Νέα

Ρομαντισμός Και Μπουρδέλα

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα sotirof
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 7K
  • Εμφανίσεις 445K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Τι μας ελκει?

  • Αναγκη?

    Ψήφοι: 129 18,6%
  • Συνηθεια?

    Ψήφοι: 52 7,5%
  • Δεν μπορω διαφορετικα?

    Ψήφοι: 41 5,9%
  • Βαρεθηκα την γυναικα μου!

    Ψήφοι: 45 6,5%
  • δεν ξερω !

    Ψήφοι: 62 9,0%
  • Η γυναικα μου δεν τα κανη ολα!

    Ψήφοι: 56 8,1%
  • Γουσταρω κατουρλιλα?

    Ψήφοι: 22 3,2%
  • Μεταξι και ξερο ψωμι?

    Ψήφοι: 28 4,0%
  • Μπουδελα για παντα?

    Ψήφοι: 51 7,4%
  • Αλλο?

    Ψήφοι: 31 4,5%
  • Γαμαμε σε μπουρδελα αλλα δεν θελουμε να το πουμε?

    Ψήφοι: 48 6,9%
  • Διασκεδαση?

    Ψήφοι: 127 18,4%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    692

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
α) Βλέπω μια άρθρωση της εικαστικής γλώσσας διαφορετική από την κοινώς αποδεκτή της εποχής του. Αφορά την απεικόνηση του χώρου η οποία δεν γινεται με το συνήθη για την εποχή τρόπο, με όρους αναπαραγωγής της οπτικής λειτουργίας του ματιου (προοπτική, τονικές διαβαθμίσεις κλπ), αλλά μια οργάνωση των παραστατικών στοιχείων στην επιφάνεια του τελάρου. Η μορφές κατ' αντιστοιχία, αναλύονται στα δομικά τους οπτικά στοιχεία, (χρώμα, σχήμα) με βάση την εσωτερική του δυναμική καί όχι τη συνήθη αντίληψη μας.
β) Το θέμα του πίνακα. Απεικονίζονται γυμνές καθημερινές γυναίκες, και μαλιστα πουτάνες. Και εδώ σε σχέση με την εποχή, που, παρά την εμφάνιση των ιμπρεσσιονιστών (και την χλευαστική αντιμετώπισή τους) η κρατούσα αντίληψη ήταν αυτή του νεοκλασσικσμού με αναφορές σε κλασικά ιδεώση όπου το γυμνό αφορούσε μυθολογικά ή λογοτεχνικά πρόσωπα. Η θεματολογία αυτή, ipso facto, αναδυκνεί και μια αντίληψη του τι είναι τέχνή. Και κατά προέκταση τι είναι αυτό που κάνει κάτι τέχνη.
γ) Η μετακύλιση του απεικονιστικού τρόπου των μορφών, από μια περισσότερο «φυσιοκρατική» (ομοιάζουσα στην συνηθη οπτική) αναπαράσταση, στα αριστερά, προς μια ανάδειξη της δομικής κατασκευής, στα δεξία.
Όμοιως, ενώ οι μορφές στην αριστερή πλευρά διατηρούν αρκετά την αυτονομία του, με περιγράμματα που τις διαχωρίζουν από το φόντο, στη δεξιά πλευρά, τα όρια των μορφών είναι αρκετά ασαφή και μπερδεύοντα με τα στοιχεία του χώρου. Με το τρόπο αυτό χάνουν τα προσωπικα τους χαρακτησριστικά και την αυτόνομη παρουσιά του μέσα σε ένα φόντο, και γίνονται μέρος μια ενιαίας δομής που περικλειει και τις μορφές και το φόντο.
δ) Η σεξουαλικότητα, υπαρκτή έξ ορισμού στα ανθρώπινα σώματα, ακολουθέι αντίστοιχη πορέια. Απο προσωποποιημένη, συνήθη στην αντίληψη μας, κατάσταση ενσωματώνεται, ως συστατικό της μέρος, στη ενιαία δομή.
ε) Με το τρόπο αυτό οδηγείται ο θεατή από την συνήθη αντίληψη του στη θέαση της συγκεκριμένης παραστασης, αυτής των γυμνών σωμάτων, ως μερος ενός οργανικά και ρυθμικά δομημένου συνόλου.
Τα «α», «β», «γ» αποτελούν ανάλυση, το «ε» ερμηνεία και το «δ» και τα δύο.
φαινεται οτι σ'αρεσει πολυ η τεχνη
και εκανες μια πολυ καλη αναλυση σε τεχνικο επιπεδο
την οποια βεβαια και θα κρατησω,
ο κοπος σου δεν πηγε χαμενος γιατι μπορει να χρησιμευσει
σε καποιον που πιθανον διαβαζει το θεμα.

παρολαυτα ομως και παρα την ενδιαφερουσα τεχνικη αναλυση
δεν καταλαβα ποιος ειναι ο συμβολισμος του πινακα
δηλαδη ποιο το σημαινομενο πισω απο το καλλιτεχνικο σημειο.
Το θεωρω απιθανο να μην ειχε σκεφτει ο πικασο καποιο νοημα
το οποιο ηθελε να περασει...
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
νια μεν οι πορνες ειναι μιζερες οπως λες και ανοιγουν τα ποδια για ευκολο χρημα,αλλα θα σου θεσω το ερωτημα γιατι εμεις το καταθετουμε,ετσι ευκολα!

γιατι και μεις ειμαστε το αλλο ημισυ του προβληματος

πελατης-πορνη , ειναι ενα διαχρονικο ζευγαρι
το οποιο συντηρειται απο τα σαρκικο ποθο του πρωτου
και τον χρηματικο της δευτερης

ομως αυτοι οι "ποθοι" ικανοποιουνται στο χωρο της πορνειας
επειδη εμποδιζονται στην "καθωσπρεπει" κοινωνια

συνεπως το θεμα ειναι καπως πιο ολιστικο, σε μια υποτιθεμενη
υγιη-ιδεατη κοινωνια δεν θα υπηρχε πορνεια

το ερωτημα ειναι πως φτανουμε σ'αυτη την κοινωνια?
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
γιατι και μεις ειμαστε το αλλο ημισυ του προβληματος

πελατης-πορνη , ειναι ενα διαχρονικο ζευγαρι
το οποιο συντηρειται απο τα σαρκικο ποθο του πρωτου
και τον χρηματικο της δευτερης

ομως αυτοι οι "ποθοι" ικανοποιουνται στο χωρο της πορνειας
επειδη εμποδιζονται στην "καθωσπρεπει" κοινωνια

συνεπως το θεμα ειναι καπως πιο ολιστικο, σε μια υποτιθεμενη
υγιη-ιδεατη κοινωνια δεν θα υπηρχε πορνεια

το ερωτημα ειναι πως φτανουμε σ'αυτη την κοινωνια?
Ακριβως στην φυση πανε σχεδον ολα διπλα,τωρα δεν πιστευω οτι θα φτασουμε σε μια υγιη κοινωνια,και απο ιδεατη αστο καλυτερα!
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
παρολαυτα ομως και παρα την ενδιαφερουσα τεχνικη αναλυση
δεν καταλαβα ποιος ειναι ο συμβολισμος του πινακα
δηλαδη ποιο το σημαινομενο πισω απο το καλλιτεχνικο σημειο.
Το θεωρω απιθανο να μην ειχε σκεφτει ο πικασο καποιο νοημα
το οποιο ηθελε να περασει...
Τ 1897 εχη αποκτηση μια σταθερη και καλλιτεχνικη αξιολογηση,και πλησιαζη καλλιτεχνικους κυκλους στην βαρκελονη,γινονται πολλες συναντησης με φλογερη ατμοσφαιρα σε καμπαρε και συνεργαζετε με πολλα περιοδικα,η επαφη με αυτο το κυκλο που ηταν διαποτισμενος με ουμανισμο,λαικισμο,καισυμβολισμο,επεδρασε βαθεια τον καιρο εκεινο στην διαμορφωση του!Απλα πιστευω οτι αναπαριστα την καθημερινη του ζωη,την συναναστροφη εκεινης της εποχης της ζωης του,αλλωστε το εργο αυτο δεν το τελειωσε ποτε,ηταν το τελευταιο πρωτου περαση σε μια αλλη παλετα χρωματικη και στον κυβισμο!
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
Για διευκολυνση του ορου...
Με τον όρο αναγεννησιακός ουμανισμός ("ουμανισμός" μεταφορά από το νεολατινικό "Humanismus", "Human" Δηλ. "Ανθρωπισμός"/"Άνθρωπος") αναφερόμαστε στην πνευματική κίνηση που εκδηλώθηκε στη δυτική Ευρώπη, ξεκινώντας από τη Φλωρεντία και την Νάπολη[1], κατά την περίοδο της αναγέννησης στα τέλη του 14ου αιώνα, συγκεκριμένα την περίοδο από το 1400 εώς και το 1650.
Χαρακτηρίστηκε από την τάση για την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος, και την προσπάθεια εξύψωσης του ανθρώπινου πνεύματος στην κριτική και ορθολογική του διάσταση με επιστροφή στις κλασικές πηγές της Ελληνορωμαϊκής αρχαιότητας"[2]. Χαρακτηρίστηκε επίσης από την τάση για την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για την τέχνη και τις αξίες του κλασικού κόσμου, τα μαθηματικά καθώς και από την αίσθηση του ατόμου να κατανοήσει και να αλλάξει τόσο τον εαυτό και τον κόσμο αναζητώντας ορθολογικές απαντήσεις και όχι θρησκευτικές.

Ο όρος ουμανιστής ή ανθρωπιστής χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά τον 14 αιώνα και αναφερόταν σε όσους δίδασκαν τις λεγόμενες ελευθέριες τέχνες (γεωμετρία, γραμματική, ποίηση, ρητορική και ηθική φιλοσοφία). Ο ουμανισμός ενθάρρυνε το ενδιαφέρον των ανθρώπων για την τέχνη, για την κλασική αρχαιότητα και την ανθρώπινη φύση. Έδινε έμφαση στον λόγο και στην έρευνα και αμφισβητούσε την θεολογική παράδοση που εξύψωνε το θείο και υποβίβαζε καθετί γήινο ως αμαρτωλό και διεφθαρμένο. Οι καλλιτέχνες αναπαριστούσαν το θείο χρησιμοποιώντας ως μοντέλα καθημερινούς ανθρώπους. Πίστευαν στη σημασία της εκπαίδευσης και στην πεποίθηση ότι η τέχνη μπορούσε να κωδικοποιηθεί σε κανόνες που θα εξυπηρετούσαν τους σκοπούς της διδασκαλίας. Ανάμεσα στους σημαντικότερους ουμανιστές καλλιτέχνες ήταν οι Ραφαήλ, Λεονάρντο ντα Βίντσι, Ντονατέλο, Τιντορέττο και Τιτσιάνο. Στην ακαδημαϊκή διδασκαλία, ο Πουσέν ήταν ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της εποχής του.

Ο ουμανισμός ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από την ανάδυση των κλασσικών θεμάτων στην αναγεννησιακή τέχνη καθώς και της αναγέννησης της κλασικής αρχιτεκτονικής με τις ορθολογιστικές αρχές του σχεδίου και την έμφαση στην συμμετρία και την αναλογία.

Στην Ιταλία την εποχή αυτή, εγκαθιδρύθηκε ένα "ανθρωπιστικό" ή "ουμανιστικό" εκπαιδευτικό πρόγραμμα που κέρδισε πολύ γρήγορα την αποδοχή των ανώτερων τάξεων. Ήδη από τα μέσα του δέκατου πέμπτου αιώνα, οι ανώτερες τάξεις λαμβάνουν την ονομαζόμενη "ανθρωπιστική εκπαίδευση", Studia Humanitatis, την μελέτη βασικά της Ελληνικής γλώσσας, της γραμματικής, της ρητορικής, της ιστορίας, την ποίησης και της ηθική φιλοσοφίας στα Πανεπιστήμια της εποχής.[3][4]. Οι μεταρρυθμίσεις στα Πανεπιστήμια της εποχής, το ρεύμα αυτό στις ανώτερες κοινωνικές τάξεις για μελέτη και ανάλυση ξανά των χαμένων εώς τότε κλασσικών Ελληνορωμαϊκών θεμάτων, θα δημιουργήσουν τις συνθήκες για την μετέπειτα εξέλιξη του δυτικού κόσμου αν αναλογιστεί κανείς πως, ανάμεσα σε άλλους, ο Γαλιλαίος Γαλιλέι, ο Γιοχάνες Κέπλερ έζησαν την εποχή του αναγεννησιακού ουμανισμού και ο Ισαάκ Νεύτων με το τέλος της εποχής αυτής.

Επίσης, την ίδια εποχή, μερικοί από τους ανώτερους αξιωματούχους της Καθολικής Εκκλησίας ήταν ανθρωπιστές ή ουμανιστές, άτομα με αρκετούς οικονομικούς πόρους για τη συγκέντρωση σημαντικού αριθμού βιβλίων και την δημιουργία βιβλιοθηκών. Ένας από αυτούς ήταν και ο καρδινάλιος Βασίλειος Βησσαρίων λόγιος της εποχής του, υποψήφιος Πάπας. Ο Πάπας Ιννοκέντιος Ζ΄ θεωρείται ο πρώτος ανθρωπιστής Πάπας[5].

Μία λίστα με μερικά ονόματα Ουμανιστών είναι η εξής:
Γεώργιος Τραπεζούντιος
Θεόδωρος Γαζής
Βασίλειος Βησσαρίων
Ιανός Λάσκαρις
Βοκάκιος
Πετράρχης
Άλδος Μανούτιος
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
Χαρακτηρίστηκε από την τάση για την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος, και την προσπάθεια εξύψωσης του ανθρώπινου πνεύματος στην κριτική και ορθολογική του διάσταση με επιστροφή στις κλασικές πηγές της Ελληνορωμαϊκής αρχαιότητας"[2]. Χαρακτηρίστηκε επίσης από την τάση για την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για την τέχνη και τις αξίες του κλασικού κόσμου, τα μαθηματικά καθώς και από την αίσθηση του ατόμου να κατανοήσει και να αλλάξει τόσο τον εαυτό και τον κόσμο αναζητώντας ορθολογικές απαντήσεις και όχι θρησκευτικές.

Ο όρος ουμανιστής ή ανθρωπιστής χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά τον 14 αιώνα και αναφερόταν σε όσους δίδασκαν τις λεγόμενες ελευθέριες τέχνες (γεωμετρία, γραμματική, ποίηση, ρητορική και ηθική φιλοσοφία). Ο ουμανισμός ενθάρρυνε το ενδιαφέρον των ανθρώπων για την τέχνη, για την κλασική αρχαιότητα και την ανθρώπινη φύση. Έδινε έμφαση στον λόγο και στην έρευνα και αμφισβητούσε την θεολογική παράδοση που εξύψωνε το θείο και υποβίβαζε καθετί γήινο ως αμαρτωλό και διεφθαρμένο. Οι καλλιτέχνες αναπαριστούσαν το θείο χρησιμοποιώντας ως μοντέλα καθημερινούς ανθρώπους. Πίστευαν στη σημασία της εκπαίδευσης και στην πεποίθηση ότι η τέχνη μπορούσε να κωδικοποιηθεί σε κανόνες που θα εξυπηρετούσαν τους σκοπούς της διδασκαλίας. Ανάμεσα στους σημαντικότερους ουμανιστές καλλιτέχνες ήταν οι Ραφαήλ, Λεονάρντο ντα Βίντσι, Ντονατέλο, Τιντορέττο και Τιτσιάνο. Στην ακαδημαϊκή διδασκαλία, ο Πουσέν ήταν ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της εποχής του.

Ο ουμανισμός ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από την ανάδυση των κλασσικών θεμάτων στην αναγεννησιακή τέχνη καθώς και της αναγέννησης της κλασικής αρχιτεκτονικής με τις ορθολογιστικές αρχές του σχεδίου και την έμφαση στην συμμετρία και την αναλογία.

Στην Ιταλία την εποχή αυτή, εγκαθιδρύθηκε ένα "ανθρωπιστικό" ή "ουμανιστικό" εκπαιδευτικό πρόγραμμα που κέρδισε πολύ γρήγορα την αποδοχή των ανώτερων τάξεων. Ήδη από τα μέσα του δέκατου πέμπτου αιώνα, οι ανώτερες τάξεις λαμβάνουν την ονομαζόμενη "ανθρωπιστική εκπαίδευση", Studia Humanitatis, την μελέτη βασικά της Ελληνικής γλώσσας, της γραμματικής, της ρητορικής, της ιστορίας, την ποίησης και της ηθική φιλοσοφίας στα Πανεπιστήμια της εποχής.[3][4]. Οι μεταρρυθμίσεις στα Πανεπιστήμια της εποχής, το ρεύμα αυτό στις ανώτερες κοινωνικές τάξεις για μελέτη και ανάλυση ξανά των χαμένων εώς τότε κλασσικών Ελληνορωμαϊκών θεμάτων, θα δημιουργήσουν τις συνθήκες για την μετέπειτα εξέλιξη του δυτικού κόσμου αν αναλογιστεί κανείς πως, ανάμεσα σε άλλους, ο Γαλιλαίος Γαλιλέι, ο Γιοχάνες Κέπλερ έζησαν την εποχή του αναγεννησιακού ουμανισμού και ο Ισαάκ Νεύτων με το τέλος της εποχής αυτής.

Επίσης, την ίδια εποχή, μερικοί από τους ανώτερους αξιωματούχους της Καθολικής Εκκλησίας ήταν ανθρωπιστές ή ουμανιστές, άτομα με αρκετούς οικονομικούς πόρους για τη συγκέντρωση σημαντικού αριθμού βιβλίων και την δημιουργία βιβλιοθηκών. Ένας από αυτούς ήταν και ο καρδινάλιος Βασίλειος Βησσαρίων λόγιος της εποχής του, υποψήφιος Πάπας. Ο Πάπας Ιννοκέντιος Ζ΄ θεωρείται ο πρώτος ανθρωπιστής Πάπας[5].

Μία λίστα με μερικά ονόματα Ουμανιστών είναι η εξής:
Γεώργιος Τραπεζούντιος
Θεόδωρος Γαζής
Βασίλειος Βησσαρίων
Ιανός Λάσκαρις
Βοκάκιος
Πετράρχης
Άλδος Μανούτιος
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
ο Ανθρωπισμος ενδιαφερεται για το πνευμα και οχι μονο για το σαρκιο του ανθρωπου
για το δευτερο ενδιαφερονται πιθανον οι γιατροι χωρις συνορα που κανουν εμβολιο
για τον ιο Ebola σε μαυρακια στη νοτια αφρικη...παρεχοντας ανθρωπιστικη βοηθεια.

Εχει ενδιαφερον οτι χρειαστηκε το σκοτος του Μεσαιωνα για να θυμηθουμε την αξια παρελθοντος
μεσω του Ουμανισμου ωστε να αναψουμε το φως αργοτερα μεσω του Διαφωτισμου !
 

farkeli

Τιμημένος
Εγγρ.
11 Οκτ 2008
Μηνύματα
7.572
Κριτικές
101
Like
204
Πόντοι
1.886
άσχετο ...


Τις καλησπέρες μου
 

Επισκέπτης
ο Ανθρωπισμος ενδιαφερεται για το πνευμα και οχι μονο για το σαρκιο του ανθρωπου
για το δευτερο ενδιαφερονται πιθανον οι γιατροι χωρις συνορα που κανουν εμβολιο
για τον ιο Ebola σε μαυρακια στη νοτια αφρικη...
παρεχοντας ανθρωπιστικη βοηθεια.

Εχει ενδιαφερον οτι χρειαστηκε το σκοτος του Μεσαιωνα για να θυμηθουμε την αξια παρελθοντος
μεσω του Ουμανισμου ωστε να αναψουμε το φως αργοτερα μεσω του Διαφωτισμου !
Δεν νομίζω να έχουν βγάλει εμβόλιο. :think:
Κεντρική αφρική  περισσότερο. :think:
Πάλι μωρέ για τη διαφορά ουμανισμου-ανθρωπισμού λες; :grin: :tickedoff:
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
καθολου ασχετο

πιστευω οτι οι σκεπτομενοι ειναι και μοναχοι που λεει και ο Παπαζογλου
γι'αυτο και μονο αυτοι ζουν
οι αλλοι απλα υπαρχουν μες την κοινωνικοτητα τους
ομως οι μοναχοι κανουν πιο ισχυρους δεσμους απο τους κοινωνικους
γιατι μοιραζονται τον ιδιο πονο που λεει και το ασμα:

Ο μοναχός ο άνθρωπος
όταν γλεντούν οι άλλοι
γίνεται μόνος δυο φορές
και σκύβει το κεφάλι
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
Δεν νομίζω να έχουν βγάλει εμβόλιο. :think:
Κεντρική αφρική  περισσότερο. :think:
Πάλι μωρέ για τη διαφορά ουμανισμου-ανθρωπισμού λες; :grin: :tickedoff:
ωχ μη μου φερεις τον πορνοπαππου εδω περα
δεν θα το αντεξω  :2funny: :2funny:
 

farkeli

Τιμημένος
Εγγρ.
11 Οκτ 2008
Μηνύματα
7.572
Κριτικές
101
Like
204
Πόντοι
1.886
καθολου ασχετο
...

Αν είναι έτσι, τότε να ποστάρω και άλλο (άσχετο) τραγούδι ...  :grin:


Βέβαια σημειώνεται ότι η μουσική είναι της Βάσως Αλαγιάννης...

αλλά, ας το αφήσουμε έτσι παρότι δεν είναι έτσι (... ακριβώς)

;)

 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
Αν είναι έτσι, τότε να ποστάρω και άλλο (άσχετο) τραγούδι ...  :grin:


Βέβαια σημειώνεται ότι η μουσική είναι της Βάσως Αλαγιάννης...

αλλά, ας το αφήσουμε έτσι παρότι δεν είναι έτσι (... ακριβώς)

;)
Αποψε ειμαστε και οι δυο μας σιωπηλοι....
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396

Τιμή στον Γιάννη Μόραλη, μία εμβληματική μορφή δημιουργού, που προσδιόρισε με το έργο του και με τη διδασκαλία του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών την ταυτότητα της νεότερης ελληνικής τέχνης αποδίδει η Εθνική Πινακοθήκη με την έκθεση που οργανώνει στις 11 Μαΐου, ενάμισι χρόνο μετά από το θάνατό του. Τα 113 έργα που δώρισε ο ίδιος ο Μόραλης στην Πινακοθήκη αποτελούν το πολύτιμο υλικό αυτής της έκθεσης, που στοχεύει να αφηγηθεί εκ νέου τη διαδρομή του στην τέχνη. Είναι έργα ζωγραφικής, σχέδια και χαρακτικά, που καλύπτουν έξι δημιουργικές δεκαετίες της ζωής του: Από το 1930 έως τα μέσα της δεκαετίας του 1980, όταν έγινε η δωρεά. Αυστηρό, γοητευτικό, βαθιά ελληνικό αυτό το έργο τον έχει κατατάξει άλλωστε στους «κλασικούς» του 20ού αιώνα. «Ο Μόραλης ήταν κλασικός και όχι κλασικιστής», επισημαίνει μάλιστα η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης κυρία Μαρίνα Λαμπράκη Πλάκα, «γιατί με το έργο του συναντά οργανικά τους νόμους της κλασικής μορφής από εσωτερική αναγκαιότητα, τους εφευρίσκει από άποψη και τους επαληθεύει πάνω στα μεγάλα πρότυπα».

Επίγονος της γενιάς του ΄30 ο Μόραλης βρέθηκε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών σε ηλικία μόλις 15 ετών (1931) σε μία εποχή που στην αθηναϊκή σκηνή δέσποζαν ο Κόντογλου, ο Πικιώνης, ο Παπαλουκάς, ο Γκίκας αλλά και ορισμένοι νεαρότεροι όπως ο Τσαρούχης, ο Διαμαντόπουλος, ο Εγγονόπουλος, ο Βασιλείου. Τα καλλιτεχνικά ρεύματα είναι έντονα, εκείνος όμως συνειδητά παραστατικός και λάτρης του μέτρου, θα αφομοιώσει με τον δικό του τρόπο το μάθημα του μοντερνισμού, συνδυάζοντάς το με μία σύγχρονη ανάγνωση της παράδοσης και ιδιαίτερα της αρχαίας τέχνης. Αλλωστε όπως ο ίδιος έλεγε: «Η ελληνικότητα; Νομίζω πως το πρόβλημα αφορά τους φιλέλληνες, όχι τους Έλληνες»...

Το 1937 θα ηρθει στο Παρίσι, μετά από μία στάση στη Ρώμη, και θα δει την «Γκερνίκα» του Πικάσο, νωπή ακόμη, στο μοντέρνο περίπτερο της Δημοκρατικής Κυβέρνησης της Ισπανίας, που φιλοξενείται στη Διεθνή Έκθεση. «Ο καλλιτέχνης εκφράζεται με τις πληγές της εποχής του», δήλωνε πολύ αργότερα ο ζωγράφος τις παραμονές των εγκαινίων της σπουδαίας αναδρομικής του έκθεσης στην Εθνική Πινακοθήκη, την άνοιξη του 1988. Κι όπως λέει σήμερα η κυρία Μαρίνα Λαμπράκη Πλάκα: «Ο Γιάννης Μόραλης δημιούργησε μέσα από τις πληγές της δικής του εποχής ένα έργο σύγχρονο και κλασικό. Με τα συντρίμμια ξανάχτισε το ναό και αποκατέστησε τη λατρεία του ανθρώπου».

Η τέχνη του λοιπόν είναι ανθρωποκεντρική και με τη θεματική του, που αποκρυσταλλώνεται γύρω στο '50 πλέκει το ερωτικό μέστωμα του κοριτσιού. Κόρες που κάθονται αντικριστά ή που αναπαύονται, αρχαίες στάσεις πλάι σε παραστάδες, μπροστά σε πόρτες. Τα σώματα, τα μέλη τους αρθρώνουν μιαν αρχιτεκτονική γνώριμη, που την είχε μελετήσει στις ναόμορφες στήλες του Κεραμεικού και του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και η χρωματική του γκάμα περιορίζεται στα γαιώδη, στις ωχρές, στις σιένες, στα μπλε, μαύρα, και κάποια ασβεστώδη λευκά. «Είναι τα χρώματα του Πολύγνωτου», όπως έλεγε ο ίδιος.

Και η αναζήτησή του κορυφώνεται στη δεκαετία του ΄60 με τα «Επιτύμβια» και τα «Επιθαλάμια», όπου έρωτας και ο θάνατος φτιάχνουν την εξίσωση της ζωής. Κατά την Μαρίνα Λαμπράκη  Πλάκα: «Το παράδοξο με τον Μόραλη είναι ότι όσο γινόταν πιο μοντέρνος, τόσο γινόταν πιο κλασικός, πιο αρχαίος. Και ακόμη, όσο γινόταν πιο αφηρημένος, τόσο γινόταν πιο αισθησιακός. Με αυτό το παντοδύναμο ξόρκι ο ζωγράφος αντιμετώπισε νικηφόρα το γήρας και τον θάνατο».

Στην έκθεση τα έργα του καλλιτέχνη παρουσιάζονται οργανωμένα σε ενότητες με βάση τις ιστορικές εκθέσεις του και πλαισιώνονται από υλικό που παρουσιάζει την ανταπόκρισή του από κοινό και κριτική.




 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
.
 

Συνημμένα

  • untitled.png
    untitled.png
    363,4 KB · Εμφανίσεις: 61
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
.
 

Συνημμένα

  • engine_feed.jpg
    engine_feed.jpg
    11,1 KB · Εμφανίσεις: 25
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
.
 

Συνημμένα

  • Albert Joseph Penot (1862-1930).jpg
    Albert Joseph Penot (1862-1930).jpg
    104 KB · Εμφανίσεις: 76

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
το σαρκιο γηρασκει αλλα η πορνεια μενει
ανεξιτηλη στις ψυχες των πορνων
οπως οι εντονες βαφες των μαλλιων
και των προσωπων τους

καὶ ἔδωκα αὐτῇ χρόνον ἵνα μετανοήσῃ, καὶ οὐ θέλει μετανοῆσαι ἐκ τῆς πορνείας αὐτῆς


με αφορμη τον πινακα :
 

Συνημμένα

  • whores.png
    whores.png
    363,4 KB · Εμφανίσεις: 37
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
το σαρκιο γηρασκει αλλα η πορνεια μενει
ανεξιτηλη στις ψυχες των πορνων
οπως οι εντονες βαφες των μαλλιων
και των προσωπων τους

καὶ ἔδωκα αὐτῇ χρόνον ἵνα μετανοήσῃ, καὶ οὐ θέλει μετανοῆσαι ἐκ τῆς πορνείας αὐτῆς


με αφορμη τον πινακα :
Ειδες αγαπητε μολις δουμε ενα τετοιο πινακα,πως λειτουργη ο εγκεφαλος,απο την σωστη αποψη βεβαια!
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom