rigormortis
Γλομπεο-Μύστης
- Εγγρ.
- 23 Απρ 2008
- Μηνύματα
- 10.644
- Κριτικές
- 429
- Like
- 5.094
- Πόντοι
- 20.605
φαινεται οτι σ'αρεσει πολυ η τεχνηα) Βλέπω μια άρθρωση της εικαστικής γλώσσας διαφορετική από την κοινώς αποδεκτή της εποχής του. Αφορά την απεικόνηση του χώρου η οποία δεν γινεται με το συνήθη για την εποχή τρόπο, με όρους αναπαραγωγής της οπτικής λειτουργίας του ματιου (προοπτική, τονικές διαβαθμίσεις κλπ), αλλά μια οργάνωση των παραστατικών στοιχείων στην επιφάνεια του τελάρου. Η μορφές κατ' αντιστοιχία, αναλύονται στα δομικά τους οπτικά στοιχεία, (χρώμα, σχήμα) με βάση την εσωτερική του δυναμική καί όχι τη συνήθη αντίληψη μας.
β) Το θέμα του πίνακα. Απεικονίζονται γυμνές καθημερινές γυναίκες, και μαλιστα πουτάνες. Και εδώ σε σχέση με την εποχή, που, παρά την εμφάνιση των ιμπρεσσιονιστών (και την χλευαστική αντιμετώπισή τους) η κρατούσα αντίληψη ήταν αυτή του νεοκλασσικσμού με αναφορές σε κλασικά ιδεώση όπου το γυμνό αφορούσε μυθολογικά ή λογοτεχνικά πρόσωπα. Η θεματολογία αυτή, ipso facto, αναδυκνεί και μια αντίληψη του τι είναι τέχνή. Και κατά προέκταση τι είναι αυτό που κάνει κάτι τέχνη.
γ) Η μετακύλιση του απεικονιστικού τρόπου των μορφών, από μια περισσότερο «φυσιοκρατική» (ομοιάζουσα στην συνηθη οπτική) αναπαράσταση, στα αριστερά, προς μια ανάδειξη της δομικής κατασκευής, στα δεξία.
Όμοιως, ενώ οι μορφές στην αριστερή πλευρά διατηρούν αρκετά την αυτονομία του, με περιγράμματα που τις διαχωρίζουν από το φόντο, στη δεξιά πλευρά, τα όρια των μορφών είναι αρκετά ασαφή και μπερδεύοντα με τα στοιχεία του χώρου. Με το τρόπο αυτό χάνουν τα προσωπικα τους χαρακτησριστικά και την αυτόνομη παρουσιά του μέσα σε ένα φόντο, και γίνονται μέρος μια ενιαίας δομής που περικλειει και τις μορφές και το φόντο.
δ) Η σεξουαλικότητα, υπαρκτή έξ ορισμού στα ανθρώπινα σώματα, ακολουθέι αντίστοιχη πορέια. Απο προσωποποιημένη, συνήθη στην αντίληψη μας, κατάσταση ενσωματώνεται, ως συστατικό της μέρος, στη ενιαία δομή.
ε) Με το τρόπο αυτό οδηγείται ο θεατή από την συνήθη αντίληψη του στη θέαση της συγκεκριμένης παραστασης, αυτής των γυμνών σωμάτων, ως μερος ενός οργανικά και ρυθμικά δομημένου συνόλου.
Τα «α», «β», «γ» αποτελούν ανάλυση, το «ε» ερμηνεία και το «δ» και τα δύο.
και εκανες μια πολυ καλη αναλυση σε τεχνικο επιπεδο
την οποια βεβαια και θα κρατησω,
ο κοπος σου δεν πηγε χαμενος γιατι μπορει να χρησιμευσει
σε καποιον που πιθανον διαβαζει το θεμα.
παρολαυτα ομως και παρα την ενδιαφερουσα τεχνικη αναλυση
δεν καταλαβα ποιος ειναι ο συμβολισμος του πινακα
δηλαδη ποιο το σημαινομενο πισω απο το καλλιτεχνικο σημειο.
Το θεωρω απιθανο να μην ειχε σκεφτει ο πικασο καποιο νοημα
το οποιο ηθελε να περασει...