Για το κυρίως θέμα:
Ο ιδιώτης έβαλε λίγα (40εκ) για να πάρει το μεταφορικό έργο και να τσουλάει τα βαγόνια του από σταθμό σε σταθμό.
Εύκολη δουλειά.
Το κράτος κράτησε την πανάκριβη υποδομή με την υποχρέωση να παρέχει ασφαλές δίκτυο για να τσουλάνε τα βαγόνια του οποιουδήποτε ιδιώτη.
Αντί να βελτιώσει την υποδομή, αντίθετα την υποβάθμισε και η σήμανση που δούλευε το 2011 τώρα δεν παίζει.
Το γύρισε ξανά στους ασυρμάτους και επάνδρωσε τις καλοπληρωμένες θέσεις ευθύνης με βύσματα μπαρμπάδες πρώην αχθοφόρους.
Μετά το σπάσιμο του ΟΣΕ, ο «επενδυτής» πήρε την εταιρία φιλέτο με την καλύτερη αναλογία εσόδων/επενδύσεων-εξόδων.
Του χάρισαν τις υποχρεώσεις:
Διαγραφή ολοκλήρου του ποσού 700εκ € ενώ θα μπορούσε να γίνει έστω μερική.
Θα μπορούσαν επίσης να του πούνε :
Κύριε μπες στην αγορά με δικιά σου επένδυση, ταυτόχρονα με τη δημόσια υπηρεσία και αν είσαι μάγκας θα κερδίσεις το μερίδιο που σου αναλογεί.
Έτσι έγινε με τη ΔΕΗ, έτσι έγινε με τη τηλεφωνία, έτσι έγινε και με τον αεροπορικό τομέα και πριν κλείσει η Ολυμπιακή λειτουργούσαν ήδη ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες.
Το τίμημα που πλήρωσε αντιστοιχεί στις επιδοτήσεις που θα λάβει σε έναν και μονο χρόνο:
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε στους Ιταλούς έναντι τιμήματος μόλις 45 εκατομμυρίων, το οποίο αντιστοιχεί στα έσοδα της εταιρείας από τις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές (Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας)
σε έναν μόλις χρόνο και καθαρή από υποχρεώσεις.
Οι δε επιδοτήσεις που συμφωνήθηκαν, μαζί με τον ΦΠΑ είναι 930 εκ€:
ορίζει αποζημίωση στην εταιρία ύψους 750 εκατομμυρίων ευρώ ή 930 εκ. εάν συνυπολογιστεί και ο ΦΠΑ στη 15ετία. Η διάρκειά της αφορά αρχικά διάστημα 10 ετών με δυνατότητα παράτασης 5 ετών.
Τι απάντησε ο υπουργός Μεταφορών
www.ethnos.gr
Για να μην το γυρίσουμε τα κομματικά, την πώληση στα 45 εκ την έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση(δεν ξερω γιατί έγραψες 40) και την επιδότηση την υπογράφει η τωρινή. Άρα ευθύνη έχουν όλοι οι πολιτικοί.
Εάν αυτό το λες υγιή ιδιωτικοποίηση με σκοπό να μην επιβαρύνεται το δημόσιο ,συγνώμη αλλά θα διαφωνήσω.
Είναι μια ακόμη από τις περιπτώσεις, στην οποία φαίνεται οι πολιτικοί να κλείνουν το μάτι στον ιδιώτη, δίνοντας του μάλιστα και μονοπωλιακή θέση και επιδοτήσεις ταυτόχρονα.
Ακόμη και στον αεροπορικό τομέα γίνεται διαγωνισμός για τις άγονες έστω για τα μάτια του κόσμου.
Το κράτος κράτησε την πανάκριβη υποδομή ; Δηλαδή αδικήθηκε ο ιδιώτης που δεν ανέλαβε το δίκτυο ; Θεωρείς τόσο μαλάκες τους Ιταλούς να αναλάβουν το δίκτυο (έστω για τη διάρκεια 10+5 έτη της κυρίας σύμβασης), όταν το κράτος δεν μπορεί καν να τους προστατέψει από τους γύφτους που κλέβουν τα καλώδια και τις ράγες ;
Ίσα ίσα εγώ στη θέση τους θα έλεγα ότι η πιο σημαντική προϋπόθεση να επενδύσω, είναι να μην χρειαστεί να αναλάβω το δίκτυο και τις υποδομές. Αρα και αυτό υπέρ του επενδυτή ήταν.
Και ξαναγράφω : όχι να το αγοράσει, αλλά να αναλάβει τις υποχρεώσεις για όσο διάστημα είχε την σύμβαση με τη λογική του ότι θα ήταν μονοπώλιο.
Το πληρώσαμε με τα δις που φαγώθηκαν, με τα εκ που θα δώσουμε σαν αποζημίωση στην hellenic train και κυρίως με 57 παιδιά μας.
Έκανες πως δεν είδες αυτό που έγραψα οπότε θα σε ρωτήσω ευθέως:
Βάζεις το χέρι σου στη φωτιά ότι αν ο ΟΣΕ δεν είχε σπάσει σε 3-4 εταιρίες, για να προωθηθεί η πιο συμφέρουσα επαναλαμβάνω στον ιδιώτη, θα είχε γίνει το ατύχημα ;
Εάν δεν μπορείς να το βάλεις, παραδέχεσαι ότι προτιμάμε να ιδιωτικοποιηθεί ότι μπορεί, με το ανάλογο αντίκτυπο στην ασφάλεια.
Και ξαναρωτάω: ποιος δεν έκανε αναβάθμιση του συστήματος επικοινωνίας και έπαιρνε συνεχώς παρατάσεις, το δημόσιο η ο ιδιώτης ;
Λαβέ υπόψιν σου ότι για να φτάσουμε σε ατύχημα πρέπει να ευθυγραμμιστούν όλες οι φέτες του ελβετικού τυριού (μια από αυτές είναι η σωστή επικοινωνία.)
Δες τα ποσά που επιδοτείται και κρίνε εάν ο ιδιώτης δεν εχει καμία ευθύνη για τα παιδιά που χάθηκαν.
Και στην τελική είστε πολύ αντιφατικοί κάποιοι:
1) Από τη μια δεν φταίνε οι επενδυτές και ευθύνη φέρει μόνο το δημόσιο.
Δηλαδή οι Ιταλοί τόσο άσχετοι είναι ; Η μήπως παραβλέπανε τα θέματα ασφάλειας με σκοπό το κέρδος ; Την παραίτηση του διευθυντικού στελέχους για λόγους ασφάλειας και τις απεργίες των εγραζομένων επίσης για λόγους ασφάλειας δεν τις γράψανε στα @@ τους; Δεν ζητούσαν συνεχώς παρατάσεις ;
2) Φταίει μεν το δημόσιο, αλλά δεν φταίει ο πολιτικός επικεφαλής.
Δηλαδή υπογράφηκε το 22 να παίρνουν επιδότηση, αλλά ταυτόχρονα έπαιρναν παράταση για το σύστημα επικοινωνίας και στη Βουλή φώναζε «ντροπή» σε όσους έθεσαν θέμα ασφάλειας.
Στα συνοδευτικά:
Ναι, όταν ιδιωτικοποιείται ένας τομέας δουλεύει καλύτερα ΑΝ λειτουργεί ο ανταγωνισμός.
Είπαμε ότι όλες οι εταιρίες κινητής συμφωνούν όταν αλλάζουν οι όροι κατά του καταναλωτή άρα στην περίπτωση μας : Αν η γιαγιά μου είχε ….. θα λειτουργούσε και ο ανταγωνισμός στην Ελλάδα. Οι πολιτικοί δεν είναι αυτοί που μπορούν να επιβάλλουν το ΑΝ και να ρίχνουν κυρώσεις σε περιπτώσεις καρτέλ ;
Νομίζω ότι συζητάμε για τα αποτελέσματα των ιδιωτικοποιήσεων στην χώρα που ζούμε και όχι σε έναν φανταστικό και ιδανικό κόσμο.
Στον ΟΤΕ πλήρωνες σαν πελάτης την ακριβή υπηρεσία πλήρωνες όμως και για να πάρουν επίδομα προίκας τα παιδιά των υπαλλήλων που παντρεύονταν!
Στον ΟΣΕ επιδότησες 10δις για έργα που δεν έγιναν ή υποβαθμίστηκαν.
Στην ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ πλήρωσες όλα τα ταξίδια των ετεροδημοτών που τους κουβαλούσαν τα κόμματα για να ψηφίσουν.
Και τώρα που τα λέμε ακόμη και αν δεν δουλεύει ο ανταγωνισμός και ένα κρατικό μονοπώλιο γίνεται ιδιωτικό πάλι καλύτερα είναι.
Η COSCO δουλεύει τρελά, φέρνει έσοδα στο δημόσιο και παίζει στην πρώτη τριάδα στην ευρώπη.
Πριν έκανες τσιμπούκια για να εκτελωνίσεις ένα κουτί και τα Χριστούγεννα τραβούσαν κάτι απεργίες που πάγωνε η αγορά.
Καλά όλα αυτά που λες, όμως στην τελική ποιος μπορούσε να τα σταματήσει; Η πολιτική ηγεσία.
Ποιος επωφελήθηκε από όλα αυτά ; Που δεν έγιναν μόνο στη χώρα μας αλλά και σε άλλες χώρες, πίστεψε με, πριν την αρχή των ιδιωτικοποιήσεων;
(Παράδειγμα κρατική αεροπορική εταιρία άλλης ευρωπαϊκής χώρας, η οποία σε ένα από τα σχέδια «εξυγίανσης» πριν το οριστικό κλείσιμο της, είχε συνάψει συμφωνία και αγόραζε catering από αεροπορική του εξωτερικού, ενώ είχε την δικιά της εταιρία catering).
Οι πρώτοι «επενδυτές».
Και γιατί επωφελήθηκαν ;
Διότι όταν η κρατική εταιρία πουλάει σε τιμή κόστους, ποιος επενδυτής μπορεί να την χτυπήσει ;
Οπότε άσε τους δικούς μας να σπαταλάνε, να ανέβει χωρίς λόγο το κόστος άρα και η τιμή του προϊόντος, ώστε η ιδιωτική εταιρία να μπει με καλό περιθώριο κέρδους, αφού σε αυτήν την περίπτωση, οι μόνοι που θα τρώνε είναι οι ιδιοκτήτες - μέτοχοι.
Ναι , αλλά μην μας βγάζεις λάδι το δημόσιο .
@tellystalone6969
Φίλε ηρέμησε, ούτε πάω να βγάλω λάδι το δημόσιο, ούτε εγώ, ούτε η οικογένεια μου ήμασταν πότε ΔΥ.
Δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε οπότε σε παρακαλώ μη φωνάζεις (κεφαλαία).
Και γώ άκουσα από τους δικούς μου να λένε πως για όλα τα προβλήματα φταίει ο δημόσιος τομέας.
Μεγαλώνοντας κατέλαβα ότι το θέμα δημόσιο VS ιδιωτικός, προκαλεί διχασμό στον κόσμο, και ο διχασμός δεν είναι υπέρ της πλειοψηφίας όπως καταλαβαίνεις.