Όχι ακριβώς "βιβλίο" με την έννοια του ολοκληρωμένου έργου. Μάλλον συλλογή από κείμενα σε μια προσπάθεια να βγεί κάτι αντίστοιχο την Παλαιάς (Εβραϊκής) Διαθήκης, της οποίας υπολείπεται προφανέστατα και σε όγκο και σε λογοτεχνική αξία, αν μή τί άλλο.
Σε κάθε περίπτωση δεν ξέρουμε ποιος ακριβώς έγραψε αυτά τα κείμενα και κυρίως πότε εγράφησαν, καθώς και αν λένε ακριβώς αυτά που είχε πει ο Ιησούς.
Τα βασικότερα από τα εν λόγω κείμενα, που είναι τα 4 ευαγγέλια, εικάζεται βασίμως πως εγράφησαν, ή τουλάχιστον κατεγράφησαν από την όποια προφορική παράδοση και "χτενίστηκαν" βεβαίως, "στο πόδι" μάλιστα (και σε τετραπλή version, όπου με το ένα κείμενο επιχειρείται να στοιχειοθετηθεί η εγκυρότητα του άλλου κ.ο.κ.) ΜΕΤΑ την επιβολή του Χριστανισμού ως επίσημης θρησκείας της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και συγκεκριμένα προ της Α' οικουμενικής συδόδου της Νίκαιας (κάτι σαν την 3η Σεπτέμβρη του ΠΑΣΟΚ).
Η αλλαζονία δε των κρατούντων ήταν τόση που τα κείμενα εγράφησαν κατ' ευθείαν στην Ελληνιστική διάλεκτο της εποχής και δεν τηρήθηκαν καν τα προσχήματα να τα γράψουν αρχικά στην Αραμαϊκή και να τα μεταφράσουν ακολούθως. Υποτίθεται πως οι 4 ευαγγελιστές ήταν αμόρφωτοι ψαράδες, τα Ελληνικά που τα ήξεραν; Καλά ο Πάυλος ήταν μορφωμένος και ήξερε Ελληνικά.
Για να δικαιολογηθεί αυτό, εκ των υστέρων, εφευρέθη η θεωρεία της επιφοιτήσεως του Αγίου Πνεύματος, όπου δηλαδή το άγιο Πνεύμα είχε υποτίθεται δράσει ως φροντιστήριο εκμάθησης ξένων γλωσσών στους Εβραίους ψαράδες.
Επειδή δεν μου αρέσει να υποτιμούν την νοημοσύνη μου, ευχαριστώ, δεν θα πάρω!
Διαβάζω καλλίτερα τον διαλεχτικό υλισμό του Έγκελς (λέμε τώρα!) που λέει λιγότερες κοτσάνες και κάνει και (ανεπιτυχείς βεβαίως) προσπάθειες να "βασιστεί σε επιτημονικά δεδομένα", της εποχής του έστω...
Τα αρχαιολογικά ευρήματα απορρίπτουν αυτό που λες, δηλαδή ότι δεν ξέρουμε ποιοι τα έγραψαν και ότι χτενίστηκαν στην Α' οικουμενική, χειρόγραφα της Καινής Διαθήκης υπάρχουν σε 380 βιβλιοθήκες παγκοσμίως, το παλαιότερο είναι του 70μ.Χ δηλαδή εποχή που ζούσαν ακόμη οι Ευαγγελιστές, ενώ στο Δουβλίνο βρίσκεται σε χειρόγραφο ολόκληρο το κατά Ιωάννη το οποίο είναι από τις αρχές του 2ου αιώνα μ.Χ.
Αυτό σημαίνει ότι οποιοσδήποτε θα μπορούσε να ελέγξει αν η Καινή Διαθήκη μετά την Α' Οικουμενική έχει κάποια αλλαγή.
Επίσης υπάρχουν μάρτυρές πολύ κοντά στη συγγραφής τους Ο Παπίας, επίσκοπος Ιεραπόλεως της Φρυγίας, μαθητής του Ιωάννη, περιγράφει γύρω στο 130 μ.Χ., πώς καταγράφηκε το Ευαγγέλιο του Μάρκου, και ο Ειρηναίος, επίσκοπος Λουγδούνου επιβεβαιώνει τα στοιχεία που έχουμε για τη συγγραφή των Ευαγγελίων, από τον Ματθαίο, τον Μάρκο, τον Λουκά και τον Ιωάννη.
Σύγχρονοι επιστήμονες επιβεβαιώνουν την εγκυρότητά της: Ο Τζόζεφ Φρή Αμερικανός αρχαιολόγος λέει: «Η αρχαιολογία επεκύρωσε πολλές μαρτυρίες των Γραφών, ακόμη και εκείνες που οι αρνητές – κριτικοί της απέρριπταν σαν τάχα εντελώς αντι-ιστορικές και σαν τάχα εξώφθαλμα αντίθετες με ιστορικά γεγονότα»
Ο Φ. Μπρους Αμερικανός αρχαιολόγος γράφει: «Έχουμε όλο το δίκιο να πούμε, ότι τα αρχαιολογικά ευρήματα επικυρώνουν την Καινή Διαθήκη. Σήμερα όλα τα χωρία του Λουκά, που παλαιότερα οι ιστορικοί τα θεωρούσαν μη αληθινά, χάρις στις εξωτερικές μαρτυρίες της αρχαιολογικής έρευνας, έχει γίνει απόλυτα παραδεκτό ότι είναι αληθινά και αξιόπιστα».
Ο Α. Ν. Sherwin White, ερευνητής της αρχαίας ιστορίας γράφει: «Σήμερα διαθέτουμε τόσα στοιχεία, που μας αποδεικνύουν ότι οι μαρτυρίες της Καινής Διαθήκης είναι αληθινές, ώστε να τα θεωρούμε απόλυτα επαρκή. Δεν χρειαζόμαστε άλλα! Σήμερα οποιαδήποτε απόπειρα διαμφισβήτησης της ιστορικής αξιοπιστίας – ακόμα και της πιο ασήμαντης λεπτομέρειας μέσα στις Γραφές – αποτελεί αισχρή κακοήθεια.
Ο Μίλαρ Μπάροουζ του Πανεπιστημίου Γιελ (ΗΠΑ) γράφει: «Η σύγκριση της γλώσσας των Ευαγγελίων με την γλώσσα των παπύρων που προέρχονται από τον πρώτο μ.Χ. αιώνα, στερέωσε την πεποίθησή μου, ότι τα βιβλία της Καινής Διαθήκης γράφτηκαν τον πρώτο αιώνα, και ότι έφθασαν σ’ εμάς χωρίς να αλλοιωθούν. Τα ευρήματα αυτά (πάπυροι του Α΄ αιώνα), ανέβασαν την αξιοπιστία της Καινής Διαθήκης στα μάτια των επιστημόνων.
Ο W. Albright, παγκοσμίου φήμης βιβλικός αρχαιολόγος γράφει ότι μπορούμε να υποστηρίζουμε με απόλυτη σιγουριά, ότι τίποτε απολύτως δεν μας υποχρεώνει να πούμε, ότι έστω και ένα μόνο βιβλίο της Καινής διαθήκης γράφτηκε μετά τον 1ο αιώνα μ.Χ.
Ο σερ Ουίλιαμ Ράμσεη είναι ο μέγιστος κατά κοινή ομολογία αρχαιολόγος όλου του κόσμου για την εποχή του. Για τις Πράξεις των αποστόλων έλεγε κάποτε ότι γράφτηκαν μετά το 150 μ.Χ. και δεν τις θεωρούσε σοβαρές και άξιες προσοχής. Μα αναγκάστηκε να αλλάξει γνώμη. Οι ανασκαφές στη Μικρά Ασία τον ανάγκασαν να διακηρύξει: Ότι μέχρι τότε έκανε λάθος, ότι οι Πράξεις των αποστόλων είναι πρώτου επιπέδου βιβλίο με ιστορικές πληροφορίες, ότι ο συγγραφέας τους ο Λουκάς πρέπει να καταταγεί στους μέγιστους ιστορικούς συγγραφείς του κόσμου, ότι όλες οι πληροφορίες που μας δίνει είναι απόλυτα ακριβείς.
Αυτά....