mariath
Μέλος
- Εγγρ.
- 29 Απρ 2009
- Μηνύματα
- 4.583
- Κριτικές
- 6
- Like
- 146
- Πόντοι
- 16
Μεγαλες αληθειες λες αδερφε...
Γι' αυτό, να με ακούς φίλε.
Γιατί όσα σου λέω (ή σε ρωτάω) δεν τα λέω για να σου κάνω τον έξυπνο.
Μεγαλες αληθειες λες αδερφε...
αμα σε φέρει ο δρόμος σου Βέλγιο μερια κάνε μιά βόλτα στην Bastogne να δείς το μουσείο της Μάχης των Αρδεννών...
Bastogne Μουσείο...Εμεινα με το στομα ανοιχτο ρε,τι "κατι το ουαου"...Αχρηστε!καταπληκτικό είναι...
αμα σε φέρει ο δρόμος σου Βέλγιο μερια κάνε μιά βόλτα στην Bastogne να δείς το μουσείο της Μάχης των Αρδεννών... χωρίς να είναι κάτι το ουαου είναι ωραίο...
Καλημερα τιμημενε ΒΑΤΡΑΧΕ!.........
........ καλημερίζω,,,,
καλημερα παλιο σχολειο.........
........ καλημερίζω,,,,
φανταστικο βιβλια και τοπ για τον wwii ειναι το u-boat war toy buchheim που βασιστηκε το das boot καιΌλες οι ιστορίες του ΒΠΠ εμένα με ενδιαφέρουν και τις διαβάζω.
Τα μουσεία και τα ντοκυμανταίρ είναι μια πιο "ζωντανή" και ξεκούραστη προβολή (αν εξαιρέσεις τα ταξίδια που χρειάζονται για να πας στα μουσεία).
Πρόσφατα τέλειωσα ένα βιβλίο για την επιχείρηση "Crusader" που έλαβε χώρα στη Βόρεια Αφρική από τον Οκτώβριο-Νοέμβριο του 1941 μέχρι τον Ιανουάριο του 1942.
Δεν μπορείτε να φαντασθείτε τι έγινε σε κείνες τις ερήμους αυτούς τους 4 μήνες, με στρατεύματα απ' τη μια μεριά την 8η στρατιά (Ώκινλεκ) και απ' την άλλη το DAK (Rommel). Και τι συνθήκες επικρατούσαν (παρ' ότι "Αφρική").
Να, πάρτε μια φωτογραφία απ' το βιβλίο:
Δεν ξέρω το Πορτσμουθ.
Αλλά στο Λονδίνο αξίζει να πας, για ένα και μόνο λόγο:
Να πας να δεις το HMS Belfast.
Καταδρομικό του ΒΠΠ, αραγμένο στον Τάμεση πλέον, μουσείο (όπως ο δικός μας ο "Αβέρωφ").
Νομίζω μάλιστα ότι ήταν απ' αυτά που είχαν "συμμετάσχει" στη βύθιση του Βίσμαρκ ή σε μάχες με το Tirpitz (αλλά δεν είμαι σίγουρος γι' αυτά - δεν τα θυμάμαι).
Είναι part of the Imperial War Museums.
Στο Λονδίνο έχω πάει 6-7 φορές, στο "Belfast" πήγα μόνο την τελευταία, και ο μόνος λόγος που θέλω να ξαναπάω στο Λονδίνο είναι να πάω να το ξαναδώ.
Η ξενάγηση διαρκεί περί τις 2 ώρες. Έχει "παραστάσεις" που "παίζονται" με ήχο και φως, στο θάλαμο ελέγχου πυρός και σε άλλα σημεία του πλοίου. Αναπαραστάσεις σε δiάφορα σημεία, όπως ιατρεία, χειρουργεία, γέφυρα, turrets, κλπ.
Τμήματα του μηχανοστασίου είναι "κομμένα" για να βλέπει ο επισκέπτης τα διάφορα στοιχεία. Ακόμα θυμάμαι τα τεράστια γρανάζια των μειωτήρων (κάποιος που δεν τα έχει δει, δεν θα καταλάβει ΠΟΤΕ τι ζημιά έκαναν τα παξιμάδια που έριξαν εκείνα τα δυο καθήκια στους μειωτήρες του "Τομπάζη").
Πίστεψε με, αξίζει να πας στο Λονδίνο μόνο και μόνο γι' αυτό το έκθεμα.
Όπως θα έπρεπε να πάνε και όλοι οι "υπεύθυνοι" που τους πληρώνουμε για να οργανώνουν τα "μουσεία" τύπου "Αβέρωφ" και "Βέλος", για να καταλάβουν πως πρέπει να γίνονται αυτές οι δουλειές.
Η νύχτα με τη μέρα είναι η παρουσίαση των δικών μας, σε σύγκριση με τις εγγλέζικες.
Φίλε,
Όσα σούρω στο ΠΝ, τα σούρω επειδή κι αυτό είναι τμήμα της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης.
Αυτό όμως δεν μηδενίζει την υπερτρισχιλιετή ιστορία μας ως ναυτικού λαού, που δεν μπορεί να σβήσει ούτε σε 20, ούτε σε 50 χρόνια.
(Αν επιμείνουν βέβαια οι επί του παρόντος κρατούντες, στο τέλος κάτι θα καταφέρουν).
Σε αυτό, πραγματικά μόνο με τους Εγγλέζους συγκρινόμαστε, άντε και με μερικούς άλλους σαφώς μικρότερης σημασίας όμως (Σουηδοί, Νορβηγοί, Γιαπωνέζοι) λαούς.
Οι Γερμανοί ό,τι και να κάνουν, βουνίσιοι θα παραμείνουν. Κτηνοτρόφοι.
Οι Αιγύπτιοι (4.000 χρόνια ιστορία - παλιότερη κι από από τη δική μας) μια παραλία έχουν. Όχι 3.000 νησιά.
Οι Αμερικάνοι δυο παραλίες. Και άπειρα λεφτά βέβαια, αλλά τα λεφτά δεν κάνουν τον κόσμο θαλασσινό.
Ξέρεις τι με στενοχωρεί ναύαρχε?
Έχω πάει και στο ναυτικό μουσείο Κωσταντινούπολης. Όπως έχουν πάει και χιλιάδες άλλοι τουρίστες: Ρώσοι, Γιαπωνέζοι, Κινέζοι, Αμερικάνοι, Γάλλοι, Ισπανοί, Εγγλέζοι, ο κόσμος όλος.
Όλοι αυτοί λοιπόν, βγαίνουν από το μουσείο αυτό, και λένε: "Μεγάλη ναυτική δύναμη η Τουρκία. Και με πολλές νίκες στο παρελθόν της".
Κι εκεί πρέπει να πας, ναύαρχε.
Θα καταλάβεις, πόσο άχρηστοι είμαστε στο να προβάλλουμε τον τόπο μας και την ιστορία του.
Σε μας εδώ έρχονται (λόγω ακρόπολης, ήλιου και θάλασσας) 25 εκ. τουρίστες το χρόνο, και τι τους δείχνουμε από ναυτική ιστορία? Τίποτα. Μη μου πεις ότι έχει επισκέπτες το μουσείο στο πασαλιμάνι. Ή το μουσείο στα Χανιά.
Στην Κωστνατινούπολη όποιος περπατάει στην παραλία του Βοσπόρου (και όλοι οι τουρίστες το κάνουν), μπαίνει και στο ναυτικό μουσείο όπου βλέπει πως το ναυτικό των σουλτάνων... κατατρόπωσε τους Έλληνες σε διάφορες ναυμαχίες!
Για τον πούτσον είμαστε, ναύαρχε.
Σε όλα τα επίπεδα.
Δεν επιτρεπεται τετοιο πλοιο που το θαυμαζουν παγκοσμιως να μην εχει γινει αξιοπλοο και να το σερνουνε βοηθητικα πλοιαρια. Τοσοι εφοπλιστες, τοσοι τουριστες που το επισκεπτονται, τοσοι Ελληνες που αν γινοταν η προσπαθεια θα καλουνταν να δωσουν οτι θελει ο καθενας.Οι ατμομηχανές του αβέρωφ νομίζω έχουν αφαιρεθεί τελείως πριν φτάσει στο φάληρο απ τον Πόρο.
Και πιο παλιά υπήρχε η σκέψη να βάλουν μηχανές,
Και στο βππ έγινε αποτυχημένη απόπειρα απ τους άγγλους να κινηθεί με πετρέλαιο.
Προσωπικά θεωρώ μεγάλο ρίσκο να το πάνε στη θεσαλονίκη,
Τώρα για imperial war museum kai hms belfast τι να πει κανείς,
Εκεί αξιοποιούν οτιδήποτε παλιο
Αφιέρωσα μια βδομαδα για το ιμπεριαλ και το μπελφαστ,
Μοναδική εμπειρία και τα δυο.
Δεν επιτρεπεται τετοιο πλοιο που το θαυμαζουν παγκοσμιως να μην εχει γινει αξιοπλοο και να το σερνουνε βοηθητικα πλοιαρια. Τοσοι εφοπλιστες, τοσοι τουριστες που το επισκεπτονται, τοσοι Ελληνες που αν γινοταν η προσπαθεια θα καλουνταν να δωσουν οτι θελει ο καθενας.
Φίλε, δεν είναι εύκολα πράματα αυτά που λες.
Αν είχες ασχοληθεί με αναπαλαιώσεις (ιδιωτικές, όχι "εθνικής σημασίας") θα ήξερες ότι μεγάλη σημασία δίνεται στο "original" του πράματος. Τι θέλω να πω:
Αν π.χ. έχεις ένα αυτοκίνητο του 1915, σε original κατάσταση, όπως βγήκε (τότε) από το εργοστάσιο, έχει π.χ. αξία (που τη βλέπεις στις διάφορες δημοπρασίες που γίνονται) ας πούμε 2.000.000 ευρώ.
Αν δεν έχει μηχανή, και του βάλεις μια σύγχρονη για να κουνιέται, η αξία του θα είναι 20.000 ευρώ. Αυτές είναι οι αναλογίες.
Ο Αβέρωφ θα μπορούσε να κινηθεί (εύκολα) με ίδια μέσα. Αν του κοτσάρεις στην πρύμνη 12 εξωλέμβιες των 300 ίππων, θα μπορεί να κινηθεί με 5-6 κόμβους.
http://[URL unfurl="true"]www.funny-potato.com/images/boats/fast/fast-boat.jpg[/img[/URL]]
Το ίδιο κι αν του βάλεις μέσα δυο ντίζελ που θα βγάζουν 5-6.000 ίππους, με μειωτήρες να προσαρμοστούν στους άξονες του (πιο ακριβή λύση αυτή απ' τις εξωλέμβιες).
Όμως, αυτό δεν θα είναι "μουσείο", θα είναι καρνάβαλος.
Το να ξαναφέρεις τα δικά του μέσα πρόωσης σε κατάσταση λειτουργίας (22 λέβητες, 2 x 4κύλινδρες ατμομηχανές τριπλής εκτόνωσης) ώστε να βγάζει τα 19.000 άλογα που έβγαζε όταν ήταν καινούριο είναι ένα project που για να το κάνεις πραγματικότητα (σημείωσε ότι πρέπει να ικανοποιείς και όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας για τον ατμό υψηλής πίεσης) θα σου κοστίσει όσο τρεις καινούριες φρεγάτες.
Είναι πέρα από κάθε λογική μια τέτοια "αναπαλαίωση", ακόμα κι αν τα λεφτά τα δώσει κάποιος που του τρέχουν από τα μπατζάκια του, και δεν βαρύνουν τους φορολογούμενους. Ας τα δώσει για τις φρεγάτες.
[/quote]Δεν ξερω αν γνωριζεις οτι γινεται απο ξενους μαλιστα προσπαθεια να ξαναφτιαχτει ο Κολοσσος της Ροδου. Δε ξερω τα οικονομικα μεγεθη και αν ειναι απλησιαστο ονειρο το ολο εγχειρημα, αλλα η ιδεα επεσε. Πολλοι τουριστες που πιανουν Ροδο με πλοιο, με αεροπλανο, πολλοι παγκοσμιως ,ειμαι σιγουρος οτι θα εδιναν τον οβολον τους για να γινει πραγματικοτητα. Ετσι και με τον Αβερωφ. Αν διαβασεις διαφορα σχετικα φορουμ στο διαδικτυο, η αιγλη, η φημη και η μοναδικοτητα του ειναι γνωστη σε ολο τον πλανητη. Χωρια οι εφοπλιστες. Ας γινει μια κινηση να δοθει το εναυσμα. Ειδες τι εγινε με το που πηγε στη Θεσσαλονικη ενω δεν εφευγε ποτε απο το Φαληρο. Το ιδιο και με τον Παρθενωνα. Αν ειναι δυνατον να υπαρχουν ακομα σκαλωσιες και χαλασματα στο ναο. Κατα τη γνωμη μου τοσες δεκαετιες θα επρεπε να γινει προσπαθεια να επανελθει ο Παρθενωνας στην αρχικη του μορφη. Με ευδιακριτα πιο λευκα τα σημεια αποκαταστασης οπως ακριβως στα Προπυλαια. Τα Προπυλαια ομως εχουν αποκατασταθει σε μεγαλο βαθμο οπως και το Ερεχθειο και βλεπεις ενα συνολο ενω ο Παρθενωνας παραμενει σε κακη κατασταση ερειπιων σχεδον. Απαραδεκτο. Τι φοβουνται να παρεμβουν; μη πειραχτει η ιεροτητα του μνημειου; Αν ηταν ετσι, στην ιστορικη πετρινη γεφυρα του Μοσταρ που γκρεμιστηκε στο πολεμο της Γιουγκοσλαβιας δεν επρεπε να τη ξαναφτιαξουν. Εγω βλεπω επι χρονια ατολμια, δυσκινητο δημοσιο, κωλυσιεργια. Μεχρι και την εκδηλωση του οικου μοδας Γκουτσι που ζητησε την Ακροπολη αρνηθηκαν. Δωρεαν εσοδα, τεραστια προβολη, διαφημιση. Χαθηκαν.Ετσι δε παει τιποτα μπροστα.
Δεν ξερω αν γνωριζεις οτι γινεται απο ξενους μαλιστα προσπαθεια να ξαναφτιαχτει ο Κολοσσος της Ροδου. Δε ξερω τα οικονομικα μεγεθη και αν ειναι απλησιαστο ονειρο το ολο εγχειρημα, αλλα η ιδεα επεσε. Πολλοι τουριστες που πιανουν Ροδο με πλοιο, με αεροπλανο, πολλοι παγκοσμιως ,ειμαι σιγουρος οτι θα εδιναν τον οβολον τους για να γινει πραγματικοτητα. Ετσι και με τον Αβερωφ. Αν διαβασεις διαφορα σχετικα φορουμ στο διαδικτυο, η αιγλη, η φημη και η μοναδικοτητα του ειναι γνωστη σε ολο τον πλανητη. Χωρια οι εφοπλιστες. Ας γινει μια κινηση να δοθει το εναυσμα. Ειδες τι εγινε με το που πηγε στη Θεσσαλονικη ενω δεν εφευγε ποτε απο το Φαληρο. Το ιδιο και με τον Παρθενωνα. Αν ειναι δυνατον να υπαρχουν ακομα σκαλωσιες και χαλασματα στο ναο. Κατα τη γνωμη μου τοσες δεκαετιες θα επρεπε να γινει προσπαθεια να επανελθει ο Παρθενωνας στην αρχικη του μορφη. Με ευδιακριτα πιο λευκα τα σημεια αποκαταστασης οπως ακριβως στα Προπυλαια. Τα Προπυλαια ομως εχουν αποκατασταθει σε μεγαλο βαθμο οπως και το Ερεχθειο και βλεπεις ενα συνολο ενω ο Παρθενωνας παραμενει σε κακη κατασταση ερειπιων σχεδον. Απαραδεκτο. Τι φοβουνται να παρεμβουν; μη πειραχτει η ιεροτητα του μνημειου; Αν ηταν ετσι, στην ιστορικη πετρινη γεφυρα του Μοσταρ που γκρεμιστηκε στο πολεμο της Γιουγκοσλαβιας δεν επρεπε να τη ξαναφτιαξουν. Εγω βλεπω επι χρονια ατολμια, δυσκινητο δημοσιο, κωλυσιεργια. Μεχρι και την εκδηλωση του οικου μοδας Γκουτσι που ζητησε την Ακροπολη αρνηθηκαν. Δωρεαν εσοδα, τεραστια προβολη, διαφημιση. Χαθηκαν.Ετσι δε παει τιποτα μπροστα.
Δεν ξερω αν γνωριζεις οτι γινεται απο ξενους μαλιστα προσπαθεια να ξαναφτιαχτει ο Κολοσσος της Ροδου. Δε ξερω τα οικονομικα μεγεθη και αν ειναι απλησιαστο ονειρο το ολο εγχειρημα, αλλα η ιδεα επεσε. Πολλοι τουριστες που πιανουν Ροδο με πλοιο, με αεροπλανο, πολλοι παγκοσμιως ,ειμαι σιγουρος οτι θα εδιναν τον οβολον τους για να γινει πραγματικοτητα. Ετσι και με τον Αβερωφ. Αν διαβασεις διαφορα σχετικα φορουμ στο διαδικτυο, η αιγλη, η φημη και η μοναδικοτητα του ειναι γνωστη σε ολο τον πλανητη. Χωρια οι εφοπλιστες. Ας γινει μια κινηση να δοθει το εναυσμα. Ειδες τι εγινε με το που πηγε στη Θεσσαλονικη ενω δεν εφευγε ποτε απο το Φαληρο. Το ιδιο και με τον Παρθενωνα. Αν ειναι δυνατον να υπαρχουν ακομα σκαλωσιες και χαλασματα στο ναο. Κατα τη γνωμη μου τοσες δεκαετιες θα επρεπε να γινει προσπαθεια να επανελθει ο Παρθενωνας στην αρχικη του μορφη. Με ευδιακριτα πιο λευκα τα σημεια αποκαταστασης οπως ακριβως στα Προπυλαια. Τα Προπυλαια ομως εχουν αποκατασταθει σε μεγαλο βαθμο οπως και το Ερεχθειο και βλεπεις ενα συνολο ενω ο Παρθενωνας παραμενει σε κακη κατασταση ερειπιων σχεδον. Απαραδεκτο. Τι φοβουνται να παρεμβουν; μη πειραχτει η ιεροτητα του μνημειου; Αν ηταν ετσι, στην ιστορικη πετρινη γεφυρα του Μοσταρ που γκρεμιστηκε στο πολεμο της Γιουγκοσλαβιας δεν επρεπε να τη ξαναφτιαξουν. Εγω βλεπω επι χρονια ατολμια, δυσκινητο δημοσιο, κωλυσιεργια. Μεχρι και την εκδηλωση του οικου μοδας Γκουτσι που ζητησε την Ακροπολη αρνηθηκαν. Δωρεαν εσοδα, τεραστια προβολη, διαφημιση. Χαθηκαν.Ετσι δε παει τιποτα μπροστα.
τίποτα δε γινεται αν δεν εξασφαλιστούν πρωτα μίζες στο 3πλασιο+ της αξιας του έργου!
Σε αυτό έχεις δίκιο.
Μόνο σ' αυτό όμως, από όλα όσα έγραψες.
διαφωνεις πχ με τη γνωστη διαμαχη Βενιζελου-Κων/νου περι Θεσσαλονικης -Μοναστηριου ή με το δόγμα Κουντουριώτη;
ή μηπως με τη συστηματική καλλιεργεια ηττοπάθειας από τα ΜΜΕ στον κατακτημενο λαο για να αποτρεψουν οποιαδηποτε σκεψη εξεγερσης;
Δεν τα ξέρω αυτά που με ρωτάς.
Γι' αυτό που ξέρω (μίζες), σε επιβεβαιώνω.
τοτε γιατί λες οτι εχω αδικο;