Νέα

Ποιά είναι η θρησκεία σας;

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα MATURELOVERR
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 3K
  • Εμφανίσεις 120K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

ποια ειναι η θρησκεια σας?

  • χριστιανισμος

    Ψήφοι: 27 43,5%
  • μωαμεθανισμος

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • δωδεκαθεο

    Ψήφοι: 9 14,5%
  • αλλο

    Ψήφοι: 3 4,8%
  • καμμια

    Ψήφοι: 23 37,1%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    62

Επισκέπτης
Πριν λίγες μέρες μου ήρθε το παρακάτω e-mail.
Ξέρει κάποιος αν τα όσα αναφέρει αληθεύουν ή όχι;

Aγαπητέ xagnoste2006 !

Ιστορικά , ορόσημο του εορτολογίου της Εκκλησίας, από την πρώτη στιγμή της ύπαρξής της , στάθηκε ο εορτασμός του Πάσχα. Ωστόσο, ο εορτασμός αυτός δεν υπήρξε ενιαίος, όπως θα περίμενε κανείς, ούτε στο χρόνο ούτε στη μορφή. Το χριστιανικό Πάσχα, βέβαια, στηρίχθηκε αρχικά στο ιουδαϊκό: στη 14η του μήνα Νισάν. Ο Νισάν είναι σεληνιακός μήνας, επειδή οι Ιουδαίοι έχουν σεληνιακό ημερολόγιο και προσθέτουν κάποιο μήνα (Β΄ Αδάρ) κατά περιόδους, για να αντιστοιχίζονται και με το ηλιακό έτος. Στην περίπτωσή μας, η ημερομηνία αυτή συμπίπτει με την πρώτη πανσέληνο που κλείνει μετά την εαρινή ισημερία (21/3).

Οι Μικρασιάτες Χριστιανοί, ακολουθώντας την αρχαία (ιωάννειο, που συνδεόταν δηλαδή με τον Ευαγγελιστή Ιωάννη) παράδοση γιόρταζαν την ίδια μέρα με τρόπο κοντινό στον ιουδαϊκό: νήστευαν την ίδια μέρα και τελούσαν το ίδιο βράδυ Θεία Ευχαριστία. Αντίθετα, στη Δύση είχαν αποδεσμευθεί τελείως από τον ιουδαϊκό εορτασμό, νηστεύοντας (όπως κι εμείς σήμερα) Παρασκευή και Σάββατο της πασχάλειας εβδομάδας, που έπεφτε η 14η Νισάν και κοινωνώντας την πασχάλεια Θ. Ευχαριστία την Κυριακή. Κατά τις συζητήσεις του 155, μεταξύ του Ρώμης Ανικήτου και του Σμύρνης Πολυκάρπου, δεν βρέθηκε λύση, αλλά και δεν σημειώθηκε σχίσμα μεταξύ τους, όπως μας βεβαιώνει ο εκκλησιαστικός ιστορικός Ευσέβιος.

Η έριδα αναζωπυρώθηκε το 166 και διατηρήθηκε και όλο τον 3ο αιώνα, χωρίς πάντως να οδηγήσει σε σχίσμα μεταξύ των ανατολικών και δυτικών Εκκλησιών: «η διαφωνία της νηστείας την ομόνοιαν της πίστεως συνίστησιν» έγραφε ο Ειρηναίος Λυών στον Ρώμης Βίκτορα με μια πολύ ενδιαφέρουσα συνηγορία υπέρ του λατρευτικού πλουραλισμού. Μετά από μακρά συζήτηση, η Α' Οικουμενική Σύνοδος (325) επικύρωσε τελικά την αποδέσμευση του χριστιανικού Πάσχα από το ιουδαϊκό και απαγόρευσε τον εορτασμό του με το εβραϊκό, ορίζοντας πως αν η 14η Νισάν έπεφτε Κυριακή, οι Χριστιανοί θα εόρταζαν την επόμενη Κυριακή.

Όπως είναι γνωστό, μια πλήρης περιστροφή γύρω από τον ήλιο (ηλιακό έτος) δεν αντιστοιχεί σε 365 ηλιακές ημέρες ακριβώς. Περισσεύουν κάτι ώρες και λεπτά. Γι’ αυτό, το παλαιό Ιουλιανό ημερολόγιο καθόριζε κάθε τέσσερα έτη την πρόσθεση μιας ημέρας στις 29/2, την «δις έκτη ημέρα», και γι’ αυτό το έτος ονομαζόταν δίσεκτο. Η διαφορά, ωστόσο, δεν καλυπτόταν και πάλι εντελώς. Το αποτέλεσμα ήταν μετά από κάποιους αιώνες να υπάρχει άνοιγμα του πολιτικού ημερολογίου ως προς άλλα αστρονομικά δεδομένα (διάνυση ζωδιακών κύκλων από τον ήλιο κλπ.).

Όταν κάποιοι πρότειναν αλλαγή του ημερολογίου για το λόγο αυτό, το θέμα παρουσίασε δυσκολίες. Σημειωτέον, ότι ο πρώτος, που εισηγήθηκε μια τέτοια αλλαγή με βάση αστρονομικές παρατηρήσεις, ήταν ο Νικηφόρος Γρηγοράς το 1332 σε Λόγο του προς τον βυζαντινό Αυτοκράτορα, χωρίς αποτέλεσμα όμως, λόγω του πολιτικού κατακερματισμού των Ορθοδόξων σε πολλές ηγεμονίες (Λατινοκρατία).

Πολύ αργότερα, το 1582, ο Πάπας Γρηγόριος ΙΓ' διόρθωσε το ημερολόγιο, παραλείποντας 10 ημέρες (5-14/10/1582) και εισάγοντας το Γρηγοριανό ημερολόγιο (από το όνομά του), που έγινε δεκτό σε διάφορες χρονικές φάσεις από τις διάφορες χριστιανικές χώρες: από τις καθολικές αμέσως, η προτεσταντική Γερμανία το υιοθέτησε το 1700, η Αγγλία το 1752 κλπ. Το καινούριο ημερολόγιο παρέλειπε ορισμένες δίσεκτες ημέρες σε κάποιες χρονολογίες. Η Ορθόδοξη Εκκλησία το απέρριψε, επειδή φοβόταν ότι σε κάποιες φάσεις θα συνέπιπταν το ιουδαϊκό με το χριστιανικό Πάσχα. Πιο σημαντικός, όμως, φαίνεται ο κίνδυνος της ταύτισης του νέου ημερολογίου με το γενικότερο επιστημονικό «καπέλο», κάτω από το οποίο έβαλε η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία την ανακάλυψη αυτή.

Έτσι, στις ορθόδοξες χώρες το Νέο Ημερολόγιο επιβλήθηκε μόνο μετά από κρατικές παρεμβάσεις (κάποιες φορές βίαιες), που σε κάποιες φάσεις μεταρρυθμιστικού οίστρου έφεραν το ημερολόγιο ως συνώνυμο της προόδου. Αυτό έγινε στην πάλαι ποτέ Σοβιετική Ένωση το 1918, στην Ελλάδα το 1923, στη Βουλγαρία μετά τον πόλεμο κλπ. Πολλές Ορθόδοξες Εκκλησίες δεν το δέχθηκαν καθόλου, όπως π.χ. τα Πατριαρχεία Ιεροσολύμων, Σερβίας, το Άγιον Όρος κλπ. Σ’ όλες τις περιπτώσεις ακολουθήθηκε το οικείο κρατικό ημερολόγιο, όμως πουθενά στους Ορθοδόξους δεν ακολουθήθηκε το νέο ημερολόγιο για τον εορτασμό του Πάσχα. Έτσι, ο υπολογισμός της 21/3 (εαρινής ισημερίας) και άρα της 14ης Νισάν κλπ. γίνεται με το Παλαιό (Ιουλιανό) Ημερολόγιο.

Συνεπώς, έχουμε τρεις χριστιανικές ομάδες αναφορικά με το Ημερολόγιο: α. τους δυτικούς Χριστιανούς, που έχουν Νέο Ημερολόγιο σε όλα, β. τους Ορθόδοξους του Νέου (π.χ. Εκκλησία της Ελλάδος), που έχουν Νέο στις ακίνητες (Χριστούγεννα, Δεκαπενταύγουστο κλπ.) και Παλαιό στις κινητές εορτές (Πάσχα), και γ. τους Ορθόδοξους του Παλαιού που έχουν παντού Παλαιό.


Η διαφορά αυτή δεν επηρεάζει ούτε την εκκλησιαστική ενότητα, ούτε το σωτηριώδες έργο της Εκκλησίας. Δεν υπάρχει σχίσμα, ούτε άλλος Χριστός κηρύττεται ανάμεσα στη Σερβική π.χ. και την Ελλαδική Εκκλησία. Το παλαιοημερολογιτικό στην Ελλάδα μετατράπηκε σε ζήτημα εκκλησιαστικής ενότητας, μετά το 1923, επειδή ομάδες πιστών διέρρηξαν την εκκλησιαστική κοινωνία, αρνούμενες να ακολουθήσουν την Εκκλησία της Ελλάδος στην υιοθέτηση του Νέου Ημερολογίου και ερμηνεύοντας το συγκεκριμένο επιστημονικό ζήτημα ως θέμα ορθής διαφύλαξης της πίστης. Σε κάθε περίπτωση, απαιτείται μια οριστική διευθέτηση των διαφορών του ημερολογίου για όλη την Ορθόδοξη Εκκλησία, ώστε να διασφαλίζεται η ορατή ενότητα μέσα από τον συνεορτασμό όλων των πιστών.




Ένα ευχαριστώ στο Λέκτωρα Γενικής Εκκλησιαστικής Ιστορίας , στο Τμήμα Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Δ. Μόσχο ! ;)
 

Επισκέπτης
Ήταν απ' τις τελευταίες φορές που πήγα εκκλησία!
Μετά,  :shit:    Διότι εκτός των άλλων σκέφτηκα και το  :blowup:    Υπάρχει λόγος να κινδυνεύω εγώ να φάω στο κεφάλι το βαρελότο του κάθε μαλάκα? 

Και απο την επίσκεψη σε μπουρδέλο υπάρχει κίνδυνος να κολλήσει κάποιος κάτι (λέω εγώ τώρα) ... αλλά πάει ...  :think:
 

gabadoo

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Μαρ 2007
Μηνύματα
10.664
Like
2
Πόντοι
166
  Δημητριε εισαι πηγη γνωσεων....

  Ευχαριστω
 

giorgospapa

Τιμημένος
Εγγρ.
6 Ιουλ 2006
Μηνύματα
15.922
Κριτικές
10
Like
39
Πόντοι
2.157

sosat

Μέλος
Εγγρ.
5 Φεβ 2008
Μηνύματα
66
Like
2
Πόντοι
0
Η θρησκεια μου ειναι το μουνι !!!!!!!!!!!  Πειραζει?????
 

giorgospapa

Τιμημένος
Εγγρ.
6 Ιουλ 2006
Μηνύματα
15.922
Κριτικές
10
Like
39
Πόντοι
2.157
Κι όπως λέει κι ο Τομίτο ...

[size=10pt]"Είπε ο γαϊδαρος τον πετεινό κεφάλα ..."[/size]
δεν καταλαβαινω δημητριε το συσχετισμο μιας παροιμιας με μια θρησκεια.

μου εξηγει λιγο αν θελεις ???? :P
 

boidopoutsa

Μέλος
Εγγρ.
17 Μαΐ 2007
Μηνύματα
1.467
Like
5
Πόντοι
16
Κι όπως λέει κι ο Τομίτο ...
[size=10pt]"Είπε ο γαϊδαρος τον πετεινό κεφάλα ..."[/size]
Εγω ξερω το 'ηπιε ο γαιδαρος το φετινο με γαλα'  :cheesy:
Δημητριε παιδι μου χαραμιζεσαι στην Ελλδα,
Πηγαινε στο ο.πατριαρχειο στη Μοσχα να κηρυξεις  :rolleyes:
 

gabadoo

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Μαρ 2007
Μηνύματα
10.664
Like
2
Πόντοι
166
Εγω ξερω το 'ηπιε ο γαιδαρος το φετινο με γαλα'   :cheesy:
Δημητριε παιδι μου χαραμιζεσαι στην Ελλδα,
Πηγαινε στο ο.πατριαρχειο στη Μοσχα να κηρυξεις  :rolleyes:

Αυτο με τον γαιδαρο και το γαλα με πεθανε...... :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Να εισαι καλα φιλαρακι
 

woodstockr

Μέλος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
932
Κριτικές
3
Like
2
Πόντοι
6
Η δικιά μου κωλότρυπα περί του θέματος:

Πάσχα:

Τα αρνητικά:
Η πιο βαρετή γιορτή που υπάρχει. Ειδικά παλαιότερα που δεν είχαμε και ιδιωτική τηλεόραση και κάθε χρόνο βλέπαμε την ίδια μαλακία "Ο Ιησούς από την Ναζαρέτ". Κυριολεκτικά, το ίδιο βαρετό επαναλαμβανόμενο έργο κάθε χρόνο. Επίσης, η τηλεόραση (παλαιότερα) που προσπαθούσε να μας κάνει να νιώσουμε άσχημα μέσω βαριάς κλασσικής μουσικής την Μεγ. Παρασκευή. Αίσχος! Με πιάνει ανατριχίλα με αυτό το αργό χτύπα από τις καμπάνες. Με κάνει να νιώθω λες και βρίσκομαι στην Τεχεράνη. Δεν θέλω να στεναχωρηθώ ρε μάγκες, πώς να το κάνουμε? Και σεβαστείτε και τις ώρες κοινής ησυχίας, ντιν νταν μεσημεριάτικα! Η μαλακία του ότι τα σουβλατζίδικα ήταν κλειστά. Ένα γενικότερο κλίμα παρακμής και ψευτοκατάνυξης. Οι εκκλησίες άδειες μέχρι 23:30 το βράδυ του Μεγ. Σαββάτου και ξαφνικά σαν θαύμα, όλοι κυριλάτοι στο τελευταίο μισάωρο να αποδείξουμε ότι είμαστε χριστιανοί... Τα club Που ήταν παλαιότερα κλειστά την μεγάλη εβδομάδα, και ξαφνικά μετά την Ανάσταση γινόταν το έλα να δεις. Ξεφτίλες τρελές. Το Πάσχα, είναι ένας από τους κύριους λόγους που κατάλαβα πόσο δούλεμα πέφτει με την εκκλησία και γενικά περί θρησκειών. Ευχαριστώ τους τελετάρχες για αυτό! Ειλικρινά, thank you guys!

Τα θετικά:
Δεν δουλεύει τίποτα. Την κάνεις και δεν παίρνει κανείς χαμπάρι... (σημαντικό για ελ.επαγγελματία). Και ειδικότερα επειδή όντως δεν έχουν ιδέα πως υπολογίζονται ισημερίες, πανσέληνοι κλπ, και μιας και το Ελληνικό Πάσχα, συνήθως διαφέρει από την ημερομηνία των καθολικών, ευαγγελιστών κλπ, είναι η καλύτερη ευκαιρία να την κάνεις για φανταστικές διακοπές στο εξωτερικό. ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΠΟΤΕ ΑΥΤΟ!

Έχω πάει κάτι δεκαήμερα σε Ίμπιζες και Τενερίφες κατά το πάσχα (φορές που ήταν αργά) και έχω περάσει φανταστικά (μιας και οι υπόλοιποι ευρωπαίοι δεν είχαν πάσχα και δεν είχαν διακοπές) αλλά και κάτι ντου σε ευρωπαϊκά θέρετρα για σκι, όπου πάλι δεν γινόταν πανικός λόγω της διαφοράς σε ημερομηνίες.

ΤΕΛΕΙΑ, να μην υπάρξει ποτέ Ιεράρχης τσάτσος του Πάπα....μια χαρά είναι έτσι.

(Τι πάπες και παπάκια..χαχαχαχαχαχα)

Ρε φίλε με συγχωρείς, με την εκκλησία δεν έχω πολλά πάρε δώσε (πρίν αρκετά χρόνια πήγα να ανάψω ένα κερί με μπλούζα από μέταλ συγκρότημα και ένας επίτροπος δεν με άφησε να μπώ, οπότε του έκανα την χάρη και δεν ξαναπήγα), αλλά πές μου κάτι....για το πρόγραμμα της τηλεόρασης, τα σουβλατζίδικα, τα μπαράκια και όλους αυτούς που κοροιδεύουν τον εαυτό τους πηγένοντας 5 λέπτα πρίν την ανάσταση και έχουν εξαερωθεί αμέσως μετά φταίει η εκκλησία?
Επίσης νομίζω οτι οι καμπάνες που χτυπάνε για 2 μέρες το χρόνο ωχριούν μπροστά στον καραγκιόζη με την εξάτμιση που αντιμετωπίζεις σε καθημερινή βάση.
 

sonyp900

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
16 Σεπ 2005
Μηνύματα
7.432
Like
25
Πόντοι
66
Έχω μια απορία!!!! Ρωτώ παπαγιώργη και διμίτριο..........αν βρίζω τα θεία, λένε πάω κόλαση..........αν βρίζω τον Δία και το υπόλοιπο παρεάκι (συμμορία των 12)........που στον πούτσο θα πάω? Είναι πιο ανώδυνο?????? Έχω προβληματιστεί!!!! Μήπως με κάτσουν στην κορφή του Ολύμπου???
 

tomito

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
15 Μαΐ 2006
Μηνύματα
10.311
Κριτικές
3
Like
164
Πόντοι
166
"Επιπροσθέτως, αν θελήσει κάποιος να διδάξει σε όλους τους ανθρώπους  την αλήθεια για τους Θεούς, θα προκαλέσει απο την μια τον καγχασμό των ανοήτων λόγω της αδυναμίας τους να την κατανοήσουν, και από την άλλη την ραθυμία των συγκροτημένων. Ενώ η συγκάλυψη της αλήθειας με μύθους, δεν επιτρέπει στους πρώτους να καγχάσουν, τους δε δευτερούς τους εξανάγκάζει να φιλοσοφούν"

Σαλούστιος Περι Θεων και Κόσμου
 

sonyp900

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
16 Σεπ 2005
Μηνύματα
7.432
Like
25
Πόντοι
66
Παπάρια μάντολες δηλαδή!!!!!

Γιώργος Γεωργίου, αθλητικογράφος..........
 

tomito

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
15 Μαΐ 2006
Μηνύματα
10.311
Κριτικές
3
Like
164
Πόντοι
166
Διατί να το κρύψετε άλλωστε

Επίτιμος
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom