Για ποιο λόγο οι managers της εταιρίας Helios καταδικάστηκαν για ανθρωποκτονία από αμέλεια και κατα συρροή ;
Ήταν στο πιλοτήριο της μοιραίας πτήσης;
Έδωσαν εντολή στον κυβερνήτη να συνεχίσει την άνοδο παρ’ολο που υπήρχε κατάσταση η οποία δεν επέτρεψε την συμπίεση καμπίνας;
Μήπως έδωσαν εντολή να μην χρησιμοποιήσουν οι πιλότοι τις μάσκες οξυγόνου με αποτέλεσμα να πάθουν υποξία και να μην είναι σε θέση να πετάξουν το αεροπλάνο με ασφάλεια ;
Μήπως επίσης έδωσαν εντολή στους μηχανικούς που έκαναν την δοκιμή συμπίεσης - συντήρηση το προηγούμενο βράδυ να αφήσουν τον διακόπτη της βαλβίδας σε λάθος θέση ;
Τίποτα από τα παραπάνω δεν έκαναν άμεσα.
Σκέψου επίσης ότι στο πιλοτήριο της συγκεκριμένης πτήσης ήταν 2 άτομα, τα οποία υπέπεσαν στο ίδιο ακριβώς λάθος την ίδια χρονική στιγμή.
Καταδικάστηκαν όμως διότι είχαν την ευθύνη
επιλογής, εκπαίδευσης, αξιολόγησης και οργάνωσης - διοίκησης όλων όσων έχουν εμπλακεί στο συγκεκριμένο περιστατικό.
Διότι η ασφάλεια ενός οργανισμού είναι θέμα κουλτούρας και έχει άμεση σχέση με τα :
Δικός μας είναι, μετάταξε τον να διαχειρίζεται τρένα.
Δικός μας είναι, μετέθεσε τον στον μεγάλο σταθμό και ας μην έχει εμπειρία, να ναι κοντά στο σπίτι του.
Δικός μας και ο επενδυτής, δώστου μια παράταση στο σύστημα επικοινωνίας, σιγά μην είναι απαραίτητη η επικοινωνία μεταξύ οδηγών, εξάλλου 150 χρόνια έτσι κυκλοφορούνε τα τρένα.
Τελεσίδικα ένοχους κήρυξε τους τρεις από τους τέσσερις κατηγορούμενους για την αεροπορική τραγωδία του «Ηλιος» στις 14 Αυγούστου του 2005, το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων της Αθήνας.
www.iefimerida.gr
Για πες ; Αδίκως καταδικάστηκαν οι παραπάνω ή αδίκως δεν αποδίδεται καμία ευθύνη στον υπουργό ο οποίος ήταν επικεφαλής του αρμόδιου, για το σιδηροδρομικό δίκτυο, υπουργείου και υπέγραφε για τις παρατάσεις και τις μετατάξεις ;