Νέα

Η συγκλονιστική ομιλία του Γ. Μπουτάρη για τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Διαγραμμένο μέλος 136408
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 33
  • Εμφανίσεις 2K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
Εγγρ.
12 Φεβ 2014
Μηνύματα
517
Κριτικές
4
Like
713
Πόντοι
86

  "αναμενομενο ηταν αφου και η αμερικη στον ιδιο ελληνικο πολιτισμο και την εβραικη βιβλο στηρίζεται. ουτε στο σκανδιναβικο ουτε στο σλαβικο ουτε καποιο μη ευρωπαικο"
    Εκ πρώτης όψεως εχεις δίκιο σε αυτό, αλλά εάν τυχει κάποιος και εμβαθύνει στις Μυθολογιες (που ειναι βεβαια ολόκληρη επιστήμη) , θα δεί ότι η ελληνικη έχει κοινες ρίζες με την σκανδιναβικη,γερμανική,την ινδικη και λοιπες ινδοευρωπαικες . Δεν ξερω αν υπάρχουν μεταφρασεις στα ελληνικα βιβλίων του κορυφαίου Dumezil , όπου υπάρχουν μελέτες σε βάθος.
  Τα ιδια βεβαια αναλογικα ισχύουν και για το υπόβαθρο των μύθων των λαών της Ανατολικης Μεσογείου κ Μεσης Ανατολής  ( Αιγύπτιοι,Σουμεριοι και λοιποί) ,απο τους οποίους πολλά στοιχεία πέρασαν στην εβραική μυθολογία, και αργοτερα τα υιοθετησε το παρακλαδι του ιουδαισμου , ο χριστιανισμος, για να μπορέσει να διεισδύσει σε αυτους τους λαούς. Ενδιαφερον ειναι το βιβλίο του Ν. Βεργίδη "Νερων και Χριστός", που υπαρχει ελευθερα στο διαδικτυο.
  Και μια απορία , οι Αλβανοι λενε επισημα ότι η Ηπειρος ειναι δικιά τουςς, και αλλες ακομα περιοχες, οι Τουρκοι αλωνιζουν στο Αιγαίο ,κλπ, κλπ. Δεν ειδα κανενα λεβεντη απο αυτους που σημερα κατεβαινουν και αασχολουνται με τις παπαριές των σκοπιανών να βγαλει κίχ για αυτα,( ουτε βεβαια να κανει καμμιά συ7γκεντρωση)  που ειναι πολύ σοβαρώτερα. Δηλαδη, αν τα σκοπια ονομαστουν "Μπλαμπλα", θα παψει οποιαδηποτε στιγμη να μπορουν να συμμαχησουν με την Τουρκια ή την αλβανια εναντιον της χωρας ? Οταν μάλιστα με ΔΙΚΗ ΜΑΣ συναινεση θα αποτελουν "συμμαχο" νατοικη χωρα ,οποτε και θα μπορουν και πάλι,ανα πάσα στιγμη ,να παρουν οποιοδηποτε όνομα ?  Και γιατι όλοι αυτοι οι σουπερ έλληνες δεν ειπαν λεξη για το μόλις χτεσινο (2/2/2018) ξεπούλημα-χαρισμα του λιμανιου της Θεσαλονικης στους γερμανους? Χαιρετε.
 
Δ

Διαγραμμένο μέλος 172663

Επισκέπτης
 "αναμενομενο ηταν αφου και η αμερικη στον ιδιο ελληνικο πολιτισμο και την εβραικη βιβλο στηρίζεται. ουτε στο σκανδιναβικο ουτε στο σλαβικο ουτε καποιο μη ευρωπαικο"
   Εκ πρώτης όψεως εχεις δίκιο σε αυτό, αλλά εάν τυχει κάποιος και εμβαθύνει στις Μυθολογιες (που ειναι βεβαια ολόκληρη επιστήμη) , θα δεί ότι η ελληνικη έχει κοινες ρίζες με την σκανδιναβικη,γερμανική,την ινδικη και λοιπες ινδοευρωπαικες . Δεν ξερω αν υπάρχουν μεταφρασεις στα ελληνικα βιβλίων του κορυφαίου Dumezil , όπου υπάρχουν μελέτες σε βάθος.
 Τα ιδια βεβαια αναλογικα ισχύουν και για το υπόβαθρο των μύθων των λαών της Ανατολικης Μεσογείου κ Μεσης Ανατολής  ( Αιγύπτιοι,Σουμεριοι και λοιποί) ,απο τους οποίους πολλά στοιχεία πέρασαν στην εβραική μυθολογία, και αργοτερα τα υιοθετησε το παρακλαδι του ιουδαισμου , ο χριστιανισμος, για να μπορέσει να διεισδύσει σε αυτους τους λαούς. Ενδιαφερον ειναι το βιβλίο του Ν. Βεργίδη "Νερων και Χριστός", που υπαρχει ελευθερα στο διαδικτυο.
 Και μια απορία , οι Αλβανοι λενε επισημα ότι η Ηπειρος ειναι δικιά τουςς, και αλλες ακομα περιοχες, οι Τουρκοι αλωνιζουν στο Αιγαίο ,κλπ, κλπ. Δεν ειδα κανενα λεβεντη απο αυτους που σημερα κατεβαινουν και αασχολουνται με τις παπαριές των σκοπιανών να βγαλει κίχ για αυτα,( ουτε βεβαια να κανει καμμιά συ7γκεντρωση)  που ειναι πολύ σοβαρώτερα. Δηλαδη, αν τα σκοπια ονομαστουν "Μπλαμπλα", θα παψει οποιαδηποτε στιγμη να μπορουν να συμμαχησουν με την Τουρκια ή την αλβανια εναντιον της χωρας ? Οταν μάλιστα με ΔΙΚΗ ΜΑΣ συναινεση θα αποτελουν "συμμαχο" νατοικη χωρα ,οποτε και θα μπορουν και πάλι,ανα πάσα στιγμη ,να παρουν οποιοδηποτε όνομα ?  Και γιατι όλοι αυτοι οι σουπερ έλληνες δεν ειπαν λεξη για το μόλις χτεσινο (2/2/2018) ξεπούλημα-χαρισμα του λιμανιου της Θεσαλονικης στους γερμανους? Χαιρετε.

1ον οντως καποιες θεοτητες εχουν ταυτιστεί ηδη από αρχαιους συγγραφεις πχ ο ιντρα των ινδων με τον διονυσο και τον οσιρη... ΑΛΛΑ στις ταινιες εχουν τον ελληνα ηρακλη από την θηβα όχι την αντιστοιχη εκδοχή από αιγυπτο και ινδια.

2ον το ότι το λιμανι το παιρνουν κοψοχρονιά οι γερμανοι και χθες κανανε άλλες 10 παραβιασεις στο αιγαιο οι τουρκοι ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΑ.
και το 1928 μπορει το λιμανι να το ειχαν βρεττανοι και το 1986 να μας εκαναν άλλες 200 παραβιασεις στο αιγαιο οι τουρκοι. οι περισσοτεροι δεν τα ξερουμε και αυριο θα παμε στην δουλεια μας και μακαρι ετσι να πηαγινουν σε 50 χρονια και τα παιδια μας στην δουλεια τους.
το να αναφέρεται οπου βλέπεις σε χαρτες τα σκοπια ως μακεδονια, στο ιντερνετ, στην τηλεοραση, όταν μιλας με ξενους και δεν ξερουν την υποθεση καλα, ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ σου ανεβαινει τιο αιμα στο κεφαλι και ΔΕΝ ΘΕΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ.

και οι τουρκοι εχουν αυτή την στιγμη το χωριο μου στην ανατολικη θρακη, πολεμησαν, ηταν πιο εξυπνοι, το πηραν, ΔΕΝ ΜΕ ΠΛΗΓΩΝΕΙ ΑΥΤΟ.
όταν όμως βλεπω βουλγαρικη προπαγανδα ότι οι θρακες δεν ηταν ελληνες και οι απόγονοι τους ιστορικα είναι οι βουλγαροι και να σηκωνουν αγαλματα τον δικο μας σπαρτακο αυτό μου αναβει τα λαμπάκια. αν ηταν δικος σας ρε εμεις τι ειμαστε? μπασταρδάκια που ξεφυτρωσαν από τον ουρανο????
 

The Kraang

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
27 Απρ 2016
Μηνύματα
1.533
Κριτικές
11
Like
392
Πόντοι
306
Είπε το σκουπίδι ότι οι Έλληνες έπαιρναν τις περιουσίες των Εβραίων και δεν βρέθηκε ένας δικαστής να του ασκήσει δίωξη.Απίστευτα πράγματα.
 

antisthenis

Administrator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
20 Ιαν 2006
Μηνύματα
20.650
Κριτικές
148
Λύσεις
5
Like
9.102
Πόντοι
17.085
Είπε το σκουπίδι ότι οι Έλληνες έπαιρναν τις περιουσίες των Εβραίων και δεν βρέθηκε ένας δικαστής να του ασκήσει δίωξη.Απίστευτα πράγματα.
Έτσι ακριβώς είναι.
 

Ezra

Μέλος
Εγγρ.
13 Απρ 2009
Μηνύματα
646
Like
301
Πόντοι
26
τρομερες οι δηλωσεις του


Θα κρατήσουμε το Μακεδονία στο αεροδρόμιο και τα ΚΤΕΛ; Κατεβαίνουν οι τουρίστες και νομίζουν ότι κατεβαίνουν στα Σκόπια» είπε το βράδυ κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου.
 

Γιώργος Ξύδης

Σεβαστός
Εγγρ.
5 Ιαν 2011
Μηνύματα
12.340
Κριτικές
9
Like
4.698
Πόντοι
1.830
ψιλοασχετο αλλα εδω τι παιζει? Ο εβραιομπατσος μιλαει ελληνικα?


που ακριβώς μιλάει ελληνικά;

κατά τ άλλα, αντισημιτική προπαγάνδα στα καλύτερά της, βίντεο που ξεκινάει χωρίς να έχουμε δει τι έκανε η συγκεκριμένη πριν την σύλληψή της και που επικεντρώνεται στις αντιδράσεις των παιδιών της για να χτυπήσει πάνω στην ευαισθησία και ανθρωπιά του καθένα έναντι στους 'απάνθρωπους' σιωνιστές.

εσύ ως έλληνας και μετά τόσα επεισόδια που βλέπεις κάθε μέρα στην τηλεόραση θα έπρεπε πρώτος να τους συγχαρείς και να παραδεχτείς ό,τι ο άρτια εκπαιδευμένος ησραηλινός στρατός ακόμα και σε τέτοιες ακραίες αντιδράσεις εν καιρώ πολέμου, παραμένει απόλυτα ικανός και σίγουρα πιο ψύχραιμος απ τον κάθε βλαχάκο ελληνάρα μπάτσο.
Ρεσιτάλ επαγγελματικής σύλληψης χωρίς να πειραχθεί ή να χτυπηθεί οποιοσδήποτε, χρησιμοποιήθηκε μόνο ελάχιστη βία λόγω αντίστασης. 
 

iakovos

Σπουδαίος
Εγγρ.
11 Ιαν 2007
Μηνύματα
23.099
Κριτικές
9
Like
13.699
Πόντοι
2.606
Η συγκλονιστική ομιλία του Γιάννη Μπουτάρη για το Ολοκαύτωμα των Εβραίων της Θεσσαλονίκης

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης έδωσε μια γεμάτη συναίσθημα, αλήθειες και υψηλούς συμβολισμούς ομιλία στην Εθνική Ημέρα Μνήμης των Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://[URL unfurl="true"]www.protagon.gr/wp-content/uploads/2018/01/21_01_20180130_tk_2119-21517333232-2.jpg[/img[/URL]]

«Κάποια στιγμή το καλοκαίρι του 1945 η Μπουένα Σαρφατή βγήκε από το σπίτι της. Εβραία, τριάντα ετών, Σαλονικιά πάππο προς πάππο, η Μπουένα είχε μόλις γυρίσει στη Θεσσαλονίκη έχοντας διαφύγει στο βουνό, πολεμώντας αρχικά με τον ΕΔΕΣ, μετά με το ΕΑΜ και, τελικά, δραπετεύοντας στην Παλαιστίνη. Ο αδερφός της Ελιάου, η αδερφή της Ρεγγίνα, η εκατοντάχρονη γιαγιά της Μίριαμ και οι θείες της δεν είχαν την ίδια τύχη. Από τα βαγόνι του τρένου που τους μετέφερε στο Άουσβιτς-Μπίρκεναου είδαν για τελευταία φορά την πόλη που αποκαλούσαν “Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων” μιαν ανοιξιάτικη μέρα του 1943. Λίγες ώρες μετά την άφιξή τους οδηγήθηκαν στα κρεματόρια μαζί με άλλες χιλιάδες ομοθρήσκους τους. Η ζωή τους και μαζί η ζωή της εβραϊκής Θεσσαλονίκης, της Θεσσαλονίκης μας, έγιναν στάχτη που σκορπίστηκε στις αφιλόξενες πεδιάδες της Πολωνίας.

» Ηταν οι συγγενείς της Μπουένα “μάρτυρες”; Τους τιμούμε αν τους μνημονεύουμε έτσι; Μας τιμά να τους μνημονεύουμε έτσι; Η σημερινή “Ημέρα Μνήμης των Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος” μας προκαλεί να στοχαστούμε γύρω από το ερώτημα αυτό. Οι συγγενείς της Μπουένα όπως και όλοι οι άλλοι Εβραίοι της Ευρώπης δεν επέλεξαν να μαρτυρήσουν. Δεν επέλεξαν δηλαδή να θυσιάσουν συνειδητά τη ζωή τους για ένα υψηλότερο ιδανικό, τη θρησκευτική τους πίστη ή την ιδεολογία τους. Δεν διάλεξαν τον θάνατο, πολύ απλά γιατί δεν είχαν καν το δικαίωμα αυτής της επιλογής. Και για τον λόγο αυτό δεν τους αξίζει να τους αντιμετωπίζουμε σήμερα σαν άγιους, όλοι εμείς, Χριστιανοί και Ευρωπαίοι, που για αιώνες συχνά τους αντιμετωπίζαμε σαν διαβόλους. Άνθρωποι ήταν και αυτό ζητούσαν να είναι.

» Κάποιοι ελάχιστοι, όπως η Μπουένα, γλύτωσαν. Μόλις χίλιοι θεσσαλονικείς Εβραίοι από τους 45 –και βάλε– χιλιάδες. Γλύτωσαν την εκτόπιση, το Άουσβιτς, την πορεία θανάτου, τα στρατόπεδα εργασίας. Γλύτωσαν γιατί άντεξαν την ανείπωτη βία, τους εξευτελισμούς, τα ιατρικά πειράματα, τους βιασμούς. Και αφού γλύτωσαν, επέστρεψαν στη γενέθλια πόλη. Ως ήρωες; Κάθε άλλο. Εβραίοι που είχαν διαφύγει στο βουνό, είχαν κρυφτεί στις πόλεις, ή αποδράσει στην Παλαιστίνη, αντιμετώπισαν όσους και όσες επέστρεφαν από τα στρατόπεδα ως προδότες, συνεργάτες των Γερμανών, τις δε γυναίκες ως πόρνες. Οι Χριστιανοί πάλι, είδαν στους επιζήσαντες “ανεκμετάλλευτα κομμάτια σαπουνιού” κατά την αναφορά αμερικανού δημοσιογράφου, μια απειλή από ένα παρελθόν που δεν έλεγε να πεθάνει. Ήρωες ήταν κατά τον Ελληνικό Βορρά μόνον εκείνοι οι πέντε νεαροί Εβραίοι που αφού πολέμησαν στο Αλβανικό Μέτωπο και επέζησαν στα κρεματόρια, έπεσαν τον Οκτώβριο του 1948 “ηρωϊκώς στις μάχες του Γράμμου και άλλων ορέων, ενώ εμάχοντο κατά των συμμοριτών”.

»Για την Μπουένα, μαρτύρια και ηρωισμοί είχαν εξίσου μικρή αξία καθώς προσπαθούσε να μαζέψει τα συντρίμμια και να ξαναχτίσει τη ζωή της από την αρχή. Πώς όμως να ένιωθε όταν ακόμη και οι πιο μικρές απολαύσεις άνοιγαν διάπλατα τα τραύματα του παρελθόντος; Πόσο αβάσταχτος πρέπει να ήταν ο πόνος της όταν ανακάλυπτε ότι το χάρτινο χωνάκι στο οποίο ο Αρμένης πωλητής ξηρών καρπών τής πρόσφερε μια Κυριακή απόγευμα τα αγαπημένα της στραγάλια, αυτό το χάρτινο χωνάκι ήταν στην πραγματικότητα ένα φύλλο χαρτί σκισμένο από την Παλαιά Διαθήκη της οικογένειάς της;

» Το σκισμένο αυτό χαρτί είναι το παρελθόν της Μπουένα, αλλά και το παρελθόν της πόλης μας: ένα παρελθόν που μας καταδιώκει και μας στοιχειώνει. Είναι ένα παρελθόν σιωπηλό, αόρατο, αλλά παρόν. Είναι το μαρμαρόστρωτο προαύλιο του Αγίου Δημητρίου, φτιαγμένο από εκατοντάδες ταφόπλακες από το κατεστραμμένο από Γερμανούς και Έλληνες χριστιανούς υπαλλήλους του Δήμου εβραϊκό νεκροταφείο της πόλης, υλικό «άνευ αξίας» κατά τον επιβλέποντα της αναστύλωσης αρχαιολόγο Στυλιανό Πελεκανίδη. Είναι το Νοσοκομείο Αχέπα και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο που οικοδομήθηκαν πάνω σε μια από τις σημαντικότερες νεκροπόλεις της Ευρώπης. Είναι οι εβραϊκές ταφόπλακες που στρώθηκαν μπροστά στο Στρατηγείο και πέριξ του Βασιλικού Θεάτρου, εκείνες που χρησιμοποίησε ο Δήμος Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο του 1948 για την κατασκευή οδών και πεζοδρομίων παρά τις έντονες διαμαρτυρίες της ισραηλιτικής κοινότητας. Είναι εκείνες οι ταφόπλακες που στοιβάζονταν σε δημόσια θέα μπροστά στο Λευκό Πύργο και στον περίβολο της Διεθνούς Έκθεσης ακόμη και μέχρι τον Δεκέμβρη του 1948. Είναι η ασημένια τσάντα, οικογενειακό κειμήλιο, που το 1946 η Μπουένα Σαρφατή είδε έκπληκτη να κρατά με στυλ μια χριστιανή οικογενειακή φίλη. Είναι το οικογενειακό χαλί που μια άλλη έκπληκτη Εβραία επιζήσασα αντίκρισε σε σπίτι χριστιανών οικογενειακών φίλων. Είναι το βιβλίο που βρέθηκε τυχαία, μόλις μια δεκαετία πριν, στη βιβλιοθήκη της Φιλοπτώχου Αδελφότητος Ανδρών Θεσσαλονίκης προτού επιστραφεί στο Εβραϊκό Μουσείο, μια πράξη που τιμά την Αδελφότητα.

» Ποιοι θρήνησαν το 1945 τους εξαφανισμένους γείτονές τους; Ποια μνημεία στήθηκαν; Ποιες τελετές έγιναν; Μόνη η κοινότητα, καθημαγμένη και ρακένδυτη πάλευε να ανασυστήσει την ύπαρξή της και να θρηνήσει τους νεκρούς της. Η πόλη, η κοινωνία, η χώρα ολόκληρη, αδιαφόρησαν. Κρύφτηκαν πίσω από το δάχτυλό τους. Έκαναν πως δεν ήξεραν τι συνέβη, ποιος το έκανε, ποιος βοήθησε, ποιος προστάτευσε όταν άλλοι, πολλοί γκρέμιζαν, έκαιγαν, έκλεβαν, καταλάμβαναν τον χώρο και τα υπάρχοντα των πολλών απόντων και των λιγοστών παρόντων. Ο θρήνος άλλωστε ήταν ατομικός. Χρειάστηκε να περάσουν είκοσι περίπου χρόνια, να φτάσουμε στο 1962 για να γίνει ένα μνημείο στη μνήμη των θυμάτων. Πού; Μέσα στο νέο εβραϊκό νεκροταφείο, ωσάν το ζήτημα να αφορούσε μόνο συγγενείς και μέλη της εβραϊκής κοινότητας της πόλης.

» Και όταν 35 χρόνια μετά έγινε επιτέλους πραγματικότητα ένα μνημείο σε δημόσιο χώρο, αυτό εξορίστηκε στις παρυφές του κέντρου σε σημείο δυσδιάκριτο. Και όταν το μνημείο αυτό επανατοποθετήθηκε επιτέλους στο φυσικό του χώρο, την Πλατεία Ελευθερίας, περισσότερο υπήρξε έκπληξη παρά ικανοποίηση. Επρεπε να φτάσει το 2004 για να καθιερώσει η Βουλή των Ελλήνων με ψήφισμα ομόφωνα την Ημέρα Μνήμης. Έπρεπε να φτάσει το 2011 για να υπάρξει αντίστοιχη μέρα μνήμης για την πόλη μας και το 2014 για να αποκτήσει το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης μνημείο που αναδεικνύει την καταστροφή του νεκροταφείου. Και ίσως να μην είναι τόσο μακριά η μέρα που θα δούμε μια αντίστοιχη αναθηματική πλάκα στον περίβολο του Αγίου Δημητρίου, στον “Άγιο Δημήτριο των νεκρών Εβραίων”, στο πραγματικό εβραϊκό μαυσωλείο της Θεσσαλονίκης.

» Ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει ολοένα και μεγαλύτερη επίγνωση του βάρους της ιστορίας που η πόλη καλείται να σηκώσει. Τώρα που οι επιζώντες μάς αφήνουν και η σκυτάλη της μνήμης περνά σε όλους και όλες εμάς, ο Δήμος σκοπεύει να συνεχίσει να μετατρέπει τη σιωπή σε λόγο, λόγο παρηγορητικό, αλλά και λόγο θαραλλέο. Επιθυμούμε η ανάπλαση της Πλατείας Ελευθερίας και το Μουσείο του Ολοκαυτώματος να αποτελέσουν το νέο μνημονικό άξονα της πόλης, την αφετηρία και την απόληξη της μεγάλης, πολυπολιτισμικής, χριστιανικής, μουσουλμανικής, και εβραϊκής διαδρομής της Θεσσαλονίκης.

» Η Πλατεία Ελευθερίας είναι ένας χώρος δημοκρατίας, όπου το 1908 όλοι οι Θεσσαλονικείς, Μουσουλμάνοι, Χριστιανοί και Εβραίοι, πανηγύρισαν μαζί την ανακήρυξη του οθωμανικού συντάγματος. Είναι επίσης ένας χώρος ξεριζωμού και προσφυγιάς, το σημείο από όπου αναχωρούσαν το 1922-1923 οι μουσουλμάνοι παλιοί Θεσσαλονικείς και όπου ξεμπάρκαραν οι νέοι, οι Μικρασιάτες και Πόντιοι πρόσφυγες. Και είναι τέλος ένας τόπος μαρτυρίου, δημόσιου εξευτελισμού των θεσσαλονικέων Εβραίων, όπου το Μαύρο Σάββατο της 9ης Ιουλίου 1943 οι Γερμανοί διαπόμπευσαν μπροστά στα μάτια και ελλήνων χριστιανών 9.000 άρρενες Εβραίους.

» Είναι ένας τόπος δύσκολος αυτή η πλατεία. Μας υπενθυμίζει ότι το Ολοκαύτωμα στη Θεσσαλονίκη είναι ο πιο βαρύς κρίκος σε μια μακρά αλυσίδα βίας και εξανδραποδισμού. Μας υπενθυμίζει ότι οι Εβραίοι της ήταν αδιάσπαστο κομμάτι ενός πολύχρωμου μωσαϊκού, ότι η “Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων” ήταν ταυτόχρονα και η “Βαβέλ της Μεσογείου”. Επιθυμούμε η Πλατεία Ελευθερίας να είναι ένα σημείο όπου οι δύσκολες, τραυματικές μνήμες όλων των κατοίκων αυτής της πόλης δεν θα ανταγωνίζονται η μία την άλλη, αλλά αντίθετα θα συνυπάρχουν αρμονικά: θα συνδιαλέγονται ζωηρά και θα προωθούν μια κουλτούρα συνύπαρξης και αλληλοσεβασμού ώστε η βαριά κληρονομιά του παρελθόντος να μετατραπεί σε εφαλτήριο ενός καλύτερου μέλλοντος. Η νέα Πλατεία Ελευθερίας θα συμβολίζει την περηφάνια όλων των Θεσσαλονικών για την πόλη τους, το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της.

» Κάποιες εκατοντάδες μέτρα πιο πέρα, το Μουσείο του Ολοκαυτώματος θα συμβολίζει την ντροπή μας. Για όσα έγιναν, για όσα κάναμε, και κυρίως για όσα δεν μπορέσαμε ή δεν θελήσαμε να κάνουμε, γηγενείς και πρόσφυγες, δεξιοί και αριστεροί κατά και μετά τον πόλεμο. Το Μουσείο είναι μια οφειλή της πόλης αλλά και ένα προσωπικό στοίχημα για μένα. Είναι μια οφειλή στους Εβραίους της, ως θεσσαλονικείς, Έλληνες και Σεφαραδίτες. Το Μουσείο υπερβαίνει την πόλη και την Ελλάδα και επανεγγράφει τη Θεσσαλονίκη ως μητρόπολη των Σεφαραδιτών Εβραίων της Μεσογείου. Φιλοδοξεί να πει την άγνωστη ιστορία του Ολοκαυτώματος των Εβραίων της Μεσογείου και των Βαλκανίων, των σεφαραδιτών Εβραίων της Θεσσαλονίκης και της Κέρκυρας, των Χανίων και της Πάτρας, αλλά και του Βελιγραδίου, των Σκοπίων, του Μοναστηρίου, και του Σαράγεβο, της Τεργέστης και του Λιβόρνο. Ευελπιστεί να μετατρέψει τη σκισμένη σελίδα της Μπουένα Σαρφατή σε ιστορική γνώση. Να αναδείξει μια πτυχή του Ολοκαυτώματος που συχνά παραβλέπεται λόγω της έμφασης στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και με τον τρόπο αυτό να καταστήσει τη Θεσσαλονίκη τόπο μνήμης αλλά και κέντρο έρευνας και μελέτης διεθνούς ακτινοβολίας. Και, τέλος, ευελπιστεί να γίνει ένας χώρος όπου οι πολίτες όλης της γης, ειδικά οι νέοι θα μαθαίνουν τα αποτελέσματα της καταπάτησης των ανθρώπινων δικαιωμάτων.

» Πολλοί μας ρωτούν γιατί. Γιατί αυτή η όψιμη έμφαση στην ιστορία και τη μνήμη των θεσσαλονικιών Εβραίων; Η βεβήλωση του μνημείου του Ολοκαυτώματος μόλις την προηγούμενη Κυριακή και ο εμπρησμός της ιστορικής κατοικίας μιας εβραίας και μουσουλμάνας θεσσαλονικιάς, θα αρκούσαν θαρρώ ως απάντηση. Αλλά, προσωπικά, προτιμώ να απαντήσω παραφράζοντας τον Πρίμο Λέβι. “Εδώ, δεν υπάρχουν γιατί”, του απάντησε ο Γερμανός φρουρός, μόλις ο Λέβι έφθασε στο Άουσβιτς. “Εδώ, δεν υπάρχουν γιατί” θα μπορούσα να απαντήσω και εγώ σε όσους παραξενεύονται με την επιμονή μου. Το Ολοκαύτωμα των Εβραίων της Ευρώπης, το Ολοκαύτωμα των δικών μας Εβραίων, δοκιμάζει τα όρια της λογικής. Και ο μόνος τρόπος να αναμετρηθούμε μαζί του είναι να αποδεχτούμε ότι θα είναι πάντα κομμάτι αυτού που είμαστε ως Θεσσαλονικείς, Έλληνες και Ευρωπαίοι: μια σκισμένη σελίδα γραμμένη σε μια άγνωστη γραφή, μια αλήθεια που περιμένει πάντα την αποκρυπτογράφησή της».

[u]Πηγή[/u]:  [URL unfurl="true"]http://www.protagon.gr/epikairotita/44341558648-44341558648[/URL]


[/quote]

Δεν το διαβαζω καν.  :S :S :S

:vomit: :vomit: :vomit: :vomit: :vomit: :vomit: :vomit: :vomit:
 

nobodyelsebutme

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
22 Ιουν 2017
Μηνύματα
154
Κριτικές
15
Like
475
Πόντοι
291
που ακριβώς μιλάει ελληνικά;

κατά τ άλλα, αντισημιτική προπαγάνδα στα καλύτερά της, βίντεο που ξεκινάει χωρίς να έχουμε δει τι έκανε η συγκεκριμένη πριν την σύλληψή της και που επικεντρώνεται στις αντιδράσεις των παιδιών της για να χτυπήσει πάνω στην ευαισθησία και ανθρωπιά του καθένα έναντι στους 'απάνθρωπους' σιωνιστές.

εσύ ως έλληνας και μετά τόσα επεισόδια που βλέπεις κάθε μέρα στην τηλεόραση θα έπρεπε πρώτος να τους συγχαρείς και να παραδεχτείς ό,τι ο άρτια εκπαιδευμένος ησραηλινός στρατός ακόμα και σε τέτοιες ακραίες αντιδράσεις εν καιρώ πολέμου, παραμένει απόλυτα ικανός και σίγουρα πιο ψύχραιμος απ τον κάθε βλαχάκο ελληνάρα μπάτσο.
Ρεσιτάλ επαγγελματικής σύλληψης χωρίς να πειραχθεί ή να χτυπηθεί οποιοσδήποτε, χρησιμοποιήθηκε μόνο ελάχιστη βία λόγω αντίστασης. 


Άριστα εκπαιδευμένοι δολοφόνοι άμαχου πληθυσμού σε αυτό δεν φέρνει κανένας αντίρρηση
 

iakovos

Σπουδαίος
Εγγρ.
11 Ιαν 2007
Μηνύματα
23.099
Κριτικές
9
Like
13.699
Πόντοι
2.606
που ακριβώς μιλάει ελληνικά;

κατά τ άλλα, αντισημιτική προπαγάνδα στα καλύτερά της, βίντεο που ξεκινάει χωρίς να έχουμε δει τι έκανε η συγκεκριμένη πριν την σύλληψή της και που επικεντρώνεται στις αντιδράσεις των παιδιών της για να χτυπήσει πάνω στην ευαισθησία και ανθρωπιά του καθένα έναντι στους 'απάνθρωπους' σιωνιστές.

εσύ ως έλληνας και μετά τόσα επεισόδια που βλέπεις κάθε μέρα στην τηλεόραση θα έπρεπε πρώτος να τους συγχαρείς και να παραδεχτείς ό,τι ο άρτια εκπαιδευμένος ησραηλινός στρατός ακόμα και σε τέτοιες ακραίες αντιδράσεις εν καιρώ πολέμου, παραμένει απόλυτα ικανός και σίγουρα πιο ψύχραιμος απ τον κάθε βλαχάκο ελληνάρα μπάτσο.
Ρεσιτάλ επαγγελματικής σύλληψης χωρίς να πειραχθεί ή να χτυπηθεί οποιοσδήποτε, χρησιμοποιήθηκε μόνο ελάχιστη βία λόγω αντίστασης. 

Αυτο ελειπε τυπε να αρχισουν να σαπιζουν στο ξυλο τα πιτσιρικια μπροστα στις καμερες. :S :S :S
 

Τσάρκας4

Μέλος
Εγγρ.
13 Ιαν 2009
Μηνύματα
1.476
Like
872
Πόντοι
96
Για τις σφαγές των Ελλήνων από τους Τούρκους θα πει τίποτε; Ή έχει μόνο επιλεκτική ευαισθησία μόνο για τους Εβραίους.Φράγκα θέλει πάλι ο σκατομούρης από Ισραήλ μεριά.Η αγάπη του για τα Σκόπια λέγεται ότι οφείλεται στο ότι παίρνει σχεδόν τζάμπα αμπελώνες εκεί.Εδώ τιμάει τον αρχιφασίστα και σφαγέα  Ατατούρκ και καλεί τους Τούρκους πίσω στη Θεσσαλονίκη.Σκατά στον τάφο του πουλημένου .Ελπίζουμε να ακολουθήσει σύντομα και τον άλλο σκατάνθρωπο που έφυγε , τον Κουρή.Άντε να ξεβρωμίσει ο τόπος από τα σκουλίκια! :shit:
 

mixalis k.

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Νοε 2012
Μηνύματα
8.087
Like
4.662
Πόντοι
506
που ακριβώς μιλάει ελληνικά;

κατά τ άλλα, αντισημιτική προπαγάνδα στα καλύτερά της, βίντεο που ξεκινάει χωρίς να έχουμε δει τι έκανε η συγκεκριμένη πριν την σύλληψή της και που επικεντρώνεται στις αντιδράσεις των παιδιών της για να χτυπήσει πάνω στην ευαισθησία και ανθρωπιά του καθένα έναντι στους 'απάνθρωπους' σιωνιστές.

εσύ ως έλληνας και μετά τόσα επεισόδια που βλέπεις κάθε μέρα στην τηλεόραση θα έπρεπε πρώτος να τους συγχαρείς και να παραδεχτείς ό,τι ο άρτια εκπαιδευμένος ησραηλινός στρατός ακόμα και σε τέτοιες ακραίες αντιδράσεις εν καιρώ πολέμου, παραμένει απόλυτα ικανός και σίγουρα πιο ψύχραιμος απ τον κάθε βλαχάκο ελληνάρα μπάτσο.
Ρεσιτάλ επαγγελματικής σύλληψης χωρίς να πειραχθεί ή να χτυπηθεί οποιοσδήποτε, χρησιμοποιήθηκε μόνο ελάχιστη βία λόγω αντίστασης.  
σαφως και τους συγχαιρω.Αλλωστε ειναι οι μονοι παντως καιρου συμμαχοι μας εναντιων των Τουρκων. Το τι κανουν με τους Παλαιστινιους μου ειναι εντελως αδιαφορο.Οπως ειπε και ενας απο αυτους "καλυτερα 1 εκατομμυριο νεκροι Αραβες παρα ενας νεκρος Εβραιοσ". Εχουν καθε δικαιωμα να υπερασπιστουν το εθνος τους.
Για τους μπατσους που λες δε συμφωνω η καταντια του σωματος ειναι πολιτικο  θεμα.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom