Όντας στην ναυτιλία μπορώ να πω τα εξής
Απαράδεκτη αντιμετώπιση του πληρώματος (και δη αξιωματικών)
Έχει δεν έχει εισιτήριο δεν τον απωθείς όταν το πλοίο βρίσκεται στην φάση απόπλου και ο καταπέλτης διπλώνει. Από τη στιγμή που ανεβαίνει στο πλοίο (νόμιμα ή όχι) περιέρχεται στην ευθύνη του πλοίου.
Υπάρχουν συγκεκριμένες ενέργειες που προτάσσουν την προστασία της ζωής (πρωτίστως) άσχετα αν μιλάμε για πλήρωμα, επιβάτη, λαθρεπιβάτη, κτλ
Ενδεδειγμένες ενέργειες: περιορισμός του ατόμου, αναφορά/ενημέρωση στον καπετάνιο που θα αποφασίσει πως θα κινηθεί. Αλλά σε καμία περίπτωση αντίδραση που βάζει σε κίνδυνο ζωή
Προφανώς ο συγχωρεμένος δεν έπραξε σωστά προσπαθώντας να επιβιβαστεί αφού είχαν λύσει κάβους, αλλά η εκπαίδευση του πληρώματος (και δη επιβατηγών) αποσκοπεί στην σωστή αντιμετώπιση συμβάντων προερχόμενων από άσχετους ή/και ανισόρροπους επιβάτες.
Απαράδεκτη η απραξία τους όταν ο άνθρωπος έπεσε στην θάλασσα.
Επίσης, αστοχία του λιμενικού που δεν είχε παρουσία στο σημείο.
Τώρα θα την πληρώσουν ο καπετάνιος (που ούτως ή άλλως έχει την τελική ευθύνη) και οι παρόντες στο περιστατικό (άσχετα αν συνέβαλλαν ή απλά κοιτούσαν άπραγοι)
Νομικά όλα θα κριθούν στην βάση των αποδείξεων (οπτικοακουστικό υλικό), τις καταθέσεις και τις μαρτυρίες.
Εκ του αποτελέσματος η πολιτική ασφαλείας του πλοίου και της εταιρείας μπάζουν όποτε θα πέσει και βαρύ πρόστιμο πέρα από τις αστικές αξιώσεις που θα επιδικαστούν.
Με αλλά λόγια, ένας πέθανε άδικα και οι μακακες θα φάνε χοντρό