Κοίτα, η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία...
Στο μεταξύ, είχαμε και νέο ρεσιτάλ:
Συγκεκριμένα, ο κ. Παπανδρέου σε χθεσινή ομιλία του στην Αλεξανδρούπολη ανέφερε ότι "η ΝΔ διαφημίζει τον περίφημο αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη για τον οποίο παλέψαμε και εμείς, αλλά η διακρατική συμφωνία κατοχυρώνει τα συμφέροντα μόνο της μιας πλευράς. Εμείς θα διασφαλίσουμε τους περιβαλλοντικούς όρους σε ξηρά και θάλασσα".
Μάλιστα. Η τελευταία φράση, όλα τα λεφτά.
Δεν ξέρω γιατί είναι όλα τα λεφτά. Από μόνη της δεν είναι αναγκαστικά κακή.
Σίγουρα ο αγωγός θα κατασεκευαστεί με δεδομένη τεχνογνωσία τόσο στο χερσαίο όσο και στο θαλάσσιο τμήμα του. Φαντάζομαι ότι η κατασκευαστική κοινοπραξία δεν θα κάνει εκπτώσεις και ότι ο αγωγός που θα κατασεκευαστεί δεν θα είναι διαφορετικός από τους 100άδες ή 1000άδες ήδη υπάρχοντες.
Το θέμα λοιπόν είναι ποιός θα αναλάβει το κόστος της επί πλέον περιβαντολογικής προστασίας (αν υπάρχει κάτι επί πλέον) που ζητάει ο Γιώργος.
Εδώ σίγουρα δεν μπορείς να πας και να ζητήσεις από τους υπόλοιπους εταίρους να επωμισθούν τα επί πλέον κόστη.
Διότι αυτό θα κάνουν και οι Βούλγαροι (άλλωστε το είπαν: η φύση μας αξίζει παραπάνω από 35 κωλο - εκατομμύρια δολάρια το χρόνο).
Πολύ περισσότερο δε που για την Βουλγαρία ο αγωγός δεν σημαίνει απολύτως τίποτε.
Θα γυρίσουν λοιπόν οι Ρώσοι και θα πουν: εσείς θέλετε ακριβότερο αγωγό, οι Βούλγαροι το ίδιο, άντε γειά!!!
Πάμε στην Τουρκία (Σαμψούντα - Τσεϋχάν) ή στα @@ μας, ας συνεχιστεί η υπάρχουσα κατάσταση. Οι Τούρκοι άλλωστε τρώνε το αγγούρι.
Είναι το project που είναι προβληματικό (χρηματοδότηση εξασφαλισμένη δεν υπάρχει, στους Βούλγαρους είναι αδιάφορο), πάει ο αγωγός.
Ας παραθέσουμε όμως και το υπόλοιπο της δήλωσης Γιωργάκη:
........Και κάθε μας συμφωνία θα γίνεται ύστερα από διαβούλευση, από διάλογο, από συζήτηση με την τοπική κοινωνία. Και φυσικά, η Ελλάδα θα διασφαλίσει τα συμφέροντά της τόσο στην κατασκευή όσο και στη λειτουργία αυτού του αγωγού».
Από την πλήρη δήλωση φαίνεται ότι ο Γιώργος έκανε την πατάτα για να ευχαριστήσει κυρίως τις τοπικές οικολογικές οργανώσεις που είναι αντίθετες στον αγωγό.
Δηλαδή τι γνώμη θα μπορεί να έχει η τοπική κοινωνία επί τεχνικών θεμάτων; Αν θα βγει ανατολικά της πόλης ή στα δυτικά (όπως είναι λογικά τώρα) ;
Και καλά κατά την φάση της λειτουργίας καταλαβαίνω τα ελληνικά συμφέροντα, κατά την φάση της κατασκευής ποιά είναι τα συμφέροντα που πρέπει να διασφαλιστούν;;;;
Δεδομένου ότι η τοπική κοινωνία περιμένει τον αγωγό πως-και-πως νομίζω ότι ο Γιωργάκης διέπραξε πατάτα. Η κοινοπραξία είχε ήδη αρχίσει να εγκαθίσταται, είχαν ζητήσει χώρο στο Λιμάνι για τον ελλιμενισμό των κατασκευαστικών φορτηγίδων.
Δεν θέτεις σε κίνδυνο ένα τέτοιο project, σε αυτή την φάση ωριμότητας για να ζητήσεις αυστηρότερους περιβαντολλογικούς όρους (και αλίμονο αν ξέρει κανένας ποίοι είναι αυτοί)