Δεν παει ετσι αδερφε...Δειχνουμε παρουσία,αυξανεις το αισθημα ασφαλειας στους κατοίκους των Επτανήσων και το κυριότερο,αποτρέπεις τους αλβανούς λαθρέμπορους που ξεκινανε απο τον Αυλώνα..
Αδερφέ,
Ο ξιφίας (που επί των ημερών μου γινόταν πάνω στη συνοριακή γραμμή Ελλάδος-Τουρκίας) είχε 3 στόχους:
1) Επίδειξη σημαίας.
2) Τόνωση ηθικού κατοίκων παραμεθορίων νησιών.
3) Ύπαρξη μιας μονάδας ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ στις "θερμές περιοχές", ώστε σε περίπτωση οποιασδήποτε "στραβής" να είναι εκεί κοντά και να επέμβει αμέσως.
Για να καταλάβεις την περίοδο που μιλάω, ξιφία τότε κάνανε τα Λόγχη, Ιέραξ, Αετός, Πάνθηρ, Λέων, Σφενδόνη, Τομπάζης, κλπ. Φρεγάτες δεν είχαμε ακόμα.
Παρ΄ ότι νέος ων (in my twenties), και βλαστημών τους ξιφίες, είχα καταννοήσει και αποδεχτεί τους 3 λόγους που σου έγραψα παραπάνω.
ΤΩΡΑ ΟΜΩΣ, στο Ιόνιο, κανένας από τους 3 ανωτέρω λόγους δε υπάρχει. Διότι:
1) Ποιος να δει τη σημαία? Δεν υπάρχουν "ανταγωνιστές" στην απέναντι του Ιονίου μεριά. Οι Ιταλοί, χώρια που δεν είναι ανταγωνιστές, ή αντίπαλοι, ή διακδικητές του οτιδήποτε, είναι 100 μίλα μακρύτερα. Δεν την βλέπουν, ακόμα κι αν την περιφέρουμε.
2) Οι κάτοικοι των νησιών της αριστερής πλευράς (Ιόνιο) δεν αισθάνονται την ανάγκη να βλέπουν πολεμικά πλοία με σημαία για να τονωθεί το ηθικό τους. Δεν έχουν το πρόβλημα της γειτνιάσεως με την Τουρκία (που δικαίως οι άλλοι, ίσως το θεωρούν πρόβλημα).
3) Δεν υπάρχει περίπτωση δημιουργίας "θερμού" επεισοδίου σ' εκείνη την πλευρά. Επομένως δεν υπάρχει και ανάγκη παρουσίας μιας μονάδας κοντά, για "να επέμβει" άμεσα. Αν χρειαστεί πολεμικό πλοίο (π.χ. πειρατεία από τρομοκράτες σε επιβατικό της γραμμής Πάτρα-Ανκόνα), σε 8 ώρες φτάνει πλοίο, ξεκινώντας από τη Σαλαμίνα.
Τα περί λαθρεμπόρων τα θεωρώ αστεία. Αν θέλουν να βάλουν μέσα 2 τόνους χασίς, είτε το βάζουν με φορτηγό απ' την Κακαβιά, είτε το φορτώνουν σε ένα αθώο ιστιοφόρο με Ελβετική σημαία που πάει για διακοπές στην Λευκάδα και την Κεφαλλονιά. Πρέπει να υπάρξει "καρφωτή" για να ασχοληθεί το ΠΝ να σταματάει τουρίστες. Μη μου πεις ότι κάνει... δειγματοληπτικούς ελέγχους!
Όσο για τα τσιγάρα, οι ποσότητες είναι τόσο μεγάλες (σε όγκο) που μπαίνουν σε νόμιμα εμπορικά. Στη μέση του δρόμου αλλάζουν προορισμό (και χαρτιά), τα βλέπεις πως γίνονται. Δεν κουβαλιώνται με βάρκες από την Αλβανία.
Άλλο λαθρεμπορικό αντικείμενο δεν υπάρχει, διότι πλέον δεν υπάρχουν δασμοί στα πράματα. Τι να φέρουν οι λαθρέμποροι, stero hi-fi? Στν Κωτσόβολο τα βρίσκεις πιο φτηνά από όσο τα αγοράζουν αυτοί.
Επομένως οι κρουαζιέρες των πολεμικών στο Ιόνιο είναι (πράγματι) μια άσκοπη σπατάλη πόρων που ΟΡΘΩΣ έχει περικοπεί. Και θα έπρεπε να έχει περικοπεί και προ κρίσης, για να μη φτάναμε σ' αυτήν.
Πρόσεξε: Δε λέω να ΜΗΝ πηγαίνει πλοίο αν πράγματι χρειάζεται να πάει. Να πηγαίνει.
(Στο "χρειάζεται" δεν συμπεριλαμβάνω την περιφορά των σκηνωμάτων των διαφόρων αγίων της περιοχής: Σπυρίδων (Κέρκυρα), Διονύσιος (Ζάκυνθος), Γεράσιμος (Κεφαλλονιά) κλπ - όπως και της Τήνου). Αλλά να καίμε πετρέλαια, να πληρώνουμε εκτός έδρας (και δεν ξέρω και τι άλλο) για "να υπάρχει παρουσία" έτσι γενικώς, δεν υπάρχει λόγος.
Η χώρα δεν το αντέχει, φίλε ναύαρχε.
Επομένως επιμένω, δεν έχουν νόημα οι "γενικές" περιπολίες του ΠΝ στο Ιόνιο.
Έχουν το ίδιο νόημα που έχουν και οι περιπολίες νότια της Κρήτης, μη μας την πέσουν οι Αιγύπτιοι, ή οι Λίβυοι για να καταλάβουν τη Γαύδο.