Νέα

Ρεμπέτικα....και μόνον!!!

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα alpula
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 327
  • Εμφανίσεις 18K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

pussy wagon

Σεβαστός
Εγγρ.
13 Οκτ 2010
Μηνύματα
28.766
Κριτικές
18
Like
5.571
Πόντοι
1.796
URL]]
 

pussy wagon

Σεβαστός
Εγγρ.
13 Οκτ 2010
Μηνύματα
28.766
Κριτικές
18
Like
5.571
Πόντοι
1.796
tetras_programma.jpg


:rockon: :rockon:


ζει κανενας που να χε παει αραγε?
μαλλον οχι
 

enormous

Μέλος
Εγγρ.
1 Σεπ 2005
Μηνύματα
248
Like
116
Πόντοι
1
Αυτη ειναι ιστορικη φωτογραφια. Μιλαμε για τη dream team του ρεμπετικου. Ολοι ενας κι ενας, διαλλεχτοι. Οτι καλυτερο εχει να δειξει το ρεμπετικο, φευγοντας απο το "χασικλιδικο", και λιγο πριν βγει ο Χιωτης με το αρχοντορεμπετικο του. 
 
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
Αυτη ειναι ιστορικη φωτογραφια. Μιλαμε για τη dream team του ρεμπετικου. Ολοι ενας κι ενας, διαλλεχτοι. Οτι καλυτερο εχει να δειξει το ρεμπετικο, φευγοντας απο το "χασικλιδικο", και λιγο πριν βγει ο Χιωτης με το αρχοντορεμπετικο του.  

Το "χασικλήδικο" που αναφέρεις, είχε φύγει επισήμως από το 1937 με την λογοκρισία Μεταξά. Υπήρξε μια ολιγόμηνη "εμφάνιση"
χασικλήδικων, για λόγους εμπορικότητας, εφόσον είχαν χαλαρώσει κάπως και τα μέτρα, το 1946 (δηλ. δύο χρόνια πριν από τη φωτογραφία
που παραθέτεις) με λίγες συνθέσεις Τσιτσάνη, Μητσάκη, Καλδάρα. Ο Χιώτης, είχε εμφανιστεί δισκογραφικά το 1937, ενώ ο περίφημος
"Πασατέμπος" είναι σύνθεση του 1946 (δηλ. δύο χρόνια πριν από τη φωτογραφία που παραθέτεις). Αυτά, για να ξέρουμε τι γράφουμε.  :hi:
 

enormous

Μέλος
Εγγρ.
1 Σεπ 2005
Μηνύματα
248
Like
116
Πόντοι
1
Το "χασικλήδικο" που αναφέρεις, είχε φύγει επισήμως από το 1937 με την λογοκρισία Μεταξά. Υπήρξε μια ολιγόμηνη "εμφάνιση"
χασικλήδικων, για λόγους εμπορικότητας, εφόσον είχαν χαλαρώσει κάπως και τα μέτρα, το 1946 (δηλ. δύο χρόνια πριν από τη φωτογραφία
που παραθέτεις) με λίγες συνθέσεις Τσιτσάνη, Μητσάκη, Καλδάρα. Ο Χιώτης, είχε εμφανιστεί δισκογραφικά το 1937, ενώ ο περίφημος
"Πασατέμπος" είναι σύνθεση του 1946 (δηλ. δύο χρόνια πριν από τη φωτογραφία που παραθέτεις). Αυτά, για να ξέρουμε τι γράφουμε.  :hi:

Απο τις πιο ωραιες (αντι)Παραθεσεις. Οντως, με εντολη Μεταξα, λογοκριθηκε και κυνηγηθηκε οτιδηποτε μουσικο ειχε αναφορα στην Ανατολη. Αυτο βεβαια δεν εμποδισε να εκδοθουν "παρανομα", δισκοι με σχετικο περιεχομενο, δυστυχως ο 2ος ΠΠ, δεν επετρεψε την ευρεια κυκλοφορια τους. Και φυσικα δεν εμποδισε την καθημερινη τους εκτελση στα διαφορα μαγαζια της εποχης (συμφωνα με μαρτυριες οικειου μου προσωπου). Στον πολεμο και μετα γινεται η μετεξελλιξη του, με πριεχομενο σχετικο με τον πολεμο και εν συνεχεια πιο λαικο. (εκφραστες του ο Τσιτσανης, η Μπελλου, ο Τσαουσακης κ.α). Στα τελη της δεκαετιας του '50, εχοντας πλεον βγει το ρεμπετικο απο το περιθωριο, και σε κοινωνια που πρεπει να αφησει πισω της τις καταστροφες του πολεμου, ο ευρηματικος Χιωτης (με το 4χορδο μπουζουκι και τον ενισχυτη) δινει αλλη διασταση στο ρεμπετικο, κανοντας το αρεστο σε ευρυτερα κοινωνικα στρωματα. Και φυσικα, το "εγδυσε" απο οποιαδηποτε αναφορα σε τεκεδες, χασισια και αλλα θεματα, μη αρεστα στην καλη κοινωνια. Επετρεψε ομως με την καινοτομια στο μπουζουκι να γραφθουν και παιχθουν αριστουργηματα της νεωτερης Ελληνικης μουσικης, απο συνθετες οπως ο Θεοδωρακης.
 
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
Απο τις πιο ωραιες (αντι)Παραθεσεις. Οντως, με εντολη Μεταξα, λογοκριθηκε και κυνηγηθηκε οτιδηποτε μουσικο ειχε αναφορα στην Ανατολη. Αυτο βεβαια δεν εμποδισε να εκδοθουν "παρανομα", δισκοι με σχετικο περιεχομενο, δυστυχως ο 2ος ΠΠ, δεν επετρεψε την ευρεια κυκλοφορια τους. Και φυσικα δεν εμποδισε την καθημερινη τους εκτελση στα διαφορα μαγαζια της εποχης (συμφωνα με μαρτυριες οικειου μου προσωπου). Στον πολεμο και μετα γινεται η μετεξελλιξη του, με πριεχομενο σχετικο με τον πολεμο και εν συνεχεια πιο λαικο. (εκφραστες του ο Τσιτσανης, η Μπελλου, ο Τσαουσακης κ.α). Στα τελη της δεκαετιας του '50, εχοντας πλεον βγει το ρεμπετικο απο το περιθωριο, και σε κοινωνια που πρεπει να αφησει πισω της τις καταστροφες του πολεμου, ο ευρηματικος Χιωτης (με το 4χορδο μπουζουκι και τον ενισχυτη) δινει αλλη διασταση στο ρεμπετικο, κανοντας το αρεστο σε ευρυτερα κοινωνικα στρωματα. Και φυσικα, το "εγδυσε" απο οποιαδηποτε αναφορα σε τεκεδες, χασισια και αλλα θεματα, μη αρεστα στην καλη κοινωνια. Επετρεψε ομως με την καινοτομια στο μπουζουκι να γραφθουν και παιχθουν αριστουργηματα της νεωτερης Ελληνικης μουσικης, απο συνθετες οπως ο Θεοδωρακης.

Να είσαι καλά φίλτατε  :hi: Παρεμπιπτόντως, και για να ακριβολογούμε, ο Χιώτης ήταν αυτός που προήγαγε και καθιέρωσε το τετράχορδο μπουζούκι. Ως "εφευρέτης" (και αυτό πάλι, παίζεται) του τετράχορδου, θεωρείται ο δεξιοτέχνης Στέφανος Σπιτάμπελος, ο οποίος αναφέρεται απ' τον Χιώτη ως δάσκαλός του (παραθέτω φωτογραφία του). Δες περισσότερα και εδώ:

Ο Μέγας Χιώτης, μουσικά βεβαίως, είχε ξεκινήσει του πειραματισμούς του πριν την "έλευση" του τετράχορδου, όπως μαρτυράει και η
πρώτη εκτέλεση του πασίγνωστου "Εσύ είσαι η αιτία που υποφέρω" όπου η swing γραμμή του κομματιού, παίζεται σε τρίχορδο:


ΥΓ. δεν θα συμφωνήσω, ότι λόγω τετράχορδου, επετράπη το παίξιμο και το γράψιμο αριστουργημάτων π.χ. απ' τον Θεοδωράκη...  :hi:



 

Συνημμένα

  • img-acb416294b054120c57a79bb81f5d6c0.jpg
    img-acb416294b054120c57a79bb81f5d6c0.jpg
    55,9 KB · Εμφανίσεις: 69

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom