Νέα

Αθήνα Vs Θεσσαλονίκη!

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα loukritia!
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 1K
  • Εμφανίσεις 32K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 7 άτομα (0 μέλη και 7 επισκέπτες)

ugabuga

Μέλος
Εγγρ.
5 Ιαν 2007
Μηνύματα
239
Like
0
Πόντοι
1
Ugabuga,

Για τα περί τηλεπικοινωνιών αντί άλλης απάντησης, μια ερώτηση: Aπό πού και πώς ξεκίνησε η Forthnet και ποια ήταν η περιοχή με την μεγαλύτερη εξάπλωση ιδιωτικών (μη αμιγώς ακαδημαϊκών) δικτύων ψηφιακών δεδομένων στα μέσα της Δεκαετίας του 90? Κάποια στιγμή καλό είναι να κοιταζόμαστε και στον καθρέφτη νομίζω …

Και τί θέλεις να πεις για τη Forthnet και την Κρήτη; Ούτε από την Αθήνα ξεκίνησε η Forthnet αν το πάμε έτσι το πράγμα.

Όσο για τα υπόλοιπα, να θεωρήσω ότι ο Λιακόπουλος είναι ισοδύναμος του Γεωργιάδη, Ο Ψωμιάδης του Πλεύρη και Άνθιμος του Χριστόδουλου?

Ρίξε μια ματιά στην εκδοτική δραστηριότητα των εκδόσεων Γεωργιάδη και σύγκρινε τη με αυτήν του Λιακόπουλου  … βρες μου 1-2 φώτο, του Πλεύρη να χτενίζει/βάφει πιτσιρίκες και να πετάει χαρταετούς από θαλάσσης και τα ξαναλέμε … όσο για το Άνθιμος – Χριστόδουλος παραδέχομαι ότι αν ο μακαρίτης ήταν εν ζωή θα ήταν ντέρμπυ.

Θες να μετρήσουμε δηλαδή τώρα ποιος είναι πιο μαλάκας από αυτούς; Sorry αν σου έθιξα το Γεωργιάδη ή τον Πλεύρη, αλλά και αυτοί καραγκιόζηδες είναι (κατά την άποψή μου). Μην κοιτάς που τα (Αθηναϊκά) κανάλια βρίσκουν πιο εύκολο να κοροϊδέψουν τον Ψωμιάδη (όχι ότι δεν το αξίζει βέβαια).


Δεν νομίζω να πιστεύεις ότι ο Ζορό θα είχε σημαντικές πιθανότητες εκλογικής επιβίωσης ως υποψήφιος πχ για την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κυκλάδων.
Αν κατάγονταν από εκεί και δεν ήταν Πόντιος, ναι, θα είχε.

Είτε το θέλεις είτε όχι η Μακεδονία είναι η Ελληνική εκδοχή του Αμερικάνικου Τέξας και οι τοπικοί της άρχοντες, άξια τέκνα της πατρώας γης …

Τώρα το γάμησες... Ατυχής ο παραλληλισμός.
 

ugabuga

Μέλος
Εγγρ.
5 Ιαν 2007
Μηνύματα
239
Like
0
Πόντοι
1
Μιλάς προφανώς για καμπίνες και όχι για τα τυπικά KV (ΚΑΦΑΟ? μάλλον κα-φάΟΥ...γερμανικά για KabelVerteiler, δλδ KV εννοείς )

ΟΚ ξέχασα ένα "Υ".

Η ερώτηση είναι ειρωνική? Δλδ, στην Αθήνα δεν έχει distant collocation? Καλά....

Φυσικά και έχει απλά η ερώτηση πήγαινε στο μέχρι ποιο βαθμό έχει ιδιόκτητο δίκτυο ένας εναλλακτικός από το backbone του μέχρι το last mile και τον τελικό χρήστη... Γιατί από last mile στην Ελλάδα, άστα να πάνε.

 

centrino

Μέλος
Εγγρ.
6 Φεβ 2008
Μηνύματα
6.210
Like
657
Πόντοι
146
Ugabuga,

Ο πυρήνας της κουβέντας δεν είναι πλέον το “Αθήνα εναντίον Θεσσαλονίκης” - αφού έχουμε προ πολλού υπερβεί τα τυπικά όρια του τίτλου του thread.

Τόσες σελίδες πίσω συζητάμε για το κατά πόσο η μεμψιμοιρία των θεσσαλονικέων είναι η όχι υπερβολική και το τι συνέβη σε άλλες περιοχές της Ελλάδας που αναπτύχθηκαν οικονομικά κάτω από συνθήκες πολύ δυσμενέστερες αυτών της συμπρωτεύουσας χάρη στο όραμα, την δουλειά και την στήριξη του τοπικού πληθυσμού και των τοπικών αρχών (και παρά την αθηνοκεντρικότητα του Ελλαδικού Γκουβέρνου).

Σε αυτό το πλαίσιο πολλοί συνφορουμίστες σου έχουμε παραθέσει - κάποιες φορές σκωπτικά αλλά πάντα καλόπιστα πιστεύω - πάμπολλα παραδείγματα.

Δεν θα ήθελα να αναφερθώ σε συγκεκριμένες περιπτώσεις που υπάγονται στο δικό μου επαγγελματικό/ερευνητικό τομέα (πιστοποίηση αντοχής υλικών) και την τεράστια διαφορά νοοτροπίας μεταξύ πχ Πάτρας, Ηρακλείου και Θεσσαλονίκης από πλευράς επαγγελματισμού και σοβαρότητας (σκόπιμα εξαιρώ την Αθήνα αφού λόγω οικονομιών κλίμακας η κατάσταση είναι αναμενόμενα διαφορετική στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο).

 

Yorgos

Τιμημένος
Εγγρ.
21 Σεπ 2005
Μηνύματα
15.504
Κριτικές
22
Like
55
Πόντοι
4.095
Φυσικά και έχει απλά η ερώτηση πήγαινε στο μέχρι ποιο βαθμό έχει ιδιόκτητο δίκτυο ένας εναλλακτικός από το backbone του μέχρι το last mile και τον τελικό χρήστη... Γιατί από last mile στην Ελλάδα, άστα να πάνε.
Θα τα πούμε σε καμία συνάντηση πρωτευουσιάνων - επαρχιωτών καλύτερα...

Ας παραμείνουμε στις πουτάνες, έχει πάει και αργά και δεν στροφάρω!
 

gatto

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Αυγ 2007
Μηνύματα
22.158
Like
32
Πόντοι
366
500 σεντόνια γράφω γιατί έχω διαβάσει πολλά αχαρακτήριστα σε αυτό το thread και κάποιος πρέπει να μιλήσει.

Από την άλλη, εσύ με απαντήσεις των 2 σειρών φρόντισες να δείξεις τις δικές σου πεποιθήσεις σαν να έγραφες 500 σεντόνια.

Αντί να γράφεις απαξιωτικές απαντήσεις των 2 σειρών θα μπορούσες να γράψεις κάτι πιο ουσιαστικό πιστεύω...
Ποιο είναι το ουσιαστικό?Η σύγκριση Ψωμιάδη-Πετρούλας?
Την άποψη μου την έχω πει σε παλιότερες σελίδες!
Προσωπικά δεν έχω μίσος ή κόμπλεξ για καμμιά πόλη της Ελλάδας,ανθρώπους πόλεων ή περιοχών συμπαθώ περισσότερο ή λιγότερο αλλά αυτό είναι τελείως υποκειμενικό και έχει να κάνει με τα προσωπικά μου βιώματα και αντιλήψεις!
Με την πόλη σου έχω πολύ ωραίες εμπειρίες είτε αφορά το γυναικείο φύλο είτε δυνατές φιλίες...ξέρω πολύ καλά τι γίνεται οπότε βιάστηκες να βγάλεις συμπεράσματα... :sunglasses:
 

pepe_le_pew

Μέλος
Εγγρ.
28 Μαΐ 2008
Μηνύματα
1.709
Like
0
Πόντοι
16
Τα γραπτα του ugabuga παντως δειχνουν οτι η Θεσσαλονικη θελει να γινει χαλιφης στη θέση του Χαλιφη παρα οτι ζητανε δικαιοσυνη.

Σχετικα με τους χαλαρους ρυθμους πιστευω οτι πχ ενας υπάλληλος fast food παροτι δουλευει 8ωρο οπου κι αν ειναι εισπρατει και τα vibes της πόλης και της περιοχης  στην οποια εργαζεται και αυτο κανει την ζωη του ευκολότερη ή δυσκολότερη !!!

  Την χωριατικη αντιληψη παρολο που την κατηγοραμε την γουσταρουμε , εγω πχ στα νειατα μου διαλεγα να πηγαινω για καφε στην περιοχη μου και οχι στο Κολονακι οχι μονο για την διαδρομη αλλα γιατι στην περιοχη μου τους ηξερα όλους αρα ενιωθα πιο άνετα
(μεγαλωνοντας δεν ηξερα κανεναν οποτε οπου και να πήγαινα ηταν το ιδιο).

  Οπως ξαναπα τα εργα εξαγγελονται στην Αθηνα γιατι λογω συνοικιακης αντιληψης ο Αθηναιος ειναι αδιαφορος αν γινει πχ μαρινα στις Τζιτζιφιες και αν κανει η μαρινα 20 χρονια να φτιαχτει ή ειναι 2χ2 δεν θα το μαθει ισως ποτε !!  Εγω πχ νομιζα οτι πλαι στους σταθμους του μετρο εχει παρκινκ. Εχει μεν αλλα για 40 αυτοκινητα!!

  Ειναι πιο ευκολο το δουλεμα στην Αθηνα απο οτι στην λαρισα ή στην Πατρα . Πηγαν να κανουν πχ μια κομππινα με κτηματα στο Βόλο και τους τσακωσαν ενω αν εκαναν την ιδια κομπινα στην Αναβυσσο θα τους εβγαινε !!!
 

BBS

Μέλος
Εγγρ.
6 Ιουν 2008
Μηνύματα
512
Κριτικές
3
Like
0
Πόντοι
6
Εντάξει λοιπόν με πείσατε. Εμείς οι Θεσσαλονικείς είμαστε σε μεγάλο ποσοστό (όχι όλοι μην είμαστε ισοπεδωτικοί) κομπλεξικοί, τεμπέληδες, αμόρφωτοι που δεν βλέπουμε πέρα από τη μύτη μας και ψηφίζουμε για φύλαρχους τον Ζορό και τον Ατσαλάκωτο, σε αντίθεση με τους Αθηναίους στους οποίους αυτές οι ιδιότητες απαντώνται σε πολύ μικρότερο βαθμό. Επίσης οι λίγοι που ξέρουμε και Ελληνικά εκτός από βουλγάρικα ,τα μιλάμε λάθος και χρησιμοποιούμε αδόκιμες εκφράσεις τύπου μπουγάτσα με τυρί αντί για τυρόπιτα.Μπορείτε όμως να μου πείτε που οφείλεται αυτό;
1. Μήπως είναι θέμα γενετικού κώδικα , μήπως το DNA μας δηλαδή είναι κατώτερο;
2. Μήπως οφείλεται στον μολυσμένο αέρα που αναπνέουμε;
3. Μήπως οφείλεται στο ότι ο Ζορό και ο Ατσαλάκωτος μας αφήνουν τόσα χρόνια χωρίς Internet FTXX, FTSS, κ.τλ και με χαλασμένα καφάΟΥ ,και βλέπουμε μόνο ΕΡΤ , ΥΕΝΕΔ, και ΕΡΤ3 τελευταία , κάπως δηλαδή όπως στην Αλβανία επί Εμβέρ Χότζα;
4.Μήπως οφείλεται στο ότι όλα τα φωτισμένα μυαλά ασφυκτιούσαν στην επαρχία χωρίς ευκαιρίες και μαζεύτηκαν στην Αθήνα; (οπότε μιλάμε για Εξυπνοι VS κουτοί και όχι Αθήνα VS Θεσσαλονίκη.)
5.Mήπως είναι συνδυασμός όλων των παραπάνω;

Ψυχραιμία παιδιά . Η Δαιμονοποίηση-Γελοιοποίηση-Υποβιβασμός του Αλλου είναι ανθρώπινο χαρακτηριστικό και βασικό συστατικό επιβίωσης της "φυλής" και της Ομάδας από την εποχή του Homo Erectus. Συμβαίνει παντού στον κόσμο μεταξύ γειτονικών χωριών ,πόλεων,ομάδων ακόμα και κλικών στον ίδιο εργασιακό χώρο ή το ίδιο σόι. Και κάποιοι Παναθηναικοί κατηγορούν την Παράγκα του Ολυμπιακού που δεν παίρνουν πρωτάθλημα , ενώ το ίδιο έκαναν και πολλοί Ολυμπιακοί στα δικά τους πέτρινα χρόνια, και αυτοί κομπλεξικοί είναι; Και "εγώ" αν είχα γεννηθεί στην Αθήνα θα χλεύαζα τους Θεσσαλονικείς, όπως και "εσύ" αν ήσουν Θεσσαλονικιός θα κατηγορούσες το κράτος της Αθήνας. Ανθρώπινο είναι.     
 

arcans

Μέλος
Εγγρ.
31 Ιαν 2009
Μηνύματα
1.957
Like
0
Πόντοι
16
φιλοι να ξερετε οτι ο καθρευτης καθε πολης δεν ειναι ολα αυτα τα πραγματα μονο που λετε.υπαρχουν και παρα πολλα αλλα.σε ολη την ελλαδα υπαρχουν ανθρωποι,που συνεχως αποδιδουν.και πρσφερουν τα μεγιστα,και δεν τους γνωριζει κανενας.και ομως ολοι αυτοι ζουν αναμεσα μας.
 

ugabuga

Μέλος
Εγγρ.
5 Ιαν 2007
Μηνύματα
239
Like
0
Πόντοι
1
Σε αυτό το πλαίσιο πολλοί συνφορουμίστες σου έχουμε παραθέσει - κάποιες φορές σκωπτικά αλλά πάντα καλόπιστα πιστεύω - πάμπολλα παραδείγματα.

Το που τελειώνει το σκωπτικό και αρχίζει ο χλευασμός είναι ίσως λίγο υποκειμενικό. Γι'αυτό και εγώ για λόγους αποφυγής παρεξηγήσεων φρόντισα να αποφύγω σκωπτικές διατυπώσεις.

Καλόπιστα όμως σίγουρα ΔΕΝ ήταν πολλά από τα παραδείγματα, ούτε άλλωστε και πάμπολλα. Για τα παραδείγματα που έδωσα εγώ από τη άλλη για μικρά και μεγάλα θέματα δεν άκουσα σχόλια παρά μόνο για λίγα. Ακόμη και οι εκφράσεις που χρησιμοποιήθηκαν ήταν προσβλητικές και ισοπεδωτικές.

Σε κάποιο επόμενο post θα μαζέψω μερικούς αφορισμούς που έχουν διατυπωθεί σε αυτό το thread για να δούμε τελικά ποιος είναι ο "κολλημένος" (όπως με έχουν αποκαλέσει) και ποιος τους βάζει όλους στο ίδιο τσουβάλι.

Αρκετοί συμφορουμίτες έχουν πει ότι δεν είναι καλό να μπαίνουν όλοι στο ίδιο καζάνι. Γι'αυτό και εγώ πουθενά δεν καταφέρθηκα εναντίον ΟΛΩΝ των Αθηναίων ή Πειραιωτών, αλλά φρόντιζα να δηλώνω σε κάθε φράση ότι μιλάω για μια μερίδα κατοίκων της Αττικής (μειοψηφία πιστεύω) που έχουν μια πολύ συγκεκριμένη νοοτροπία και βγάζουν το όποιο "κακό όνομα" στην Αθήνα.

Επίσης, πουθενά δεν αρνήθηκα ότι υπάρχουν και στη Θεσσαλονίκη κολλημένοι που βγάζουν "κακό όνομα" στην πόλη, ειδικά σε θέματα που έχουν να κάνουν με αθλητικά. Κολλημένοι άλλωστε υπάρχουν σε όλο τον κόσμο.

Εσύ όμως μπορείς να πεις το ίδιο ή με γενικούς αφορισμούς όπως και μερικοί άλλοι σε αυτό το forum βγάλατε ένα ενιαίο συμπέρασμα για τη Θεσσαλονίκη ή τη βόρεια Ελλάδα γενικότερα;

Δεν θα ήθελα να αναφερθώ σε συγκεκριμένες περιπτώσεις που υπάγονται στο δικό μου επαγγελματικό/ερευνητικό τομέα (πιστοποίηση αντοχής υλικών) και την τεράστια διαφορά νοοτροπίας μεταξύ πχ Πάτρας, Ηρακλείου και Θεσσαλονίκης από πλευράς επαγγελματισμού και σοβαρότητας (σκόπιμα εξαιρώ την Αθήνα αφού λόγω οικονομιών κλίμακας η κατάσταση είναι αναμενόμενα διαφορετική στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο).

Παρόλα αυτά... μόλις αναφέρθηκες!

Υποθέτω ότι όλοι μας έχουμε ιστορίες να πούμε σχετικά με το πόσο καλοί ή κακοί ήταν κάποιοι κάτοικοι σε ένα μέρος της Ελλάδας. Το πρόβλημά μου είναι η γενίκευση. Όπως πολλές φορές έχουν πει και άλλοι σε αυτό το thread δεν είναι όλοι ίδιοι. Αλλά δυστυχώς μια μειοψηφία σε ένα μέρος είναι αρκετή για να δώσει κακό όνομα σε μια περιοχή. Και μια κομπλεξική μειοψηφία σε ένα άλλο μπορεί να βγάλει ένα γενικό συμπέρασμα για όλους τους υπόλοιπους.
 

ugabuga

Μέλος
Εγγρ.
5 Ιαν 2007
Μηνύματα
239
Like
0
Πόντοι
1
Ποιο είναι το ουσιαστικό?Η σύγκριση Ψωμιάδη-Πετρούλας?
Την άποψη μου την έχω πει σε παλιότερες σελίδες!
Προσωπικά δεν έχω μίσος ή κόμπλεξ για καμμιά πόλη της Ελλάδας,ανθρώπους πόλεων ή περιοχών συμπαθώ περισσότερο ή λιγότερο αλλά αυτό είναι τελείως υποκειμενικό και έχει να κάνει με τα προσωπικά μου βιώματα και αντιλήψεις!
Με την πόλη σου έχω πολύ ωραίες εμπειρίες είτε αφορά το γυναικείο φύλο είτε δυνατές φιλίες...ξέρω πολύ καλά τι γίνεται οπότε βιάστηκες να βγάλεις συμπεράσματα... :sunglasses:

Φίλτατε gatto,

Δεν ξεκίνησα εγώ τη σύγκριση προσωπικοτήτων Αθήνας/Θεσσαλονίκης. Αν τα αποτελέσματα δεν είναι τελικά και τόσο θετικά όσο ήταν αναμενόμενο από τη μια πλευρά, αυτό δεν είναι δικό μου θέμα.

Πως "βιάστηκα" να βγάλω συμπέρασμα; Δεν ήταν και δύσκολο. Βασίστηκα απλά σε αυτό που έγραψες το οποίο δε θα γράφονταν από κάποιον που αν μή τι άλλο έχει και εμπειρίες από εδώ όπως γράφεις, ή στο ελάχιστο, δεν έχει προκαταλήψεις.
 

ugabuga

Μέλος
Εγγρ.
5 Ιαν 2007
Μηνύματα
239
Like
0
Πόντοι
1
Τα γραπτα του ugabuga παντως δειχνουν οτι η Θεσσαλονικη θελει να γινει χαλιφης στη θέση του Χαλιφη παρα οτι ζητανε δικαιοσυνη.

Κατηγορηματικά όχι. Πουθενά δεν το έχω γράψει αυτό, ούτε καν έμμεσα.

Το έχω γράψει άλλωστε ότι υπάρχουν περιοχές της Ελλάδας που έχουν πολύ μεγάλες ανάγκες όπως κάποια νησιά του Αιγαίου και η Θράκη. Αυτές είναι οι περιοχές που χρειάζονται βοήθεια για ανάπτυξη και που πραγματικά είναι τόσο εξαθλιωμένες που είναι δύσκολο να αναπτυχθεί αυτο-οργάνωση και πρωτοβουλία σε τοπικό επίπεδο, τουλάχιστον στην αρχή.

Ακόμη και το μετρό που γίνεται στη Θεσσαλονίκη έγραψα πως θεωρώ ότι είναι άδικο που γίνεται εις βάρος άλλων Ελλήνων. Από τη στιγμή που μαζευτήκαμε τόσες χιλιάδες κόσμου σε μια πόλη και δημιουργούνται τόσα προβλήματα, ε, ως ένα πολύ μεγάλο βαθμό κακό του κεφαλιού μας.

Σχετικα με τους χαλαρους ρυθμους πιστευω οτι πχ ενας υπάλληλος fast food παροτι δουλευει 8ωρο οπου κι αν ειναι εισπρατει και τα vibes της πόλης και της περιοχης  στην οποια εργαζεται και αυτο κανει την ζωη του ευκολότερη ή δυσκολότερη !!!

Το είπες τέλεια! Αυτό λέω και εγώ. Την ίδια δουλειά βγάζεις σε δύο διαφορετικά μέρη, απλά στο ένα μπορεί να βγαίνει πιο εύκολα λόγω διαφορετικών συνθηκών ζωής, εργασίας, κλπ.
 

ugabuga

Μέλος
Εγγρ.
5 Ιαν 2007
Μηνύματα
239
Like
0
Πόντοι
1
...
3. Μήπως οφείλεται στο ότι ο Ζορό και ο Ατσαλάκωτος μας αφήνουν τόσα χρόνια χωρίς Internet FTXX, FTSS, κ.τλ και με χαλασμένα καφάΟΥ...   

Φίλε BBS,

Αν θέλουμε να είμαστε ακριβολόγοι (ας διυλίσουμε λίγο τον... κώνωπα! :):) ) το "καφάο" δε χρειάζεται να το διορθώνεις, γιατί γενικά στη χρήση του στα Ελληνικά έχει περάσει σαν "καφάο" και όχι σαν "καφάΟΥ" (που είναι σωστότερο) για να περιγράψει τον κατανεμητή καλωδίων. Ένας γερμανομαθής βέβαια ίσως να αποδίδει τον όρο σωστότερα με το "ΟΥ", αλλά επειδή ακούγεται "περίεργο" στα Ελληνικά, επικράτησε το "Ο".

Παράδειγμα χρήσης στον τύπο: Ναυτεμπορική 13/4/2009 σελ. 28 στο άρθρο επάνω αριστερά στη σελίδα με τίτλο: "Επάνοδος κουκουλοφόρων".
 

komodino001

Μέλος
Εγγρ.
2 Ιαν 2009
Μηνύματα
220
Κριτικές
6
Like
0
Πόντοι
1
Κατηγορηματικά όχι. Πουθενά δεν το έχω γράψει αυτό, ούτε καν έμμεσα.

Το έχω γράψει άλλωστε ότι υπάρχουν περιοχές της Ελλάδας που έχουν πολύ μεγάλες ανάγκες όπως κάποια νησιά του Αιγαίου και η Θράκη. Αυτές είναι οι περιοχές που χρειάζονται βοήθεια για ανάπτυξη και που πραγματικά είναι τόσο εξαθλιωμένες που είναι δύσκολο να αναπτυχθεί αυτο-οργάνωση και πρωτοβουλία σε τοπικό επίπεδο, τουλάχιστον στην αρχή.

Ακόμη και το μετρό που γίνεται στη Θεσσαλονίκη έγραψα πως θεωρώ ότι είναι άδικο που γίνεται εις βάρος άλλων Ελλήνων. Από τη στιγμή που μαζευτήκαμε τόσες χιλιάδες κόσμου σε μια πόλη και δημιουργούνται τόσα προβλήματα, ε, ως ένα πολύ μεγάλο βαθμό κακό του κεφαλιού μας.

Το είπες τέλεια! Αυτό λέω και εγώ. Την ίδια δουλειά βγάζεις σε δύο διαφορετικά μέρη, απλά στο ένα μπορεί να βγαίνει πιο εύκολα λόγω διαφορετικών συνθηκών ζωής, εργασίας, κλπ.

Μου κανει εντυπωση η τοοοσο μεγαλη ασχολια σου πανω στο θεμα..
Τεσπα με το μετρό τι προβλημα εχεις?/??
Προφανως σε 1 χωριο θα πρεπει να γινει η γεφυρουλα που τους χρειαζεται, σε 1 μεγαλυτερο κατι παραπανω κ.ο.κ
Προφανως η αθηνα χρειαζοταν μετρο..Δε νομιζω οτι το αμφισβητει κανενας?
Αλλωστε αν παρεις και ολες τις ευρωπαικες χωρες που ειναι πιο ανεπτυγμενες το βλεπεις αυτο.
Τωρα μη μου πεις οτι πρεπει να πληρωσουν αναλογικα οι αθηναιοι και οι θεσ/νικεις το μετρο τους ,οι χαλκιδαιοι
τη γεφυρα τους, τα νησια της αγονης γραμμης τις επιδοτησεις, η δυτικη στερεα κλπ.. το ριο-αντιριο ????
Ελπιζω οτι δεν εχεις αυτη τη λογικη, αν και το φοβαμαι...



 

ugabuga

Μέλος
Εγγρ.
5 Ιαν 2007
Μηνύματα
239
Like
0
Πόντοι
1
Μου κανει εντυπωση η τοοοσο μεγαλη ασχολια σου πανω στο θεμα..
Τεσπα με το μετρό τι προβλημα εχεις?/??

Απλά, το μετρό είναι ένα μικρό παράδειγμα περιπτώσεων που μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη) ρουφάνε χρήματα από την περιφέρεια. Έχουμε αναφερθεί και σε άλλα παραδείγματα και σε άλλα παρεμφερή ζητήματα σε αυτό το thread, δεν είναι μόνο το μετρό.

Προφανως σε 1 χωριο θα πρεπει να γινει η γεφυρουλα που τους χρειαζεται, σε 1 μεγαλυτερο κατι παραπανω κ.ο.κ
Προφανως η αθηνα χρειαζοταν μετρο..Δε νομιζω οτι το αμφισβητει κανενας?
Αλλωστε αν παρεις και ολες τις ευρωπαικες χωρες που ειναι πιο ανεπτυγμενες το βλεπεις αυτο.

Έτσι όπως έγιναν τα πράγματα φυσικά και η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη το χρειάζονται. Ας ρωτήσουμε όμως έναν Θρακιώτη πως αισθάνεται που τα πληρώνει αυτά ενώ η Θράκη είναι κλασμένη από το κράτος.

Δε θα μπορούσε κάλλιστα να μας πει ένας Θρακιώτης τόσο στους Θεσσαλονικείς όσο και στους Αθηναίους: "Ποιος φταίει που μαζευτήκατε τόσοι εκεί πέρα; Πρόβλημά σας λοιπόν! Εγώ γιατί να πληρώσω για το πρόβλημά σας;".

Και τί θα του απαντήσουμε εμείς; "Μα, φίλε Θρακιώτη, δεν παίρνεις πρωτοβουλίες και δεν αυτο-οργανώνεσαι για να λύσεις τα προβλήματά σου! Δικό σου είναι το φταίξιμο!" (Που πληρώνεις την περαιτέρω ανάπτυξη των αστικών κέντρων).

Τωρα μη μου πεις οτι πρεπει να πληρωσουν αναλογικα οι αθηναιοι και οι θεσ/νικεις το μετρο τους ,οι χαλκιδαιοι
τη γεφυρα τους, τα νησια της αγονης γραμμης τις επιδοτησεις, η δυτικη στερεα κλπ.. το ριο-αντιριο ????
Ελπιζω οτι δεν εχεις αυτη τη λογικη, αν και το φοβαμαι...

Μην τα μπερδεύουμε τα πράγματα. Έως ένα μεγάλο βαθμό ναι, την έχω αυτή τη λογική για τα έργα ανάπτυξης μεγάλων αστικών κέντρων και μόνο (για να μην παρεξηγούμαι).

Γιατί να υπάρχει δηλαδή η λογική να πληρώνουν άλλοι για τα δικά μας προβλήματα; Γιατί να θεωρείται αυτονόητο ότι για το πρόβλημα πχ του parking ή το κυκλοφοριακό μιας πόλης πρέπει να πληρώσει ένας κάτοικος του χωριού;

Πιο αναλυτικά αν και ξεφεύγουμε από το θέμα του thread, μιας και ανέφερες κάποια συγκεκριμένα έργα:

Γέφυρα Χαλκίδας: Άκρως απαραίτητη. Φυσικά, δεν είναι έργο ανάπτυξης αποκλειστικά ενός μεγάλου αστικού κέντρου. Πολύ καλώς έγινε για να λυθεί το πρόβλημα των κατοίκων της Χαλκίδας. Στο κάτω κάτω, και αυτοί φόρους στο ίδιο κράτος πληρώνουν, κάτι ανταποδοτικό έπρεπε να κάνει και αυτό. Άλλωστε η γέφυρα της Χαλκίδας δε χρησιμοποιείται μόνο από τους Χαλκιδιώτες.

Γέφυρα Ρίου Αντιρίου: Επίσης απαραίτητο έργο. Χρήσιμο για την ανάπτυξη της Στερεάς Ελλάδας και της Πελοποννήσου και ίσως όχι μόνο. Δεν είναι δυνατό όλη η κίνηση προς την Πελοπόννησο να γίνεται μέσω του ισθμού της Κορίνθου. Και βέβαια, ούτε αυτή η γέφυρα χρησιμοποιείται μόνο από κατοίκους γύρω περιοχών.

Επιδότηση άγονων γραμμών σε νησιά: φυσικά και πρέπει να γίνουν, αν δε θέλουμε τα νησιά να ερημώσουν. Ειδάλλως, οι φόροι που πληρώνουν οι νησιώτες, που πάνε; Σαν τι να τους πούμε δηλαδή; "Πρόβλημά σας που μένετε εκεί, αν θέλετε μπορείτε να μετακομίσετε σε Αθήνα/Πειραιά/Θεσσαλονίκη;"

Ένα άλλο κοινό στοιχείο των παραπάνω έργων είναι ότι δε βοηθούν μόνο τους κατοίκους που ζούνε σε εκείνες τις περιοχές, αλλά και άλλους κατοίκους να μετακινηθούν προς και από αυτές.

Αντίθετα, μετρό πχ στη Θεσσαλονίκη ή στην Αθήνα έχει μόνο τοπική επίδραση. Δε βοηθάει πχ το μετρό της Αθήνας/Θεσσαλονίκης τον Χαλκιδιώτη ή τον Σερραίο σε τίποτα. Η γέφυρα της Χαλκίδας όμως βοηθάει πχ τον Αθηναίο ή τον Λαμιώτη να στείλει τα εμπορεύματά του στη Χαλκίδα. Υπάρχει σοβαρή διαφορά πιστεύω.

Ελπίζω να γίνομαι πιο κατανοητός με τα παραπάνω παραδείγματα.

Στο κάτω κάτω δήθεν αποκέντρωση δεν προωθεί το κράτος εδώ και δεκαετίες;
Αν τη θέλουμε όντως την αποκέντρωση ας ρίξουμε και κάνα φράγκο στην περιφέρεια. Με τον όρο "περιφέρεια" δεν αναφέρομαι στη Θεσσαλονίκη, φυσικά. Ίσως μάλιστα στο σημείο που έχουν φτάσει τα πράγματα, να πρέπει να ρίξουμε αναλογικά περισσότερα φράγκα στην περιφέρεια. Ειδάλλως μπαίνουμε (ήδη έχουμε μπει δηλαδή) στον φαύλο κύκλο του να ρίχνουμε λεφτά στα αστικά κέντρα, αυτά να γίνονται πόλος έλξης και να γιγαντώνονται και να αυξάνουν τα προβλήματά τους, να ξαναρίχνουμε λεφτά για να τα λύσουμε, κοκ. Ήδη έχουμε μια πόλη που έχει το μισό πληθυσμό της χώρας, ας μη χειροτερεύουμε τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα.

Αυτά σχετικά με το ποιο είναι το πρόβλημά μου με το μετρό Αθήνας & Θεσσαλονίκης και για να μην παρεξηγούμαι ότι είμαι απλά ένας ακόμη τοπικιστής Θεσσαλονικιός.

Συνοψίζοντας, το νόημα από τα post μου σε αυτό το thread σχετικά με τους κρατικούς πόρους είναι: ο Θεσσαλονικιός γκρινιάζει γιατί νιώθει ότι είναι "ριγμένος" ως προς την ανάπτυξη σε σχέση με την Αττική στην οποία έχουν δοθεί δυσανάλογα περισσότεροι κρατικοί πόροι. Προσωπική μου άποψη είναι πως η Θεσσαλονίκη έχει πάρει αναλογικά περισσότερα χρήματα από άλλες περιοχές της Ελλάδας στην περιφέρεια. Αλλά σε σύγκριση με την Αθήνα η Θεσσαλονίκη είναι "ριγμένη". Ελπίζω να έγινε κατανοητό αυτό που θέλω να πω.

Παρεμπιπτόντως, μιας και μιλάμε για έργα ανάπτυξης αστικών κέντρων, ο Σουφλιάς ανακοίνωσε σχέδια επέκτασης του μετρό, εν μέσω μάλιστα (πραγματικής ή μή, άλλο topic για άλλο thread) οικονομικής κρίσης...


Τι άλλο μένει να πούμε λοιπόν; Λεφτά δεν έχει το κράτος (έτσι λέει) αλλά ανακοινώνει σχέδια επέκτασης του μετρό. Αυτή είναι η τοπική πρωτοβουλία και αυτενέργεια στην οποία αναφέρθηκαν κάποιοι συμφορουμίτες;

 

komodino001

Μέλος
Εγγρ.
2 Ιαν 2009
Μηνύματα
220
Κριτικές
6
Like
0
Πόντοι
1
Απλά, το μετρό είναι ένα μικρό παράδειγμα περιπτώσεων που μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη) ρουφάνε χρήματα από την περιφέρεια. Έχουμε αναφερθεί και σε άλλα παραδείγματα και σε άλλα παρεμφερή ζητήματα σε αυτό το thread, δεν είναι μόνο το μετρό.

Έτσι όπως έγιναν τα πράγματα φυσικά και η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη το χρειάζονται. Ας ρωτήσουμε όμως έναν Θρακιώτη πως αισθάνεται που τα πληρώνει αυτά ενώ η Θράκη είναι κλασμένη από το κράτος.

Δε θα μπορούσε κάλλιστα να μας πει ένας Θρακιώτης τόσο στους Θεσσαλονικείς όσο και στους Αθηναίους: "Ποιος φταίει που μαζευτήκατε τόσοι εκεί πέρα; Πρόβλημά σας λοιπόν! Εγώ γιατί να πληρώσω για το πρόβλημά σας;".

Και τί θα του απαντήσουμε εμείς; "Μα, φίλε Θρακιώτη, δεν παίρνεις πρωτοβουλίες και δεν αυτο-οργανώνεσαι για να λύσεις τα προβλήματά σου! Δικό σου είναι το φταίξιμο!" (Που πληρώνεις την περαιτέρω ανάπτυξη των αστικών κέντρων).

Μην τα μπερδεύουμε τα πράγματα. Έως ένα μεγάλο βαθμό ναι, την έχω αυτή τη λογική για τα έργα ανάπτυξης μεγάλων αστικών κέντρων και μόνο (για να μην παρεξηγούμαι).

Γιατί να υπάρχει δηλαδή η λογική να πληρώνουν άλλοι για τα δικά μας προβλήματα; Γιατί να θεωρείται αυτονόητο ότι για το πρόβλημα πχ του parking ή το κυκλοφοριακό μιας πόλης πρέπει να πληρώσει ένας κάτοικος του χωριού;

Πιο αναλυτικά αν και ξεφεύγουμε από το θέμα του thread, μιας και ανέφερες κάποια συγκεκριμένα έργα:

Γέφυρα Χαλκίδας: Άκρως απαραίτητη. Φυσικά, δεν είναι έργο ανάπτυξης αποκλειστικά ενός μεγάλου αστικού κέντρου. Πολύ καλώς έγινε για να λυθεί το πρόβλημα των κατοίκων της Χαλκίδας. Στο κάτω κάτω, και αυτοί φόρους στο ίδιο κράτος πληρώνουν, κάτι ανταποδοτικό έπρεπε να κάνει και αυτό. Άλλωστε η γέφυρα της Χαλκίδας δε χρησιμοποιείται μόνο από τους Χαλκιδιώτες.

Γέφυρα Ρίου Αντιρίου: Επίσης απαραίτητο έργο. Χρήσιμο για την ανάπτυξη της Στερεάς Ελλάδας και της Πελοποννήσου και ίσως όχι μόνο. Δεν είναι δυνατό όλη η κίνηση προς την Πελοπόννησο να γίνεται μέσω του ισθμού της Κορίνθου. Και βέβαια, ούτε αυτή η γέφυρα χρησιμοποιείται μόνο από κατοίκους γύρω περιοχών.

Επιδότηση άγονων γραμμών σε νησιά: φυσικά και πρέπει να γίνουν, αν δε θέλουμε τα νησιά να ερημώσουν. Ειδάλλως, οι φόροι που πληρώνουν οι νησιώτες, που πάνε; Σαν τι να τους πούμε δηλαδή; "Πρόβλημά σας που μένετε εκεί, αν θέλετε μπορείτε να μετακομίσετε σε Αθήνα/Πειραιά/Θεσσαλονίκη;"

Ένα άλλο κοινό στοιχείο των παραπάνω έργων είναι ότι δε βοηθούν μόνο τους κατοίκους που ζούνε σε εκείνες τις περιοχές, αλλά και άλλους κατοίκους να μετακινηθούν προς και από αυτές.

Αντίθετα, μετρό πχ στη Θεσσαλονίκη ή στην Αθήνα έχει μόνο τοπική επίδραση. Δε βοηθάει πχ το μετρό της Αθήνας/Θεσσαλονίκης τον Χαλκιδιώτη ή τον Σερραίο σε τίποτα. Η γέφυρα της Χαλκίδας όμως βοηθάει πχ τον Αθηναίο ή τον Λαμιώτη να στείλει τα εμπορεύματά του στη Χαλκίδα. Υπάρχει σοβαρή διαφορά πιστεύω.

Ελπίζω να γίνομαι πιο κατανοητός με τα παραπάνω παραδείγματα.

Στο κάτω κάτω δήθεν αποκέντρωση δεν προωθεί το κράτος εδώ και δεκαετίες;
Αν τη θέλουμε όντως την αποκέντρωση ας ρίξουμε και κάνα φράγκο στην περιφέρεια. Με τον όρο "περιφέρεια" δεν αναφέρομαι στη Θεσσαλονίκη, φυσικά. Ίσως μάλιστα στο σημείο που έχουν φτάσει τα πράγματα, να πρέπει να ρίξουμε αναλογικά περισσότερα φράγκα στην περιφέρεια. Ειδάλλως μπαίνουμε (ήδη έχουμε μπει δηλαδή) στον φαύλο κύκλο του να ρίχνουμε λεφτά στα αστικά κέντρα, αυτά να γίνονται πόλος έλξης και να γιγαντώνονται και να αυξάνουν τα προβλήματά τους, να ξαναρίχνουμε λεφτά για να τα λύσουμε, κοκ. Ήδη έχουμε μια πόλη που έχει το μισό πληθυσμό της χώρας, ας μη χειροτερεύουμε τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα.

Αυτά σχετικά με το ποιο είναι το πρόβλημά μου με το μετρό Αθήνας & Θεσσαλονίκης και για να μην παρεξηγούμαι ότι είμαι απλά ένας ακόμη τοπικιστής Θεσσαλονικιός.

Συνοψίζοντας, το νόημα από τα post μου σε αυτό το thread σχετικά με τους κρατικούς πόρους είναι: ο Θεσσαλονικιός γκρινιάζει γιατί νιώθει ότι είναι "ριγμένος" ως προς την ανάπτυξη σε σχέση με την Αττική στην οποία έχουν δοθεί δυσανάλογα περισσότεροι κρατικοί πόροι. Προσωπική μου άποψη είναι πως η Θεσσαλονίκη έχει πάρει αναλογικά περισσότερα χρήματα από άλλες περιοχές της Ελλάδας στην περιφέρεια. Αλλά σε σύγκριση με την Αθήνα η Θεσσαλονίκη είναι "ριγμένη". Ελπίζω να έγινε κατανοητό αυτό που θέλω να πω.

Παρεμπιπτόντως, μιας και μιλάμε για έργα ανάπτυξης αστικών κέντρων, ο Σουφλιάς ανακοίνωσε σχέδια επέκτασης του μετρό, εν μέσω μάλιστα (πραγματικής ή μή, άλλο topic για άλλο thread) οικονομικής κρίσης...


Τι άλλο μένει να πούμε λοιπόν; Λεφτά δεν έχει το κράτος (έτσι λέει) αλλά ανακοινώνει σχέδια επέκτασης του μετρό. Αυτή είναι η τοπική πρωτοβουλία και αυτενέργεια στην οποία αναφέρθηκαν κάποιοι συμφορουμίτες;

Δηλαδη το Παρισι, Λονδινο, κλπ..να μην κανανε μετρο...???
 

komodino001

Μέλος
Εγγρ.
2 Ιαν 2009
Μηνύματα
220
Κριτικές
6
Like
0
Πόντοι
1
Δηλαδη το Παρισι, Λονδινο, κλπ..να μην κανανε μετρο...???

Ειπαμε: Τα κονδυλια πρεπει να μοιραζονται αναλογικα με τους κατοικους, και φυσικα πρεπει να αναπτυχθει η
περιφερεια σε ολους τους κλαδους.Υγεια, παιδεια, κλπ..Ευτυχως που γινεται κ μετρο σε σας αλλιως...τι θα ελεγες
Παντως δεν γινεται να φτιαξεις νοσοκομειο η κατι αλλο μεγαλο σε 1 χωριο για να εξυπηρετησεις 200 κατοικους.
ΔΕ γινεται....παροτι αν παθει καποιος κατι επειγον μπορει να πεθανει στη διαδρομη.
Γι' αυτο παγκοσμιως υπαρχουν τα αστικα κεντρα.Τι να καννουμε?
 

ugabuga

Μέλος
Εγγρ.
5 Ιαν 2007
Μηνύματα
239
Like
0
Πόντοι
1
Ειπαμε: Τα κονδυλια πρεπει να μοιραζονται αναλογικα με τους κατοικους, και φυσικα πρεπει να αναπτυχθει η
περιφερεια σε ολους τους κλαδους.Υγεια, παιδεια, κλπ..Ευτυχως που γινεται κ μετρο σε σας αλλιως...τι θα ελεγες
Παντως δεν γινεται να φτιαξεις νοσοκομειο η κατι αλλο μεγαλο σε 1 χωριο για να εξυπηρετησεις 200 κατοικους.
ΔΕ γινεται....παροτι αν παθει καποιος κατι επειγον μπορει να πεθανει στη διαδρομη.
Γι' αυτο παγκοσμιως υπαρχουν τα αστικα κεντρα.Τι να καννουμε?

Αυτή ακριβώς είναι η λέξη κλειδί: αναλογικά. Όπως έχει αναφερθεί ξανά στο thread από κάποιους (και έχουν διαφωνήσει κάποιοι σχετικά με αυτό) η κατανομή ΔΕΝ γίνεται τελικά αναλογικά, γιατί κάποιες περιοχές παίρνουν περισσότερα από ότι τους αναλογούν.

Προσωπικά είμαι υπέρ της δυσανάλογης κατανομής πόρων όταν πρόκειται για περιοχές στην περιφέρεια που έχουν ανάγκες. Όχι όμως όταν πρόκειται για μεγάλα αστικά κέντρα.
 

komodino001

Μέλος
Εγγρ.
2 Ιαν 2009
Μηνύματα
220
Κριτικές
6
Like
0
Πόντοι
1
Αυτή ακριβώς είναι η λέξη κλειδί: αναλογικά. Όπως έχει αναφερθεί ξανά στο thread από κάποιους (και έχουν διαφωνήσει κάποιοι σχετικά με αυτό) η κατανομή ΔΕΝ γίνεται τελικά αναλογικά, γιατί κάποιες περιοχές παίρνουν περισσότερα από ότι τους αναλογούν.

Προσωπικά είμαι υπέρ της δυσανάλογης κατανομής πόρων όταν πρόκειται για περιοχές στην περιφέρεια που έχουν ανάγκες. Όχι όμως όταν πρόκειται για μεγάλα αστικά κέντρα.

Νομιζω φιλε μου οτι κανεις λαθος:
Τα κονδυλια πολλες φορες ειναι δυσαναλογα υπερ πολλων περιοχων με λιγους κατοικους αν το σκεφτεις καλυτερα.
Και κατα τη γνωμη μου αυτο ειναι σωστο.Σκεψου π.χ οτι πηγαινει 1 αδειο καραβι στην  αγονη γραμμη μονο για την
εξυπηρετηση λιγων κατοικων, με επιδοτηση απο ολους.Αλλα τι να κανουμε να ερημωσουμε αυτα τα νησια?που παραπιπτοντως
πολλα, εχουν σημασια εθνικης ασφαλειας.
Τωρα σιγουρα καποιες περιοχες-νομοι ειναι λιγο ρηγμενες (μαλλον).Δε γινεται ομως να ειναι ολα παραλληλα.
Π.χ. στην κρητη εγιναν εργα στο παρελθον επι ΠΑΣΟΚ στην αρχη..μετα τιποτα.κλπ..
 

centrino

Μέλος
Εγγρ.
6 Φεβ 2008
Μηνύματα
6.210
Like
657
Πόντοι
146
Βρε συ ugabuga, δεν καταλαβαίνεις ή κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις?

Η Θεσσαλονίκη δεν είναι περισσότερο ριγμένη από 10άδες άλλες περιοχές της χώρας που παρά την αθηνοκεντρική αντιμετώπιση του γκουβέρνου αντί να σιχτιρίζουν από το πρωί μέχρι το βράδυ έστρωσαν τον κώλο τους κάτω και δούλεψαν για να προκόψει ο τόπος τους – κάτι που δεν κάνετε οι θεσσαλονικείς (εκ του αποτελέσματος κρίνοντας).

Άσε λοιπόν τις δικαιολογίες περί αστυφιλίας και κατανομής πόρων. Το οικονομικό/κοινωνικό περιβάλλον μέσα στο οποίο όλοι δραστηριοποιούνται είναι δεδομένο και σε αυτό οφείλουμε να προσαρμοζόμαστε (ή να επιδιώξουμε να το αλλάξουμε αποτελεσματικά).

Φροντίστε να εκλέξετε τοπικούς άρχοντες με όραμα για τον τόπο (που θα υποστηρίξουν τα συμφέροντα των περιοχών τους αποτελεσματικά και χωρίς καραγκιοζιλίκια), αφήστε τις φραπεδιέρες, τις λαοσυνάξεις του Άνθιμου, τα καψίματα βιβλίων κτλ, ασχοληθείτε με κάτι περισσότερο παραγωγικό από τον ΠΑΟΚ, τα σπασίματα αθηναϊκών αυτοκινήτων, το τζόγο στα καζίνα εντός και εκτός Ελλάδος, τους βορειοελλαδίτες τραγουδιάρηδες, και μετά τα ξαναλέμε.

Και μη μου πείς ότι αυτά γίνονται και αλλού, ναι γίνονται, αλλά "αλλού" γίνονται και άλλα πράγματα που είναι άγνωστα στην πόλη του φραπέ (πχ για να μην αναφερθώ στα "κουμπούρια" που γαμούνε και δέρνουνε σε αγροτική παραγωγή, ναυτιλιακά, βασική και εφαρμοσμένη ακαδημαϊκή έρευνα κτλ)
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom