένα μέρος του κόσμου δεν έρχεται πλέον στα μαγαζιά για βόλτα, μπορεί να πάει και αλλού.
Και, για να βάλουμε στην κουβέντα και το πραγματικό θέμα, ανατιμήσεις.... Ανατιμήσεις που μειώνουν τον αγοραστικό όγκο ανα πελάτη, αλλά διατηρούν το συνολικό τζίρο σε περίπου παρόμοια επίπεδα, ΑΛΛΑ με λιγότερο κέρδος συνολικά. Και, εξηγούμαι: Αν, παράδειγμα, έδινα 50 ευρώ για τα ψώνια της εβδομάδας, και σήκωνα 5 σακούλες πέρσι, πάλι 50 δίνω, αλλά σηκώνω 3 σακούλες. Ο τζίρος μου παραμένει ίδιος, αλλά το κέρδος που αποφέρω μειώνεται, γιατί ψωνίζω λιγότερα.

Συμπέρασμα; Ο τζίρος έχει μειωθεί, όχι όσο δραματικά λένε τα ΜΜΕ, αλλά το πρόβλημα για οποιαδήποτε επιχείρηση δεν έχει τις πλάτες ενός μεγάλου ομίλου απο πίσω, να την κρατά στην επιφάνεια, είναι η σταδιακή συρρίκνωση του κέρδους. Αν συνεχιστεί η κατάσταση, δεν αποκλείεται να φτάσουμε σε καταστάσεις ΗΠΑ, που οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις λιανεμπορίου αναγκάζονται είτε να κλείσουν, είτε να απορροφηθούν απο ομίλους, και να γεμίσουμε εμπορικά κέντρα, αντί για ανεξάρτητα καταστήματα
Τα σουπερ μαρκετ δουλεψαν περισσοτερο στην κριση οχι επειδη πηγαινε για βολτα ο κοσμος, αλλα κυριως επειδη περνουσε ολη μερα σπιτι, επομενως μαγειρευε περισσοτερο αντι να παει ταβερνα η να τσιμπησει ενα τοστακι και ενα χυμο απο το κυλικειο στη δουλεια του. Ολη η καταναλωση που γινεται μεσα στο σπιτι προερχεται κυριως απο τα σουπερ μαρκετ (η τα ντελιβερι)
 

Sub-Zero

Μέγας
Εγγρ.
10 Οκτ 2021
Μηνύματα
14.624
Like
18.850
Πόντοι
3.656
Τα σουπερ θησαύρισαν με τα λοκνταουν.Αν τους έλεγες να υπήρχε μόνιμο λοκνταουν,εννοείται θα'λεγαν ναι.
 

Man-With-No-Name

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Μαΐ 2011
Μηνύματα
2.271
Κριτικές
2
Like
2.110
Πόντοι
456
Τα σουπερ μαρκετ δουλεψαν περισσοτερο στην κριση οχι επειδη πηγαινε για βολτα ο κοσμος, αλλα κυριως επειδη περνουσε ολη μερα σπιτι, επομενως μαγειρευε περισσοτερο αντι να παει ταβερνα η να τσιμπησει ενα τοστακι και ενα χυμο απο το κυλικειο στη δουλεια του. Ολη η καταναλωση που γινεται μεσα στο σπιτι προερχεται κυριως απο τα σουπερ μαρκετ (η τα ντελιβερι)
Και αυτό, ναι.
Αλλά, σε βαθμό μεγαλύτερο απο ότι θα θέλαμε να παραδεχτούμε, ήταν αφορμή για μικροεξόδους. Μιλάμε για ανθρώπους που προγραμμάτιζαν τα ψώνια τους όχι σε μία, ή δύο διαδρομές μέσα στην ημέρα, αλλά σε 5 ή 6. Για παράδειγμα, γειτόνισσα, σχεδόν γιαγιά, ερχόταν, καθημερινά, 4 και 5 φορές. Τη μία έπαιρνε μακαρόνια, την άλλη γάλα, την τρίτη καφέ, και ούτω καθ'εξής. Και, εννοείται, κάθε φορά, όλο και κάποια μικρομαλακία θα αγόραζε, πχ, μια γκοφρέτα, ένα χυμό, ένα αναψυκτικό... και, όταν το μεταφέρουμε αυτό σε πόστα όπως τα αλλαντικά, ή το χασάπικο, εκεί γινόταν πανήγυρι κανονικό. Φαντάσου να βλέπεις την ίδια πελάτισσα, να έρχεται τη μία για φέτα, μετά απο δύο ώρες για τριμμένο τυρί, αργότερα για ζαμπόν και τυρί για τόστ, και στο τέλος, κοντά στο κλείσιμο, για κιμά.
 

xratsas

Σεβαστός
Εγγρ.
8 Μαΐ 2019
Μηνύματα
490
Κριτικές
18
Like
1.925
Πόντοι
1.191
οποιος ασχολειται με το εμποριο καταλαβαινει περσι βγηκαν οι τζιροι λογω των αυξησεων αλλαξαμε 4 τιμοκαταλογους μεσα στην χρονια .φετος αν η πτωση παει ετσι μεχρι το τελος του χρονου το εμποριο θα ειναι -50 τις εκατο
 

geoMan

Ανώτερος
Εγγρ.
24 Μαΐ 2009
Μηνύματα
28.035
Κριτικές
16
Like
15.078
Πόντοι
6.515

Η Αθήνα των 5 εκατ έχει 200- 300 χιλιαδες που μπορουν να πληρωσουν ξενοδοχεία στα νησιά

Τα εκατομμυρια που θα φυγουν πανε σε συγγενείς στα χωριά και απλα βρίζουν τον Κουλη για τη βενζινα
 

geoMan

Ανώτερος
Εγγρ.
24 Μαΐ 2009
Μηνύματα
28.035
Κριτικές
16
Like
15.078
Πόντοι
6.515

Rand0m1

Σπουδαίος
Εγγρ.
15 Αυγ 2019
Μηνύματα
6.490
Κριτικές
1
Like
6.189
Πόντοι
2.356
Η Ελλαδα απο το 1821 στις λαικές αγκομαχάει ... πεινα, γκρινια, ζητιανία δεν φτανουν τα λεφτα
Η Ελλάδα πεινάει, είναι το πιο χιουμοριστικό σλόγκαν μετά το Αλβανός τουρίστας τη δεκαετία του '80.
 
Εγγρ.
13 Αυγ 2019
Μηνύματα
8.385
Like
10.926
Πόντοι
3.556
Η Αθήνα των 5 εκατ έχει 200- 300 χιλιαδες που μπορουν να πληρωσουν ξενοδοχεία στα νησιά

Τα εκατομμυρια που θα φυγουν πανε σε συγγενείς στα χωριά και απλα βρίζουν τον Κουλη για τη βενζινα
Ακριβως. Βασικα αυτοι οι 200-300.000 ειναι που κανουν ζωη, τους βλεπεις συνεχεια εξω, εχουν τα ακριβα αυτοκινητα, πανε σε Μυκονο και Αραχωβες, εχουν τα σκαφη, τα σπιτια στην Αθηναικη Ριβιερα, τις μετοχες στο ΧΑΑ, κλπ
Και διδεται η λανθασμενη εντυπωση πως οιλοι οι Ελληνες κανουν ζωαρα.
Οι υπολοιποι επιβιωνουν απο μισθο σε μισθο και απο επιδομα σε επιδομα και πανε μια ταβερνα το μηνα και 5 μερες φθηνες διακοπες το καλοκαιρι
 

Nubic

Μέγας
Εγγρ.
28 Οκτ 2019
Μηνύματα
5.111
Κριτικές
10
Like
13.224
Πόντοι
3.846
Μετά το 2008 η ελληνική οικνομία άρχισε να αλλάζει, και μαζί της η δομή της κοινωνίας. Τέρμα οι πολλοί ελεύθεροι επαγγελματίες που καθένας βασιζόταν στους φίλους και συγγενείς ,συντρόφους από το κομμα και τη φοροδιαφυγή για να κάνει περιουσία. Τώρα υπαλληλοι σε μεγαλές εταιρείες να δηλώνεις τα εισοδήματά σου μέχρι το τελευταίο σέντι.
Τέρμα οι μαζικοί διορισμοί ,επιδόματα ,την κοπανάω από την υπηρεσία και κάνω δεύτερη δουλειά. Τώρα το δημόσιο είναι μια προοπτικά αλλά πρέπει να δουλεύεις απέξω άλλες 15 ώρες /μέρα για να κάνεις περιουσία.

Άρα τα χαϊλίκια 1990 - 2005 θα αποτελούν απλά μία ανάμνηση για όσους τα ζήσαμε και ένα άπιαστο όνειρο για όσους δεν τα πρόλαβαν.
 
  • Like
Αντιδράσεις: jim28

Man-With-No-Name

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Μαΐ 2011
Μηνύματα
2.271
Κριτικές
2
Like
2.110
Πόντοι
456
Α, και αυτο εγινε απο την 1η Μαρτιου οπως λεει ο νηματοθετης?
Εννοείται πως όχι.
Απλά, κάθε φορά που ζοριζόμαστε, όχι μόνο εδώ, γιατί σε κάποιο βαθμό αυτή είναι μια στάση που υπάρχει σχεδόν σε κάθε πολιτισμικό υπόβαθρο, κουνάμε το δάχτυλο σε αυτή τη μειοψηφία που μπορεί να έχει όλες τις πολυτέλειες που για το μέσο πολίτη είναι στα όρια του εξωτικά ακριβού. City tours των 300 και βάλε ευρώ την ώρα σε εβδομαδιαία βάση, ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων, εστιατόρια διεθνούς φήμης, ακριβά αυτοκίνητα... Και, ναι, για τα Ελληνικά δεδομένα, αυτοί είναι περίπου 300 χιλιάδες. Δηλαδή, ένα ρεαλιστικό 3% του μέσου όρου των 10 εκατομμυρίων πληθυσμού. Τους ξεχνάμε όταν όλα πηγαίνουν καλά, και τους θυμόμαστε όποτε η δική μας τσέπη ζορίζεται.
Και, ναι, τους ζηλεύουμε. Όλοι μας, είτε το παραδεχόμαστε, είτε όχι.
 

Termin

Σπουδαίος
Εγγρ.
9 Φεβ 2018
Μηνύματα
3.749
Like
7.743
Πόντοι
2.306
η αγορά έχει γαμηθεί λόγω πληθωρισμού.
ο πραγματικός πληθωρισμός είναι τουλάχιστον 30%
απο την στιγμή που καύσιμα ενέργεια και πρώτες ύλες έχουν αυξηθεί 30%, τα πάντα ανατιμούνται. απο το κωλοχαρτο μέχρι τα μακαρονια.
στην ουσία, δεν φτάνει το χρήμα για βόλτες καφέδες εστιατορια
το πρόβλημα θα κρυφτεί κάτω απο το χαλι, λόγω τουριστικής περιοδου, αλλά οι Ελληνες θα πηγαίνουν θάλασσα με ψωμι για τοστ απο τα λιντλ και καφέ στο σεικερ..... και θα κοιτάζουν εμένα να απολομβάνω τον freddo εσπρεσο μου με αραγμενη την alfa romeo μου.
Δεν φταιει ο Μητσοτάκης για αυτά, φταίει ο πολεμος στην Ουκρανια, ο κορωνοιος και πολλά άλλα. τα πραγματα θα είναι πολυ χειρότερα αν βγουν πιο ανικανοι ηγέτες για αυτό κάντε την καρδιά σας πέτρα να μη χάσω ούτε εγώ τον freddo μου, και εσεις κυριως μη βγει και πουλήσει την μακεδονια ο τσιπρας ξανα τώρα που ο Μητσοτάκης την αγορασε πίσω.
 

Man-With-No-Name

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Μαΐ 2011
Μηνύματα
2.271
Κριτικές
2
Like
2.110
Πόντοι
456
Το 3% των ''πλουσιων'' ειναι αδιαφορο.
Και το πλουσιος σχετικο ειναι, καποιοι λενε πως δεν εισαι πραγματικα πλουσιος αν δεν εχεις το δικο σου gulfstream.
To κακο ειναι οτι δεν υπαρχει μεσαια ταξη πια. Τα καινουργια αυτοκινητα που αγοραζονται τωρα ειναι η picanto η Χ5. Καινουργιο avensis για παραδειγμα δεν βλεπεις
Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό.
Όσοι απο εμάς ζήσαμε σαν ενήλικες όλες τις δεκαετίες 1990-2010, ξέρουμε τι ακριβώς έφερε αυτή η άνθηση στην αγορά, κυρίως στα αυτοκίνητα. Όταν το κάθε δεύτερο όχημα ήταν 1600 κυβικά και βάλε, και τα μοντέλα έπαιζαν μεταξύ mid range και luxury sedan, ακόμα και για τον τυπικό κακομοίρογλου του βασικού μισθού συν μαύρα για μπόνους (που, κανονικά ΔΕΝ θα μπορούσε να αγοράσει BMW ή Avensis, πχ, λόγω χαμηλού εισοδήματος), δεν σήμαινε "ανάπτυξη". Σήμαινε "έχω πάρει δεκαπέντε δάνεια και 25 πιστωτικές, και κάνω τη μεγάλη ζωή" χωρίς το συνοδευτικό "πως στον πούτσα θα τα πληρώσω μετά όλα αυτά".
Η πραγματικότητα είναι, οτι εδώ και περίπου 15 χρόνια, ζούμε το αποτέλεσμα ενός συνδυασμού απληστείας, ημιμάθειας και ΠΟΛΥ κακής ενημέρωσης απο τα ΜΜΕ. Τα ίδια ΜΜΕ που εκεί στο 2000, είχαν κάνει ακόμα και τον μπάρμπα στο χωριό να πουλάει τα χωράφια για να μπεί στη Σοφοκλέους, έπαιζαν αβέρτα διαφημίσεις για κάρτες, δάνεια και επενδυτικά προγράμματα.
Και, ναι, δεν υπάρχει καλός, ή κακός, ή άσχημος στην ιστορία, όλοι άξιοι της μοίρας μας είμαστε. Θέλαμε να έχουμε απο πέντε κάρτες στο πορτοφόλι έκαστος, ακόμα και αν δεν ξέραμε να διαχειριστούμε αυτό που λέμε "πιστωτική", παίρναμε διακοποδάνεια, ακόμα και αν μπορούσαμε να πάμε δύο εβδομάδες στο χωριό, αντί για να πάρουμε δάνειο για τη Μύκονο, καταναλωτικά δάνεια για να τα φάμε στα μπουρδέλα...
Ναι, πραγματικά πλούσιοι είναι μόνο οι 10 απο τους 300 χιλιάδες της Ελληνικής πραγματικότητας, αλλά, επι 20 χρόνια, η ίδια η μεσαία τάξη προσπάθησε να ανέβει ταξικό σκαλοπάτι, πατώντας πάνω σε δάνεια, και όχι πάνω στις δικές της δυνάμεις, με αποτέλεσμα να πέσει ένα σκαλί κάτω.
Δεν έχουμε μεσαία τάξη, γιατί η ίδια η μεσάια τάξη έπεσε.
 

Man-With-No-Name

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Μαΐ 2011
Μηνύματα
2.271
Κριτικές
2
Like
2.110
Πόντοι
456
Επισης δεν ειναι κακο να μπορει καποιος που δουλευει μια δουλεια που αμειβεται στον μεσο ορο να μην μπορει να αγορασει ενα μεσαιο καινουργιο οχημα. Ας κανουμε συγκριση με τις μικρες χωρες της ΕΕ στο παρον, ας παρουμε το ανατολικο μπλοκ κιολας. Εκει οποιος δουλευει μια μεση δουλεια μπορει να αγορασει ενα μεσο αυτοκινητο, να κανει τουλαχιστον 15 μερες διακοπες στο εξωτερικο. Νομιζω οτι ειναι πιο χρησιμη η συγκριση με ''φτωχες'' χωρες της ΕΕ παρα με το τι γινοταν πριν 20 χρονια, χρονος αφθονος να ειχε διορθωθει το οτιδηποτε εαν υπηρχε η πολιτικη βουληση. Αλλα δεν διορθωθηκε τιποτα ωστε να συνεχιζουν να εξυπηρετουνται συμφεροντα με αποτελεσμα η ποιοτητα ζωης να ειναι χαμηλοτερη απο πρωην σοβιετικες δημοκρατιες που τωρα ειναι στην ΕΕ
Το πρόβλημα εδώ, στο συλλογισμό σου, βρίσκεται σε δύο παράγοντες:
1) Οι μισές απο τις "μικρές" χώρες της Ε.Ε. είε έχουν ΗΔΗ περάσει περίοδο αντίστοιχου "μνημονίου" είτε είχαν ήδη αρκετά ισχυρή οικονομία όταν έσκασε η φούσκα του 2008. Ας μην ξεχνάμε οτι τόσο η Ιρλανδία, η Πορτογαλία, αλλά και η Κύπρος, μπήκαν σε καθεστώς περιορισμών απο το ΔΝΤ, ΠΡΙΝ απο εμάς, βγήκαν ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ απο ότι εμείς, και πλέον έχουν επανακάμψει, σε αντίθεση με εμάς. Γιατί; Γιατί το δημόσιο χρέος ήταν όντως δημόσιο, και όχι ιδιωτικό που είχε μετακυλιστεί στο κράτος (σε αντίθεση με εμάς, που όλα τα συσσωρευμένα χρέη σε τράπεζες περάσανε στη ΔΟΥ). Οπότε, η "πολιτική βούληση" του παρελθόντος, όχι μόνο δεν διώρθωσε το πρόβλημα, το μεγάλωσε.
2) Οι πρώην Σοβιετικές χώρες, που είναι πλέον στην Ε.Ε. δεν είναι σε καλύτερη οικονοική κατάσταση σε σχέση με εμάς. Απλά ζούν την ίδια ακριβώς ψευθαίσθηση που ζούσαμε εμείς πριν τους Ολυμπιακούς της Αθήνας, με τεχνητή ανάπτυξη μέσω δανείων. Όταν μία Βουλγάρικη τράπεζα προσφέρει πλάνο δόσεων σε Ελληνικά online marketplaces όπως το σκρούτζ, χωρίς καν να ζητά την παραμικρή εγύηση για ότι εσύ θα αγοράσεις με δόσεις, σημαίνει οτι εκεί τα δάνεια τα μοιράζουν σαν να είναι χαρτοπετσέτες... είναι θέμα χρόνου να σκάσει και εκεί η φούσκα...

Υ.Γ.
Υπάρχει πολυ συγκεκριμένος και υπαρκτός λόγος που υπάρχουν τόσα πολλά μοντέλα μικρών, οικονομικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, κυρίως σε χώρες που, με βάση αυτή τη λογική του "μέσου όρου αμοιβών" δεν θα έπρεπε να υπάρχουν. Και ο λόγος είναι οτι ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΑ ΤΑ ΡΗΜΑΔΙΑ! Αν δεν υπήρχε ζήτηση, δεν θα υπήρχαν και τα αντίστοιχα μοντέλα. Για τον ίδιο λόγο, η Ferrari δεν κάνει μαζική παραγωγή, αλλά συγκεκριμένο αριθμό μοντέλων, γιατί δεν υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση.
 
  • Like
Αντιδράσεις: Nubic

Man-With-No-Name

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Μαΐ 2011
Μηνύματα
2.271
Κριτικές
2
Like
2.110
Πόντοι
456
Οπως ειπες και εσυ, ολες οι χωρες επανεκαμψαν απο το 2008, πλην της δικης μας. Αρα η αιτια ειναι στις ασκουμενες πολιτικες και οχι σε διεθνεις συσχετισμους οπως προσπαθουν να μας πεισουν.
Οσον αφορα τις χωρες του μπλοκ ειναι οντως σε πολυ καλυτερη κατασταση απο εμας αφου η ανεργια βρισκεται γυρω στο 6%.
Αν βγεις εξωτερικο, εστω και μπλοκ θα δεις πολλα μοντελα μεσαιων αυτοκινητων, το φαινομενο τα μισα αυτοκινητα να ειναι 20ετιας και απο τα καινουργια σχεδον μονο μικρα το βλεπεις μονο στην Ελλαδα.
Τουλαχιστον ειμαιστε ακομα πανω απο την Βουλγαρια

pinakas-eisodimaton.jpg
Kαι, με βάση το γράφημά σου και μόνο, δε σε προβληματίζει το πως μια χώρα με χαμηλότερο ΑΕΠ έχει τόσο μεγαλύτερη καταναλωτική εικόνα;
Eπίσης, για να το αναλύσουμε περισσότερο, η ανεργία μπορεί να είναι στο 6%, αλλά ο ελάχιστος (βασικός) μισθός, είναι περίπου 380 ευρώ. Και, ακόμα πιστεύεις οτι δεν υπάρχει κάτι να σε προβληματίζει, σε σχέση με την εικόνα που αναφέρεις; Αν με τα 614 ευρώ καθαρά (700 κάτι μικτά) στην Ελλάδα δε μπορείς να αγοράσεις το αμάξι που θα ήθελες, μπορείς φαντάζεσαι να το κάνεις με τα μισά λεφτά μέσο όρο; Ή, ακόμα χειρότερα, αν τελικά πάρεις το αμάξι των ονείρων σου, θα μπορέσεις να επιβιώσεις μέχρι να ξοφλήσεις τις δόσεις;
Και κάτι τελευταίο....
Τα μοντέλα που κυκλοφορούν σε μια πόλη, ή χώρα, είναι η μισή αλήθεια. Η άλλη μισή είναι ο συνολικός αριθμός οχημάτων ανα 1000 κατοίκους. Και, εκεί, η εικόνα αλλάζει δραματικά.
Εκεί η Ελλάδα έχει 606 τετράτροχα οχήματα ανα 1000 κατοίκους... για σύγκριση, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει 600 οχήματα ανα 1000 κατοίκους, η Γερμανία 628, η Σουηδία 545 και η Βουλγαρία 482.
 

Nubic

Μέγας
Εγγρ.
28 Οκτ 2019
Μηνύματα
5.111
Κριτικές
10
Like
13.224
Πόντοι
3.846
η οικονομική κατάσταση μιας χώρας δεν εξηγείται από 1 ή 2 μεγέθη.

Χαμηλή ανεργία μπορεί να σημαίνει ότι οι μισθοί είναι τόσο χαμηλοί που κανένας πτυχιούχος δε θέλει να πάει εκεί να ζήσει (σε αντίθεση με χώρες όπως Αμερική ή Αγγλία για παράδειγμα) ,ότι όλοι μπήκαν με μέσο στο Δημόσιο (Ελλάδα). Δηλαδή η Βουλγαρία έχει χαμηλή ανεργία αλλά και το όνειρο του κάθε νέου είναι να μεταναστεύσει σε άλλη χώρα.

Για τα αυτοκίνητα είναι και τρόπος ζωής. Ο Έλληνας τη δεκαετία του 90 αγόραζε αυτοκίνητα και μηχανές στα παιδιά του, ούτε μετρό δεν είχε η Αθήνα, το λεωφορείο ήταν για γέρους και φοιτητές ,ποδήλατο δεν έκανε κανέας. Αντίστοιχα η Ελλάδα έχει ξεφτίλα οικονομική εικόνα αλλά έχει από τα μεγαλύτερα ποσοστά πληθυσμού με ιδιόκτητα ακίνητα παγκοσμίως. Και αυτό γιατί από την εποχή της αντιπαροχής μέχρι πρόσφατα όλοι οι Έλληνες αγόραζαν ακίνητα που τα πέρασαν στα παιδιά τους.

Επίσης η Ελλάδα πριν τα μνημόνια ήταν μια οικονομία που επέτρεπε σε τεράστιο βαθμό τη φοροδιαφυγή. Έτσι ενώ οι κάτοικοι φλέξαραν ρούχα φίρμες, μπουζούκια και αμάξια, η χώρα είχε τεράστιο χρέος. Αυτό ήταν ανεξήγητο για τις άλλες χώρες που πρέπει πρώτα να πληρώνεις τις υποχρεώσεις σου και τα γούστα σου να τα κάνεις με ό,τι σου περισσέψει.
 

Barry Lyndon

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
5 Ιαν 2019
Μηνύματα
2.318
Like
1.833
Πόντοι
216
Αφου δεν υπαρχει σαλιο οπως μας λες για εξηγησε μας ρε ποιοι ειναι αυτοι που οδηγανε καινουργια αμαξια το 2023 και οχι απλα αμαξια,αλλα γερμανικα μεγαλου κυβισμου με τεραστιο κοστος συντηρησης.Στη Θεσσαλονικη που ειναι μια πολη του 1,5 εκ και καθε μερα στους δρομους βλεπεις ολοκαινουργια μερσεντες,bmw,audi,porsche,lexus κλπ.Το οτι δεν εχει καθολου λεφτα ενα 50-60% δεν σημαινει οτι το υπολοιπο 40%-50% δεν εχει λεφτα η δεν περναει καλα.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom