Φίλε Τομίτο
Είτε εσκεμμένα , είτε από άγνοια (θέλω να πιστεύω το δεύτερο) , συγχέεις δύο έννοιες. Την έννοια της θρησκείας και την έννοια της αιρέσεως.
Ας ορίσουμε αρχικά το τι είναι αίρεση . « Αίρεση , είναι η απόκλιση από ο Δόγμα» Και σε ερωτώ : Από ποιάς θρησκείας το δόγμα απομακρύνθηκε ή καλύτερα ποιο δόγμα του Ιουδαϊσμού τροποποίησε ο χριστιανισμός ?
Ο χριστιανισμός , δεν τροποποίησε καμία διδασκαλία του Ιουδαϊσμού. Συνέχισε την ήδη υπάρχουσα διδασκαλία (της Παλαιάς Διαθήκης) χωρίς να την τροποποιήσει ή να τη μεταβάλλει. Είδε τον Ιησού Χριστό , ως το άτομο στο οποίο εκπληρώθηκαν οι Προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης , αναγνώρισε τη θεότητά του (σε αντίθεση με τους Ιουδαίους , οι οποίοι περιμένουν ακόμη το Μεσσία ) και μέσα στους αιώνες διαμόρφωσε τη δική του διδασκαλία.
Πρόσεξέ με τομίτο : Μπορεί να έχει κοινή αφετηρία με τον Ιουδαϊσμό , αλλά αποτελεί ξεχωριστή θρησκεία ,και όχι αίρεση , για το λόγο ότι δε μετέβαλλε τίποτε από την υπροϋπάρχουσα Ιουδαϊκή θρησκεία. Προσέλαβε στοιχεία της (τα 49 βιβλία της Π.Δ) και συνέχισε τη δική του διδασκαλία , χωρίς να κοιτάει το τι διδάσκει η Ιουδαϊκή.
Το ίδιο και το Ισλάμ (που προσέλαβε στοιχεία από 2 θρησκείες – Ιουδαϊσμό και Χριστιανισμό).
Μπορούμε να πούμε ότι το Ισλάμ αποτελεί αίρεση του Χριστιανισμού ???
Θα μας περάσουν για τρελούς …
Και για να κατανοήσεις καλύτερα την έννοια της αιρέσεως , θα σου φέρω ένα απλό παράδειγμα. Το 451 μ.Χ στη Χαλκηδόνα συνεκλήθη η Δ Οικουμενική Σύνοδος , η οποία και καταδίκασε το Νεστόριο (αίρεση του Νεστοριανισμού) ο οποίος διαστρεβλώνοντας το Ορθόδοξο Δόγμα , μιλούσε για εν-οίκηση του Ιησού στη Θεοτόκο. Ο Νεστόριος φίλε μου , δε δημιούργησε νέα θρησκεία , αλλά τροποποίησε τη διδασκαλία της ήδη υπάρχουσας θρησκείας. Απέκλινε δηλαδή με όσα δίδασκε από το δόγμα του Χριστιανισμού. Γι αυτό και η διδασκαλία του ονομάζεται αίρεση … και όχι θρησκεία.
Ελπίζω να έγινα κατανοητός !