Αγαπητέ Σταύρο,
Χαίρομαι πολύ που ξανασυναντιόμαστε, έστω και λίγο καθυστερημένα ομολογώ απο μέρους μου.
Θα ήθελα λοιπόν κι εγώ με τη σειρά μου να σου εκθέσω τις αποψεις μου,όπως πολύ σωστά κι εσύ έκανες:
1)Εξισώνεις την Εκκλησία, είτε με διάφορες εγκληματικές οργανώσεις όπως η εταιρια δολοφόνων,είτε με διάφορους απατεώνες όπως τα μέντιουμ και αναρωτιέμαι το λόγο.Ποιές ομοιότητες μεταξύ τους βρίσκεις?Αν αυτή είναι η άποψή σου,απόλυτα σεβαστή!Θα μου επιτρέψεις όμως να διαφωνίσω κάθετα καθώς ούτε εύπιστο, ούτε αδύναμο,ούτε φοβισμένο, αλλά ούτε και ανώριμο(όπως αναφέρεις)θεωρώ τον εαυτό μου.
2)Ως πρός την "Αγία" Αθανασία του Αιγάλεω,η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος,ευθύς εξ'αρχής με έγγραφό Της, καταδίκασε ρητά τη δράση της.Δέν κατανοώ για ποιό λόγο τη συσχετιζεις μαζι Της.
3)Ως πρός τα κληροδοτήματα που αφήνονται κατα καιρούς στην Εκκλησία,δεν κατανοώ το λόγο για τον οποίο ενοχλείσαι.Δικαίωμα του καθενός είναι το πώς θα διαθέσει την περιουσία του.Είναι ΑΔΙΚΟ να αφήνει καποιος την περιουσία του ή μέρος της στην Εκκλησία, που του στάθηκε έστω και στα τελευταία χρόνια της ζωής του και είναι ΔΙΚΑΙΟ να την αφήνει στα παιδιά του που τον παραπέταξαν στο γηροκομείο..........!!!
4)Ως προς την φοροαπαλλαγή της Εκκλησίας ,θεωρώ πως είναι το ελάχιστο που το κράτος μπορεί να κανει γι'αυτήν λαμβάνοντας υπ'όψιν το κοινωνικό έργο που αυτή παρέχει στις ευπαθεις κοινωνικες
ομάδες σε σύγκριση παντα με το κοινωνικό έργο που παρέχει το ίδιο(σημειωτέον ότι μέχρι το 1993 δέν υπήρχε ούτε μια κρατική στέγη κατακοιτων γερόντων όταν η Εκκλησία αριθμούσε 300 περίπου τέτοια ιδρύματα)Η Εκκλησία δηλαδή με λίγα λόγια αναπληρώνει την έλλειψη κρατικών κοινωνικών παροχών παρα το οτι πρωταρχικά το εργο της εναι πνευματικό και δευτερευόντως φιλανθρωπικό.Αυτό είναι αποτέλεσμα της εφαρμογής της αρχής του "Κοινωνικού Κράτους Δικαίου"που ευαγγελίζεται και το Σύνταγμά μας(Αφου και η Εκκλησία εντάσσεται ιδιοτυπα στον ευρύτερο κρατικό μηχανισμό ώς ΝΠΔΔ).
Εδώ θα πρέπει να σημειώσω πως η προηγούμενη κυβέρνηση εθέσπισε τη φορολογία στην Εκκλησία ώς αντίποινα για την αντιπαράθεση μαζί της στο θέμα των ταυτοτήτων.Απ'ότι γνωρίζω η νύν κυβέρνηση επανέφερε σε ισχύ το προηγούμενο status quo.
5)Βέβαια θα πρέπει να παραδεχθώ πως η διαχείρηση της Εκκλησιαστικής περιουσίας δεν είναι πάντοτε η επιθυμητή.Σεβασμιωτατοι "Αγιοι"Μητροπιλίται κατεχράσθησαν κατα καιρούς μέρος της,προς ίδιον ώφελος(βλέπε κάπου στην Αττική...)Δέν θα πρέπει όμως απο μεμονωμένα περιστατικά να σπιλώνεται το σύνολο της Εκκλησίας.Αλλωστε όλα τα δάχτυλα δέν είναι ίδια...!
Τέλος,η Εκκλησία,είχε,έχει και θα έχει θέση και λόγο επί παντός επισθητού είτε αυτό είναι αρεστό σ'εμάς είτε όχι.Ας την ανεχθούμε απλά όπως ανεχόμαστε και τόσους άλλους.
Πολύ φιλικά
Δημήτρης.
Αγαπητέ φίλε,
Ευχαριστώ για την απάντησή σου, και προκαταβολικά να σου πω ότι χαίρομαι να αντιπαρατίθεμαι μαζί σου, λόγω του επιπέδου της αντιπαράθεσης που προσφέρεις.
Και με στενοχώρησε η δήλωσή σου προς άλλον συναγωνιστή εδώ ότι «αυτο θα ειναι και το τελευταιο μηνυμα μου στο forum». Άνθρωποι σαν εσένα ανεβάζουν το forum, και πραγματικά, θα χαρώ να διαβάσω πάλι τις απόψεις σου.
Βεβαίως, είμαι εντελώς αντίθετος σε όσα πρεσβεύεις. Αλλά αυτό δεν έχει σημασία, οι απόψεις πρέπει να ακούγονται, ας είναι και διαφορετικές.
Δε μου αρέσει ο "τσαμπουκάς" με τον οποίο θέτεις την άποψη "η Εκκλησία, είχε, έχει και θα έχει θέση και λόγο επί παντός επιστητού είτε αυτό είναι αρεστό σ'εμάς είτε όχι." Τι θα πει αυτό ρε φίλε? Σου είπα πως αντιμετωπίζω την εκκλησία (σου): Ως μια ομάδα ατόμων, που βεβαίως έχει δικαιώματα, αλλά ΠΡΕΠΕΙ να έχει και υποχρεώσεις. Δεν μπορεί το κοινωνικό σύνολο να μεταχειρίζεται την ομάδα αυτή προνομιακά, σε σύγκριση με άλλες. Αυτό με ενοχλεί, και θα το διακηρύσσω.
Στα υπόλοιπα τώρα:
Η πεποίθησή μου είναι, ότι τα μέντιουμ και το παπαδαριό κάνουν ΑΚΡΙΒΩΣ την ίδια δουλειά. Διαχειρίζονται και διαπραγματεύονται (και παζαρεύουν) ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ πράματα, εμπορεύονται ελπίδα, και εισπράττουν σήμερα, για να δώσουν (υποτίθεται) μετά το θάνατο. Με παραλλαγές, όλοι αυτοί την ίδια δουλειά κάνουν. Πες μου ΓΙΑΤΙ τα μέντιουμ είναι απατεώνες (συ είπας), και ο παπάς δεν είναι. Ποια η διαφορά τους δηλαδή. Μόνο σαν επιχείρημα μην μου πεις ότι "ο παπάς σχετίζεται με τον αληθινό θεό, ενώ το μέντιουμ όχι", γιατί αυτό το επιχείρημα περνάει σε κάποιον που πιστεύει αυτά τα πράματα. Εγώ δε τα πιστεύω, όποτε βρες άλλο επιχείρημα.
Οι ομοιότητες λοιπόν που με ρωτάς ποιες βρίσκω, είναι ότι όλοι αυτοί, μεταχειρίζονται την ανασφάλεια των ανθρώπων για να αποκομίσουν οφέλη, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ.
Ο παραλληλισμός με την εταιρεία δολοφόνων είναι ότι αμφότεροι στόχο είχαν (έχουν) την περιουσία των θυμάτων τους. Δε θυμάμαι τώρα ακριβώς τη δικογραφία, πάντως η "εταιρεία" εκαρπούτο την περιουσία των ατόμων τα οποία (κατ’ αρχήν) εξαπατούσε, και μετά ίσως "βοηθούσε" να αφήσουν το κόσμο τούτο... Η εκκλησία βεβαίως και δεν κάνει το δεύτερο, αλλά το πρώτο?
Όσο για την Αθανασία του Αιγάλεω, βεβαίως και η Ι.Σ. διαχώρισε τη θέση της. Δεν το αρνούμαι! Και λοιπόν? Την ίδια δουλειά δεν κάνουν και οι δυο?
Δεν ενοχλούμαι που ο καθένας αφήνει την περιουσία του ΟΠΟΥ ΘΕΛΕΙ. Καλά κάνει. (Τα έχω ξαναγράψει αυτά). ΕΝΟΧΛΟΥΜΑΙ ΟΜΩΣ που αν εγώ αφήσω το σπίτι μου ή το χωράφι στο παιδί μου θα πληρώσει (το παιδί μου) επαχθή φόρο κληρονομιάς ή δωρεάς, ενώ αν το αφήσω "στη Μητρόπολη", η μητρόπολη ΔΕ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΦΟΡΟ. Γι αυτό ενοχλούμαι, και πες μου αν κακώς ενοχλούμαι.
Για το "κοινωνικό έργο της εκκλησίας" ας μη συζητήσουμε, γιατί δεν έχουμε στοιχεία. Αλήθεια, πες μου, γιατί η εκκλησία δεν δημοσιεύει ισολογισμό, κατάσταση με την περιουσία της, και όλα τα σχετικά με βάση τα οποία θα ήταν δυνατός ο έλεγχος των οικονομικών της από κάθε καλόπιστο (σαν και σένα) ή κακόπιστο (σαν και μένα) που θέλει να αποδείξει το οτιδήποτε?
Να σου πω εγώ το γιατί:
Γιατί η οποιαδήποτε δημοσιοποίηση των οικονομικών της εκκλησίας θα αποκάλυπτε:
-Το ΤΕΡΑΣΤΙΟ οικονομικό δυναμικό της, το οποίο το ευρύ κοινό ούτε να διανοηθεί μπορεί.
-Το μέγεθος και τη συχνότητα των ατασθαλιών που γίνονται πάνω στην περιουσία του ΝΠΔΔ από τους διαχειριστές της... Σκέψου, εδώ φτάσαμε να αποκαλύπτονται ατασθαλίες (ομόλογα-ταμεία) σε ΝΠΔΔ που είναι εξ ορισμού ελεγχόμενα από ευρύ κοινό (τουλάχιστον τους ασφαλισμένους τους), και πάλι και σε αυτά γίνονται λαθροχειρίες.
Σκέψου τι γίνεται στο ΝΠΔΔ που ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ υποχρέωση να δημοσιοποιεί τίποτα!
Πιο προστατευμένοι και από τις δαπάνες του ΥΠ.ΕΘ.Α. για την κατασκοπεία είναι οι τύποι!
Φίλε Dimitrios, απ’ όπου και να την πιάσεις την ιστορία, βρωμάει. Δε σε θεωρώ ούτε εύπιστο, ούτε αδύναμο, ούτε φοβισμένο, ούτε ανώριμο, προσωπικά εσένα. Και δε σε θεωρώ, γιατί δε σε γνωρίζω, ώστε να έχω αποκρυσταλλώσει άποψη.
Μου κάνει εντύπωση όμως, το πως ένας άνθρωπος με τόση ικανότητα κριτικής και δημιουργικής σκέψης, αυτά που σου έγραψα εδώ πιο πάνω (και άλλα που έχω γράψει και στο παρελθόν σε αυτό το forum) δεν τα έχει ποτέ "στοχαστεί", και να διατηρεί μια επιφύλαξη, μήπως τα πράγματα είναι όντως έτσι, όπως τα λέει ο ανώνυμος συνομιλητής σου.
Το αποκλείεις?
Ξαναβάζω την παράγραφο που έγραψα στο προηγούμενο post μου, η οποία για μένα είναι και το ζουμί της υπόθεσης:
Εδώ λοιπόν έχουμε το φαινόμενο Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ κάτοχος περιουσίας στη χώρα, ΝΑ ΜΗ ΠΛΗΡΩΝΕΙ κανενός είδους φόρο για αυτήν.
Αυτό, λέω ότι πρέπει να αλλάξει. Ο καθένας μπορεί να έχει περιουσία, και κανείς δε μπορεί να του την "πάρει". Αλλά η μεταχείριση απέναντι σε ΟΛΟΥΣ τους κατόχους περιουσίας πρέπει να είναι η ίδια από το κράτος, διαφορετικά αυτοί που πληρώνουν (εγώ και εσύ δηλαδή) ΑΔΙΚΟΥΝΤΑΙ σε σχέση με αυτούς που ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ.