Στο επίσημο εγχειρίδιο σχεδιασμού δράσης (action plan) της Νορβηγικής Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδιού και Ισότητας (Norwegian Ministry of Children and Equality) με τίτλο "
Improving quality of life among lesbians, gays, bisexuals and trans persons 2009-2012" στο κεφάλαιο "
School and Education" (σ. 20) διαβάζουμε τα εξής:
[...]
Terminology has been changed in order to show up variants of sexual orientation and gender identity that go beyond the traditional divisions of straight/gay and male/female. This may pave the way for broader discussions and greater understanding of the topic [...].
Περισσότερα γενικά στοιχεία αναφέρονται και εδώ:
Lars Laird Iversen,
Learning to be Norwegian. A case study of identity management in religious education in Norway: A case study of identity management in religious education in Norway, Waxmann Verlag, 2012, σ. 33-34.
Διαβάζοντας ξανά τα παραπάνω, και βλέποντας το ακόλουθο σοκαριστικό βίντεο:
διαπιστώνω ότι υπάρχει μια γενική τάση, αν όχι νόρμα, που θίγεται -'εστω κάπως υπερβολικά στο επίμαχο αρθρο-, και που φαίνεται ότι κάποιοι "προοδευτικοί κύκλοι" προσπαθούν να εδραιώσουν στην Ευρώπη. Συνήθως στην Ελλάδα του μεταπρατικού και άκριτου πιθηκισμού (διότι από τους "ξένους" παίρνουμε συνήθως αυτοματιστικά, τα "εύκολα" στραβά τους, αποφεύγοντας όμως να υιοθετήσουμε και τα "δύσκολα" καλά τους) οι "εξελίξεις" σε όλα, έρχονται με καθυστέρηση. Εντούτοις, κάποιες φορές, παρότι με καθυστέρηση, κάποια πράγματα γίνονται βεβιασμένα και σπασμωδικά, απλά για "συνταχθούν" ή "συμμορφωθούν" με ένα
κέλευσμα ή μια "υποχρέωση" (πάντα δίχως προετοιμασία και την κατάλληλη διεργασία).
Mόλις εχτές, έγινε γνωστή μια εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας με ημερομηνία 23 Δεκεμβρίου 2016
και τον χαρακτηρισμό του "Εξαιρετικά Επείγοντος" (!!!) με τον τίτλο: "Υλοποίηση στο Γυμνάσιο Θεματικής Εβδομάδας Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης σε ζητήματα Διατροφής, Εθισμού-Εξαρτήσεων
και Έμφυλων Ταυτοτήτων κατά το ΄Σχολικό Έτος 2016-2017".
Εκεί, διαβάζουμε μεταξύ άλλων (2η σελίδα): [...] Γενικότερα, τα θέματα που διαμορφώνουν στάσεις (όπως, για το τρέχον σχολικό έτος, η διατροφή, η πρόληψη του εθισμού ή
οι έμφυλες ταυτότητες) είναι χρήσιμο να γίνονται αντικείμενα μιας όσο το δυνατόν πιο "ολιστικής" προσέγγισης και μιας βιωματικής επεξεργασίας, τουλάχιστον στα πρώτα στάδια, καθώς δεν επιδιώκεται μόνο η απόκτηση πληροφοριών ή γνώσεων αλλά και η ααλγή αντιλήψεων και συμπεριφορών. Οι βιωματικές προσεγγίσεις μαζί με την πληροφόρηση επιτρέπουν στη συνέχεια την αναστοχαστική διαδικασία και διευκολύνουν την ανάπτυξη κριτικής στάσης .Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι τέτοιες δράσεις μπορούν να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση των σχέσεων όλων όσοι/ες συμμετέχουν στη σχολική κοινότητα. [...] 1. Περιεχόμενο και Μεθοδολογία Υλοποίησης της Θεματικής Εβομάδας. [...] Για κάθε έναν άξονα μπορεί να αναπτυχθούν οι ίδιες ή/και επιπλέον θεματικές για γονείς και εκπαιδευτικούς. [...] "
Έμφυλες Ταυτότητες" =
Θεματικές για μαθητές: Σωματικές αλλαγές στην εφηβεία - Βιολογικό και Κοινωνικό Φύλο - Αποδομώντας τα έμφυλα στερεότυπα - Ανθρώπινα δικαιώματα και δικαιώματα των γυναικών.
Επιπλέον Θεματικές για γονείς / εκπαιδευτικούς: Σωματικές αλλαγές στην εφηβεία - Φύλο, Σεξουαλικός Προσανατολισμός και Ανθρώπινα Δικαιώματα - Έμφυλα στερεότυπα και διακρίσεις με βάση το φύλο στην οικογένεια, στην εργασία και στην κοινωνία - Έμφυλη βία, ενδοοικογενειακή βία και βία κατά των γυναικών - Ομοφοβία και Τρανσφοβία στην κοινωνία και στο σχολείο. [...] (3η σελίδα).
[...] Στις μαθησιακές δραστηριότητες μπορεί να περιλαμβάνονται εργαστήρια, διαδραστικά παιχνίδια, θεατρικά δρώμενα, εικαστικές δραστηριότητες, προβολή ταινιών με σχετικό περιεχόμενο που πλαισιώνεται με συζήτηση ή άλλη δράση, σύντομα βιωματικά εργαστήρια (έως 6 διδακτικές ώρες) με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών του σχολείου κλπ. [...] Επισημαίνεται ότι αφενός οι μαθητές/τριες υποχρεούνται να παρακολουθήσουν κανονικά τις δράσεις της εβδομάδας, αφετέρου ότι κατά την υλοποίηση δράσεων για τους μαθητές/τριες από εκπροσώπους συνεργαζομένων φορέων η παρουσία του/της διδάσκοντα/διδάσουσαςκάθε τμήματος είναι υποχρεωτική [...](4η σελίδα)
Εδώ υπάρχει ολόκληρη η εγκύκλιος που αναφέρει και άλλα ενδιαφέροντα:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Τουλάχιστον στο Ελλαδιστάν, ξεκίνησε το "πείραμα" από τα Γυμνάσια, διότι αν το ξεκινούσαν απο το Δημοτικό ή το νηπιαγωγείο μιμούμενοι τη Νορβηγία, θα έπεφταν να τους φάνε. Στο μέλλον βέβαια, δεν ξέρουμε...
Εδώ θα ήθελα να εστιάσω στο εξής: εντάξει, σε μια ανεπτυγμένη Νορβηγία που έχει λύσει βασικά προβλήματα της κοινωνίας και των πολιτών της, τέτοια "προοδευτικά" τσαλιμάκια, έστω δικαιολογούνται στη λογική "σε δουλειά να βρισκόμαστε, αφού δεν έχουμε πλέον με τι άλλο πιο σοβαρό να ασχοληθούμε". Στον αντίποδα, δεν μπορώ να καταλάβω την ελληνική πρεμούρα του "Εξαιρετικά Επείγοντος" όταν ειδικά στην Παιδεία (ας μην μιλήσουμε για το γενικό χάλι και την ακυβερνησία) υπάρχουν τόσα άλλα σοβαρά δομικά προβλήματα. Αλλοίμονο, Χριστουγεννιάτικα, με το μυαλό που κουβαλάνε...